Pensionklant wil niet vertrekken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:50

fierefluiter schreef:
Ik vind dat er soms wel wat hard naar TS wordt gedaan. Zo als ik het lees wil zij het beste voor alle betrokken partijen, en dat vind ik alleen maar bewonderingswaardig. Ik kan me erg goed voorstellen dat TS een aangetekende brief sturen naar iemand waar ze het goed mee kan vinden best heftig vindt, en het liefst wat zachtere maatregelen wil treffen. TS, probeer nog 1 keer je klant apart te nemen, en er echt heel duidelijk in zijn dat ze per .. weg moet zijn. Laat geen ruimte voor tegenspraak. Als ze dan nog geen aanstalten maakt om te verhuizen kan je alsnog je brief sturen.



Dank je wel. Ach ja, het is bokt he. Ik had dat soort reacties wel verwacht en lig er ook absoluut niet wakker van. Het is voor ons beide gewoon een enorme teleurstelling en ik wil het inderdaad gewoon netjes oplossen. Ik ga zeker nog het gesprek weer aan zodra ik haar zie en haar nogmaals van de ernst proberen te overtuigen. Als het dan nog niet door dringt zal ik strenger op moeten gaan treden.

BeFunny

Berichten: 10546
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:56

Nou wat dacht je van

Beste....
Het lukt niet meer om je paard hier de juiste zorg te bieden. De situatie is niet veilig meer en persoonlijk valt het mij zwaarder dan verwacht. Ik heb al laten weten dat er geen plek meer is voor uw paard bij ons en daarom wil ik melden dat vanaf .. .. .... U en uw paard hier niet meer welkom zijn. Mvg....

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:00

Dreamboy schreef:
pien_2010 schreef:
Als ze "zwart" bij je staat, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want dat is alles handje klap en in vertrouwen gedaan.
Lastig als mijn gedachte klopt.


Dat is inderdaad waar maar ik bepaal wel zelf wie ik op mijn erf wil hebben. Dus uiteindelijk zal ik haar de toegang weigeren en kan ze alleen nog komen om haar paard op te halen.


Tuurlijk, het is ook geen oordeel van goed of slecht. Meer een conclusie dat het dan wettelijk wat lastiger wordt. Het zal inderdaad in een goed gesprek opgelost moeten worden. Sterkte!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:03

Kan best een teleurstelling zijn voor beide maar feit is wel dat ze volledig schijt aan jou heeft door geen actie te ondernemen. Jij VRAAGT niet (of zou t niet moeten vragen) of ze wilt vertrekken, je MELDT het. Dan moet zij als de wiedeweerga iets gaan zoeken want per .. datum moet ze weg zijn. Nu pakt ze elk strohalmpje wat jij haar geeft. Als je niet met de vuist op tafel slaat staat ze er volgend jaar december nog. Eind januari wegwezen lijkt me tijd zat.

Niet jouw probleem dat ze “de perfecte stal” niet kan vinden. Dan maar iets minder perfect.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:07

Als het begaanbare stuk te klein wordt voor het aantal paarden dan is er sprake van overmacht. Dan hoef je je als verhuurder niet aan de opzegtermijn te houden lijkt mij.
Worden alle paarden onverdraagzaam naar elkaar of vooral die van haar naar die van jou of omgekeerd?
Persoonlijk heb ik een hekel aan paarden die elkaar kapot meppen en ik had haar een week gegegeven om iets anders te zoeken.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:09

Dreamboy schreef:
pien_2010 schreef:
Als ze "zwart" bij je staat, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want dat is alles handje klap en in vertrouwen gedaan.
Lastig als mijn gedachte klopt.


Dat is inderdaad waar maar ik bepaal wel zelf wie ik op mijn erf wil hebben. Dus uiteindelijk zal ik haar de toegang weigeren en kan ze alleen nog komen om haar paard op te halen.

De vraag is of je dat wel mag, ze kan zeggen dat ze toegang tot haar paard nodig heeft om hem de noodzakelijke zorg te geven. Ik kan me goed voorstellen dat zo lang zij betaalt, jij eigenlijk geen poot hebt om op te staan.
Vooral ook omdat je geen duidelijke afspraken hebt vastgelegd.
Harde les voor de volgende keer: stel een contract op, dit is gewoon een zakelijke transactie.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:36

Dat is inderdaad waar maar ik bepaal wel zelf wie ik op mijn erf wil hebben. Dus uiteindelijk zal ik haar de toegang weigeren en kan ze alleen nog komen om haar paard op te halen.
[/quote]
De vraag is of je dat wel mag, ze kan zeggen dat ze toegang tot haar paard nodig heeft om hem de noodzakelijke zorg te geven. Ik kan me goed voorstellen dat zo lang zij betaalt, jij eigenlijk geen poot hebt om op te staan.
Vooral ook omdat je geen duidelijke afspraken hebt vastgelegd.
Harde les voor de volgende keer: stel een contract op, dit is gewoon een zakelijke transactie.[/quote]

Ze hoeft er niet bij voor de verzorging want hij staat vol pension. Ze hoeft alleen maar te rijden. En als zij in januari met geld komt en ik pak het niet aan hoef ik hem ook niet te verzorgen en zal haar de toegang tot mijn terrein weigeren. Zal ze bij haar paard willen dan zal ze hem toch echt weg moeten halen. Maar dit soort akelige situaties probeer ik liever te voorkomen. En wat betreft het contract voor een volgende keer: die komt er niet

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:38

BeFunny schreef:
Nou wat dacht je van

Beste....
Het lukt niet meer om je paard hier de juiste zorg te bieden. De situatie is niet veilig meer en persoonlijk valt het mij zwaarder dan verwacht. Ik heb al laten weten dat er geen plek meer is voor uw paard bij ons en daarom wil ik melden dat vanaf .. .. .... U en uw paard hier niet meer welkom zijn. Mvg....


Dank je wel voor het voorbeeld maar ik weet gelukkig zelf ook wel hoe je een nette brief opstelt.

BeFunny

Berichten: 10546
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:40

Dreamboy schreef:
BeFunny schreef:
Nou wat dacht je van

Beste....
Het lukt niet meer om je paard hier de juiste zorg te bieden. De situatie is niet veilig meer en persoonlijk valt het mij zwaarder dan verwacht. Ik heb al laten weten dat er geen plek meer is voor uw paard bij ons en daarom wil ik melden dat vanaf .. .. .... U en uw paard hier niet meer welkom zijn. Mvg....


Dank je wel voor het voorbeeld maar ik weet gelukkig zelf ook wel hoe je een nette brief opstelt.


Ik geef het op.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:42

Dreamboy schreef:
Ze hoeft er niet bij voor de verzorging want hij staat vol pension. Ze hoeft alleen maar te rijden. En als zij in januari met geld komt en ik pak het niet aan hoef ik hem ook niet te verzorgen en zal haar de toegang tot mijn terrein weigeren. Zal ze bij haar paard willen dan zal ze hem toch echt weg moeten halen. Maar dit soort akelige situaties probeer ik liever te voorkomen. En wat betreft het contract voor een volgende keer: die komt er niet


Ik snap dat je dat graag wilt voorkomen. Uiteindelijk zal zij bij anderen een hele andere versie van het verhaal vertellen waardoor jij de boosdoener wordt. Maar uiteindelijk moet je wel iets anders gebeurt er niets.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 13-12-21 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:42

imaudy schreef:
Als het begaanbare stuk te klein wordt voor het aantal paarden dan is er sprake van overmacht. Dan hoef je je als verhuurder niet aan de opzegtermijn te houden lijkt mij.
Worden alle paarden onverdraagzaam naar elkaar of vooral die van haar naar die van jou of omgekeerd?
Persoonlijk heb ik een hekel aan paarden die elkaar kapot meppen en ik had haar een week gegegeven om iets anders te zoeken.


Dat heb ik haar ook gezegd. En vooral dat ik me grote zorgen maak voor als het straks glad gaat worden en ze elkaar dan weg jagen of meppen. Het zijn voornamelijk haar paard en mijn paard en de kleine pony staat er tussen in. Moet er niet aan denken dat hij vandaag of morgen op de verkeerde plek staat en een klap tegen zijn hoofd krijgt. Heb haar ook in een WhatsApp duidelijk gemaakt dat ik geen verantwoording neem als haar paard gewond raakt maar er ook zeker niet op zit te wachten dat die van mij gewond raken. Persoonlijk zou ik mijn paard allang weg gehaald hebben.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:43

Ik snap ook niet dat ze haar paard aan dat gevaar bloot wil stellen

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:45

[quote
Ik snap dat je dat graag wilt voorkomen. Uiteindelijk zal zij bij anderen een hele andere versie van het verhaal vertellen waardoor jij de boosdoener wordt. Maar uiteindelijk moet je wel iets anders gebeurt er niets.[/quote]

Dat kan me echt niet boeien. Ik ken hier sowieso weinig mensen en een pensionklant komt er toch niet meer. Maar ik geloof ook niet dat ze zo in elkaar zit. Op zich is het een hele lieve meid, onder andere omstandigheden bijna de perfecte pensionklant, alleen nu dus nogal laks.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:46

Loretta schreef:
Ik snap ook niet dat ze haar paard aan dat gevaar bloot wil stellen



Ik dus ook niet. Dat is dan ook de belangrijkste reden dat ik haar weg wil hebben, en wel zo snel mogelijk.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:48

Nou wat dacht je van

Dank je wel voor het voorbeeld maar ik weet gelukkig zelf ook wel hoe je een nette brief opstelt.
[/quote]

Ik geef het op.[/quote]

Sorry, ik bedoelde het niet vervelend. Ik waardeer dat je me wilt helpen maar het kwam een beetje belerend bij me over.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:50

Dreamboy schreef:
Loretta schreef:
Ik snap ook niet dat ze haar paard aan dat gevaar bloot wil stellen



Ik dus ook niet. Dat is dan ook de belangrijkste reden dat ik haar weg wil hebben, en wel zo snel mogelijk.


Dan is ze inderdaad wel heel erg laks. Ik zal de druk toch steeds verder op voeren dat ze gaat inzien dat het menens is.

hwn
Berichten: 4702
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:12

Je gaf zelf aan dat je prijzen vroeg regio Drenthe, omdat in jouw regio de prijzen veel hoger liggen. Mss per direct sowieso de standaard prijzen van de regio invoeren? Of nog iets hoger? Dan zal ze wss sneller geneigd zijn om te vertrekken, want nu zal ze natuurlijk niks interessanter vinden.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:19

Volgens mij liep er laatst een topic hier op bokt van iemand en de pension klant kwam na opzegging ook niet het paard halen. Was een ontzettend gedoe omdat je verplicht bent zorg te verlenen aan het paard

Ik zou het dus zeker goed en duidelijk aanpakken ookal vind je dat nu hard. Beter dat dan dat je blijft zitten met een paard en eigenaar die niet vertrekken

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:27

Kun je niet met een draadje de paddock opsplitsen zodat die van haar apart komt op een klein stukje? Wel sneu maar beter dan dat er gewonden vallen en misschien dat ze dan wel de noodzaak ziet?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 21:36

Solistar schreef:
Kun je niet met een draadje de paddock opsplitsen zodat die van haar apart komt op een klein stukje? Wel sneu maar beter dan dat er gewonden vallen en misschien dat ze dan wel de noodzaak ziet?


Nee want dat is nu net het grootste probleem. Ze staan al op een veel te klein stuk. Bovendien gaat hij dwars door de draden heen.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:39

Zolang jij niet duidelijk, maar ècht duidelijk, bent zal ze schijt blijven hebben. Wees zo hard als nodig. Per datum X moet je je paard weggehaald hebben, punt. Geen ruimte voor discussie laten. Nu is het onveilig en het is wachten op ongelukken. En nu kan ze t prima vinden dat je zegt: ik draag geen verantwoordelijkheid, maar als t moment daar is piept ze geheid anders. Dus beter nu hard en duidelijk zijn dan straks met de gebakken peren zitten.

Wildgirl

Berichten: 11664
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:44

Heb je toevallig een schuilstal/de mogelijkheid een paard binnen te houden?
In dat geval haar paard daar zetten en aangeven dat je het niet meer aandurft om ze samen buiten te hebben door de onrust in de groep.
Kinderachtige manier, dat wel.
Haar gewoon eens uitnodigen voor een kop koffie en het gesprek serieus aangaan en ook aangeven dat wanneer ze niet vertrekt je genoodzaakt bent andere maatregelen te nemen?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 21:52

Wildgirl schreef:
Heb je toevallig een schuilstal/de mogelijkheid een paard binnen te houden?
In dat geval haar paard daar zetten en aangeven dat je het niet meer aandurft om ze samen buiten te hebben door de onrust in de groep.
Kinderachtige manier, dat wel.
Haar gewoon eens uitnodigen voor een kop koffie en het gesprek serieus aangaan en ook aangeven dat wanneer ze niet vertrekt je genoodzaakt bent andere maatregelen te nemen?



Ik heb een schuilstal maar niet de mogelijkheid om deze af te sluiten of ze apart te zetten.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:01

Als ze per maand betaald is er ook een maand opzegtermijn, ongeacht of je hebt afgesproken dat beide partijen op mogen zeggen.
Brief met je verwachting dat ze voor eind januari weg is, maar haar geld terug krijgt als ze eerder gaat.
Als ze alleen rijd neem ik aan dat er een bak is, wellicht daar haar paard tijdelijk in zetten?
En van haar te verwachten dat ze dat dagelijks uitmest tot ze iets anders heeft?

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:04

Ik denk dat ze dan toch op een gegeven moment moet gaan kiezen als niet datgene te vinden is wat ze wil, soms moet je een keuze maken die dan het beste is in wat het aanbod wel geeft, verhuizen kan dan altijd weer als je paard ergens anders staat, dan heeft ze de tijd om rustig rond te kijken en een keuze te maken wat ze wil, voor nu is inderdaad de plek bij TS niet de ideale plek ook al staat het paard 24/7 buiten, als ik de keuze moet maken tussen veilig en dan toch de nachten binnen of 24/7 buiten maar meer kans op verwondingen/blessures dan wist ik het wel.