Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

tariefverhoging pensionstallen 2022

 
Profiel   

Ik betaal al 3 jaar (zo lang koop ik mijn hooi bij deze persoon) hetzelfde voor mijn (onverpakte) hooibalen, dus ik herken het gelukkig niet. En het wordt me ook nog eens kosteloos bezorgd (we wonen aan dezelfde straat, mazzeltje voor mij)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 08:55 



 
Profiel   

Ik heb de paarden aan huis en kreeg laatst te horen van mijn hooileverancier dat het hooi goedkoper was geworden _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 09:01 



 
Profiel   

Wij gaan (België) volgende maand ook "weer" met 25 euro naar boven. Vorig jaar januari ook en januari 2019 zijn we ook al met 15 naar boven gegaan wat dus betekent dat ik op 2 jaar tijd 65 euro per paard per maand meer moet betalen en we krijgen er ook helemaal niks extra voor (een stapmolen waar je paard verplicht in moet ja en daar heb ik niks aan). Dus ik ben er niet zo blij mee eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 09:02 



 
Profiel   

Hooi is hier ook dezelfde prijs gebleven maar bodembedekking ( rapsodie) en Krachtvoer is gestegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 09:08 



 
Profiel   

Stalling blijft alleen onze abbonementen (buiten/binnenzetservice overigens eigen keuze) gaat van 25 naar 35 per maand (ma t/m vr)
Ik vind 35 aan bedrag niet veel per maand maar de verhoging van 10 euro op 25 euro wel.
Ik krijg veel luxe voor wat ik betaal als ik dat vergelijk met andere uit de buurt voor hetzelfde of soortgelijke bedrag mag ik in mijn handen knijpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 09:13 



 
Profiel   

de meeste krachtvoeders zijn rond de 2 euro omhoog gegaan sinds de corona crisis. het is echt niet grappig meer hoe vaak ik prijswijzigingen heb zitten doorvoeren in het systeem. We verdienen er niks meer op dan daarvoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 15:12 



 
Profiel   

Hier van 385 naar 450€ gegaan recent. Sinds dat ik er sta (2019) is het al met meer dan 100€ per maand gestegen voor dezelfde service. Vrijwel altijd met reden hooi/stro en laatste verhoging ivm energie en arbeidskosten.

Voor dat geld geen volpension trouwens, zelf dagelijks binnenzetten en op zondag alles zelf regelen. Mocht je een grotere box willen (3x4), dagelijks paard in de stapmolen, binnenzetservice en trailer stalling kom je uit op bijna 600 euro voor 1 paard %) niet in de randstad overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 15:24 



 
Profiel   

JEmig dat zijn toch geen prijzen XladyX, zijn die stallen van goud ofzo :+
Ben wel benieuwd welke regio je dan zit? Dat moet toch goedkoper kunnen lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 15:28 



 
Profiel   

Regio noorden van noord holland. Stal heeft goede faciliteiten en paarden staan altijd goed in het stro en hooi. Dat is helaas niet altijd even netjes te vinden. Grootste nadeel vind ik de beperkte buitengang in de winter en in combinatie met de gestegen prijzen genoeg reden om te verhuizen, dus dat staat op de planning :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 15:39 



 
Profiel   

Mijn stal (Duitsland) hanteert vergelijkbare prijzen. Ik zit voor volpension (zelf binnen/buiten zetten) met een paddockbox + wei op 450 (met de verhoging van 45 euro). Extra portie hooi dagelijks kost 40 euro (voor mijn oudje niet nodig, porties zijn zo groot dat ie het niet op krijgt), binnen en buiten zetten zit je tussen 50 en 60 euro. Het zijn echt flinke prijzen, maar ik krijg een hoge levenskwaliteit voor mijn paard geboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 18:23 



 
Profiel   

Ik heb mijn stalprijs ook omhoog (moeten) gooien. Als ik zie wat hooi en stro hier opgeslagen is... Dan kan ik niet anders dan volgen... 20 euro erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 18:31 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
JEmig dat zijn toch geen prijzen XladyX, zijn die stallen van goud ofzo :+
Ben wel benieuwd welke regio je dan zit? Dat moet toch goedkoper kunnen lijkt me.

Ik betaalde op mijn vorige stal €525 per maand... |( daar heb ik 11 maanden gestaan. Op zondag stond ik alsnog zelf uit te mesten dus was echt bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 19:28 



 
Profiel   

XladyX schreef
Hier van 385 naar 450€ gegaan recent. Sinds dat ik er sta (2019) is het al met meer dan 100€ per maand gestegen voor dezelfde service. Vrijwel altijd met reden hooi/stro en laatste verhoging ivm energie en arbeidskosten.

Voor dat geld geen volpension trouwens, zelf dagelijks binnenzetten en op zondag alles zelf regelen. Mocht je een grotere box willen (3x4), dagelijks paard in de stapmolen, binnenzetservice en trailer stalling kom je uit op bijna 600 euro voor 1 paard %) niet in de randstad overigens.


Ik neem aan dat voor dat geld dan welhet voer door een sterrenkok wordt bereid voor de paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 20:00 



 
Profiel   

Cayenne schreef
:oo Wat een geld! Is dit voor 1 paard? (Ik zie dat je een haflinger hebt, dus wellicht pony prijs?)
En in de randstad?


Haha ja veel he, we hebben niet echt pony prijs. Tenzij je echt een shetlander of echt kleine pony hebt. Idd voor 1 haflinger en ja, midden in de randstad. De prijs stoort me nog niet eens zo heel veel. Meer dat we het uitmesten van de paddock zelf als groep moeten doen en dan sta je dus gewoon 2,5 uur te mesten. En dat 3x in de maand l, is na een werkdag of als je nog andere dingen moet doen best pittig. Op die momenten baal ik er echt flink van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 20:18 



 
Profiel   

Ik neem aan dat voor dat geld dan welhet voer door een sterrenkok wordt bereid voor de paarden?[/quote]

Of iemand die ook een eerlijk loon wilt en pensioen wilt opbouwen voor zijn werkzaamheden. Nadat je stalbaas iedereen heeft betaald : personeel, de loonwerkers,verzekeringen, de leveranciers , de vaste kosten GWL , de materialen en machines en onderhoud en afschrijvingen en de hypotheek ,is het fijn dat hij of zij ook er een gepast loon aan overhoudt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 20:24 



 
Profiel   

SARINO schreef
Of iemand die ook een eerlijk loon wilt en pensioen wilt opbouwen voor zijn werkzaamheden. Nadat je stalbaas iedereen heeft betaald : personeel, de loonwerkers,verzekeringen, de leveranciers , de vaste kosten GWL , de materialen en machines en onderhoud en afschrijvingen en de hypotheek ,is het fijn dat hij of zij ook er een gepast loon aan overhoudt.


Nee, als je in 2 jaar tijd van 350 naar 450 verhoogt, dan ben je gewoon niet tof bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 20:49 



 
Profiel   

Ik was uitgebreid alle reacties aan het doorlezen, ik begrijp een beetje prijsverhoging wel maar toch ook weer niet.
Ik koop mijn eigen hooi in en ben juist goedkoper uit dan afgelopen zomer. Het is juist een super goed hooi jaar geweest.
En verder zijn gas/benzine enz wel duurder geworden.

Maar het is uiteindelijk simpel zat doordat we met zijn allen de hoge prijzen blijven betalen kunnen ze het natuurlijk ook vragen.
Ben oprecht blij dat mijn paarden aan huis staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 20:58 



 
Profiel   

Lenexa schreef
Cayenne schreef
:oo Wat een geld! Is dit voor 1 paard? (Ik zie dat je een haflinger hebt, dus wellicht pony prijs?)
En in de randstad?


Haha ja veel he, we hebben niet echt pony prijs. Tenzij je echt een shetlander of echt kleine pony hebt. Idd voor 1 haflinger en ja, midden in de randstad. De prijs stoort me nog niet eens zo heel veel. Meer dat we het uitmesten van de paddock zelf als groep moeten doen en dan sta je dus gewoon 2,5 uur te mesten. En dat 3x in de maand l, is na een werkdag of als je nog andere dingen moet doen best pittig. Op die momenten baal ik er echt flink van!


Ik heb na dag 3 al opgezegd hier (overigens echt nog nooit gedaan) en was na 6 dagen weg
Prijs en kwaliteit komen naar mijn mening niet overeen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 21:04 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
Ik was uitgebreid alle reacties aan het doorlezen, ik begrijp een beetje prijsverhoging wel maar toch ook weer niet.
Ik koop mijn eigen hooi in en ben juist goedkoper uit dan afgelopen zomer. Het is juist een super goed hooi jaar geweest.
En verder zijn gas/benzine enz wel duurder geworden.

Maar het is uiteindelijk simpel zat doordat we met zijn allen de hoge prijzen blijven betalen kunnen ze het natuurlijk ook vragen.
Ben oprecht blij dat mijn paarden aan huis staan.

Maar zijn de vraagprijzen dan echt echt heel hoog, of zijn we altijd 'verwend' geweest met in vergelijking met de kosten erg lage stalgelden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 21:04 



 
Profiel   

Mijn paarden staan altijd buiten en krijgen in de winter onbeperkt hooi en ook een schep krachtvoer iedere dag. Sinds november €15 duurder dus komt nu op 250 pp in de winter en 195 in de zomer. Vorig jaar met die droge zomer is er al erg veel hooi gevoerd moeten worden door tekort aan gras. Het vele gras dit jaar heeft ervoor gezorgd dat het dit jaar pas sinds november weer hooi is. Maar de schade van 2020 kan je dan natuurlijk niet meer inhalen... Dus ik snap de prijsstijging wel. Ik lig er voorlopig niet van wakker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 21:04 



 
Profiel   

Eatshay : Bestel maar eens een vrachtwagen zand en vergelijk met de prijzen van 2019 of laat je dieseltank eens vullen voor je trekker of shovel.
En een hoop stallen die nu de paarden op papier op zijn erf heeft en ze daardoor ook in de mestwetgeving en belasting moeten gaan aangegeven. Er worden minder paarden zwart gehouden door registratie . Btw en inkomenbelasting zal ook doorgerekend zijn in de prijs. Wacht maar tot de stikstofvergunningen gehandhaavd gaan worden op stallen dan wordt stalling helemaal schaars en duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 21:14 



 
Profiel   

Hier stijgt de prijs met 5,5% ofwel 15 euro per januari. Tja. Wat er vorig jaar aan verhoogd is weet ik niet, ik sta pas sinds juni op deze stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 21:16 



 
Profiel   

Oh jeetje wat een bedragen hier. We grappen hier altijd dat de jongste, enter in de opfok, de duurste is met 100,00 euro per maand exclusief hoefsmid en ontworming. :')

Onze rijpaarden staan bij mijn schoonouders aan huis, samen met manlief, schoonvader en zwager delen we de taken en kosten. Deze maand 60,00 aan voer per paard.. := Oké oké als er hooi is geperst of flas word gehaald is het iets duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 21:26 



 
Profiel   

_San87_ schreef
Marjo89 schreef
Ik was uitgebreid alle reacties aan het doorlezen, ik begrijp een beetje prijsverhoging wel maar toch ook weer niet.
Ik koop mijn eigen hooi in en ben juist goedkoper uit dan afgelopen zomer. Het is juist een super goed hooi jaar geweest.
En verder zijn gas/benzine enz wel duurder geworden.

Maar het is uiteindelijk simpel zat doordat we met zijn allen de hoge prijzen blijven betalen kunnen ze het natuurlijk ook vragen.
Ben oprecht blij dat mijn paarden aan huis staan.

Maar zijn de vraagprijzen dan echt echt heel hoog, of zijn we altijd 'verwend' geweest met in vergelijking met de kosten erg lage stalgelden?


Het leven wordt natuurlijk wel steeds duurder. Maar alles draait uiteindelijk om vraag en aanbod. Er willen nu sinds Corona bv zoveel mensen een paard. En de plekken zijn schaats. Vooral beetje fatsoenlijke stalling. Maar eerlijk sommige stallen daar wil je toch geen 250 euro of meer voor betalen. Paarden die niet buiten komen of alleen in een mini weide. Vreselijk.

Ben dan ook erg blij dat er steeds meer aandacht komt voor paarden welzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 22:25 



 
Profiel   

Bij ons gaat de stalling met € 15 omhoog van € 390 naar € 405 per maand.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 22:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 13 [ 319 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen