Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

tariefverhoging pensionstallen 2022

 
Profiel   

Marjo89 schreef
_San87_ schreef

Maar zijn de vraagprijzen dan echt echt heel hoog, of zijn we altijd 'verwend' geweest met in vergelijking met de kosten erg lage stalgelden?


Het leven wordt natuurlijk wel steeds duurder. Maar alles draait uiteindelijk om vraag en aanbod. Er willen nu sinds Corona bv zoveel mensen een paard. En de plekken zijn schaats. Vooral beetje fatsoenlijke stalling. Maar eerlijk sommige stallen daar wil je toch geen 250 euro of meer voor betalen. Paarden die niet buiten komen of alleen in een mini weide. Vreselijk.

Ben dan ook erg blij dat er steeds meer aandacht komt voor paarden welzijn.

Tuurlijk draait het om vraag en aanbod. Maar dat betekent niet dat stalling echt enorm duur is in verhouding met wat eraf gaat aan vaste kosten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 22:35 



 
Profiel   

Mestafvoer is ook nog zo’n duur probleem..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 23:13 



 
Profiel   

caro29 schreef
Hier een verhoging van €10 per maand. Heb ik geen problemen mee


Idem hier, helemaal geen probleem mee, de service en kwaliteit die wij op stal krijgen is dat echt wel waard.
Edit: uitgerekend is dat net geen 6% verhoging, ik vind mijn stalling die prijs zeker waard dus zit er niet mee in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 23:25 



 
Profiel   

rink schreef
Mestafvoer is ook nog zo’n duur probleem..

Dat is dan ook het enige wat voor mij echt gestegen is de afgelopen 10 jaar, van € 65.- maar 180.- per leging van de mesthoop, 2x per jaar. Verder zijn de kosten voor het hooi-brok-rapsodie verwaarloosbaar gestegen. Het injecteren van de wei kost me niets 2x per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 09:38 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
rink schreef
Mestafvoer is ook nog zo’n duur probleem..

Dat is dan ook het enige wat voor mij echt gestegen is de afgelopen 10 jaar, van € 65.- maar 180.- per leging van de mesthoop, 2x per jaar. Verder zijn de kosten voor het hooi-brok-rapsodie verwaarloosbaar gestegen. Het injecteren van de wei kost me niets 2x per jaar.

Het wordt een ander verhaal wanneer je mesthoop om de week of wekelijks geleegd wordt. Die bedrijven zijn er ook :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 09:44 



 
Profiel   

Mensen hebben er vaak geen notie van hoeveel werk het is om paarden te verzorgen die in pension staat bij een pensionhouder.
Als je elk uurtje berekend dan hou je er net niks aan over.

Wij hebben er nu 3 in pension voor 125 per paard, ex al het voer.
We hebben een goede buitenbak 20x40 een leuk bos achter en de paarden kunnen ongeacht het weer 24/7 naar buiten als ze dat willen dan kunnen ze zelfstandig naar binnen wandelen de stal in.

Maar we hebben er best werk van hoor!

Elke avond voeren , poedertje hier, poedertje daar die mag dit wel die mag dat niet

en nu met de vorst tillen we ons een breuk aan water

We zijn zeker per dag een uur a anderhalf uur mee bezig

deel eens 375 euro gedeeld door 1.5 uur (x 30 dagen) dat dus per dag!

375 euro : 45 uur (30 x 1.5 uur) is nog geen 8.50 per dag!!

En dan ben ik een heleboel extra kosten (onderhoud, mestafvoer ed) nog vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 10:12 



 
Profiel   

1 1/2 uur per dag (in de winter) met 3 paarden?
Als ik 30 minuten bezig ben dan loop ik te lummelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 10:20 



 

karrij schreef
Mensen hebben er vaak geen notie van hoeveel werk het is om paarden te verzorgen die in pension staat bij een pensionhouder.
Als je elk uurtje berekend dan hou je er net niks aan over.

Wij hebben er nu 3 in pension voor 125 per paard, ex al het voer.
We hebben een goede buitenbak 20x40 een leuk bos achter en de paarden kunnen ongeacht het weer 24/7 naar buiten als ze dat willen dan kunnen ze zelfstandig naar binnen wandelen de stal in.

Maar we hebben er best werk van hoor!

Elke avond voeren , poedertje hier, poedertje daar die mag dit wel die mag dat niet

en nu met de vorst tillen we ons een breuk aan water

We zijn zeker per dag een uur a anderhalf uur mee bezig

deel eens 375 euro gedeeld door 1.5 uur (x 30 dagen) dat dus per dag!

375 euro : 45 uur (30 x 1.5 uur) is nog geen 8.50 per dag!!

En dan ben ik een heleboel extra kosten (onderhoud, mestafvoer ed) nog vergeten.


net niks? je levert er op in als je je eigen loon zou berekenen haha. Nou doe ik dit voor de hobby en gezelligheid en de droom om er ooit een heeeele mooie plek van te maken dus met liefde maar er aan over houden? Nog niet misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 10:23 



 
Profiel   

Brainless schreef
1 1/2 uur per dag (in de winter) met 3 paarden?
Als ik 30 minuten bezig ben dan loop ik te lummelen.


Uitmesten doen ze zelf! anders moet er geld bij! Misschien nu ook al wel.

Mensen hebben werkelijk geen idee hoeveel werk en kosten het met zich mee brengt!

Als je je zelf een beetje eerlijk uurloon zou uitbetalen dan kom je op stallingsgelden van het dubbele, nee hoor je moet het ook voor je eigen plezier doen, verdienen doen we er niet aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 10:27 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
Maar het is uiteindelijk simpel zat doordat we met zijn allen de hoge prijzen blijven betalen kunnen ze het natuurlijk ook vragen.
Ben oprecht blij dat mijn paarden aan huis staan.

Ik lees toch echt prijzen waarvan ik denk: Dat kan nooit uit als je er ook nog een fatsoenlijk salaris uit wil halen. Ik geloof niet dat het te maken heeft met hoge prijzen die we blijven betalen. Paarden kosten nou eenmaal geld. En tuurlijk is het regio gebonden, maar voor 250 euro per maand kan het zowat niet uit als je het goed wil doen. En goed is natuurlijk een relatief begrip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 10:47 



 
Profiel   

Hier ook 15 euro p/m omhoog, afgelopen jaar ook 15 euro p/m. Dat zorgt ervoor dat sinds dat ik er sta (zo 3 jaar geleden) de prijs per maand maar liefst 50 euro p/m is gestegen. Ik ben daar niet bepaald blij mee, al helemaal omdat de service niet is meegegroeid (en een behoorlijk stuk slechter is dan waar ik vandaan kwam). Mijn paard staat er heel fijn en er is op dit moment geen beter alternatief helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 10:55 



 
Profiel   

Afgelopen jaar inderdaad een verhoging gehad van 23 euro per maand. Was vanwege hogere kosten stro enz. Echter weet ik ook dat ze hun eigen hooi en grotendeels stro verbouwen/inslaan. Dus hoop dat het in 2022 niet hoger wordt (nog niks van gehoord) *fingers crossed*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 11:25 



 
Profiel   

Hier ook 8% (28euro) omhoog voor onze perfecte pensioen plek.
Ja dat is even slikken . Maar liever dat dan inleveren op de verzorging.
Ze hadden het heel netjes gespecificeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 11:26 



 
Profiel   

XladyX schreef
Hier van 385 naar 450€ gegaan recent. Sinds dat ik er sta (2019) is het al met meer dan 100€ per maand gestegen voor dezelfde service. Vrijwel altijd met reden hooi/stro en laatste verhoging ivm energie en arbeidskosten.

Voor dat geld geen volpension trouwens, zelf dagelijks binnenzetten en op zondag alles zelf regelen. Mocht je een grotere box willen (3x4), dagelijks paard in de stapmolen, binnenzetservice en trailer stalling kom je uit op bijna 600 euro voor 1 paard %) niet in de randstad overigens.


Ja jeetje, daar schrik ik ook heel erg van zeg, dat is toch niet meer op te brengen? Voor veel minder dan dat heb ik er twee. Maar we doen dan ook wel bijna alles zelf, huren alleen de ruimte en nemen hooi af van de boer (van eigen land). Jaartje terug voor het eerst een prijsverhoging gehad op een grote baal, € 10,00 meer, nu € 40,00.
Vindt persoonlijk de service voor die 450,00 erg minimaal dan. Zou zelfs voor volpension nog veel zijn als je het mij vraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 11:37 



 
Profiel   

Brainless schreef
1 1/2 uur per dag (in de winter) met 3 paarden?
Als ik 30 minuten bezig ben dan loop ik te lummelen.


Dat vind ik dan knap, wij hebben er 4 in een inloopstal met paddock. Als ik die alleen moet schoonmaken, ben ik ook zeker 1,5 uur kwijt. En dan ben ik niet de eigenaar van de accomodatie he, dus onderhoud van de grond, gebouwen etc. doe ik weinig tot niks aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 12:05 



 
Profiel   

Benzz schreef
Ik lees toch echt prijzen waarvan ik denk: Dat kan nooit uit als je er ook nog een fatsoenlijk salaris uit wil halen. Ik geloof niet dat het te maken heeft met hoge prijzen die we blijven betalen. Paarden kosten nou eenmaal geld. En tuurlijk is het regio gebonden, maar voor 250 euro per maand kan het zowat niet uit als je het goed wil doen. En goed is natuurlijk een relatief begrip.

Klopt helemaal! Wil je echt de kost verdienen met een pension, dan “moet” je bijna de hoofdprijs vragen. Wil je enkel uit de kosten komen en het werk voor lief nemen, dan kan het voor minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 13:19 



 
Profiel   

FjordOtis schreef
Lenexa schreef
Haha ja veel he, we hebben niet echt pony prijs. Tenzij je echt een shetlander of echt kleine pony hebt. Idd voor 1 haflinger en ja, midden in de randstad. De prijs stoort me nog niet eens zo heel veel. Meer dat we het uitmesten van de paddock zelf als groep moeten doen en dan sta je dus gewoon 2,5 uur te mesten. En dat 3x in de maand l, is na een werkdag of als je nog andere dingen moet doen best pittig. Op die momenten baal ik er echt flink van!


Ik heb na dag 3 al opgezegd hier (overigens echt nog nooit gedaan) en was na 6 dagen weg
Prijs en kwaliteit komen naar mijn mening niet overeen


Ojee, ik heb toevallig gisteren mijn stalling opgezegd om aankomende week hierheen te verhuizen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 13:42 



 
Profiel   

Mijn stalgeld is met €5,- omhoog gegaan vorige maand :') . Dat is een stijging van wel 3%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 16:51 



 
Profiel   

Ik ga in februari €10 meer betalen per maand. Voor €275 moet ik wel alles zelf doen maar sta wel op een A locatie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 17:40 



 
Profiel   

Hier vorig jaar geen verhoging gehad en dit jaar een verhoging van €15, wat voor ons zo’n 6% is. Mijn inziens heel redelijk op een superfijne stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 18:59 



 
Profiel   

Oh wij hebben nu toch ook weer een verhoging van ongeveer 9%. Voor mij is dat 30 euro per maand extra per paard. Dus 60 euro totaal. Niet leuk voor mij maar begrijp het helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 06:55 



 
Profiel   

Ik stond zeer goedkoop voor eur 250,00 in de maand. Dit was volpension, incl 7 dagen in de week mesten. Een grote buitenbak en een ruime binnenbak.

Juist nu ik mijn paarden aan huis heb staan, weet ik dat die pensionprijs alleen maar uitkon doordat de pensioneigenaar vanuit het verleden al veel land had en ook 7 dagen in de week werkte en dus geen personeel had. En dan was het nog geen vetpot.

Ik ben thuis aan voer en bodembedekking zo'n 150,00 per paard kwijt.
Tel daarbij de aanleg van een rijbak eur 20.000 met afschrijving, mestafvoer, weide onderhoud (mesten, kalken, omheining), extra hypotheek etc.

Dan was de eur 250 per maand een koopje.
Pensioneigenaren die investeren in hun terrein, de paarden er goed bij hebben staan, zichzelf wat vrij gunnen (dus personeel) en fatsoenlijk pensioenopbouw willen doen zouden m.i. echt wel rond de eur 500 moeten vragen.

De pensionstal achter ons huis zit op eur 460,00 per maand.
Eigenaar vertelde me dat mestafvoer per Januari 25% duurder werd. Ook de brokken gaan omhoog.
Hooi en stro hadden maar een hele lichte prijsverhoging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 07:22 



 
Profiel   

Ik ga per januari 15 euro meer betalen per maand. Valt mee vind ik en ik heb het er graag voor over, ze staat op een super plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 07:57 



 
Profiel   

Brainless schreef
1 1/2 uur per dag (in de winter) met 3 paarden?
Als ik 30 minuten bezig ben dan loop ik te lummelen.


30 minuten over heel de dag? Dat kan niet als je paarden thuis hebt staan.
Je bent dan smorgens, smiddags en Savonds bezig wil je ze GOED verzorgen en de boel netjes houden.
Of heb je ze 24/7 op een weiland staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:37 



 
Profiel   

Popstra schreef
Brainless schreef
1 1/2 uur per dag (in de winter) met 3 paarden?
Als ik 30 minuten bezig ben dan loop ik te lummelen.


30 minuten over heel de dag? Dat kan niet als je paarden thuis hebt staan.
Je bent dan smorgens, smiddags en Savonds bezig wil je ze GOED verzorgen en de boel netjes houden.
Of heb je ze 24/7 op een weiland staan?

Dus ik verzorg ze blijkbaar niet goed?!
Ze gaan 's morgens naar buiten..
Dan haal ik gelijk de mest uit de stallen en vul de hooinetten binnen aan.
's Avonds laat gaan ze naar binnen en haal ik de mest van de plaat en vul de hooinetten buiten aan (hoeft dat 's morgens niet).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 15:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen