tariefverhoging pensionstallen 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:07

Simbaa schreef:
In welke omgeving sta jij Gabiyy?

Bij ons is de stalling sinds enkele maanden €50,- per maand omhoog gegaan : Ik viel van mijn stoel, aangezien de stal dan op dik boven de €600,- kwam (inclusief paddockservice, exclusief weide).

Mede ook gelet op de prijs/kwaliteit (matige verzorging qua voer en strooisel) ben ik op zoek naar iets anders. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sowieso is er een leegloop, maar de stallen zijn idd zo weer gevuld. Dacht ook dat wij de enige waren die zo veel omhoog gingen, maar blijkbaar dus niet. Dit is wel in de randstad overigens.



%)

Ik lees dit topic echt met verbazing. Snap heel goed dat prijzen verhoogd worden trouwens! Maar dit gaat echt om heel veel geld.
Ik ben blij dat ik niet heel veel betaal voor stalling en hier is het ook recentelijk niet verhoogd.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:09

Wij gaan 10 euro per maand omhoog, dat vind ik schappelijk.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:21

Ik heb nog niets gehoord over een verhoging. De laatste keer was twee jaar geleden, dus het zou me niet verbazen als er weer eentje aan zit te pkomen. Ik betaal een hele redelijke prijs, dus ik zou een verhoging goed begrijpen. Beetje jammer alleen dat alles omhoog gaat nu... De hoefsmid is ook al duurder geworden, het voer is duurder en mijn portemonnee is ook niet bodemloos.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:29

Ik vind het echt belachelijk dat soort prijzen eigenlijk. Ben je iedere maand dik 600 euro aan het aftikken, komt je paard nog de wei niet op.

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:26

Hier 205 euro voor dag en nacht buiten met schuilstal en een dagdeel op het land. En daar heb ik ook een goede buitenbak voor. Mag niet klagen, ik schrik echt van de prijzen hier...

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:29

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:43

Wij zijn laatst 25 euro omhoog gegaan, persoonlijk is dat naar mijn idee wel acceptabel. Maar, dan valt er vervolgens een dag buitenzetten weg, de kwaliteit van het ruwvoer gaat achteruit, de paarden gaan een uur minder naar buiten...

En dit is alleen de stalprijs, daarnaast is er ook nog vanalles bijgekomen aan kosten voor beenbescherming, vliegenmasker, halster af etc.

Prijsstijging niet meer dan vreemd maar oh zo jammer dat de service dan ook nog omlaag gaat. Met overal wachtlijsten hier in de buurt is dat toch een stuk makkelijker geworden schijnbaar...

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 15:56

Nou ik weet wel, dat mijn huidig paard, de laatste is. Hij mag blijven, totdat de koek op is.

Is toch niet meer leuk die prijzen. Nee, voor mij is het straks klaar.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:06

Wat een geld kost een paard houden toch. Enkele maanden geleden is mijn stalling met €20,- verhoogd. Ik snap het: stro, hooi/kuil en krachtvoer is ook niet meer te betalen, mijn paard vreet het wel op.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:13

marleen_88 schreef:
Wat een geld kost een paard houden toch. Enkele maanden geleden is mijn stalling met €20,- verhoogd. Ik snap het: stro, hooi/kuil en krachtvoer is ook niet meer te betalen, mijn paard vreet het wel op.


Ik snap het ook, het wordt allemaal duurder. Helaas stijgt mijn loon niet net zoveel, dat gaat uit de pas lopen.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:20

Morris schreef:
marleen_88 schreef:
Wat een geld kost een paard houden toch. Enkele maanden geleden is mijn stalling met €20,- verhoogd. Ik snap het: stro, hooi/kuil en krachtvoer is ook niet meer te betalen, mijn paard vreet het wel op.


Ik snap het ook, het wordt allemaal duurder. Helaas stijgt mijn loon niet net zoveel, dat gaat uit de pas lopen.


Nee, helemaal mee eens hoor. Helaas hebben we daar allemaal last van en wordt hier op korte termijn niet voldoende aan gedaan.

Ik was al overtuigd van het feit geen nieuw paard te nemen na deze, dat wordt mij ook alleen maar duidelijker.

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:23

Wij runnen onze eigen stal. Alles word steeds langzaamaan verhoogd in prijs (gas/water/licht, hooi, stro, andere bodembedekking soorten, krachtvoer, materialen, brandstof, enz..enz....) Dit gaat zo vanaf Corona de kop op stak.
Die prijsstijgingen zijn echt niet zo gek dus.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:26

Zeker, helemaal mee eens Popstra.
Voor pensionhouders ook niet makkelijk.

karrij
Berichten: 1054
Geregistreerd: 13-04-21

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:35

Wij zijn zo blij dat wij een exclusief hooi, stro en voer pensionklanten hebben, wij vragen kale huur 125 euro, de paarden staan 24/7 buiten en kunnen zelf in en uit de stallen lopen.
We hebben er 3 in pension staan en 2 van onszelf. Ze mesten zelf uit, maar voeren doen wij en het terrein schoonhouden.

Maar verdienen doen we er niet op en dat hoeft in ons geval ook niet perse maar als je ziet van voor andere kosten er nog gemaakt worden aan onderhoud en verbetering dan houden we er net niks aan over.

Maar ik kan me wel voorstellen dat als je een commerciele stal bent dat de prijzen wel omhoog moeten, niet leuk maar de staleigenaar wil ook nog wat verdienen!

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:37

Popstra schreef:
Wij runnen onze eigen stal. Alles word steeds langzaamaan verhoogd in prijs (gas/water/licht, hooi, stro, andere bodembedekking soorten, krachtvoer, materialen, brandstof, enz..enz....) Dit gaat zo vanaf Corona de kop op stak.
Die prijsstijgingen zijn echt niet zo gek dus.


Het scheelt dat bij mij op stal geen bodembedekking nodig is en krachtvoer voor eigen rekening. Hooi komt van eigen land, dus hopelijk valt de prijsstijging mee...

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 16:39

Hier helaas ook flink omhoog... Van €265 naar €305.... Schrok echt van deze verhoging.
Wat betreft volpension, 24/7 buiten met een inloopstal.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:41

Onze stalling is vorig jaar van 190 naar 205 gedaan. S’ochtends wordt er buiten gezet, smiddags binnen halen via schema (eens in de 10 dagen ben je aan de beurt) en dan doe je paddocks mesten en hooi vullen. Ben je 1,5 uur mee zoet ongeveer. Je box mesten doe je zelf, krachtvoer lever je zelf. Hooi en stro zit erbij in.
Nu gaat onze zomerprijs van 180 naar 205 en onze winterprijs van 205 naar 230. Ik schrok er ook even van. Maar met de prijsverhogingen van het stro, water, gas, licht ect begreep ik het wel. Hoe zuur het ook is.

Mijn 2 paarden zijn mijn eerste en mijn laatste paarden denk ik :+

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:49

Het zijn inderdaad soms belachelijke bedragen.. :oo Hier gelukkig 'maar' 250 per maand, maar alles wat er dan nog bij komt qua hoefsmid, harnachement, voer, dierenarts... Pfff!

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:58

Ik zou tekenen voor een prijs van 230 hier in de randstad. :') Het is dat ik mijn paard gewoon graag 24/7 buiten wil hebben met onbeperkt eten, en dat hier niet te vinden is voor een beetje redelijke prijs, maar ik hoop ook met heel m'n hart dat de stallingsprijs op mijn huidige stal niet nog veel verder omhoog gaat de komende jaren, want gemiddeld zit ik nu op 600 per maand (inclusief het eten dat ik bij moet kopen en de kosten van ontworming en de hoefsmid enzo) en daar vind mijn salaris wel wat van.. 8)7

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:00

Ik ben voor mijn shet momenteel opzoek naar een 24/7 buiten stalling MET schuilstal.
heb hem de 8 jaar dat ik hem heb in eigen beheer gehad en ik dacht al dat ik uit een stenen tijdperk kwam want ik ben echt niet gierig maar vanaf 180€ voor een shet schrok ik wel van.
Maar als ik het hier zo lees gooien veel stallen dus momenteel hun prijzen flink omhoog.
Helaas krijgt onze wei die we huurde van de gemeente een andere bestemming en ivm een nieuwe landelijke regel(feb ‘22 ingegaan)mogen zij geen alternatief bieden.
Ik baal enorm want mijn shetje kan absoluut niet opgesloten staan ivm weven.

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:08

Hier op stal 20 euro omhoog gegaan, ga dus binnenkort 310 betalen. Voor alles wat ik hier heb vind ik het nog steeds meevallen!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:23

Ik stond pas net 3 maanden op een nieuw gestarte stal en nu gaat het stalgeld per Juni met €50 omhoog.. Hier ook absurde verhogingen dus.
Mn paardje blijft tot haar laatste adem, heb haar al 10 jaar en hoop dat ze nog een jaar of 15 mee mag, maar ik moet er inmiddels zo voor in de kronkels liggen om het te kunnen betalen allemaal, hierna komt geen nieuw paard meer :+
Alle prijzen zijn gekkenhuis momenteel

Pantykous

Berichten: 10487
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:25

Ik ga van 385 naar 425. Vond m ook stevig, maar goed, alles wordt duurder.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: tariefverhoging pensionstallen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:27

Ik ben net van stal verhuis en betaal nu 185 en tot zover ik nu weet komt er niks bij.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:37

Hier een stalhuur verhoging van €30 per box. Dat valt nog mee, als je naar de omgeving kijkt... een stadje verderop heeft met €70 per box verhoogd. En je kunt het ze niet kwalijk nemen. Alles is duurder geworden. Water, stroom, diesel... en als je dan eens kijkt wat er verbruikt wordt op zo'n stal... de trekkers moeten gewoon doorrijden, iedereen wil de lichten 's avonds aan in de binnen en buitenbak, bij de stallen, ze moeten gaan maaien en dan hooien, er moet stro en zaagsel aangeschaft worden voor de boxen, die kosten rijzen de pan uit!

Wij betalen nu €300 per box. Ik heb er twee, maar ik wil dat mijn dieren onbeperkt hooi hebben dus ik voer voor 's nachts zelf nog hooi bij (die balen gaan natuurlijk dit jaar ook enorm veel duurder worden...), de prijzen van muesli, brok en Heucobs zijn al gestegen... maar mijn salaris niet, da's dan een beetje jammer :(:)