Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer opknappen

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik heb een trailer uit 1983 (tweepaards) in mijn bezit. Waar ik vorig jaar nog zonder moeite mee heb gereden. Maar afgelopen week toen ik me trailer wilde gebruiken kwam ik er achter dat er rechts achter een heel klein stukje rot is in de bodem. En de zij wanden hebben een nieuw likje verf nodig. Ik dacht tijd voor een klus. Maar wie heeft er tips?

Ik wil eigenlijk alles opknappen
-nieuwe banden
-nieuwe vloer
-riggels op de laad klep tegen uitglijden
-nieuw tussen schot
- nieuwe zijwanden of als deze toch nog goed blijken opschuren en verven.
- kap schoon spuiten.
-binnen verlichting repareren.
-veer van laadklep terug lassen (deze is afgebroken)


Wat zal dit kosten? En heeft iemand tips? Of is dit onbegonnen werk en kan ik beter een nieuwe kopen?

Ik zal van de week even foto's plaatsen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 12:00 



 
Profiel   

Als je alles zelf kunt, is het misschien de moeite. Qua materiaal zit je dan alsnog makkelijk aan de 1500 euro. Alleen 4 nieuwe banden kost je al 400 euro, een beetje degelijke aanhangwagenband met 750 kg draagvermogen kost al snel 100 euro/stuk. Vloer plus wanden zit je ook al snel op minimaal 750 euro. Als je de vloer vervangt, zou ik de wanden meteen mee pakken ook al zouden ze nog goed zijn, anders kan je de hele zooi over een paar jaar alsnog opnieuw uit elkaar halen.

Moet je het laten doen, ben je zó het dubbele kwijt. Arbeid is vaak net zo veel als de materiaalkosten.

Lang verhaal kort: Ik zou voor een nieuwe gaan. Met inruil krijg je met een beetje geluk en onderhandelen nog wel 750 euro voor je oude, scheelt toch weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:46 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Als je alles zelf kunt, is het misschien de moeite. Qua materiaal zit je dan alsnog makkelijk aan de 1500 euro. Alleen 4 nieuwe banden kost je al 400 euro, een beetje degelijke aanhangwagenband met 750 kg draagvermogen kost al snel 100 euro/stuk. Vloer plus wanden zit je ook al snel op minimaal 750 euro. Als je de vloer vervangt, zou ik de wanden meteen mee pakken ook al zouden ze nog goed zijn, anders kan je de hele zooi over een paar jaar alsnog opnieuw uit elkaar halen.

Moet je het laten doen, ben je zó het dubbele kwijt. Arbeid is vaak net zo veel als de materiaalkosten.

Lang verhaal kort: Ik zou voor een nieuwe gaan. Met inruil krijg je met een beetje geluk en onderhandelen nog wel 750 euro voor je oude, scheelt toch weer.


Dat is inderdaad wel een hoop geld voor zo'n oude trailer. Waar van je niet weet hoelang die nog mee gaat. Bij wat voor plaats zou je het beste zo'n trailer kunnen inruilen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 13:50 



 
Profiel   

Als je handig bent kan je het zelf doen, maar ik zou er niet aan beginnen.

Toen mijn vorige trailer slecht werd was ik heb binnen een paar dagen kwijt via marktplaats, inruil via dealer was een stuk lager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:00 



 
Profiel   

Wij hebben een anderhalf paards 3 jaar geleden voorzien van een nieuwe bodem en nieuwe zijwanden, Voorkant was gelukkig nog wel oke en het deurtje ook.

Betonplex kostte me toen iets van 500/600 euro en dan komt er nog het eea bij aan nieuwe schroeven/bouten, hang en sluitwerk en goede lijm en kit.
Losse mat erin en nieuwe banden. Ik heb via een bevriende buitenschilder de trailer gelijk in een hele zware primer laten zetten en 2 keer afgelakt. Al met al ga je snel naar de 1000,- en dan heb ik geluk gehad dat mijn schoonvader timmerman is geweest en mijn eigen man erg handig is. Nu zou ik er ook zeker niet meer aan beginnen en inruil doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 14:06 



 
Profiel   

ginnie078 schreef
Ibbel schreef
Als je alles zelf kunt, is het misschien de moeite. Qua materiaal zit je dan alsnog makkelijk aan de 1500 euro. Alleen 4 nieuwe banden kost je al 400 euro, een beetje degelijke aanhangwagenband met 750 kg draagvermogen kost al snel 100 euro/stuk. Vloer plus wanden zit je ook al snel op minimaal 750 euro. Als je de vloer vervangt, zou ik de wanden meteen mee pakken ook al zouden ze nog goed zijn, anders kan je de hele zooi over een paar jaar alsnog opnieuw uit elkaar halen.

Moet je het laten doen, ben je zó het dubbele kwijt. Arbeid is vaak net zo veel als de materiaalkosten.

Lang verhaal kort: Ik zou voor een nieuwe gaan. Met inruil krijg je met een beetje geluk en onderhandelen nog wel 750 euro voor je oude, scheelt toch weer.


Dat is inderdaad wel een hoop geld voor zo'n oude trailer. Waar van je niet weet hoelang die nog mee gaat. Bij wat voor plaats zou je het beste zo'n trailer kunnen inruilen?

Zolang jij onderdelen blijft vervangen blijft die trailer mee gaan.

De vraag is of je in staat bent (de juiste weg weet in onderdelenland) om de kwalitatieve keuzes te maken en zelf te bouwen zodat die trailer er weer 20 jaar tegen kan. Kun je dat, dan kan het uit. Moet je betaalde hulp inschakelen die verder reikt dan het correct afstellen van de remmen of het laten verzinken van wat onderdelen, dan kan het niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 20:44 



 
Profiel   

Kijk ook eens naar de assen, die zullen ook bijna 40 jaar oud zijn en de rubbers al behoorlijk stug zodat ie daar niet meer op veert en de kans op doorzakken/afbreken komt steeds dichter bij en als je de assen ook nog moet vervangen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 16:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen