Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:07

onpaard schreef:
Stond je trailer binnen of buiten?


Buiten

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:08

Elin_ schreef:
FjordOtis schreef:
Helaas wil FM niets voor mij betekenen.

Ik kan moeilijk geloven dat vanaf april tot vandaag de bodem ineens slecht is in 8 maanden tijd.
Ik heb er 3 keer mee gereden :(

Nu maar even goed nadenken wat ik wil

Jeetje ts balen :( ben je rechtsbijstand verzekerd?


Ja en heb ik ook aangegeven dat ik met de ik kan u niet helpen geen genoegen neem

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:13

Ik had al heel snel een reactie van zuidzijde

Inruilen kan altijd

Houten vloer vernieuwen 900 euro

Aluminium vloer 1500
Hij zegt dat aluminium niet perse hoeft omdat de houten ook 10 jaar meegaat (nu vind ik t nog vreemder dat een bovag m OK vind 11 maanden geleden)

Nu de vraag wat zouden jullie doen?

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:16

Hoe is de binnenkant van je bodem? Ik heb dezelfde trailer gehad jaren terug, daar zat een soort gietvloer in, die zogezegd nooit kon rotten(waren precies zwarte korrelige dingen aan de binnenkant), en hij stond echt altijd binnen(behalve bij gebruik), maar na een jaar of 5 kreeg ik rotte plekken aan de achterkant en onder het zijdeurtje, zomaar…. Heel vreemd vond ik dat toen, trailer verkocht en aluminium gekocht.

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:19

Ik zou sowieso even contact opnemen met Bovag wat hun idee hierover is.
Heeft verkoper de keuring gedaan?

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:21

*verwijderd*
Laatst bijgewerkt door GekOpFjorden op 18-11-21 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:23

speurneusc schreef:
fijn is dat als je ergens komt, dat ze dan flink met kracht met een schroevendraaier gaan zitten peuren.. nou zit er echt een diep gat in, wie zegt dat het niet daarvoor wel meeviel. Nu hoef je er zeker niets meer in te gaan zetten want alles in daardoor zo verzwakt, dat zelfs een reparatie niets meer uithaalt maar er nw bodem in moet...


Wie zegt dat ze het met flink veel kracht hebben gedaan?

Daarbij als je weet dat de bodem slecht is durf je er toch geen paard meer in te vervoeren?

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:31

FjordOtis schreef:
Ik had al heel snel een reactie van zuidzijde

Inruilen kan altijd

Houten vloer vernieuwen 900 euro

Aluminium vloer 1500
Hij zegt dat aluminium niet perse hoeft omdat de houten ook 10 jaar meegaat (nu vind ik t nog vreemder dat een bovag m OK vind 11 maanden geleden)

Nu de vraag wat zouden jullie doen?

Je ziet niet alles he. Meestal begin het al te rotten voor het zichtbaar is. En als bijvoorbeeld je kitranden niet meer goed zijn kan het heel snel gaan.

Mijn houten bodem heeft er 9 jaar ingelegen toen vervangen.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:36

Moderatoropmerking:
Prive-communicatie verwijderd


Ik breng m morgen naar zuidzijde en ga daar kijken wat kan enz

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:38

Je trailer staat buiten, maar drie keer gebruikt en jazeker dat er dan in die tijd zachte plekken in kunnen komen. Helaas maar daar verander je niets aan en je mag gewoon heel blij zijn dat je paard er niet door getrapt heeft. Er is geen vocht meting gedaan bij de keuring dus ze kunnen er gewoon onderuit .
En die waar je gaat kijken kan dit dus nooit zo stellig zeggen want dat hangt er vanaf wat je toplaag is.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:48

Ik snap dat het vervelend is, maar vind het niet netjes dat je alles open met naam en toenaam op Internet zet voordat je de verkoper een kans hebt gegeven om het op te lossen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:49

senna21 schreef:
Ik snap dat het vervelend is, maar vind het niet netjes dat je alles open met naam en toenaam op Internet zet voordat je de verkoper een kans hebt gegeven om het op te lossen.

Behalve niet netjes is het ook in strijd met de boktregels.

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:50

senna21 schreef:
Ik snap dat het vervelend is, maar vind het niet netjes dat je alles open met naam en toenaam op Internet zet voordat je de verkoper een kans hebt gegeven om het op te lossen.


Die heeft mij bericht dat ze niets willen doen (staat in een eerdere post) die kans heb ik ze zeker wel gegeven om samen tot een oplossing te komen

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:50

Tja, ik geloof aan de hand van het rapport wel dat de bodem op moment van keuren goed was. Ik vind het dan ook niet raar dat ze hem verkocht hebben met dit rapport erbij, de datum en alles staat er bij en heb je destijds kunnen lezen.

Daarna heeft hij dus buiten gestaan, blijkbaar is hij daar snel slecht van geworden. Maar daar kan de verkoper niks aan doen, in december was hij nog goed. Ik vind het ook best gek dat je het de verkoper dan op de kop gaat geven en van hun een nieuwe bodem verwacht. Het is niet zo dat je hem nog maar 3 weken in je bezit hebt ofzo.

Ik snap heel goed dat het zuur is hoor en dat je er enorm van baalt, maar naar de verkoper wijzen vind ik in dit geval echt niet terecht. We zijn 8 maanden verder, je hebt een gebruikte trailer gekocht, en ik ben bang dat dit onderhoud is wat echt voor je eigen rekening is.

Ook ik vind het niet netjes om namen te noemen, vooral omdat er dus in mijn ogen geen verwijten te maken zijn naar de verkoper.

Sonyo
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:55

speurneusc schreef:
fijn is dat als je ergens komt, dat ze dan flink met kracht met een schroevendraaier gaan zitten peuren.. nou zit er echt een diep gat in, wie zegt dat het niet daarvoor wel meeviel. Nu hoef je er zeker niets meer in te gaan zetten want alles in daardoor zo verzwakt, dat zelfs een reparatie niets meer uithaalt maar er nw bodem in moet...


Liever met een schroevendraaier er doorheen dan een paardenbeen.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:56

fransje23 schreef:
speurneusc schreef:
fijn is dat als je ergens komt, dat ze dan flink met kracht met een schroevendraaier gaan zitten peuren.. nou zit er echt een diep gat in, wie zegt dat het niet daarvoor wel meeviel. Nu hoef je er zeker niets meer in te gaan zetten want alles in daardoor zo verzwakt, dat zelfs een reparatie niets meer uithaalt maar er nw bodem in moet...


Wie zegt dat ze het met flink veel kracht hebben gedaan?

Daarbij als je weet dat de bodem slecht is durf je er toch geen paard meer in te vervoeren?


als ik mijn schroevendraaier pak en bij de meeste trailers ga hakken kom ik er ook door, maar zegt niets over de gesteldheid van de bodem op die manier, beschadigen om het beschadigen is niet veel voor nodig. Monteurs met schroevendraaiers blijven dan ook van mijn spullen af. (heb ze een schroevendraaier zien slijpen voor dit soort "klusjes" )

GekOpFjorden

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-10-21
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:57

zorro schreef:
Tja, ik geloof aan de hand van het rapport wel dat de bodem op moment van keuren goed was. Ik vind het dan ook niet raar dat ze hem verkocht hebben met dit rapport erbij, de datum en alles staat er bij en heb je destijds kunnen lezen.

Daarna heeft hij dus buiten gestaan, blijkbaar is hij daar snel slecht van geworden. Maar daar kan de verkoper niks aan doen, in december was hij nog goed. Ik vind het ook best gek dat je het de verkoper dan op de kop gaat geven en van hun een nieuwe bodem verwacht. Het is niet zo dat je hem nog maar 3 weken in je bezit hebt ofzo.

Ik snap heel goed dat het zuur is hoor en dat je er enorm van baalt, maar naar de verkoper wijzen vind ik in dit geval echt niet terecht. We zijn 8 maanden verder, je hebt een gebruikte trailer gekocht, en ik ben bang dat dit onderhoud is wat echt voor je eigen rekening is.

Ook ik vind het niet netjes om namen te noemen, vooral omdat er dus in mijn ogen geen verwijten te maken zijn naar de verkoper.


Ik zeg nergens dat ik een nieuwe bodem van hun wil, ik had graag advies gehad ipv wij gaan niks doen.

Mogen namen zoals zuidzijde dan wel omdat die ervaring goed is? En als het slecht is niet? Ik zie op bokt wel vaker goede en slechte verhalen

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:02

Je hebt er niks aan mijn post.
de Kraay is geen haar betere


Ik ben zelf door hem opgelicht voor ruim 4000€ dus die eikel is geen haar beter verkocht een trailer met kapotte en losse wiellagers en kapotte rem kabel

Achterlijke vent is het

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:34

Kijk eens of er een geschillencommissie is. Ik weet niet hoe jouw trailer is gestald en wat je ermee hebt gedaan, maar ik vind het wel erg snel. Zoek eens naar een onafhankelijke keurder, misschien kan het bedrijf dat het mankement constateerde je helpen, weten zij iemand of een instantie.

little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:39

Vind dit ook niet heel raar als je de trailer al bijna een jaar hebt en heeft buiten gestaan dat de bodem rot word.
Stond hij ook nog eens op gras toevallig?
En als je er zo weinig mee rijd kan de boel ook niet drogen

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Trailer 3 zachte plekken op de bodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:53

Mijn trailer, dezelfde en zelfde bouwjaar, staat momenteel ook bij Kraay. Is bij een andere garage 8 maanden geleden nog gecontroleerd en was toen qua bodem nog goed. Ben benieuwd wat er bij die van mij uitkomt.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:57

little_birdy schreef:
Vind dit ook niet heel raar als je de trailer al bijna een jaar hebt en heeft buiten gestaan dat de bodem rot word.
Stond hij ook nog eens op gras toevallig?
En als je er zo weinig mee rijd kan de boel ook niet drogen

Dat is ook weer overdreven. De meeste trailers staan buiten en rotten dan niet ineens weg.

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:12

little_birdy schreef:
Vind dit ook niet heel raar als je de trailer al bijna een jaar hebt en heeft buiten gestaan dat de bodem rot word.
Stond hij ook nog eens op gras toevallig?
En als je er zo weinig mee rijd kan de boel ook niet drogen


Acht maanden en dan ook nog eens voorjaar en zomer.
Een pas goedgekeurde trailer zou dan naar mijn idee niet zo slecht mogen zijn..
Daarom raad ik ook aan contact op te nemen met de Bovag. Misschien kunnen zij een inschatting doen of dit normaal is binnen een jaar na keuring.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:16

. foutje, sorry
Laatst bijgewerkt door Gooiske op 19-11-21 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 00:17

Hilary schreef:
Behalve niet netjes is het ook in strijd met de boktregels.


Nee hoor niet in strijd met de boktregels, het is een ervaring uit eerste hand, dat is toegestaan.

Wat niet mag: De buurvrouw van mijn tante heeft een trailer gekocht bij ......