Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionklant wil niet vertrekken.

 
Profiel   

Eens, hoop dat TS even wordt gewaarschuwd door mods dat de verwensing van rattengif niet thuishoort op een forum en dat zíj wordt aangesproken op haar communicatie ipv wij, zoals TS wilt.

Van beide kanten is dit waardeloos paardenmanagement. Als je geen dubbel stallingsgeld kan betalen kun je dus ook geen dierenarts betalen en heb je dus niet genoeg geld voor je paard. En een paard moet altijd apart kunnen staan, in het geval van een blessure oid. En dan ons lekker uit gaan lopen kafferen. Doet me denken aan een vrouw op de stal waar ik kwam, overal huilen dat het haar altijd tegen zat met het paard maar iedereen die haar advies wilde geven de hoek in trappen. Incl. verwensing rattengif. Giftige mensen, bah.

Ik moet zelf ook dit topic uit, heeft geen zin om hier te blijven hangen. Maar soms kan ik zo boos worden van dingen...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:55 



 
Profiel   

Anjali, TS geeft toch zelf ook ergens aan dat ze met de klant overlegd heeft om tot eind van de maand alles zo veilig mogelijk te maken?

Maar TS is ofwel met handen en voeten gebonden, ofwel heeft geen zin (meer) om actie te ondernemen.
De ruimte nu is te klein voor de paarden. Pensionner in de schuilstal kan niet, want haar eigen dieren kunnen dan niet binnen en pensionner gaat door draden.
Er is een bak, maar daar mag de pensionner niet in, want gaat door de draden. Haar eigen paarden kunnen wel in de bak, maar dan staat de pensionner kennelijk alleen en gaat, aldus meermaals benoemd door TS, door de draden.

Ik vind de TS heel erg in onmogelijkheden denken.
Geen idee hoe groot die schuilstal is: als 1 paard daarin opgehokt staat (for the time being), kunnen de andere paarden er kennelijk niet in.
Ze zou voor de veiligheid van haar eigen paarden er ook voor kunnen kiezen om de paarden te splitsen. 1 eigen paard dat goed gaat met de pensionner in de bak en de andere twee paarden in de paddock en dat af en toe afwisselen.
TS geeft aan dat de situatie nu zo slecht is, dat haar paarden deze winter op pension gaan. Geef je klant aan dat je per xx met je eigen paarden ergens anders staat en dat dan pensionner ook weg moet zijn.

Of wacht even af. Ze heeft een ultimatum gegeven tot eind van de maand, dat is nog een 2.5 week! Er kan soms veel in 2.5 en soms ook weinig.

Dat de klant wegkomt met die 2 weken niet betalen, dat is echt de keuze van TS, tenzij die met een AK47 (of een priemende hoevenkrabber) naar de TS heeft staan dreigen. Die eigen keuze kan ze nu niet de klant verwijten. Ze had ook de keuze kunnen maken dat de klant x klusjes zou doen of eerste 2 weken de verzorging op zich zou nemen of whatever. Die keuze was aan de TS en 1.5-2 maand terug vond TS dat nog geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:55 



 
Profiel   

Vijgen na Pasen maar toch.

Na het lezen van de eerste pagina’s vond ik de meeste reacties echt wel hard naar de pensionklant toe. Gelukkig zijn er daarna toch ook wel wat andere reacties gekomen.

Stel je nu eens in de plek van de pensionklant. Nog maar een paar maanden geleden heb je je paard verhuisd, naar een plek waarbij het wsch de bedoeling was daar een hele lange tijd te blijven. En dan krijg je midden in de winter te horen dat je paard weg moet en krijg je minder dan een maand de tijd om te verkassen.

Ik vind dat je dit als staleigenaar absoluut netter kunt aanpakken. Immers, jij bent degene die impulsief geweest is en op voorhand niet heeft nagedacht over hoe het zou zijn om een pensionklant te hebben. De oppervlakte van de paddock was gekend, dat het in de winter geen mooi droog weer ging blijven weet iedereen, dat het misschien vervelend is dat er elke dag iemand op je privéterrein rondloopt had je ook op voorhand kunnen bedenken, enz. Dus van overmacht is er geen sprake.
Het was correcter geweest om de pensionklant meer tijd te geven (bijv. tot eind januari) en ondertussen de paarden op te splitsen. Met prikpaaltjes was er vast wel iets te regelen geweest, en met één van je eigen paarden bij het pensionpaard te zetten was er misschien wel rust gekomen.

Blijkbaar heeft de klant ondertussen een oplossing gevonden, fijn voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 10:13 



 
Profiel   

Ik plaats hier na overleg een definitief slotje :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen