Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer 3 zachte plekken op de bodem

 
Profiel   

Ik heb in Maart 2021 een trailer gekocht bij FM trailers.

Hij staat nu bij Kraay omdat ik er een extra stang in wilde (1,5)

Hij belt me net om te melden dat er 3 zachte plekken in de bodem zitten.


[ img ]

Mijn paard heeft er 1 keer op gestaan.

Nu moet ik hem 28 nov van voorthuizen naar stompwijk verplaatsen en zal dus een trailer gaan huren want hij adviseerde er geen paard in te zetten.

Ik heb FM trailers gemaild maar nog geen reactie gehad.

Foto s van de bodem krijg ik later vandaag

Wat is jullie advies hierin
Voel me wel een beetje in de zeik genomen maar ja had ook zelf van tevoren kunnen laten nakijken al mag je er van uit gaan dat je iets koopt wat heel is
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:06 



 
Profiel   

Ik zou even hun reactie afwachten, misschien lossen ze het wel netjes op. Ik ken het bedrijf niet...maar anders zou ik er toch werk van maken, want wat je er dan voor betaald hebt, is hij nu totaal niet meer waard natuurlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:11 



 
Profiel   

Ik zou eens nagaan wat dat BOVAG-keuringsrapport inhoudt. Staat daar bijvoorbeeld letterlijk in dat de bodem nog goed is? Of wat is er precies gekeurd?
Ook zou ik zeker even contact opnemen met rechtsbijstandsverzekering of juridisch loket wat je eventuele rechten zijn.
En ik zou nagaan wat het kost om een nieuwe bodem erin te laten zetten. Als de vraagprijs de prijs is die je betaald hebt, en je hebt voor een paar honderd (? geen idee wat het kost) een nieuwe bodem erin (ervan uitgaande dat de trailer verder goed is) dan denk ik dat je alsnog geen gekke prijs betaald hebt voor een trailer van dat bouwjaar.
Wat heb je zelf voor onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld de houten onderdelen van de trailer en de onderkant?

Edit: de tekst in de advertentie van 12-2021 goedgekeurd raakt natuurlijk ook kant nog wal... ten eerste is het jaartal niet goed, ten tweede een trailer wordt helemaal nooit goed- of afgekeurd want er zit geen verplichte keuring op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:22 



 
Profiel   

Oh jeetje! Dat is balen zeg! wat bedoelen ze met 12-2021? Is dat de 12e week? Want december moet nog komen? :))
Maar stel het is de 12e week van 2021 dan maak je mij niet wijs dat de bodem toen helemaal goed was en nu niet meer.. Op internet staat het volgende:
Citaat
BOVAG ONDERHOUDSBEURT VOOR JE PAARDENTRAILER
De BOVAG-vakman controleert paarden trailers op specifieke punten. Zo checkt hij de vloer, de zijwanden, het klein veehek, de mestlat, de klimlatten van de klep, de binnenlamp en de ventilatie. Ook doet de keurmeester een vochtmeting ten aanzien van de vloer en de zijwanden.

Heb je een keuringsbewijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:26 



 
Profiel   

Dat kan best, je bent bijna jaar verder. Als hij toen gekeurd is en wel aangegeven (wat stond er in dat rapport) dat er zachte plekken in zitten of vocht is gekomen onder de matten. Het kan snel gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:33 



 
Profiel   

Apk-keuring van een auto is ook een momentopname.
Net als iedere keuring, van een gebruiksvoorwerp of een mens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:53 



 
Profiel   

Hoe kan ie nou 12 2021 zijn goedgekeurd... Neem aan dat dat dan 12 2020 moest zijn geweest?

Zelfs dan is het een momentopname. Door weinig gebruik en dus alleen maar staan (zeker buiten) kan een bodem ineens rap verslechteren wanneer er vocht in komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 15:56 



 
Profiel   

En Henk Kraaij is echt een fijne vent! Die naait je geen oor aan dus zou hem zeker vertrouwen hierin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 16:04 



 
Profiel   

Citaat
Voel me wel een beetje in de zeik genomen maar ja had ook zelf van tevoren kunnen laten nakijken al mag je er van uit gaan dat je iets koopt wat heel is

Heel vervelend, maar als koper heb je ook onderzoeksplicht. Nu lees ik in de reacties al dat het een fijne vent is, dus komt vast goed. Maar handig voor de volgende keer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 16:07 



 
Profiel   

Ik lees dat de fijne vent degene is die nu geconstateerd heeft dat de trailer niet meer te gebruiken is :)

ik vind 3 zachte plekken toch wel heel snel binnen jaar. Als het er nu eentje was.
Lijkt mij dat dit bij een bovag gezien moet worden met minstens een bemerking dat het nu misschien nog wel goed is maar in de gaten gehouden moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 16:18 



 
Profiel   

Ik ga het rapport even opzoeken

Ik heb FM gemaild en gevraagd of we dit netjes kunnen oplossen.

Ook ga ik kijken wat een nieuwe bodem kost als het moet dan is het niet anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 16:37 



 
Profiel   

Heel sneu dit zeg.... een nieuwe bodem is een dure reparatie helaas. Ik ken het bedrijf niet moet ik zeggen, ik vermoed dat ze gebruikte trailers opkopen om deze weer door te verkopen. Helaas maken we dit soort dingen regelmatig mee als we een aankoopkeuring uitvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 16:55 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Kraay doet zelf geen bodems vervangen en adviseert deze (eerlijk) weg te doen.

Ik ga het even laten bezinken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 16:57 



 
Profiel   

Je zou bij Zuidzijde in Goudriaan kunnen vragen wat het kost om hem opnieuw goed te krijgen.
Daar zijn wij erg tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 17:13 



 
Profiel   

[ img ]

Vloer OK op 4-12-2020

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 17:23 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Je zou bij Zuidzijde in Goudriaan kunnen vragen wat het kost om hem opnieuw goed te krijgen.
Daar zijn wij erg tevreden over.


Ja, die kan ik ook aanraden. Ik heb mijn trailer twee jaar geleden particulier gekocht, ik twijfelde over de bodem maar manlief en de verkoper geloofden er wel in. Voor de zekerheid na laten kijken bij Zuidzijde en de bodem bleek achterin zachte plekken te hebben. Keurige prijs en netjes op de hoogte gehouden. Sindsdien rijd ik vanuit Eindhoven naar Goudriaan voor onderhoud. Het kan vast ook dichterbij, maar bij dit bedrijf voelt het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 17:27 



 
Profiel   

fijn is dat als je ergens komt, dat ze dan flink met kracht met een schroevendraaier gaan zitten peuren.. nou zit er echt een diep gat in, wie zegt dat het niet daarvoor wel meeviel. Nu hoef je er zeker niets meer in te gaan zetten want alles in daardoor zo verzwakt, dat zelfs een reparatie niets meer uithaalt maar er nw bodem in moet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 17:51 



 
Profiel   

Helaas wil FM niets voor mij betekenen.

Ik kan moeilijk geloven dat vanaf april tot vandaag de bodem ineens slecht is in 8 maanden tijd.
Ik heb er 3 keer mee gereden :(

Nu maar even goed nadenken wat ik wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 17:52 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Helaas wil FM niets voor mij betekenen.

Ik kan moeilijk geloven dat vanaf april tot vandaag de bodem ineens slecht is in 8 maanden tijd.
Ik heb er 3 keer mee gereden :(

Nu maar even goed nadenken wat ik wil

Jeetje ts balen :( ben je rechtsbijstand verzekerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:02 



 
Profiel   

Staat je trailer altijd binnen of buiten gestald?
Als ie altijd onder dak staat, zou ik toch eens een belletje er aan wagen naar de Bovag.
Als je de trailer buiten hebt staan, dan wordt het vast onder de noemer invloeden van buitenaf genoemd.
En zie maar eens te bewijzen dat je er maar 3x mee hebt gereden. Al dan niet met paard erin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:11 



 
Profiel   

Bij Zuidzijde kost een nieuwe bodem geloof ik €1100,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:23 



 
Profiel   

Heel snel verkopen met probleem erbij. En zelf een aluminium trailer aanschaffen als dat kan qua kosten. Verrot je bodem nooit meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:30 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Heel snel verkopen met probleem erbij. En zelf een aluminium trailer aanschaffen als dat kan qua kosten. Verrot je bodem nooit meer


Dit adviseerde kraay ook

Heb zuidzijde gemaild wat er mogelijk is en ben ook aan het rondkijken naar aluminium

Ik ben nog even heel verbaasd dat je dit zo verkoopt wetende dat er een paard in staat, ik kan moeilijk geloven dat trailer 11 mnd geleden is gecheckt en op OK is gezet ipv heeft R nodig in Maart heeft FM trailers m zogenaamd nogmaals nagekeken en was alles ok en nu 8 mnd later 3 keer mee gereden 3 zachte plekken ik vind dat erg vreemd.

FM had ook kunnen zeggen we kunnen niks doen maar willen wel de bodem vervangen of weten een adresje maar nee helemaal geen hulp niks

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:35 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
Bij Zuidzijde kost een nieuwe bodem geloof ik €1100,-

dat zou best eens kunnen.
Wij waren vorig jaar 1900 kwijt.
Bodem plus een zijwand.
Alles nagekeken aan het onderstel en zo nodig vervangen . Incl Bovag rapport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:54 



 
Profiel   

Stond je trailer binnen of buiten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 19:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen