Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

tariefverhoging pensionstallen 2022

 
Profiel   

Brainless schreef
Popstra schreef


30 minuten over heel de dag? Dat kan niet als je paarden thuis hebt staan.
Je bent dan smorgens, smiddags en Savonds bezig wil je ze GOED verzorgen en de boel netjes houden.
Of heb je ze 24/7 op een weiland staan?

Dus ik verzorg ze blijkbaar niet goed?!
Ze gaan 's morgens naar buiten..
Dan haal ik gelijk de mest uit de stallen en vul de hooinetten binnen aan.
's Avonds laat gaan ze naar binnen en haal ik de mest van de plaat en vul de hooinetten buiten aan (hoeft dat 's morgens niet).

In een half uur in totaal? Ik ben met 1 stal goed uitmest al ca 10 minuten bezig :=.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 17:23 



 
Profiel   

Bij ons op stal is per december de maandprijs met 15 euro omhoog gegaan, maar dat was omdat er ook een geheel nieuwe bodem in de grote binnenbak is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 19:07 



 
Profiel   

Ik heb ze op vlas en staan en pot op, dus alleen even drollen wippen.
Mijn arabier heeft 4 hopen, mijn kleintje heeft meestal 6 kleine hoopjes (past 2 per keer op de vork).
Dan alleen even de bovenlaag rechttrekken.

Voor in de stal waar de deur met daarnaast het hooinet hangt, heb ik rubbermatten liggen.
Dat scheelt opruimen, hoef alleen wat gevallen hooi wegscheppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 19:59 



 
Profiel   

Ik ben met 2 paarden ook maximaal iets van een half uur per dag bezig met mesten en binnen- en buiten zetten. Zo gek is dat toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 11:46 



 
Profiel   

De verbazing ging dan ook over 3 paarden en met hooi geven en voeren erbij, 2 paarden alleen mesten en binnen- en buitenzetten, dan is een halfuur inderdaad niet zo verbazend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 11:56 



 
Profiel   

Gini schreef
De verbazing ging dan ook over 3 paarden en met hooi geven en voeren erbij, 2 paarden alleen mesten en binnen- en buitenzetten, dan is een halfuur inderdaad niet zo verbazend.

Per dag. Dat is een kwartiertje 's ochtends en een kwartiertje 's avonds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 13:05 



 
Profiel   

Ik betaal €500 in de maand voor 2 Shires op volpension en moet vanaf volgende maand €10 p/m bijbetalen voor het parkeren van mijn trailer op de stalling, verder geen verhoging dit komende jaar.

Wel is het zo dat ik nu zelf regelmatig zelf uitmest, afgelopen zomer is diegene die 3 dagen in de week alle stallen deed verhuist en dus moet de stalbaas het nu alleen doen naast zijn parttime baan (3 dagen per week). Hij komt niet altijd aan alle 30 stallen toe, stal hulp vinden blijkt bijna onmogelijk in deze tijd. Ik heb er echt geen probleem mee om zelf even de stallen van mijn paarden te mesten, ik weet welke dagen hij werkt en twee van die dagen rijdt mijn bijrijder het ene paard en doet ze grondwerk met de andere, dus vind het niet erg om mijn tijd met de paarden op die dagen te besteden aan het doen van de stallen, hun beweging hebben ze toch al gehad.
Op de derde dag dat Stalbaas werkt moet ik zelf de paarden doen en heb ik niet altijd tijd om ook te mesten, vaak doet hij dan de stallen als ik met ze bezig ben.

Ik mag strooisel pakken wat ik wil en ik zorg ook altijd dat hun royale grote hooinetten goed gevuld zijn. Stalbaas maakt daar geen enkel probleem van en het is me echt wel wat waard om een stal te hebben waar ik me geen zorgen hoef te maken of ze wel voldoende te eten krijgen. Stalbaas houdt gewoon de hooinetten in de gaten en pas als die bijna op zijn voert hij hooi bij, dus het scheelt hem werk als ik zelf de hooinetten gevuld hou.

Verder klus ik wat af, ze staan in de oude (ruimere) buitenstallen en ik zorg zelf dat het netjes opgeruimd is, kleine klusjes (als een stal gordijn plaatsen tegen de vorst) doe ik zelf opknappen. Ook heb ik inmiddels de stallen betegeld met vochtdoorlatende rubber tegels, waardoor er minder strooisel nodig is en het strooisel beter droog blijft en de paarden zachter kunnen liggen. Alles wat ik wil klussen overleg ik wel eerst, maar inmiddels vind hij het al snel prima als ik weer met een idee kom.

Voor dit geld mag ik zeker niet klagen, ik bedoel, veel pensionstallen willen al geen Shires, omdat ze zo groot zijn, veel eten enz. Ook bestaat er de misconceptie dat ze met hun grote voeten het land stuk lopen, terwijl zij in theorie gewoon zo’n 3x meer hoef oppervlakte hebben om hun gewicht over te verdelen, terwijl dat gewicht maar anderhalf keer zoveel is als een standaard (spillepoot) rijpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:15 



 
Profiel   

Onze stal gaat dit jaar niet omhoog, elke 3 jaar met een tientje, goed mee te leven :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 23:43 



 
Profiel   

Daphara schreef
Ik betaal €500 in de maand voor 2 Shires op volpension en moet vanaf volgende maand €10 p/m bijbetalen voor het parkeren van mijn trailer op de stalling, verder geen verhoging dit komende jaar.

Wel is het zo dat ik nu zelf regelmatig zelf uitmest, afgelopen zomer is diegene die 3 dagen in de week alle stallen deed verhuist en dus moet de stalbaas het nu alleen doen naast zijn parttime baan (3 dagen per week). Hij komt niet altijd aan alle 30 stallen toe, stal hulp vinden blijkt bijna onmogelijk in deze tijd. Ik heb er echt geen probleem mee om zelf even de stallen van mijn paarden te mesten, ik weet welke dagen hij werkt en twee van die dagen rijdt mijn bijrijder het ene paard en doet ze grondwerk met de andere, dus vind het niet erg om mijn tijd met de paarden op die dagen te besteden aan het doen van de stallen, hun beweging hebben ze toch al gehad.
Op de derde dag dat Stalbaas werkt moet ik zelf de paarden doen en heb ik niet altijd tijd om ook te mesten, vaak doet hij dan de stallen als ik met ze bezig ben.

Ik mag strooisel pakken wat ik wil en ik zorg ook altijd dat hun royale grote hooinetten goed gevuld zijn. Stalbaas maakt daar geen enkel probleem van en het is me echt wel wat waard om een stal te hebben waar ik me geen zorgen hoef te maken of ze wel voldoende te eten krijgen. Stalbaas houdt gewoon de hooinetten in de gaten en pas als die bijna op zijn voert hij hooi bij, dus het scheelt hem werk als ik zelf de hooinetten gevuld hou.

Verder klus ik wat af, ze staan in de oude (ruimere) buitenstallen en ik zorg zelf dat het netjes opgeruimd is, kleine klusjes (als een stal gordijn plaatsen tegen de vorst) doe ik zelf opknappen. Ook heb ik inmiddels de stallen betegeld met vochtdoorlatende rubber tegels, waardoor er minder strooisel nodig is en het strooisel beter droog blijft en de paarden zachter kunnen liggen. Alles wat ik wil klussen overleg ik wel eerst, maar inmiddels vind hij het al snel prima als ik weer met een idee kom.

Voor dit geld mag ik zeker niet klagen, ik bedoel, veel pensionstallen willen al geen Shires, omdat ze zo groot zijn, veel eten enz. Ook bestaat er de misconceptie dat ze met hun grote voeten het land stuk lopen, terwijl zij in theorie gewoon zo’n 3x meer hoef oppervlakte hebben om hun gewicht over te verdelen, terwijl dat gewicht maar anderhalf keer zoveel is als een standaard (spillepoot) rijpaard.

Ik denk dat menig stal houder ontzettend blij zal zijn met een klant zoals jij +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 08:46 



 
Profiel   

Afgelopen maand zijn dus alle producten en diensten 6.5 % in prijs gestegen in ons land

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 09:32 



 
Profiel   

Popstra schreef
Afgelopen maand zijn dus alle producten en diensten 6.5 % in prijs gestegen in ons land


Hoe kom je hier bij? Een gewogen gemiddelde van producten en diensten kan wellicht met dat percentage gestegen zijn, maar dan is de stijging over een maand nog niet echt van belang. En mocht het de jaarindex zijn, dan is het natuurlijk weer van belang of die goed aansluit met het product/dienst die je afneemt.

Edit: Ah, ik zie het, het is net in het nieuws!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 09:51 



 
Profiel   

Hier ook een verhoging. Maar ik vind het niet erg. M’n paard heeft het nog nooit zo goed gedaan! Hij wordt op en top verzorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 10:14 



 
Profiel   

50 euro (=25%) omhoog, als je zegt dat dat 25% is dan zegt men dat ze al 5/6 jaar niet omhoog zijn gegaan, en kun je er niets meer tegenin brengen.
Per jaar 10 euro had mijn voorkeur gehad.
Er is wel e.e.a. voor terug gekomen, maar heb daar nooit om gevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 10:29 



 
Profiel   

KootMiraDrum schreef
50 euro (=25%) omhoog, als je zegt dat dat 25% is dan zegt men dat ze al 5/6 jaar niet omhoog zijn gegaan, en kun je er niets meer tegenin brengen.
Per jaar 10 euro had mijn voorkeur gehad.
Er is wel e.e.a. voor terug gekomen, maar heb daar nooit om gevraagd.


Dat laatste is wel kort door de bocht. Vonden ze het zelf noodzakelijk, werd er door anderen om gevraagd?
Ligt er ook maar net aan wat je nu allemaal hebt en krijgt voor die prijs.

Een stal die al 5/6 jaar niks aan de prijs heeft gedaan heeft zichzelf wellicht wel een tijdje in de vingers gesneden waardoor het nu noodzakelijk is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:15 



 
Profiel   

Ik ga verhuizen van stal omdat de stal verkocht is.
Ik ga nu van 305 naar 250.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:09 



 
Profiel   

Ik heb een stalverhoging gekregen van 10 euro.
van 260 naar 270, omdat zowel voer als het mestophalen duurder is geworden volgens de eigenaar. Overigens vind ik dit nog steeds niet veel en voor een doe-het-zelf-stal prima te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 22:23 



 
Profiel   

Mando schreef
Ik ga verhuizen van stal omdat de stal verkocht is.
Ik ga nu van 305 naar 250.


Zegt natuurlijk helemaal niks dat je 55 euro per maand minder gaat betalen, als de accomodatie ook minder is of de voorzieningen dan kun je inderdaad minder gaan betalen,maar krijg je ook minder

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 13:12 



 
Profiel   

accommodatie prijs blijft bij ons (volledig doe-het-zelf) hetzelfde.
Mijn stalhouder kon afgelopen zomer de hooibalen voor 10 euro per baal minder inkopen dan vorig jaar.
Wij betalen de balen die we gebruikt hebben voor inkoopsprijs.
Effectief is mijn stalgeld dus omlaag gegaan dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:04 



 
Profiel   

Nee hoor zelfde voorzieningen wat kleinschaliger zelfs nog beter geregeld.

Alleen geen stapmolen maar daar maak ik toch geen gebruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 18:27 



 
Profiel   

zojuist te horen gekregen: stalling gaat hier nu per 1 juni €40 omhoog per paard ;( dat betekent voor mij bijna €1000 pm voor 2 paarden stalling (incl buitenzetservice). Je moet wel, want zie maar eens een andere stal te vinden. :+ Voor mij 10 andere pensionklanten zal hij wel denken.

Verder blijven voorlopig alle overige kosten gelijk zoals buitenzetservice (€60,- pm pp) bakhuur (€5 per les) extra kast en trailerstalling (€365 per jaar).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:13 



 
Profiel   

In welke omgeving sta jij Gabiyy?

Bij ons is de stalling sinds enkele maanden €50,- per maand omhoog gegaan :\ Ik viel van mijn stoel, aangezien de stal dan op dik boven de €600,- kwam (inclusief paddockservice, exclusief weide).

Mede ook gelet op de prijs/kwaliteit (matige verzorging qua voer en strooisel) ben ik op zoek naar iets anders. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sowieso is er een leegloop, maar de stallen zijn idd zo weer gevuld. Dacht ook dat wij de enige waren die zo veel omhoog gingen, maar blijkbaar dus niet. Dit is wel in de randstad overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:27 



 
Profiel   

Jeetje wat een hoop geld! Ik dacht dat wij veel gingen betalen nu. Ik sta in Brielle/Hellevoetsluis regio Zuid-Holland en jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 22:31 



 
Profiel   

En dan voelde ik me schuldig dat ik het stalgeld met €10 opgehoogd heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 07:40 



 
Profiel   

Tjemig wat een prijzen. Dan is het toch niet meer leuk een paard te hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 09:48 



 
Profiel   

Mijn hemel wat een geld :oo ik weet dat ze bij ons begin dit jaar met 10 euro omhoog gingen. Ik had toen net geen paard meer dus maakte voor mij niet uit maar zou dan zelf all in op 278 uit zijn gekomen. Schrik echt van jullie bedragen 600+ euro aan stalling mijn hemel dan zou ik mijn baas toch even om loonsverhoging moeten gaan vragen :x
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 10:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen