Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Importmelding

 
Profiel   

Hallo,

Ik heb recent een paard gekocht, ze komt uit Spanje en toen ik haar wilde registreren voor de I&R bleek dat er nog geen importmelding was gedaan. Nu wil ik dat in orde maken maar ik kom er op een punt niet helemaal uit.

Er word het volgende gevraagd: Uitsluiten op verzoek houder (J/N)

Er is nergens context te vinden waar het uitsluiten over gaat, is er misschien iemand die dit toevallig weet?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 16:20 



 
Profiel   

Ik verwacht uitsluiten voor de slacht ( menselijke consumptie)
Maar bel of mail anders gewoon even naar waar je de import melding moet doen
Dsn weet je het zeker
Want Later wijzigen is drama zo niet onmogelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 16:40 



 
Profiel   

ik heb inderdaad geprobeerd te bellen maar de wachtrij was dusdanig lang dat ik vandaag niet meer aan de beurt kon komen... vandaar dat ik het even op deze manier probeer, ik vind het toch fijn om dit soort zaken zo snel mogelijk klaar te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 16:56 



 

RVAnne schreef
ik heb inderdaad geprobeerd te bellen maar de wachtrij was dusdanig lang dat ik vandaag niet meer aan de beurt kon komen... vandaar dat ik het even op deze manier probeer, ik vind het toch fijn om dit soort zaken zo snel mogelijk klaar te hebben.


Waar moet je dat doen, bij het RVO? Ik heb lidmaatschap via Z login, moet ik even kijken of ik iets kan vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 17:18 



 
Profiel   

Je kunt dit het best via een paspoortuitgevende instantie doen. Bijvoorbeeld het pre stamboek, zij hebben ervaring met dit soort handelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:09 



 
Profiel   

RVAnne schreef
Hallo,

Ik heb recent een paard gekocht, ze komt uit Spanje en toen ik haar wilde registreren voor de I&R bleek dat er nog geen importmelding was gedaan. Nu wil ik dat in orde maken maar ik kom er op een punt niet helemaal uit.

Er word het volgende gevraagd: Uitsluiten op verzoek houder (J/N)

Er is nergens context te vinden waar het uitsluiten over gaat, is er misschien iemand die dit toevallig weet?

Alvast bedankt!


Uitsluiten betekent inderdaad voor humane consumptie. Als je hier J aanvinkt, betekent dat het paard in RVO systeem zo staat geregistreerd.


Tessebes schreef
Je kunt dit het best via een paspoortuitgevende instantie doen. Bijvoorbeeld het pre stamboek, zij hebben ervaring met dit soort handelingen.


PRE stamboek kan dit inderdaad prima, elke PPI feitelijk, hoewel ze het niet allemaal (willen) doen. Maar het mag en kan ook zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:31 



 
Profiel   

Pre stamboek is bekend met alle spaanse paspoorten, bijvoorbeeld welke zijn toegestaan in Nederland en welke niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:47 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Pre stamboek is bekend met alle spaanse paspoorten, bijvoorbeeld welke zijn toegestaan in Nederland en welke niet.


Ik opteer niet specifiek om het perse zelf te doen hoor, maar het is niet verplicht om het via een PPI te doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:48 



 
Profiel   

Import melding?? Spanje is een EU land.
Import melding heb je alleen nodig van buiten de EU

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:52 



 
Profiel   

Poosje81 schreef
Tessebes schreef
Pre stamboek is bekend met alle spaanse paspoorten, bijvoorbeeld welke zijn toegestaan in Nederland en welke niet.


Ik opteer niet specifiek om het perse zelf te doen hoor, maar het is niet verplicht om het via een PPI te doen :')


Je hebt toch een ppi nodig om het chip- en levensnummer in Nederland te registreren? Anders kan je paard ook niet op locatie geregistreerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:10 



 
Profiel   

Popstra schreef
Import melding?? Spanje is een EU land.
Import melding heb je alleen nodig van buiten de EU



Euhm importmelding moet bij elk paard wat NL in komt, ook vanuit andere EU landen.
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... an-paarden


Tessebes schreef
Poosje81 schreef


Ik opteer niet specifiek om het perse zelf te doen hoor, maar het is niet verplicht om het via een PPI te doen :')


Je hebt toch een ppi nodig om het chip- en levensnummer in Nederland te registreren? Anders kan je paard ook niet op locatie geregistreerd worden.


Neen dat kan je ook zelf doen in het RVO systeem. Het is echter wel zo dat als je het via een PPI doet het wordt beschouwd als geverifieerd door het RVO, als je het zelf doet niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:20 



 
Profiel   

Popstra schreef
Import melding?? Spanje is een EU land.
Import melding heb je alleen nodig van buiten de EU

Ja en nee.
Je hoeft geen invoerrechten te betalen binnen de EU, maar de chip/paspoort moet wel in Nederland worden geregistreerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:06 



 
Profiel   

Citaat
Neen dat kan je ook zelf doen in het RVO systeem. Het is echter wel zo dat als je het via een PPI doet het wordt beschouwd als geverifieerd door het RVO, als je het zelf doet niet.


Ik zie inderdaad, dat dat gewijzigd is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen