Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionklant wil niet vertrekken.

 
Profiel   

Sinds enige maanden heb ik bij mij aan huis het paard van een pensionklant staan. Deze staat samen met mijn paarden 24/7 buiten in een kleine kudde. Door diverse privé omstandigheden heb ik begin deze maand aangegeven dat het beter is dat ze voor het eind van de maand een ander plekje zoekt. Maar blijkbaar denkt ze dat er bij een particuliere stalling andere regels gelden dan bij een pensionstal want ze doet totaal geen moeite om iets anders te vinden en geeft zelfs aan te blijven tot ze iets heeft gevonden wat ze in eigen beheer krijgt. Hoe maak ik haar duidelijk dat ze toch echt moet vertrekken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:01 



 
Profiel   

Gewoon een duidelijke opzeg brief sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:03 



 
Profiel   

Heb je een contract met deze klant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:03 



 
Profiel   

Is het niet zo dat als je deze maand pas op hebt gezegd dat ze officieel eind januari weg moet zijn?
Als ze per maand betaald dan.
ook zonder contract zou dat geldig zijn heb ik eens gehoord.
Maar misschien een bokker die dat beter weet.

Maar idd gewoon duidelijke aangetekende brief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:05 



 
Profiel   

Heb je geen huurcontract gemaakt toen ze kwam met een opzegtermijn? Die geldt dan meestal voor 2 kanten dunkt me.Meestal is dat een maand,soms 2 maanden wat ik al lang vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:05 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Heb je een contract met deze klant?


Nee, ik ben geen pensionstal en we hebben van te voren alles duidelijk door gesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:06 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:07 



 
Profiel   

anjali schreef
Heb je geen huurcontract gemaakt toen ze kwam met een opzegtermijn? Die geldt dan meestal voor 2 kanten dunkt me.Meestal is dat een maand,soms 2 maanden wat ik al lang vind.


We hebben geen contract maar wel mondeling afgesproken dat we gewoon op elk moment op konden zeggen van beide kanten. In principe had ik haar dus al eerder weg kunnen sturen maar vond een maand de tijd om iets anders te zoeken wel zo netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:09 



 
Profiel   

anjali schreef
Heb je geen huurcontract gemaakt toen ze kwam met een opzegtermijn? Die geldt dan meestal voor 2 kanten dunkt me.Meestal is dat een maand,soms 2 maanden wat ik al lang vind.

Nee, alleen mondeling alles goed door gesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:09 



 
Profiel   

Dan ben je nog niet duidelijk genoeg geweest waarschijnlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:10 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Is het niet zo dat als je deze maand pas op hebt gezegd dat ze officieel eind januari weg moet zijn?
Als ze per maand betaald dan.
ook zonder contract zou dat geldig zijn heb ik eens gehoord.
Maar misschien een bokker die dat beter weet.

Maar idd gewoon duidelijke aangetekende brief.


Ik ben geen pensionstal. We hebben mondeling afgesproken dat er gewoon elk moment van beide kanten opgezegd kan worden. Ik heb haar een maand de tijd gegeven, maar dat had dus ook een week kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:11 



 
Profiel   

bigone schreef
Dan ben je nog niet duidelijk genoeg geweest waarschijnlijk.


Jawel, ze weet donders goed wat de afspraken zijn, vooral als ze in haar voordeel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:12 



 
Profiel   

Ik zou het juridisch loket om raad vragen hoe je dit het beste aan kan pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:12 



 
Profiel   

Een aangetekende brief sturen en aangeven dat als ze dan nog niet weg is het paard aan de weg komt te staan als 'gevonden voorwerp'.

Rare mensen heb je ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:13 



 
Profiel   

Steentje schreef
Ik zou het juridisch loket om raad vragen hoe je dit het beste aan kan pakken.


Dat vind ik wel erg ver gaan. Ik ga er voorlopig nog van uit dat het goed komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:14 



 
Profiel   

Mondelinge afspraken heb je nu niks aan tenzij je ze kan bewijzen. Wat is de wettelijke opzegtermijn?
Ik vrees dat je haar bij gebrek aan contract of bewijs niet eerder weg kan sturen dan de ‘standaard’ termijn. En dan nog zal je idd officieel een brief moeten sturen.

Sunda: op dat punt is zij dus in fout + paard kan er niets aan doen dat ie deze eigenaar heeft.


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-12-21 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:16 



 
Profiel   

Juridisch loket is gewoon waar je om advies kunt vragen, niet een plek waar je iemand aan kan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:16 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Steentje schreef
Ik zou het juridisch loket om raad vragen hoe je dit het beste aan kan pakken.


Dat vind ik wel erg ver gaan. Ik ga er voorlopig nog van uit dat het goed komt.


Vind je het te ver gaan om raad te vragen aan mensen met een juridische achtergrond? Die zijn er júíst om je advies te geven over wat je het beste kunt doen. Bellen wil niet zeggen dat je meteen een rechtszaak aanspant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:17 



 
Profiel   

Waarom, navragen kost alleen wat moeite.

Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.

Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.

Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.

Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:18 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Waarom, navragen kost alleen wat moeite.

Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.

Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.

Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.

Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.


Dit idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:20 



 
Profiel   

heidy_wilco schreef
Juridisch loket is gewoon waar je om advies kunt vragen, niet een plek waar je iemand aan kan geven.


Dat weet ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:20 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Ayasha schreef
Heb je een contract met deze klant?


Nee, ik ben geen pensionstal en we hebben van te voren alles duidelijk door gesproken.


Je bent geen pensionstal zeg je, en het topic heet : Pensionklant wil niet vertrekken. Er is een mondelinge overeenkomst blijkbaar en dat is altijd lastig.
Maandelijkse betaling geeft waarschijnlijk 1 maand opzegtermijn. Laat je informeren door een jurist zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:20 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Waarom, navragen kost alleen wat moeite.

Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.

Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.

Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.

Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.

precies, dat staat mij ook bij. Vandaar mijn eerdere bericht.
DuoPenotti schreef
Is het niet zo dat als je deze maand pas op hebt gezegd dat ze officieel eind januari weg moet zijn?
Als ze per maand betaald dan.
ook zonder contract zou dat geldig zijn heb ik eens gehoord.
Maar misschien een bokker die dat beter weet.

Maar idd gewoon duidelijke aangetekende brief.


ik zou echt naar het juridisch loket gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:22 



 
Profiel   

imaudy schreef
MarliesV schreef
Waarom, navragen kost alleen wat moeite.

Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.

Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.

Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.

Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.


Dit idd!


Sorry, maar wij hebben afgesproken dat er op elk moment van beide kanten opgezegd mag worden, zonder opzegtermijn. Er zijn overigens getuigen bij geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:23 



 
Profiel   

Volgens de regels zou je haar tot 31 januari moeten laten staan. Maar ja, ik snap zeker dat je haar er snel uit wilt hebben. Het is toch maar je eigen terreintje waar ze steeds komt.
En iets in eigen beheer vinden is heel lastig, eigenlijk zegt ze ik kan er zo nog een jaar staan..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen