Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer 3 zachte plekken op de bodem

 
Profiel   

Ibbel schreef
Echt, het is ook niet goed of het deugt niet hè. Standaard reactie in dit soort topics is: we horen maar 1 kant van het verhaal, nu reageert de andere kant, is het weer niet goed en is dat onprofessioneel.

TS: doe niet zo koppig en stom, neem dat aanbod van een nieuwe bodem voor 600 euris aan, en dan heb je een trailer die weer 10 jaar vooruit kan.

Mee eens...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:28 



 
Profiel   

Dat is het nadeel van gebruikt. Een verkoper kan niet alles zien uitgaande van een eerlijke verkoper.

Hoe vaak lees of hoor je immers niet dat mensen problemen hebben met een auto of trailer en hem dan op marktplaats verkopen zoals die er staat. Als die gekeurd is mag je er vanuit gaan dat op dat moment er geen dusdanige rotte plekken in het hout gezeten hebben. Aan de andere kant het is natuurlijk ook weer geen nieuwe bodem.

Tip koop de volgende keer een nieuwe aluminium trailer dan heb je dit niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 19:44 



 
Profiel   

Met je eens Ibbel. Mijn reactie zal wel niet bij bokt in de smaak vallen, maar we hebben het wel over een 15 jaar oude houten trailer en je bent nu een jaar verder. Hier ook trailers van die leeftijd gehad en op een gegeven moment weet je dan dat houten bodems of wanden achteruit gaan en een keer aan vervanging toe zijn. Niet leuk natuurlijk dat je verwacht dat de bodem goed is, maar ik denk dan eerlijk het risico van wat je koopt met zo'n leeftijd. Bokt geeft je nu groot gelijk in dit topic, maar in alle andere topics lees je overal de waarschuwing voor houten bodems/wanden op zo'n leeftijd. Persoonlijk vind ik de drie maanden garantie die het bedrijf wel gaf volgens mij op een houten trailer van die leeftijd dan ook wel netjes in combinatie met het rapport (wat een momentopname is, geeft wel wat houvast normaal, maar nogmaals ik vind een 15 jaar oude bodem toch een gokje en kan best zijn dat een beginnend plekje, wat nauwelijks waarneembaar is, of in dit geval 3, dan toch achteruit gaat. En met vocht kan dat best hard gaan, zelf hier gezien op een wand). Neemt niet weg dat het balen is dat je er mee zit nu, ik zou mijn verlies nemen en de trailer inruilen en voor wat nieuwer en wellicht dan aluminium gaan, of een nieuwe bodem plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:18 



 
Profiel   

Wie zegt dat dit nog de originele bodem is?
Trailer kan 15 jaar oud zijn op papier. Plus goede bovag. Meer informatie hebben wij ook niet.
Wel vind ik persoonlijk 3 plekken binnen een jaar veel. 1 zou wat anders zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:20 



 
Profiel   

Mijn trailer had met 14 jaar oud ook "ineens" een gat in de bodem.
Moet zeggen dat reparatie in Frankrijk 3x duurder is.

Vind jouw trailer in aanschaf ook niet heel duur, die van mij is nu bijna 19 jaar oud en kunnen we inruilen voor 3500€ is wel twee paards.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:25 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Echt, het is ook niet goed of het deugt niet hè. Standaard reactie in dit soort topics is: we horen maar 1 kant van het verhaal, nu reageert de andere kant, is het weer niet goed en is dat onprofessioneel.

TS: doe niet zo koppig en stom, neem dat aanbod van een nieuwe bodem voor 600 euris aan, en dan heb je een trailer die weer 10 jaar vooruit kan.


Eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:33 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Echt, het is ook niet goed of het deugt niet hè. Standaard reactie in dit soort topics is: we horen maar 1 kant van het verhaal, nu reageert de andere kant, is het weer niet goed en is dat onprofessioneel.

TS: doe niet zo koppig en stom, neem dat aanbod van een nieuwe bodem voor 600 euris aan, en dan heb je een trailer die weer 10 jaar vooruit kan.



Dan maar koppig ik heb geen vertrouwen meer in FM, en van april tot vandaag is 8 maanden geen 12.
Daarbij was de 1e reactie een duidelijke 'we gaan er niks mee doen' dan ga ik verder zoeken.
In april zou de bodem nog goed zijn bevonden. En in de advertentie was de trailer altijd goed onderhouden dat ga ik maandag wel vernemen.

Daarbij neem ik mijn verlies, trailer word nagekeken, nieuwe vloer en eventuele mankementen gemaakt dan kan ik weer vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:54 



 
Profiel   

cp112 schreef
@TS ik heb je even een berichtje gestuurd mbt transport. Als het nodig is wil ik je paard wel ophalen van de trainings stal en weer bij je thuis brengen. Zonder kosten. Die heb je wel genoeg de komende periode ben ik bang nu ook nog met een kapotte auto erbij :=


Ik PB je morgen even terug, heb een heleboel lieve mensen die me willen helpen.
Ik vind dit aanbod echt heel lief en dat waardeer ik enorm
Ongeacht dat alles gemaakt word durf ik niet de weg op met paard en al, heb me heel onveilig gevoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:58 



 
Profiel   

En nou de auto die stuk gaat... Ook maar de garage waar je hem kocht aansprakelijk stellen dan gelijk?

Als je voor 600 euro een nieuwe vloer kan hebben, is je trailer compleet in orde en hou je 300 euro in je zakken want bij die ander is het 900...
Als dat niet voldoende is... Dan wil je volgens mij geeneens tot een oplossing komen, alleen maar met de vinger wijzen en dat wordt je juridisch ook niet in dank afgenomen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 00:37 



 
Profiel   

Je moet er dan voor die 600 euro wel zeker van zijn, dat er kwalitatief goed materiaal gebruikt wordt. Anders is het alsnog weggegooid geld. Ik kan me voorstellen, dat de ts daar niet zeker van is, aangezien deze trailer ook in zogenaamd zeer nette en goed onderhouden staat zou moeten zijn. Bij Zuidzijde weet ze tenminste zeker dat het goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 08:36 



 
Profiel   

Wat wel een aandachtspunt is, is dat er bij de BOVAG- keuring geen vochtmeting is gedaan van de houten wanden en bodem.Iets wat wel hoort bij de keuring van paardentrailer en mogelijk het probleem wel aan het licht had gebracht?

Voor meelezers die ook een oudere houten trailer willen kopen wel iets om op te letten.

Het aanbod van de nieuwe bodem voor 600 euro is wel netjes maar snap ook de andere kant dat het vertrouwen weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 08:40 



 
Profiel   

Precies. Ik zou zeggen geef die 600 maar zodat ik het zelf kan laten repareren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 08:50 



 

FjordOtis schreef
Ibbel schreef
Echt, het is ook niet goed of het deugt niet hè. Standaard reactie in dit soort topics is: we horen maar 1 kant van het verhaal, nu reageert de andere kant, is het weer niet goed en is dat onprofessioneel.

TS: doe niet zo koppig en stom, neem dat aanbod van een nieuwe bodem voor 600 euris aan, en dan heb je een trailer die weer 10 jaar vooruit kan.



Dan maar koppig ik heb geen vertrouwen meer in FM, en van april tot vandaag is 8 maanden geen 12.
Daarbij was de 1e reactie een duidelijke 'we gaan er niks mee doen' dan ga ik verder zoeken.
In april zou de bodem nog goed zijn bevonden. En in de advertentie was de trailer altijd goed onderhouden dat ga ik maandag wel vernemen.

Daarbij neem ik mijn verlies, trailer word nagekeken, nieuwe vloer en eventuele mankementen gemaakt dan kan ik weer vooruit.


Dat is hun goed recht dat ze er niets mee gaan doen. Buiten garantie is buiten garantie. Dat je dan dreigt met verdere stappen vind ik erg spijtig. Hout kan ontzettend snel gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 08:56 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Dat is hun goed recht dat ze er niets mee gaan doen. Buiten garantie is buiten garantie.


Dit is niet waar. De consument heeft recht op een deugdelijk product. Garantie afgelopen is daarbij geen excuus en je als bedrijf achter een bovag garantie verschuilen vind ik helemaal niet netjes. Hebben ze hem zelf op de brug gehad? Beurt gegeven en nagelopen? Of alleen even optisch netjes gemaakt en voor een flink bedrag verkocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:06 



 

Als de vraag gesteld gaat worden of een dergelijke trailer van die leeftijd 8 maand na aankoop dergelijke plekken kan hebben is het antwoord gewoon ja. Het product heeft een keuring gehad en is goed verklaard.

Wij hebben het met onze eigen trailer ook voor gehad. Jaar ervoor bodem nog gecontroleerd en deze was prima, jaar erop bij de keuring was 1/3de al rot. Het is netjes dat het bedrijf een service verleent na garantie maar dat is niet verplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:14 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Moestuin schreef
Dat is hun goed recht dat ze er niets mee gaan doen. Buiten garantie is buiten garantie.


Dit is niet waar. De consument heeft recht op een deugdelijk product. Garantie afgelopen is daarbij geen excuus en je als bedrijf achter een bovag garantie verschuilen vind ik helemaal niet netjes. Hebben ze hem zelf op de brug gehad? Beurt gegeven en nagelopen? Of alleen even optisch netjes gemaakt en voor een flink bedrag verkocht?


Hoezo is garantie afgelopen geen excuus? Daarvoor is het toch juist wel in het leven geroepen? Dat een bedrijf maar een X periode 'aansprakelijk' gesteld kan worden.
En ik weet niet precies hoe het zit bij tweedehands producten, maar ik kan me wel indenken dat de wetgeving daarvoor niet zomaar één op één overgenomen kan worden van nieuwe producten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:42 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Wij hebben het met onze eigen trailer ook voor gehad. Jaar ervoor bodem nog gecontroleerd en deze was prima, jaar erop bij de keuring was 1/3de al rot.


Dan was hij het jaar ervoor ook niet top. Vochtmeting gedaan? Kitwerk in orde? Mat laat geen vocht door? Rotting begint altijd van bovenaf, als je aan de onderkant een schroevendraaier er doorheen kan steken, is het al een tijdje bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:46 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
En nou de auto die stuk gaat... Ook maar de garage waar je hem kocht aansprakelijk stellen dan gelijk?

Als je voor 600 euro een nieuwe vloer kan hebben, is je trailer compleet in orde en hou je 300 euro in je zakken want bij die ander is het 900...
Als dat niet voldoende is... Dan wil je volgens mij geeneens tot een oplossing komen, alleen maar met de vinger wijzen en dat wordt je juridisch ook niet in dank afgenomen hoor.


Liever 300 extra met vertrouwen dan 300 in me zak en twijfelen dat is mijn keuze

Reactie van de auto slaat nergens op

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:47 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Ik heb gevraagd of ik gebeld kon worden en heb vanmorgen gesproken met FM Trailers
De 2 opties die ik kreeg vond ik niet in verhouding en de andere optie voor korting een nieuwe bodem hem ik persoonlijk geen vertrouwen in.
We hebben ook over inruilen gesproken en dat zou mij dan nog 1000 euro kosten

Na het gesprek zag ik de reactie van FM hier en kon ik mijn besluit maken dat ik verder geen zaken meer wil doeb met FM.

Ik heb op goed vertrouwen een bovag goedgekeurde trailer gekocht 8 maanden geleden.
Ik kom er nu per toeval achter dat de bodem 3 zachte plekken heeft
Ik vraag aan FM of wij hier samen tot een oplossing kunnen komen.
Hierop is geantwoord dat er niets gedaan kon worden.
FM leest dit topic en mijn bericht dat ik het via mijn advocaat laat uitzoeken en ineens kan er wel iets aan oplossingen geboden worden.

Ik heb FM een kans gegeven er samen uit te komen en dit hebben ze naar mijn persoonlijke mening niet gedaan (te laat) als je zo achter je product staat en 100% weet dat wat je verkoopt goed is, dat vraag ik me dus af

Anyway dit is mijn persoonlijke ervaring ik ben zelf dom geweest om m niet binnen die 3 maanden te laten checken want ik ben er van overtuigd dat t al eerder niet in orde was maar dat is mijn eigen fout.
Neemt niet weg dat ik dit wel laat uitzoeken.

Trailer staat bij zuidzijde, krijgt nieuwe bodem, extra stang en een beurt ik hoor maandag wat de schade is, ik wil gewoon veilig de weg op en had zelf beter moeten weten.

Verder zal FM met de beste bedoelingen verkopen maar voor mij nooit meer


Wellicht dit nog eens lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:48 



 
Profiel   

bigone schreef
Je trailer staat buiten, maar drie keer gebruikt en jazeker dat er dan in die tijd zachte plekken in kunnen komen. Helaas maar daar verander je niets aan en je mag gewoon heel blij zijn dat je paard er niet door getrapt heeft. Er is geen vocht meting gedaan bij de keuring dus ze kunnen er gewoon onderuit .
En die waar je gaat kijken kan dit dus nooit zo stellig zeggen want dat hangt er vanaf wat je toplaag is.

Plus wij niet kunnen zien of de trailer na gebruik schoon is gemaakt. Als er steeds urine achter blijft dan rot het ook sneller.

Vervelend probleem. Ik zou ook voor aluminium gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:57 



 

[code][/code]
FjordOtis schreef
FjordOtis schreef
Ik heb gevraagd of ik gebeld kon worden en heb vanmorgen gesproken met FM Trailers
De 2 opties die ik kreeg vond ik niet in verhouding en de andere optie voor korting een nieuwe bodem hem ik persoonlijk geen vertrouwen in.
We hebben ook over inruilen gesproken en dat zou mij dan nog 1000 euro kosten

Na het gesprek zag ik de reactie van FM hier en kon ik mijn besluit maken dat ik verder geen zaken meer wil doeb met FM.

Ik heb op goed vertrouwen een bovag goedgekeurde trailer gekocht 8 maanden geleden.
Ik kom er nu per toeval achter dat de bodem 3 zachte plekken heeft
Ik vraag aan FM of wij hier samen tot een oplossing kunnen komen.
Hierop is geantwoord dat er niets gedaan kon worden.
FM leest dit topic en mijn bericht dat ik het via mijn advocaat laat uitzoeken en ineens kan er wel iets aan oplossingen geboden worden.

Ik heb FM een kans gegeven er samen uit te komen en dit hebben ze naar mijn persoonlijke mening niet gedaan (te laat) als je zo achter je product staat en 100% weet dat wat je verkoopt goed is, dat vraag ik me dus af

Anyway dit is mijn persoonlijke ervaring ik ben zelf dom geweest om m niet binnen die 3 maanden te laten checken want ik ben er van overtuigd dat t al eerder niet in orde was maar dat is mijn eigen fout.
Neemt niet weg dat ik dit wel laat uitzoeken.

Trailer staat bij zuidzijde, krijgt nieuwe bodem, extra stang en een beurt ik hoor maandag wat de schade is, ik wil gewoon veilig de weg op en had zelf beter moeten weten.

Verder zal FM met de beste bedoelingen verkopen maar voor mij nooit meer


Wellicht dit nog eens lezen


Ja, daaruit maak ik op dat jij niet netjes bent om te dreigen met een advocaat terwijl FM geen verdere verplichtingen heeft naar jou. Dat de oplossing niet is wat jij wil is spijtig, maar jij bent ook verre van netjes richting hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:06 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Moestuin schreef
Dat is hun goed recht dat ze er niets mee gaan doen. Buiten garantie is buiten garantie.


Dit is niet waar. De consument heeft recht op een deugdelijk product. Garantie afgelopen is daarbij geen excuus en je als bedrijf achter een bovag garantie verschuilen vind ik helemaal niet netjes. Hebben ze hem zelf op de brug gehad? Beurt gegeven en nagelopen? Of alleen even optisch netjes gemaakt en voor een flink bedrag verkocht?


Garantie? Ding is 14 jaar oud en 8/9 maanden verder dan de aankoopdatum, en staat buiten. Er kan van alles mee gebeurd zijn wat dit veroorzaakt heeft maar je kan ook gewoon pech hebben.

Op een nieuwe trailer zit garantie. Op iets wat tweedehands is niet zo’n uitgebreide garantie als een nieuwe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:11 



 
Profiel   

Er is wel 3000 euro betaald voor die 14 jaar oude trailer. Dat schept bepaalde verwachtingen. Van non conformiteit is in ieder geval sprake. Wat gebruikelijke slijtage ok, maar niet na 8 maanden een rotte vloer.

Bij ons staan trailers jaar in jaar uit buiten. Het is niet zo, dat die accuut gaan rotten. Je moet ze wel beter bijhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:20 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Er is wel 3000 euro betaald voor die 14 jaar oude trailer. Dat schept bepaalde verwachtingen. Van non conformiteit is in ieder geval sprake. Wat gebruikelijke slijtage ok, maar niet na 8 maanden een rotte vloer.

Bij ons staan trailers jaar in jaar uit buiten. Het is niet zo, dat die accuut gaan rotten. Je moet ze wel beter bijhouden.


Precies. Hier staan trailers altijd buiten en worden elk jaar na gekeken. Maar buiten staan mag niet ineens de bodem binnen 8 maanden zo slecht laten worden. Dan moet er toch al iets kapot zijn qua kit oid. Er zit ook nog een verschil in rot en rot, zodra de plekken zo zacht zijn aan de onderkant is dat al van langere tijd.

Ik snap de reactie van ts wel als een bedrijf aangeeft er niks mee te doen.

Garantie is nog een leuk ding, ook bij nieuwe producten. De tijd dat een verkoper aangeeft is niet altijd de tijd waar je wettelijk recht op hebt. Ze willen graag dat je extra tijd bij koopt, terwijl je daar vaak vanuit de wet al recht op hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:32 



 
Profiel   

Het is in dit soort zaken altijd lastig omdat je je eigen oordeel hebt van de informatie die je leest en vaak worden daar dan eigen aannames bij gemaakt.

Ik sta in mijn recht dat als een partij niet tot een oplossing wil komen navraag te doen bij een advocaat of rechtsbijstand daar is niets niet netjes aan ik heb de kans gegeven samen dit op te lossen. Als deze bevestigd dat ik hier iets mee kan waarom zou ik dat dan niet doen.
Als de verkoper dan ineens wel wat wil doen om het op te lossen gaan bij mij de alarmbellen wel af want als de verkoper zo zeker van zijn zaak is waarom blijf je dan niet bij je eerste standpunt.

Ik begrijp dat iedereen met deze info zijn eigen mening heeft en dat mag en zo heb ik ook mijn mening over hoe ik dit aanpak.

Verder zie ik dan ook geen reden voor mijzelf om nog verder te discusieren, trailer word gemaakt, advocaat zoekt uit wat er kan (niks is ook een uitkomst maar ik mag dit gewoon uitzoeken) en anders pak ik mijn verlies en of dat 600 of 900 is verlies heb ik er van en het onderhoud wat nog naar boven komt.
Ik heb hierna een veilige trailer en dat is voor mij het belangrijkste.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 129 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen