Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer 3 zachte plekken op de bodem

 
Profiel   

Cherdenise schreef
Gini schreef
Ik vind het eigenlijk ook best wel netjes dat het bedrijf in kwestie reageert. Dat wilt toch zeggen dat ze het belangrijk genoeg vinden. Hopelijk kom je er samen uit, TS, want je wilt niet zo snel al met een onbruikbare trailer zitten.


Als bedrijf dit soort dingen tussen hen en een klant wilt "uitvechten" / gelijk wilt halen op een forum is dat niet netjes, eerder dom en onprofessioneel vind ik.
Als dit wel normaal is dan zou ik de DHL, postNL, dpd, de albert heijn, de ruitersportzaken en noem maar op, ook willen vragen om een account aan te maken en te willen reageren in de topics waar hun naam genoemd wordt

Fijn dat de trailer gemaakt wordt en jammer van de rompslomp die je ermee hebt TS


Ken Fm trailers niet. Maar een klant die met naam en toenaam er op uit is om een bedrijf door het slijk te halen is ook niet netjes. De Mods hebben niet voor niets ingegrepen.

Het advies had ook zonder naam en toenaam gevraagd kunnen worden.
Bovendien lijkt uit de reactie van het bedrijf dat TS het verhaal niet geheel zuiver geschetst heeft. Ik snap dus heel goed dat dit bedrijf reageert.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:02 



 
Profiel   

De mods hebben ingegrepen omdat er privé communicatie stond, een mail. Dat mag niet. Ervaringen met naam mag gewoon. Het gaat dus helemaal niet over bedrijf door het slijk halen wat niet mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:10 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Ik sta in mijn recht dat als een partij niet tot een oplossing wil komen navraag te doen bij een advocaat of rechtsbijstand daar is niets niet netjes aan ik heb de kans gegeven samen dit op te lossen. Als deze bevestigd dat ik hier iets mee kan waarom zou ik dat dan niet doen.
Als de verkoper dan ineens wel wat wil doen om het op te lossen gaan bij mij de alarmbellen wel af want als de verkoper zo zeker van zijn zaak is waarom blijf je dan niet bij je eerste standpunt.


Hier kan ik vanuit een bedrijfsmatig oogpunt wel een verklaring voor geven, als je daar nog voor zou openstaan. Als bedrijf is klachtenmanagement best wel een evenwicht dat je moet zien te bewaren. Je hebt de duidelijke gevallen (gevallen die binnen wettelijke richtlijnen vallen), dat is simpel, want ook de oplossing waarin je moet voorzien is wettelijk vastgelegd. Alle klachten die daarbuiten vallen zijn meer onderhevig aan de bedrijfspolicy. Een ondernemer moet daarin het evenwicht zien te bewaren tussen klantvriendelijkheid, klantenbinding, imago aan de ene kant en het commerciële aspect aan de andere kant (waarbij beide dan ook nog eens in elkaar overlopen, want zonder klanten geen commercie).

Iedere klacht ontvankelijk verklaren en alles oplossen, is goed voor de klant. Maar is natuurlijk onmogelijk. Stel je maar eens voor dat je een trailer van 20 jaar verkoopt en na 2 jaar staat de klant aan de deur met een mankement dat die gratis opgelost wilt zien. Als je al die klachten zonder boe of ba oplost, ben je failliet nog voor je kan uitademen.

Ergens moet dus een grens zitten aan welke klachten je ontvankelijk verklaart. In principe is die grens opgenomen in het contract, maar in een bedrijfspolicy kan verder gegaan worden: bv. iets meer doen voor een vaste klant, na 5 maanden alsnog de trailer onder garantie repareren ook al staat in het contract 3 maanden, extra service bieden, ... Maar alsnog moet ook daar ergens de streep getrokken worden van 'tot hier en niet verder' wil je nog een gezonde commercie behouden. Jouw klacht viel voor dit bedrijf net aan de overkant van deze streep.

Waarom het bedrijf dan alsnog een oplossing voorstelde toen je dreigde met een advocaat. Wel, het is misschien niet het antwoord dat je wilt horen, maar...nu ja, hier komt het: om van het gezaag af te zijn. Iedere mail en ieder bericht dat naar jou gestuurd wordt kost tijd, maar geen geld. Als je als bedrijf dus een klant tegenkomt die meteen dreigt met juridische stappen dan maak je als ondernemer een afweging: ieder bericht/mail/telefoontje dat ik stuur/doe, kost tijd en geen geld, als ik voet bij stuk blijf houden is de kans groot dat deze klant negatieve reviews gaat verspreiden, als er effectief een advocaat ingeschakeld wordt, moet ik als bedrijf ook stappen ondernemen die tijd en geld kosten,....
Dan kan het dus zijn dat je de optelsom maakt en zegt: weet je wat, je wint, dit is het voorstel tot oplossing.

Het geweer van schouder veranderen wilt in deze situatie dus niet zozeer zeggen dat ze niet zeker zijn van zichzelf, dat ze louche zijn of liegen, maar puur en alleen dat ze het niet op de spits willen drijven. Als ondernemer laat je wel vaker dingen van je rug glijden, omdat principieel zijn in dat geval niet goed voor je commercie zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:15 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
De mods hebben ingegrepen omdat er privé communicatie stond, een mail. Dat mag niet. Ervaringen met naam mag gewoon. Het gaat dus helemaal niet over bedrijf door het slijk halen wat niet mag.


De mods hebben ingegrepen omdat TS verder ging dan volgens de bokt regels toegestaan is.
En als naam en toenaam is toegestaan dan mag het bedrijf dit toch ook?

Tegenwoordig halen we ons gram liever op fora en social media dan dat we een goed gesprek aangaan met de ander.

Snap heel goed dat bedrijven, zeker als er een verschil in achterliggende versie zit, gewoon reageren op deze
Fora of social media platforms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:39 



 
Profiel   

Nee je mag gewoon de naam noemen.
En vertellen wat er over en weer is geschreven.
Maar plaats je daarvan een print screen, met dus precies dezelfde inhoud mag het niet.
Lijkt wel een beetje op een corona regel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:46 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Wat wel een aandachtspunt is, is dat er bij de BOVAG- keuring geen vochtmeting is gedaan van de houten wanden en bodem.Iets wat wel hoort bij de keuring van paardentrailer en mogelijk het probleem wel aan het licht had gebracht?

Voor meelezers die ook een oudere houten trailer willen kopen wel iets om op te letten.

Het aanbod van de nieuwe bodem voor 600 euro is wel netjes maar snap ook de andere kant dat het vertrouwen weg is.


Ik heb een aantal jaar terug een houten Bockmann bij Kraay gekocht, incl bovag rapport met vochtmeting. Alles keurig netjes, ding had ook altijd binnen gestaan ed.
Trailer bleek na korte termijn zo lek als een mandje op de wanden (lekkage tussen kap en wanden). Ja, dan snap ik dat hij binnen gehouden werd...
Met Kraay er niet uitgekomen, was geen prettige ervaring helaas.
Maar of je dus kan vertrouwen op zo'n rapport is de vraag, een aankoop blijft een risicovol gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:47 



 
Profiel   

FjordOtis, je vergeet iets... Jij had ook onderzoeksplicht als consument. Als jij zelf ook niet zag dat de bodem niet goed was bij aankoop....dan kan het zomaar zijn dat BOVAG rapport dus wel klopte...

Of de andere mogelijkheid: je keek zelf gewoon niet eens naar de bodem en zag het daardoor niet... En dan ben je dus zelf aansprakelijk want je verzaakte aan je onderzoeksplicht.

Bovendien kun je gemakkelijk die 600 euro kiezen voor vervangen bodem en hem dan aanbieden bij een onafhankelijke zaak ter nazicht... Kost je nog steeds geen 900 euro in totaal en weg excuus "geen vertrouwen meer".

En als dan zou blijken dat de reparatie niet correct uitgevoerd werd... Heb je pas echt een punt om te maken en een been om op te staan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 14:35 



 
Profiel   

Ik ben net gebeld door zuidzijde
Remmen waren ook niet in orde en ik had geluk dat mijn wielen nooit geblokkeerd zijn.


Ik wens iedereen veel succes bij FM trailers

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:07 



 
Profiel   

Jeetje dat is wel schandelijk zeg. Ze hebben je echt troep verkocht dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:09 



 
Profiel   

Sorry maar als een trailer zo lang stil staat vind ik het niks gek dat er mankementen aan komen.
Rust roest wordt niet voor niets gezegd.
Is voor de banden en oplooprem (indien er op gezet) ook niet aan te raden overigens.

Mankementen komen ook van het gebruik maken van. Maar zeker ook van het stil laten staan. Iets wat niet echt gebruikt wordt blijft niet soepel.


Ik hoop voor TS dat zo wel de trailer als de auto goed in orde gemaakt worden en er nog veel veilige km in gaan zitten :).
Uitzoeken of je er wel/niet iets mee kunt is uiteraard ook je goed recht. Ik begrijp prima dat je vertrouwen in een goede reparatie van het bedrijf weg was door de 1e reactie en de 2e reactie na de advocaat 'dreiging'. Al hadden ze de reparatie wellicht perfect uitgevoerd, bij een ander bedrijf zul je jezelf dit niet dusdanig af blijven vragen.
Al vind ik het uiteindelijke aanbod van het verkopende bedrijf wel netjes, daar niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 12:02 



 
Profiel   

Vriendin van mij heeft een hele degelijke alu trailer.
Net zo oud als onze trailer, 9 jaar.
Beide trailers staan altijd binnen. Op het zelfde moment nieuw aangeschaft.

Alleen is haar trailer hooguit 6 keer gebruikt in al die jaren.

Zeg al tegen haar, mocht je hem nodig hebben, zitten de wielen vast en de banden zijn misschien ook niet meer vertrouwd.

Zeker als je een trailer of caravan op de handrem wegzet, en je gebruikt het niet, is egt vragen om problemen.
Handrem moet je alleen gebruiken als ding dezelfde dag nog weer op zijn plek zet en dan een blok of steen voor het wiel leggen mocht ie aan de wandel gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:35 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Ik ben net gebeld door zuidzijde
Remmen waren ook niet in orde en ik had geluk dat mijn wielen nooit geblokkeerd zijn.


Ik wens iedereen veel succes bij FM trailers


Dat is niet raar als de trailer zoveel stil staat. Heeft echt niets met FM trailers te maken, dat is puur je eigen schuld omdat je de trailer te weinig gebruikt.
Ook 3 zachte plekken na 8 maanden, dat kan gebeuren bij een 14 jaar oude trailer die nog geen nieuwe bodem heeft gehad. Je had zelf ook meer moeite kunnen doen om het te laten checken.

Ik heb ook een oudere trailer gekocht, maar wel eentje die opnieuw was opgebouwd. Zodat die weer wat jaren mee kon.

Vind het door het slijk halen van bedrijven op fora en social media altijd zo laag, ga gewoon met ze in gesprek (en ook niet gelijk dreigen met advocaat). Bah.. wat kinderachtig bij iets dat kan gebeuren als een trailer vrijwel niet gebruikt wordt en ouder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:43 



 
Profiel   

Citaat
bij een 14 jaar oude trailer die nog geen nieuwe bodem heeft gehad

is dit zo?
Kan natuurlijk, maar misschien is er wel al een andere in gekomen ooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:45 



 
Profiel   

dat maak ik op uit dit verhaal, anders had ts dit wel aangegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:47 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Cherdenise schreef

Als bedrijf dit soort dingen tussen hen en een klant wilt "uitvechten" / gelijk wilt halen op een forum is dat niet netjes, eerder dom en onprofessioneel vind ik.
Als dit wel normaal is dan zou ik de DHL, postNL, dpd, de albert heijn, de ruitersportzaken en noem maar op, ook willen vragen om een account aan te maken en te willen reageren in de topics waar hun naam genoemd wordt

Fijn dat de trailer gemaakt wordt en jammer van de rompslomp die je ermee hebt TS


Ken Fm trailers niet. [url]Maar een klant die met naam en toenaam er op uit is om een bedrijf door het slijk te halen[/url] is ook niet netjes. De Mods hebben niet voor niets ingegrepen.

Het advies had ook zonder naam en toenaam gevraagd kunnen worden.
Bovendien lijkt uit de reactie van het bedrijf dat TS het verhaal niet geheel zuiver geschetst heeft. Ik snap dus heel goed dat dit bedrijf reageert.


Wauw wat een aannames doe jij :+

Zij wilt een oplossing, bedrijf niet. En ineens na dit topic laten ze hier op een forum van zich horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:47 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Ik ben net gebeld door zuidzijde
Remmen waren ook niet in orde en ik had geluk dat mijn wielen nooit geblokkeerd zijn.


Ik wens iedereen veel succes bij FM trailers


wauw -O- goed dat je er nu achter komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:48 



 
Profiel   

Mdrf schreef
dat maak ik op uit dit verhaal, anders had ts dit wel aangegeven.

ik denk dat ts niets van de geschiedenis weet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:52 



 
Profiel   

Mdrf schreef
dat maak ik op uit dit verhaal, anders had ts dit wel aangegeven.


Dat kan je dus niet uitmaken zelf want ik weet dit ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:53 



 
Profiel   

Bij de APK van mijn auto zijn onlangs ook de remmen losgehaald en schoongemaakt. En dit terwijl ik zo'n 30.000 km per jaar rijdt. Remmen roesten heel snel, zeker wanneer ze stilstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:32 



 
Profiel   

senna21 schreef
Bij de APK van mijn auto zijn onlangs ook de remmen losgehaald en schoongemaakt. En dit terwijl ik zo'n 30.000 km per jaar rijdt. Remmen roesten heel snel, zeker wanneer ze stilstaan.


Roest..? Waar staat dat?
Alles moet vervangen worden ben wel veel meer dan die 900 voor de bodem kwijt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:16 



 
Profiel   

Is de nieuwe trailerboer nu ook niet een beetje misbruik van je aan het maken? Als de trailer zo slecht ineenstak dat je nu al zoveel kosten moet maken was die 1) toch niet door de Bovag geraakt en had je 2) zelf ook misschien wel sneller doorgehad dat je praktisch een rammelbak hebt gekocht?
Niets tegen jou daarbij hoor, maar probeer er gewoon op te letten dat waar je nu zit ook niet heel gemakkelijk geld ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:21 



 
Profiel   

Sorry.. maar ik neig ook meer de kant van FM te kiezen.

Je verhaal wordt door hun tegengesproken over de hoeveelheid van gebruik.

Hij staat veel stil. Buiten. En het is een oud ding.
Ook binnen 8 maand kan er vanalles mee gebeuren.


Dat kan niet zomaar allemaal hun schuld zijn.
Dat ze reageren vind ik best goed. Ook de andere partij mag best van zich laten horen. Vooral als ze er een andere kijk op hebben en een ander bericht over hoevaak je dat ding gebruikt hebt.

Ik zou mijn verlies gepakt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:38 



 
Profiel   

Anomien schreef
Sorry.. maar ik neig ook meer de kant van FM te kiezen.

Je verhaal wordt door hun tegengesproken over de hoeveelheid van gebruik.

Hij staat veel stil. Buiten. En het is een oud ding.
Ook binnen 8 maand kan er vanalles mee gebeuren.


Dat kan niet zomaar allemaal hun schuld zijn.
Dat ze reageren vind ik best goed. Ook de andere partij mag best van zich laten horen. Vooral als ze er een andere kijk op hebben en een ander bericht over hoevaak je dat ding gebruikt hebt.

Ik zou mijn verlies gepakt hebben.


Die pak ik wel hoor 1500 euro lichter maar ik mag mijn persoonlijke ervaring wel gewoon delen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:52 



 
Profiel   

Verder reageren in dit topic is voor mij niet nodig ik kan straks veilig de weg op en dat is het belangrijkste

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:53 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Anomien schreef
Sorry.. maar ik neig ook meer de kant van FM te kiezen.

Je verhaal wordt door hun tegengesproken over de hoeveelheid van gebruik.

Hij staat veel stil. Buiten. En het is een oud ding.
Ook binnen 8 maand kan er vanalles mee gebeuren.


Dat kan niet zomaar allemaal hun schuld zijn.
Dat ze reageren vind ik best goed. Ook de andere partij mag best van zich laten horen. Vooral als ze er een andere kijk op hebben en een ander bericht over hoevaak je dat ding gebruikt hebt.

Ik zou mijn verlies gepakt hebben.


Die pak ik wel hoor 1500 euro lichter maar ik mag mijn persoonlijke ervaring wel gewoon delen


Maar natuurlijk mag dat. Net als FM dat mag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen