Pensionklant wil niet vertrekken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:05

smurffie schreef:
Als ze per maand betaald is er ook een maand opzegtermijn, ongeacht of je hebt afgesproken dat beide partijen op mogen zeggen.
Brief met je verwachting dat ze voor eind januari weg is, maar haar geld terug krijgt als ze eerder gaat.
Als ze alleen rijd neem ik aan dat er een bak is, wellicht daar haar paard tijdelijk in zetten?
En van haar te verwachten dat ze dat dagelijks uitmest tot ze iets anders heeft?


Dat gaat dus niet want hij gaat dwars door de draden heen.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:16

Ik heb aan de andere kant van zo'n verhaal gestaan. De reden was wel iets anders, de paarden liepen geen risico, maar ik moest wel opeens een andere stal zoeken voor mijn (toentertijd drie) paarden. En dat was nog niet zo gemakkelijk.

Het tijdelijk verhuizen naar een andere kudde is ook niet niks voor een paard dus ik kan me voorstellen dat dit echt alleen een laatste redmiddel zal zijn.

Ik wens jullie in ieder geval sterkte en hoop dat je ook kunt luisteren naar de kant van de pension klant.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:17

Malenka schreef:
Ik heb aan de andere kant van zo'n verhaal gestaan. De reden was wel iets anders, de paarden liepen geen risico, maar ik moest wel opeens een andere stal zoeken voor mijn (toentertijd drie) paarden. En dat was nog niet zo gemakkelijk.

Het tijdelijk verhuizen naar een andere kudde is ook niet niks voor een paard dus ik kan me voorstellen dat dit echt alleen een laatste redmiddel zal zijn.

Ik wens jullie in ieder geval sterkte en hoop dat je ook kunt luisteren naar de kant van de pension klant.


Een pensionstal vinden is inderdaad niet altijd even makkelijk nee

Paardenfann4
Berichten: 1343
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:20

Met de houding die deze meid heeft, ga je dit nooit in goede lieve vrede oplossen. Ze ziet zelf de noodzaak er blijkbaar niet van in, ik zou mijn eigen paard daar ook niet langer aan willen blootstellen. Straks heb je zelf een met een gebroken been. Ik denk dat je toch wat harder zult moeten worden als je haar echt weg wil hebben, anders gaat ze niet. Maar als het jou om de goede vrede gaat, dan staat ze er waarschijnlijk over een half jaar nog. Dus het is aan jou om dit op te lossen en als dat niet goedschiks kan, dan zal het kwaadschiks moeten. Dat ben je ook naar je eigen paarden verplicht lijkt mij. Maar goed, zo denk ik er over.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:25

Loretta schreef:
Malenka schreef:
Ik heb aan de andere kant van zo'n verhaal gestaan. De reden was wel iets anders, de paarden liepen geen risico, maar ik moest wel opeens een andere stal zoeken voor mijn (toentertijd drie) paarden. En dat was nog niet zo gemakkelijk.

Het tijdelijk verhuizen naar een andere kudde is ook niet niks voor een paard dus ik kan me voorstellen dat dit echt alleen een laatste redmiddel zal zijn.

Ik wens jullie in ieder geval sterkte en hoop dat je ook kunt luisteren naar de kant van de pension klant.


Een pensionstal vinden is inderdaad niet altijd even makkelijk nee

Daarnaast kan ik me ook wel voorstellen dat ze het niet aan heeft zien komen als ze er pas zo kort staat en de paarden nog geen kans hebben gehad om echt aan elkaar te wennen.
Geen verwijt naar ts maar voor pensionklant ook niet fijn.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:40

Malenka schreef:
Ik heb aan de andere kant van zo'n verhaal gestaan. De reden was wel iets anders, de paarden liepen geen risico, maar ik moest wel opeens een andere stal zoeken voor mijn (toentertijd drie) paarden. En dat was nog niet zo gemakkelijk.

Het tijdelijk verhuizen naar een andere kudde is ook niet niks voor een paard dus ik kan me voorstellen dat dit echt alleen een laatste redmiddel zal zijn.

Ik wens jullie in ieder geval sterkte en hoop dat je ook kunt luisteren naar de kant van de pension klant.


Ik doe niet anders. Ben haar op vele fronten tegemoet gekomen maar dit gaat ook ten koste van mijn paarden

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:41

Zou idd eisen dat ze deze maand nog de tijd heeft. En dan zeggen dat als ze 1 januari niets heeft je de schuilstal aan gaat passen en haar paard daar 24/7 kan bivakkeren. Sneu voor het paard maar ja...

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:41

Paardenfann4 schreef:
Met de houding die deze meid heeft, ga je dit nooit in goede lieve vrede oplossen. Ze ziet zelf de noodzaak er blijkbaar niet van in, ik zou mijn eigen paard daar ook niet langer aan willen blootstellen. Straks heb je zelf een met een gebroken been. Ik denk dat je toch wat harder zult moeten worden als je haar echt weg wil hebben, anders gaat ze niet. Maar als het jou om de goede vrede gaat, dan staat ze er waarschijnlijk over een half jaar nog. Dus het is aan jou om dit op te lossen en als dat niet goedschiks kan, dan zal het kwaadschiks moeten. Dat ben je ook naar je eigen paarden verplicht lijkt mij. Maar goed, zo denk ik er over.



Klopt.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:46

Amy223 schreef:
Zou idd eisen dat ze deze maand nog de tijd heeft. En dan zeggen dat als ze 1 januari niets heeft je de schuilstal aan gaat passen en haar paard daar 24/7 kan bivakkeren. Sneu voor het paard maar ja...


En mijn paarden in de winter zonder schuilstal? Echt niet.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:48

Ik zou een klein stukje wei, denk max 10x10 voor haar paard afzetten met hooi en water en hem niet meer in je paddock+schuilstal laten. Dan hoef je in ieder geval niet langer bang te zijn dat haar paard jouw paarden sloopt. Ja, dat is binnen no time blubber, maar dat is dan maar zo, van het voorjaar kan je het weer inzaaien. Je voldoet aan de minimum-eisen voor stalling en het is voor haar een prikkel om haar paard wel degelijk weg te halen.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:49

Een pensionstal vinden is inderdaad niet altijd even makkelijk nee[/quote]
Daarnaast kan ik me ook wel voorstellen dat ze het niet aan heeft zien komen als ze er pas zo kort staat en de paarden nog geen kans hebben gehad om echt aan elkaar te wennen.
Geen verwijt naar ts maar voor pensionklant ook niet fijn.[/quote]

Voor tijdelijk is er altijd wel een oplossing te vinden. En nee, dit hebben we beiden niet zien aankomen. Bij normale omstandigheden is er ruimte zat. Het punt is dat ze opties genoeg heeft maar door blijft hameren op dat eigen plekje. Helaas is dat blijkbaar belangrijker dat het welzijn van haar paard.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 13-12-21 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:50

Mizora schreef:
Ik zou een klein stukje wei, denk max 10x10 voor haar paard afzetten met hooi en water en hem niet meer in je paddock+schuilstal laten. Dan hoef je in ieder geval niet langer bang te zijn dat haar paard jouw paarden sloopt. Ja, dat is binnen no time blubber, maar dat is dan maar zo, van het voorjaar kan je het weer inzaaien. Je voldoet aan de minimum-eisen voor stalling en het is voor haar een prikkel om haar paard wel degelijk weg te halen.


Het zou fijn zijn als mensen eerst alles lezen voordat ze reageren. Dan hoef ik niet steeds in herhaling te vallen. Hij kan niet alleen staan want dan gaat hij dwars door de draden. Bovendien, als ik de ruimte had gehad om ze apart te zetten, had ik dit hele probleem niet gehad.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:51

Dreamboy schreef:
Paardenfann4 schreef:
Met de houding die deze meid heeft, ga je dit nooit in goede lieve vrede oplossen. Ze ziet zelf de noodzaak er blijkbaar niet van in, ik zou mijn eigen paard daar ook niet langer aan willen blootstellen. Straks heb je zelf een met een gebroken been. Ik denk dat je toch wat harder zult moeten worden als je haar echt weg wil hebben, anders gaat ze niet. Maar als het jou om de goede vrede gaat, dan staat ze er waarschijnlijk over een half jaar nog. Dus het is aan jou om dit op te lossen en als dat niet goedschiks kan, dan zal het kwaadschiks moeten. Dat ben je ook naar je eigen paarden verplicht lijkt mij. Maar goed, zo denk ik er over.



Klopt.


Nou hup, groei een ruggengraat en neem tenminste die stap om een brief te sturen.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:51

Voor tijdelijk vast wel.
Maar een paard word ook niet gelukkiger van vaak verhuizen. Kan me voorstellen dat ze zoekt naar een stal voor langere tijd?

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:01

Gewoon heel duidelijk zijn en haar de eerste de beste keer dat je haar ziet de brief in haar handen geven.

Als ik je verhaal zo lees vind je het ook moeilijk om streng tegenover haar te zijn en ik denk dat zij het idee heeft dat het wel los zal lopen.
Jij gaat je steeds meer ergeren maar zij heeft dit denk ik niet in de gaten tot het te laat is en de situatie onhoudbaar is geworden.

Dus neem zo snel mogelijk actie en vertel haar duidelijk dat ze echt 1 januari weg moet zijn en geef haar gelijk de brief waarin dit nogmaals staat.
Desnoods zet je in de brief dat na 1 januari het stalgeld €50 per dag is.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 23:12

DuoPenotti schreef:
Voor tijdelijk vast wel.
Maar een paard word ook niet gelukkiger van vaak verhuizen. Kan me voorstellen dat ze zoekt naar een stal voor langere tijd?


Maar dat is niet mijn probleem. Mijn probleem is momenteel dat ze elkaar verrot slaan en dat zou ook haar grootste zorg moeten zijn.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:19

Loopt dat beest ook door de draden heen als er een flinke klap stroom op staat? Vast niet.

Verder, als de groep elkaar het leven zuur maakt: scheiden. Kun je niet 2 om 2 ophokken? Dus 2 buiten en 2 binnen en dan na een halve dag ruilen? Je zult iets moeten want je kunt die 4 dieren niet tot eind januari in levensgevaar laten lopen. Alternatief is alle 4 in totaal elders onderbrengen?

Verder: korte metten met deze pensiongast. Zolang jij Dreamboy denkt in onmogelijkheden, zal deze eigenaar echt niet vertrekken. Helemaal niet als jij de goedkoopste stalling in de regio biedt.

Dus: stalgeld per januari flink omhoog. Plus nette brief waarin je formeel de stalling van haar paard op jouw terrein opzegt.

Je hebt geen zin in gedoe, maar besef: zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Wil je dit ge-etter nog lang op je terrein aanzien? Nee toch? Daarom nu flink zijn en doorpakken. Beter iets te streng en strak, dan te lief en slapjes.

DuoPenotti

Berichten: 29524
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:20

Geef alleen maar aan hoe zij er wellicht naar kijkt.
Zij had ook niet verwacht te moeten verhuizen na een korte tijd omdat jij niet wist dat de bodem zo slecht is.
Ik begrijp echt jou probleem :j
Maar vind je ergens ook niet netjes reageren. Misschien toch de reden waarom de communicatie nu fout gaat?
Als ik haar was zou ik me behoorlijk gedupeerd voelen.
Ik vind het niet terecht dat alle schuld nu bij haar ligt.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 23:31

Jullie mogen vinden wat je wil. Jullie kennen niet het hele verhaal en ja, dat is mijn schuld want dat ga ik niet met jullie delen omdat ik dat niet netjes vind tegenover haar. Maar geloof me, ik ben haar meer tegemoet gekomen dan menigeen zou doen. Verder heb ik geen zin om steeds in herhaling te moeten vallen omdat mensen te beroerd zijn om alles te lezen. Ik kan ze niet scheiden. Als ik die mogelijk wel had, had ik dit topic niet hoeven openen.

Overigens heb ik net op mijn strepen gestaan en als het goed is haalt ze hem dit weekend op.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:52

Dan is het nu maar te hopen dat je eigen 3 na het vertrek van nr 4 wel rustig met elkaar omgaan op die te kleine paddock.

Ik hoop voor je dat die dame idd dit weekend met haar paard vertrekt.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 23:57

Dees schreef:
Dan is het nu maar te hopen dat je eigen 3 na het vertrek van nr 4 wel rustig met elkaar omgaan op die te kleine paddock.

Ik hoop voor je dat die dame idd dit weekend met haar paard vertrekt.


Die van mij kunnen wel zonder stroom in de bak lopen. Dat zal tijdelijk zijn natuurlijk maar geeft ons de kans om alvast een groot deel van de paddock aan te pakken.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 00:06

DuoPenotti schreef:
Geef alleen maar aan hoe zij er wellicht naar kijkt.
Zij had ook niet verwacht te moeten verhuizen na een korte tijd omdat jij niet wist dat de bodem zo slecht is.
Ik begrijp echt jou probleem :j
Maar vind je ergens ook niet netjes reageren. Misschien toch de reden waarom de communicatie nu fout gaat?
Als ik haar was zou ik me behoorlijk gedupeerd voelen.
Ik vind het niet terecht dat alle schuld nu bij haar ligt.



Hoezo reageer ik niet netjes? Ik ben meerdere keren duidelijk geweest maar werd gewoon niet serieus genomen. Vanavond ben ik even iets minder netjes tegen haar geweest en nu is de boodschap eindelijk binnen gekomen. Helaas eindigt het nu wel op een manier die ik had willen voorkomen maar als je zelf aangeeft dat je verschillende opties hebt maar toch liever wacht tot je een eigen plekje bij huis hebt gevonden, dan word ik echt kwaad. Er is gewoon geen tijd om op zoek te gaan naar je ideale plek als het om het welzijn van jouw paard en andermans paarden gaat. Ik ben net zo gedupeerd als zij. Ik heb dit net zo min kunnen voorzien. Daarbij stond ze hier ook nog eens voor een heel schappelijke prijs. Daarbij zeg ik nergens dat het allemaal haar schuld is. Maar ik heb haar ruim op tijd aangegeven iets anders te zoeken en dat heeft zij niet serieus genomen. Sterker nog, het grootste probleem ligt bij één van mijn paarden. Ik ken hem echt niet meer terug sinds haar paard hier staat. Ik wil gewoon de rust terug die er eerst was en zonder gevaar voor eigen leven de paarden kunnen voeren. Verder hebben we een leuk vooruitzicht in de kerstvakantie, namelijk de paddock aanpakken.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 00:35

Denk dat het ook wel een kwestie van geld is. Ze staat nu lekker goedkoop.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 01:21

imaudy schreef:
Denk dat het ook wel een kwestie van geld is. Ze staat nu lekker goedkoop.



Tot de dierenarts er bij moet komen.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 01:27

Had je niet beter eerst wat meer nagedacht alvorens geld te zien in het verhuren van een pensionplek?
Als je zo'n kleine ruimte hebt dat vier paarden teveel is... Dan neem je toch geen vierde paard als pensionklant.

En jawel, jij had dit moeten voorzien!
Iets correct willen doen, betekent immers ook mogelijke problemen en tegenslagen incalculeren en, zeker gezien de klimaatopwarming, dus ook natte winters!

Ik krijg echt iets van al die mensen die maar wat doen om te doen en niet eens goed nagedacht hebben of het wel kan!
Want daar zijn altijd andere onschuldige slachtoffers de dupe van!