Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vernon

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Fochteloo

Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 23:22

Kennen jullie dat ook? Dat je een mooi trailer vriendje hebt gekocht voor je auto en dat het dan ineens slecht blijkt te klikken? >;) Ik wordt er inmiddels moedeloos van. Toen we de trailer net hadden vonden ze elkaar blijkbaar wel lief, maar ik weet niet wat de trailer gedaan heeft, maar inmiddels zijn ze het niet meer eens. De liefde is bekoeld… -O- elke keer als ik voor linksaf het knipperlicht aan doe, begint het knipperlicht van de auto heel snel te knipperen en doet bij de trailer in disco het ook remlicht mee. :? Iets wat voor de achterliggende bestuurders natuurlijk heel onprettig en onduidelijk is.

En dan denk je: Ah, dat is een probleem in de stekkerdoos of stekker, dat fiksen we even. :)* Maar zo simpel blijkt het dus ook niet. |o Inmiddels hebben we de stekker vervangen en zit er een nieuwe stekkerdoos op de auto. Moet natuurlijk geen scheve gezichten krijgen, dus zowel de trailer als de auto hebben beide iets nieuws gekregen. :D De trailer achter twee andere auto’s gehangen en dat ging voorbeeldig. Dus check, stekker doet het weer. Een andere aanhanger aan de auto gehangen, ook die samenwerking ging prima. Dus check, stekkerdoos ook weer klaar. :list:

Moment suprême, auto en trailer aan elkaar, maar nee hoor, weer ruzie… %) stekker doorgemeten/nagekeken, nee die doet het echt. Dus auto maar naar de garage, misschien zit het probleem wel ergens verderop in de auto. Garage belt niet veel later op, kom hem maar weer halen. Alle tests zijn goed, niks aan het handje. :+

Dus vandaag ik met goede moed de auto en trailer weer samen geïntroduceerd, maar nee, ze hebben nog steeds ruzie. 8)7 Ik heb het ze lief gevraagd, ik heb ze zeer streng toegesproken, er zijn wat sterke woorden langs gekomen en ik was zelfs geneigd fysiek geweld te gebruiken, maarja, dat is nooit het antwoord hè? O:)

En nu? Ik weet het niet meer? :( Met paarden kan ik inmiddels wel wat bereiken, maar mijn kennis op dit gebied blijkt tekort te schieten. Weet iemand een goede Elearning omgaan met auto ruzies? :knuffel: Of heeft iemand nog een goede tip? We zijn met beide heel tevreden en zouden ze graag weer vriendjes laten worden. :D

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:24

Ik kan je niet wijzer maken maar wil wel even zeggen dat je dit geweldig hebt omschreven.

Misschien Robert ten Brink inschakelen voor wat romantiek tussen die 2? :+:

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:30

Dynamo in de auto nog goed?
Er gaat duidelijk iets mis in de stroomgeleiding richting verlichting naar je trailer. Dus, indien het niet aan de stekker ligt zit het hem verderop in je auto,wellicht in de kabels naar je verlichting toe. Lampjes van knipperlichten in de auto al vervangen?

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:31

Wij hadden hier ook last van met onze aanhanger, knipperlicht deed net zo. Bij ons was het dat er steeds vocht in de stekker zat, waardoor hij geen goed contact maakte. Misschien bij jullie ook? Het is natuurlijk heel nat weer de afgelopen tijd...

Vooraf deden wij met wattenstaafjes en de föhn de stekker van de aanhanger droog maken en dan op de auto. We hadden er ook een verloopstekker op, die bewaarden we binnen en de stekker in een plastic zakje met een emmer op de dissel.

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:31

Bij mij hielp het om de stekker strakker in zn contact te draaien zodat het klepje er strak op past. Deed ik dat niet, dan had ik ook disco.

tirzasarah10

Berichten: 1832
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:33

Ik ben benieuwd of het ooit te vinden gaat zijn! Helaas heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb in 2018 een nieuwe ifor williams trailer gekocht waar alles het perfect van doet! Binnen no time werkte mijn linkerkant knipperlicht niet of disco of net zo snel mee doen of een combi van alles. Ook doet het remlicht links het niet. Op de andere auto gezet en boem alles deed het weer. Maar ik was er niet zeker van want op de vervelende auto deed hij het soms wel gewoon! Dus meerdere keren gedaan en dan doet alles het dus gewoon. Lag dus echt aan mijn vervelende auto. Voor de zekerheid de stekker van de trailer vervangen en stiekeme hoop op verbetering. Daarna heeft mijn broertje meerdere keren de stekker van de auto vervangen, ook dat gaf geen resultaat. Uiteindelijk de auto naar een bevriende garage gebracht en die hebben zo ongeveer de complete bedrading vervangen voor €800,- van de auto. Ik helemaal blij want het zou nu toch eindelijk goed moeten komen. De kuren zijn minder maar helaas nog niet opgelost. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan de auto ligt, met de andere aanhanger van ons is het probleem exact hetzelfde. Mijn broertje heeft nog iets gedaan waardoor het knipperlicht nu meestal snel mee knippert... wij hebben echt geen idee meer wat we kunnen doen. Je heb toch niet ook een ford?

Edit: onze auto heeft het een tijd bij mijn trailer wel goed gedaan. Ooit werkte alles dus wel tussen de combi
Laatst bijgewerkt door tirzasarah10 op 01-02-22 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:34

Meestal duidt dat op kortsluiting of een massaprobleem. In ieder geval niet iets wat je zelf even gauw oplost.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:36

Hmm, toen mijn trailer een volleerde kerstboom wilde zijn was het afdoende om de stekker te vervangen.
Is er toch niet ergens een vals contact of softwarefout waardoor ze mekaar niet (willen) herkennen?
Ik zou de hele combi, gekoppeld en al naar de garage brengen en die dan maar laten uitzoeken welke therapie het beste past. Niet apart uitlezen, samen brengen en de garage mag niet zeggen dat het in orde is tot er geen geflikker meer is.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:38

Jep, helemaal eens met Thioro. Feit dat het remlicht mee gaat doen doet mij ook denken dat de boel niet goed aangesloten is.

Anoniem

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:44

Hier hetzelfde met de fietsendrager. Komt door vocht in de stekkergedeelte van de auto.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:50

Volgens mijn man zit het dan in de massa/minpolen die niet goed op elkaar aansluiten of gecorrodeerd zijn.
Hij zegt knipperlicht open maken, draad (ijzer bv) aan de minpool maken en die met de minpool van de auto in contact laten komen (blank metaal), als het dan een massa probleem is, zou het dan goed moeten zijn. Beste is dat dan op te lossen dan door het trekken van een nieuwe draad onder de trailer langs om de mij van de auto en trailer weer te verbinden met elkaar.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:06

Kerstboom effect is meestal en kwestie van geen goede massa. Ook bij nieuwe stekkers wil het nog wel eens helpen om de polen( nee niet de oostblokkers) met een gleufje met een mesje of schroevendraaiertje iets uit te buigen, zowel aan de trailer als aan de auto. Maar het kan het hele zoektocht worden

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:31

Is idd een massa probleem. Is vaak in no-time opgelost door ‘een kenner’(hier herstelde de garage dit in no-time)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:31

Misschien zou je een affaire kunnen overwegen?
Zou de trailer een uitstapje durven maken naar een andere auto, is de klik er dan wel?

In welke regio woon je? Ik zou je adviseren om zowel auto als trailer bij ZuidZijde in Goudriaan te bellen. Of van te voren even te contacten. Mijn ervaring met ze is heel fijn.


Ik heb een Kia en Iforwilliams. Er zijn momenten dat ze ook niet helemaal door 1 deur kunnen samen. Dan is het een kwestie van de polen even wat uit elkaar halen, geef ze wat ruimte en ze gaan vanzelf weer van elkaar houden :)

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 23:18

Ja ook gehad. En deed enkel raar achter mijn auto, niet als ik het testte bij de bus van mijn man.
Trailer etc door gemeten en gaf geen probleem. Auto naar de garage gebracht. Auto geen probleem maar computer van auto zag de trailer wel als probleem. Trailer naar garage en leek goed.

Dus alle bedrading incl alle lampen nakijken. Bleek dat er in 1 lampje een draadje niet helemaal 100 zat. Goed gedaan en probleem was opgelost.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:05

Als je in de buurt bent, kom eens langs.

Ik kan er een heel ingewikkeld en interessant verhaal van maken maar meten is weten.
Probleem is dat weinig mensen weten wat ze meten.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:10

tirzasarah10 schreef:
Ik ben benieuwd of het ooit te vinden gaat zijn! Helaas heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb in 2018 een nieuwe ifor williams trailer gekocht waar alles het perfect van doet! Binnen no time werkte mijn linkerkant knipperlicht niet of disco of net zo snel mee doen of een combi van alles. Ook doet het remlicht links het niet. Op de andere auto gezet en boem alles deed het weer. Maar ik was er niet zeker van want op de vervelende auto deed hij het soms wel gewoon! Dus meerdere keren gedaan en dan doet alles het dus gewoon. Lag dus echt aan mijn vervelende auto. Voor de zekerheid de stekker van de trailer vervangen en stiekeme hoop op verbetering. Daarna heeft mijn broertje meerdere keren de stekker van de auto vervangen, ook dat gaf geen resultaat. Uiteindelijk de auto naar een bevriende garage gebracht en die hebben zo ongeveer de complete bedrading vervangen voor €800,- van de auto. Ik helemaal blij want het zou nu toch eindelijk goed moeten komen. De kuren zijn minder maar helaas nog niet opgelost. Ik weet nu wel 100% zeker dat het aan de auto ligt, met de andere aanhanger van ons is het probleem exact hetzelfde. Mijn broertje heeft nog iets gedaan waardoor het knipperlicht nu meestal snel mee knippert... wij hebben echt geen idee meer wat we kunnen doen. Je heb toch niet ook een ford?

Edit: onze auto heeft het een tijd bij mijn trailer wel goed gedaan. Ooit werkte alles dus wel tussen de combi


Ik heb toevallig ook in 2018 een nieuwe ifor gekocht. Bij het ophalen deed het knipperlicht het nog, maar onderweg naar huis ( uurtje rijden) begon het donkerder te worden en begonnen er auto’s te seinen. Gelijk gebeld naar de verkoper, die konden op dat moment niks voor mij doen, ze hadden hem getest en bij hun was hij in orde. Ik maar via binnenweggetjes naar huis. Niet leuk als je speciaal een nieuwe koopt als je geen gedoe wilt juist. Uiteindelijk van alles geprobeerd. Trailer met andere auto’ s deed het wel, maar niet met de onze. En andere aanhangwagens deden het weer wel met onze auto. Het leek ook wel een gevalletje miscommunicatie. Auto laten testen bij de garage, niks aan de hand. Uiteindelijk na veel gemail en geklaag is de trailer opgehaald door de verkoper. Ik was heel blij dat hij het op dat moment ook niet deed bij degene die hem kwam ophalen. Wat bleek uiteindelijk. Er was in de fabriek een schroef door de bedrading geboord, die kortsluiting maakte, op het moment dat hij op een trekhaak werd geplaatst. Het bedrijf testte de trailer met zo’n los apparaat, dus daar maakte hij geen kortsluiting. En bij de auto’s die wij zelf geprobeerd hadden, hadden we alleen de stekker even aangesloten en niet helemaal op de trekhaak gelegd, dus toen ook geen kortsluiting. Ik heb een gloednieuwe trailer pas na maanden kunnen gebruiken. De garage heeft het uiteindelijk wel opgelost, maar elke keer als ik langs het bedrijf rij dat naast de snelweg ligt, krijg ik er toch een vervelend gevoel bij. Ze laten je bij het ophalen gewoon met een trailer zonder verlichting staan en hielden maanden vol dat het niet aan hun lag. Hele winter toen niet op wedstrijd geweest, omdat ik het ook een beetje stom vond om er een te huren terwijl ik net een nieuwe trailer had gekocht.

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:20

Ik had een iets ander probleem met mijn auto en trailer, namelijk dat telkens de hele linkerkant van mijn verlichting het niet meer deed. Stekker trailer vervangen, direct weer alles kapot. stekker auto vervangen, wederom alles stuk. Toen naar de garage gebracht. Auto en de trailer. Daar bleek het te komen doordat alle lampen roestig waren geworden. Dit gaf kortsluiting.

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:45

Misschien ze samen een paar dagen romantisch naar de garage sturen.
En dan een heerlijk beauty-arrangement aanbieden waarin ze van top tot teen helemaal verwend worden.

Vernon

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Fochteloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 17:43

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties! <3

En iedereen ook heel erg bedankt voor alle tips en wijsheden! +:)+ Wat zijn er een hoop opties mogelijk zeg! -O- Had ik ook wel verwacht natuurlijk, maar techniek is toch maar ingewikkeld soms. Ik heb het doorgegeven aan mijn vader, die neemt dit soort taken altijd op zich.

En er zijn dus ook meer mensen die bijzondere problemen met auto en trailer hebben. %) Konden ze maar praten he? :+

tirzasarah10, jij hebt ook echte een hele zoektocht achter de rug zeg! En wat balen dat het dan nog steeds niet helemaal goed is... Het is zo te horen nu werkbaar, maar ik zou daar echt heel chagrijnig van worden O:) Wij hebben geen Ford, onze zeurpiet is een Peugeot.

Birgit01, och jemig, dat is ook een akelig verhaal zeg. En zo jammer dat het dan zo lang moet duren. Je gaat toch niet voor je lol naar een garage. -:(- Gelukkig is het uiteindelijk opgelost, maar moe wordt je er inderdaad wel van.

Saaams, haha :D Helaas is jouw genoemde plek heel erg uit de richting, wij wonen in Noord Nederland, maar wel bedankt voor de tip.

De rest nogmaals heel erg bedankt voor alles!

Update:
Mijn ouders hadden een nieuwe auto gekocht en we dachten, dan kijken of de trailer die wel lief vindt. :+ En verduld, deze vond hij ook niet lief. :wow: Zo'n mooie auto, ik zou er spontaan verliefd op worden <3 Dus trailer maar weer bij langs of we het probleem konden vinden. Wat we nu konden vinden, was dat er speling zat op de pinnetjes van de nieuwe stekker, als jullie dan snappen wat ik bedoel. :') Dus soms pakt hij dan wel goed en soms verschuift zo'n pinnetje en dan pakt het dus niet? Onze trailer is dus niet zuinig op zijn stekkers, maargoed, dan lossen we dan wel weer op met een cursus, hoe zuinig omgaan met je spullen. :D Dus stekker weer vervangen en de liefde tussen de nieuwe auto en trailer is nu vol aan. <3 Voordat ik het met de andere auto heb kunnen proberen, vond Corona een weg in onze familie, dus helaas zitten we nu in quarantaine. Het grote moment van hereniging tussen de andere auto en trailer moet dus nog even op zich wachten. Ik hoop dat dit het heeft opgelost, maar anders hebben we zeker veel aan alle gegeven tips. Ik houdt jullie op de hoogte! :j

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:55

Vernon schreef:
Onze trailer is dus niet zuinig op zijn stekkers, maargoed, dan lossen we dan wel weer op met een cursus, hoe zuinig omgaan met je spullen.


Ik zou hem een krantenwijkkie laten lopen, kan hij het zelf betalen.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Onze auto vindt de trailer niet meer lief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:03

Ja, en dat zijn vaak goedkope stekkers bij markthal, restparijwinkel o.i.d vandaan. Kost niks en het is ook niks

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 21:58

Karreman schreef:
Ja, en dat zijn vaak goedkope stekkers bij markthal, restparijwinkel o.i.d vandaan. Kost niks en het is ook niks

Ach bij onze nieuwe Peugeot hadden wij een verloop bij gekocht (35E achteraf op de bon := ).. mega duur en alleen maar problemen.
Weer een nieuwe wederom problemen, ook gaf deze problemen op mijn auto.

Eentje bij de ANWB gekocht (10E) en warempel, geen problemen meer.
Mistlamp gaat netjes uit van de auto en de piepers raken niet meer overstuur. :+

Voor onze aanhangers gebruiken wij altijd een goedkope zaak online, wij maken ook een aansluiting op de kar/trailer/caravan en gebruiken een draad met 2 stekkers.
Dit voor als hij er per ongelijk niet goed op zit of als de stekker vergeten wordt :+ dan trek je niet alle draden aan gort, want dan vliegt alleen de stekker ergens los (auto of aanhanger).
Nooit problemen mee gehad, hebben nu 1 aanhangwagen, 2 caravans en 2 trailers in gebruik met dit systeem met goedkope draden, stekkers, lampen enz.

De oplooprem daarentegen hebben wij wel vervangen met een officiële, dat is nl iets wat ik niet wilde gokken.