Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard blijkt niet goed, wat zijn mijn rechten?

 
Profiel   

In een jaar tijd kan er ook veel gebeuren. Wie zegt dat het probleem er al was op het moment van aankoop?

Ik sluit me aan bij de adviezen hierboven: ga naar een kliniek, mét de foto’s. Laat nieuwe foto’s maken en laat een goede dierenarts kijken naar beide foto’s om te zien of er iets veranderd is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:34 



 
Profiel   

Rytir schreef
Wie heeft de diagnose matige kissing spines genoemd, de da of de fysio? De laatste kan die diagnose namelijk niet stellen. Bovendien kan het in lichte vorm geen probleem opleveren voor recreatie. Als het paard gekeurd is voor recreatie kan het dus goedgekeurd worden ondanks een dergelijke bemerking.

Ik denk dat je jezelf en je paard een plezier doet om eens echt een goede opinie (en eventueel diagnose) te krijgen van een kliniek. Je hebt nu al zoveel geld en moeite geïnvesteerd zonder positief resultaat. En die partijen bedoelden het vast goed! Aleen zijn jullie 2 nog geen stap verder...


Wat ik mis in het hele verhaal is hoe het paard hiervoor werd getraind en wat de rijkunsten van de TS zijn. Wellicht matchen ze gewoon niet, snappen ze elkaar niet etc. Zet daar wat lichamelijk ongemak bij, angst, gebrek aan vertrouwen en je hebt een paard wat ‘niet’ doet waarvoor het is aangeschaft.
Zonder diagnose van een kliniek, weet je niets en zonder dat kun je ook niets oplossen. Heel veel wijsheid gewenst TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:34 



 
Profiel   

Jammer dat sommige mensen zo hard een bericht typen, misschien is de titel van dit topic niet helemaal de goede benaming maar ik behoorlijk verdrietig over deze situatie.

Ik heb geen ervaring met paarden kopen, wel ingelezen dat het belangrijk is foto’s te hebben, maar aangezien deze zo recent waren niet opnieuw gedaan aangezien verkoper mij vertelde dat ze altijd paarden eerst op de foto wilde voor zij ze verkocht. Zij had dit paard een maand voor ik haar kocht.

Dan ga je er toch niet vanuit dat in die maand (waarin zij na 2 weken in haar bezit te koop kwam staan) zoiets ernstigs gebeurd waardoor een paard niet goed zou moeten zijn?
Dit paard werd gewoon voorgereden en leek in mijn ogen (en ook in de ogen van 2 mensen die ik had meegenomen) goed te zijn.

Ik heb tussentijds geen contact met haar opgenomen omdat ik dacht dat het aan het zadel lag, dus daar verandering in gebracht.
Helaas heb ik 4 maanden op mijn zadel moeten wachten en in die tussentijd dus amper gereden. Met het nieuwe zadel leek het super goed te gaan en alle problemen verdwenen waren.
En dan nu weer dit…
Dat bokken heeft ze vanaf het begin al gedaan maar ik dacht dus dat dit door het zadel kwam.
Heb zelf ook gewerkt aan mijn houding en zit, dacht dat het daar misschien aan lag…

En ja bezoek aan de kliniek word zeker gepland, ben heel verdrietig aangezien ik lang gespaard heb om een paard te kopen, en ik dacht alles goed gehandeld te hebben.

Maar goed, wat ik al zei, jammer dat mensen zo hard kunnen reageren hier, ik ben gewoon radeloos en weet niet goed wat te doen.
Zoveel tijd, energie en geld hier in gestoken al en nog niet kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:40 



 
Profiel   

Paardenwereld is ook hard en de handel kan heel rot zijn.
Zie het als leergeld, richt je energie op vervolgtraject voor je paard.
Van de verkoper kun je niets meer verwachten. Juridisch ook niet.

Dat is wat je vroeg en daar krijg je antwoord op. Je bent helaas ook niet de eerste die dit mee moet maken. Liefde maakt blind en mensen nemen financieel niet altijd de beste beslissing in zo'n traject.

Daar kunnen wij helaas met zijn allen niets aan veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:46 



 
Profiel   

Ik denk dat je de verkoper niks kan verwijten, op de foto's die beschikbaar zijn gesteld en gezien door jouw dierenarts, en goedgekeurd voor recreatief gebruik, maar ja wat is recreatief gebruik?
Een paard dat met deze foto's goed gekeurd word voor recreatief gebruik voor bv wandelen, vrijheidsdressuur en een bosrit is wat anders dan recreatief gebruik voor dressuurmatige oefeningen en een klein sprongetje.....

Had je goed besproken met je veearts wat jij wilde gaan doen met het paard of heb je alleen recreatief gebruik gezegd....

Dan... laat je het paard rustig bij komen ivm met schraal zijn, zodat het aan kan komen, heb je volledig stil gezet? Dan is de kans groot dat paard totaal geen bespiering heeft en dit weer opgebouwd moet worden.

Vervolgens gaat het paard onder het zadel, paard geeft door middel van bokken al aan dat het zadel niet goed zit, het heeft pijn, toch word er enkele maanden mee door gereden, wat natuurlijk niet ten goede komt aan het paard.

Dan ander zadel en met wachten op dat nieuwe zadel staat het paard wederom aantal maanden stil, met als gevolg wederom de enigzins opgebouwde bespiering weer weg, wat op zich niet verkeerd is, zodat het paard de kans krijgt lichaam te herstellen van het niet goed zittende zadel dat pijn deed.

Met nieuw zadel is het goed rijden, want paard heeft geen pijn, hierdoor groeit het paard wederom, en begint het weer van voor af aan, paard krijgt weer pijn.....

Conclusie laat het zadel opnieuw bekijken door de zadelmaker en eventueel aanpassen.
Het is niet even ik koop een zadel en kan daar jaren mee doen, vooral een paard met weinig tot geen bespiering heeft met regelmaat een zadelmaker nodig die het nakijkt of alles nog goed ligt, en ja dit kan soms in den beginne al na een week of 4 zijn, helemaal met nieuwe zadels omdat deze nog ingereden ook moeten worden, op den duur zal je zien dat eens in het half jaar of jaar voldoende is.


Laatst bijgewerkt door Gooiske op 08-12-21 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:53 



 
Profiel   

poes schreef
Paard is aan jou met recente foto’s verkocht, bij een recreatiepaard zou ik me al afvragen waarom die op de foto is gezet.


Het paard is door TS voor recreatief gebruik gekocht, we weten niet hoe het paard aangeboden is. Daarnaast vind ik het niet zo gek dat een particuliere handelaar het zekere voor het onzekere neemt en foto's laat nemen. Je wilt niet het risico lopen een kapot paard te verkopen, zelfs al zou het recreatie zijn. Een professionele handelaar heeft daar nog wel een buffer voor, maar voor een particulier die gewoon af en toe een paardje aan- en verkoopt wil je niet die ellende van consumentenrecht op je hals halen. Dan betaal je wel even voor foto's en kwak je dat bedrag bovenop de vraagprijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:54 



 
Profiel   

Ik zie hier geen harde berichten/reacties. Wel realistische, met net zo realistische vraagtekens bij het verhaal, dat is iets anders. De paardenhandel, die is wél hard, en niet altijd even eerlijk. Dat is nu een harde les, nooit iemand op zijn blauwe ogen, recente foto's en mooie verhaaltjes geloven.
Zoals al geschreven, juridisch kun je niet echt iets meer, de termijn van 6 maanden is nu voorbij.

Kissing spines hoeft lang niet altijd dramatisch te zijn, maar het is wel ontzettend belangrijk om zo'n paard correct te rijden en longeren. Maar je weet nog helemaal niet of dat inderdaad het probleem is. Dus inderdaad, gewoon eerst goed laten onderzoeken in de kliniek en van daar uit verder kijken. Wie weet heb je een paard waar je uiteindelijk heel veel meer van leert dan je in eerste instantie dacht (en wilde).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:55 



 
Profiel   

Mensen zijn niet hard, ze zijn eerlijk, en dat kan soms hard over komen inderdaad.
Dat is ook begrijpelijk.
Maar komt ook een beetje door je eigen post, je probeert een ander de schuld toe te schuiven, terwijl je op 2 punten zelf niet geheel zorgvuldig bent geweest.
1) geen nieuwe foto's laten maken bij de aankoop.
2) Nu niet uitzoeken wat het paard daadwerkelijk mankeerd.

Het enige wat je kan doen met een paard met pijn waarvan je de oorzaak niet weet is een diagnose krijgen en een behandel traject die passend is.
Dat zou dus altijd stap 1 moeten zijn, naar de DA en het laten nakijken/scannen/op de foto zetten.

lichte KS kunnen ze zelfs voor de sport mee goedgekeurd worden, licht dus puur aan hoe, wat een waar het zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:55 



 
Profiel   

Er is ook niets mis mee in mijn ogen om de foto's van de verkoper te gebruiken en te laten herbeoordelen. Doe ik ook rustig en de verzekering accepteert dat ook gewoon (tot max 3 maanden).

Waar ik wel over val is dat jij er dus vanuit gaat dat het fout is gegaan in de 2 weken bij de verkoper en niet in het jaar bij jou. Dat vind ik een oneerlijke conclusie. De kans dat het fout is gegaan in de maanden bij jou is gewoon vele malen groter. Hoeft niet tijdens het rijden gebeurt te zijn, paard kan een ongelukkige glijpartij in de wei hebben gehad, kan in de box vastgelegen hebben in de periode dat jij op je zadel wachtte. Zoveel dingen die fout kunnen gaan als je een paard hebt. De problemen op de vorige eigenaar afschuiven, zonder überhaupt een fatsoenlijke diagnose is gewoon niet netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 13:58 



 
Profiel   

Ik vind de handel in dit geval eigenlijk niet zozeer hard te noemen. Het kan zijn dat de situatie heel normaal was, dat iedereen goedbedoelend en respectvol was. Maar een paard is een paard, een levend organisme en daar kan in een jaar veel mee gebeuren. Een paard met een rug van 85% kan jarenlang goed lopen, geen reden geven tot afkeuring. En dan kan het zo maar zijn dat je op die rug een slecht passend zadel legt en dat de staat van de rug in 4 maanden tijd zakt naar een schamele 60%.
Voor mij is dat inherent aan het houden van paarden: je doet alles om ze gezond te houden, maar geen enkel paard sterft gezond. Je hoopt alleen dat de problemen onderweg zo miniem mogelijk blijven.

Wat uiteraard niet wilt zeggen dat je je niet verdrietig mag voelen, TS, uiteraard mag dat wel. Maar ik denk niet dat een schuldvinger willen wijzen je soelaas biedt. Soms zijn dingen nu eenmaal zoals ze zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:02 



 
Profiel   

Ik wil geen oordeel geven, maar ik vind het heel vervelend voor jou. De paardenhandel is erg lastig en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan als jou. Achteraf is makkelijk praten. Ik vind dat je al veel gedaan hebt, maar ik denk ook dat het belangrijk is dat je eerst uitzoekt wat hij heeft en dan (evt. in overleg met de dierenarts) gaat bedenken wat kan en wat je wilt. Ik wens je heel veel succes en ik hoop voor jou en jouw paard dat het op te lossen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:04 



 
Profiel   

TS, het is heel vervelend als je als leek zo de mist in gaat. Je bekijkt het echter van de verkeerde kant.

Fysios, zadelmakers ed zijn gek op leken. Ze geloven namelijk alles en je kunt ze alles wijs maken.
Een fysio, zadelmaker is echter geen veearts. Als je een diagnose wil, bel je de veearts.

Lichte KS is totaal niet iets om je zorgen over te maken. En als ik hoor dat het dier op buitenrit wel braaf is, heb ik toch vraagtekens.

Ja, er zijn 6 maanden garantie. Echter zal je binnen die 6 maanden wel contact opgenomen moeten hebben met de handelaar. Niet eerst alles doen, maar alles in overleg, indien je compensatie wenst. En in ieder geval de handelaar op de hoogte stellen, dat is stap 1.
Na een jaar is het echt wel klaar. Hij staat nu een jaar bij jou, helemaal als het gedrag gedurende het jaar ernstiger is geworden, kun je niet met een gladgestreken gezicht naar de handelaar wijzen. Echt niet.
Als jij vorig jaar een auto op MP verkocht hebt, met een deuk. Nooit meer wat van gehoord, en nu belt opeens de nieuwe eigenaar dat de auto total loss is, ze al driekwart jaar aan het sleutelen zijn, en het vermoedden bestaat dat de deuk toendertijd toch meer schade aan heeft gericht, dan vertel je ze ook dat ze dan eerder hadden moeten bellen.

Sorry TS, mooier kan ik het niet maken. Maar bel een veearts, laat een kreupelheidsonderzoek doen en kijk van daar uit verder. En sluit uit dat het echt niet aan jullie handelen ligt, het zal niet het eerste paard zijn dat het wel prettig vind overal mee weg te komen.
Hebben die professionele ruiters er eenmalig op gezeten, of gereden gedurende langere tijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:13 



 
Profiel   

TS, ik zou als ik jou was eerst eens laten bevestigen dat het probleem vanuit de rug komt door een dierenarts. Ook zou ik de eerdere fotos laten zien en een (schriftelijke) herbeoordeling vragen van de fotos.

Daarna ik zou uitzoeken of de verkoper zich bedrijfsmatig bezig houdt met paarden. Ook al heeft diegene geen KVK dan is zou het nog steeds bedrijfsmatig kunnen zijn. Als dat het geval is dan zou ik toch uitzoeken of het onder consumentenrecht valt. Volgens mij is het dan zo dat als het paard na 6 maanden na aankoop niet goed blijkt te zijn, je nog steeds bepaalde rechten hebt maar dat jij dan moet aantonen dat het paard niet goed was bij aankoop en dat de huidige problemen niet door jou veroorzaakt zijn.
Dat laatste wordt sowieso lastig.

Ik wil benadrukken dat ik geen jurist ben en geen juridische kennis heb. Ik beredeneer dit puur vanuit wat misschien nog een optie voor je zou kunnen zijn. Ik wil je geen valse hoop geven oid!

Echt een hele vervelende situatie, ook voor de verkoper. Ik ga er vanuit dat deze naar eer en geweten heeft gehandeld...

Laat het sowieso een les zijn... Keuren, keuren, keuren (maar dat is vast overbodig om te zeggen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:31 



 
Profiel   

Lastig verhaal, ik denk niet dat hier iets gezegd van kan worden zonder dat duidelijk is waarom het paard bokt. Ik vraag me überhaupt af of het echt een mankement is aangezien in het bos er kennelijk geen probleem is. Misschien is het eerder een balans dingetje, wennen aan andere ruiter in combinatie met een pittig karakter? Sommige paarden bokken eerder dan anderen, soms lopen ze stug door met allerlei problemen en andere gaan al los als ze wat gefrustreerd zijn.

Hoe dan ook, zonder echte diagnose kun je geen kant op.

Ik zou overigens de verkoper laten zitten, is al langer dan 6 maanden geleden en ik zie verder niet in waar die zijn/haar plichten heeft verzaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:35 



 
Profiel   

Ik zou eerst met het paard naar de kliniek en uit laten zoeken wat het daadwerkelijk is. Eigenlijk zijn het op dit moment alleen maar aannames waar iedereen zijn mening op geeft. Wellicht komt het gedrag wel heel ergens anders vandaan. Op het moment dat je een diagnose hebt van de kliniek kun je pas verder bepalen wat te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:35 



 
Profiel   

Nu nog naar de verkoper kijken voor een oplossing, is inderdaad veel te laat.

Wat ik wel zou doen als ik jou was, is kijken hoe je dit paard weer verkoopbaar krijgt op een eerlijke manier.
Uit je berichten blijkt dat er geen klik is tussen jullie, dus dat lijkt mij de beste optie.
Misschien zijn jullie gewoon geen match en komen de problemen daarvandaan?
Uit wat je schrijft, ben ik namelijk niet meteen overtuigd dat het paard medisch niet ok is. Eerder een mis-match tussen eigenaar en paard.
Mijn plan van aanpak zou zijn om het dier door een goede kliniek te laten nakijken en ook de oude foto’s opnieuw te laten beoordelen. Als het paard ok blijkt, in training zetten bij een goede ruiter en die de verkoop laten afhandelen.
Dan recupereer je tenminste een deel van het aankoopbedrag. Het paard krijgt hopelijk een baasje met wie het beter klikt en jij kan ook verder kijken…

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:44 



 
Profiel   

Natuurlijk ben je er verdrietig over, heel begrijpelijk.
Je vraag is echter of je rechten hebt om het paard terug te brengen of (wat) geld terug te krijgen.
Daar reageren Bokkers nu op.

Wat @EllyC bedoelt met dat je niets gedaan hebt binnen 6 maanden, gaat niet over wat je voor het paard hebt gedaan maar of je binnen die 6 maanden eea hebt teruggekoppeld aan de verkoper. Overigens ligt dat nog lastiger omdat je haar van een particulier hebt gekocht. Heb je haar trouwens wel klinisch laten keuren door jouw eigen veearts?

Helaas zul je hiermee niets kunnen na zo'n lange tijd.

Maar ik begrijp dat je nog niet naar de kliniek bent geweest. Ik geloof niet dat een fysio in staat is dit soort diagnoses te stellen, dus ik zou eerst een naar de kliniek gaan.
Kan zomaar iets anders zijn dan je nu denkt? Of wellicht is eea wel goed te behandelen?


Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 08-12-21 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:50 



 
Profiel   

Wat oliebol te. Ik denk dat je er niks meer mee kan qua rechten....

Je kan hem inslapen, verkopen of houden en pensioen geven.

Ook al zitten er recente foto's bij... Altijd zelf opnieuw foto's laten maken. Gewoon altijd. Je rekent gewoon 800 euro bij de aankoop prijs op zodat je het paard op de foto hebt. Rug,hals en benen. En altijd door je eigen dierenarts uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:51 



 
Profiel   

Op mijn vraag in eerste instantie heb ik inmiddels dus een antwoord, dat is duidelijk.

Utixo, de professioneel heeft er nu een aantal keer op gereden, deze week niet aangezien ze net behandeld is en advies kreeg veel longeren en balkjes, volgende week komt ze weer langs om te voelen en verder te kijken hoe de behandeling zijn werk heeft gedaan.
Buitenrit heb ik nog geen galop gedaan (daar waar ze in de staak gaat in de bak), ook kan ik er zonder zadel terug rijden naar de paddock omdat ze dan weet dat er niks van haar gevraagd word.

Eldie, dank je wel.

Oji, ik heb nergens gezegd dat ik er vanuit ga dat er in die 2 weken iets is gebeurd bij de verkoper, dat lees je dan totaal verkeerd.
Ik heb namelijk gezegd dat ik er vanuit ging dat er in die periode GEEN gekke dingen gebeurd zijn.

Gooiske, is bij de da aangegeven dat het om recreatief onder het zadel zou gaan, inclusief lessen in de bak en klein sprongetje eventueel.
Paard heeft nooit helemaal stil gestaan, in de tussentijd is er grondwerk, longeren en rijden met barebackpad gedaan.
Met het eerste zadel is inderdaad te lang doorgereden, had al snel mijn twijfels en zadelpasser is meerdere malen terug geweest en zei dat het zadel wel paste.
Dit was een passer die ik er normaal nooit bij had, maar wegens ruimer aanbod van merken zadels ik heb uitgekozen, toen heb ik mijn vaste zadelpasser erbij gehad die inderdaad mijn vermoedens bevestigde over dat zadel en hebben we het huidige zadel aan laten meten.
Zij is vorige week weer voor een check terug gekomen omdat het zadel begon te schuiven, opnieuw gemeten en paard was qua bespiering wel gegroeid maar wel wat afgevallen (wat ook mocht), zadel is aangepast maar het rijden de keer erna was nog erger gestaak.
Contact opgenomen met haar en zij vond een stugge plek rechts boven de flank, wat klopt want met poetsen reageert ze daar ook fel op, fysio stond ook al gepland.

Josje_d, dank je wel voor je reactie. Ik wil ook niet de fout bij iemand neerleggen maar wil wel graag weten wat ik hier nog mee kan, met jou reactie kan ik wat. Dank daarvoor.

Luckystory, daar twijfel ik ook steeds meer aan of we gewoon geen match hebben. Als ik dit paard zou verkopen wil ik dat ook op een eerlijke manier doen, ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om haar met pijn door te verkopen.
Daarom gaat dit ook eerst uitgezocht worden hoe of wat het probleem is.
Met mij erop is het gestaak redelijk beperkt gebleven, tot de laatste keer toen ze mij echt steil omhoog kwam, mijn vertrouwen is kwijt en durf er momenteel niet meer op onder het zadel.
De ruiter die haar nu rijd rijd netjes en eerlijk en is niet bang, en heeft tot nu toe ook niet echt wat van haar gevraagd behalve dat ze zoekt naar de gevoelige snaar zodat zij daar op een subtiele manier aan kan werken. De keren dat zij erop heeft gereden heb ik mijn paard heel erg zien staken, wat ze bij mij dus niet gedaan heeft.

Maar inderdaad een dure leerschool, denk niet dat ik ooit nog een paard durf te kopen :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 14:55 



 
Profiel   

MissDream schreef
Contact opgenomen met haar en zij vond een stugge plek rechts boven de flank, wat klopt want met poetsen reageert ze daar ook fel op, fysio stond ook al gepland.

Hoe lang reageert ze al fel tijdens het poetsen? Want dat is mijn ogen toch ook wel een heel duidelijk teken dat ze lichamelijk ongemak heeft.... En waar bedoel je dan precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:07 



 
Profiel   

MissDream schreef
Maar inderdaad een dure leerschool, denk niet dat ik ooit nog een paard durf te kopen :(


goede tips, ik ga een veearts inschakelen om te kijken waarom mijn paard pijn uit?
En of dat voor haar opgelost kan worden.
Ook voordat je haar gaat verkopen is dit van belang... en voor hetzelfde geld zijn jullie wel een match als ze geen ongemakken heeft?


Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 08-12-21 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:11 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
MissDream schreef
Maar inderdaad een dure leerschool, denk niet dat ik ooit nog een paard durf te kopen :(


Ik hoor alleen geen echt leer moment, van:

goede tips, ik ga een veearts inschakelen om te kijken waarom mijn paard pijn uit?
En of dat voor haar opgelost kan worden.
Ook voordat je haar gaat verkopen is dit van belang... en voor hetzelfde geld zijn jullie wel een match als ze geen ongemakken heeft?


Schrijft ze wel hoor, dat een bezoek aan de kliniek gepland gaat worden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:29 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Schrijft ze wel hoor, dat een bezoek aan de kliniek gepland gaat worden :o


dan neem ik het terug, heb ik over heen gelezen, excuus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:30 



 
Profiel   

MissDream schreef
Spaansepony schreef


Foto’s heeft ts meegekregen bij het paard. Waren dus al oudere foto’s en ts haar dierenarts heeft daarop goedkeuring gegeven en ts het paard gekocht op de oudere foto’s die er al bij zaten.

Er zijn zoals ik dus lees in dit verhaal nooit nieuwe foto’s gemaakt. Ook dierenarts 2 heeft de oudere foto’s bekeken en kwam tot conclusie dat er wellicht ks zit.

Oftewel je kan eigenlijk nog niks concreets uitzoeken zolang het paard niet opnieuw op de foto is geweest.
Daarnaast valt ze buiten wettelijke termijn om het paard terug te brengen, dus of je nog een kans hebt?


Oudere foto’s? Deze waren anderhalf maand oud nog maar de foto’s.
Komt er op neer dat mijn da gemist heeft dat er een lichte mate van ks zit.

Dan is het niet de fout van de verkoper, die heeft de juiste informatie gegeven. De veearts heect blijkbaar zijn werk niet goed gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:33 



 
Profiel   

TS, dat je paard lichte vorm van KS zou hebben op de oude foto's hoeft niets te zeggen. We zijn inmiddels een jaar verder en in dat jaar kan vanalles gebeurd zijn:
- paard kan iets in de hals hebben en die is niet op de foto geweest geloof ik?
- paard kan onderuit gegaan zijn en dat hoeft niet opgemerkt te zijn
- paard heeft wel last van die hele kleine KS
- door standverandering bij bekappen heeft ze nu last van de pootjes en zet zich vast in de rug.
- het zadel is op het oog goed, maar het paard voelt toch iets ergens dat haar niet aanstaat
- etc
Kortom, er kan zoveel gebeurd zijn. Goed dat je naar een kliniek gaat.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen