Pensionklant wil niet vertrekken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10545
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:25

Ik zou een brief opstellen met daarin een duidelijke datum dat ze uiterlijk moet vertrekken.

Die datum zou ik wel ruim nemen dus bijvoorbeeld 31 januari. Ik zou er niet blij van worden als iemand naar mij toe kwam +als ik een paard zou hebben) om te vertellen dat ik snel weg moest. En zonder datum ligt het in principe open.

Die brief zou ik per mail sturen en aangetekend.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:26

MarliesV schreef:
Waarom, navragen kost alleen wat moeite.

Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.

Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.

Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.

Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.


Maar als jij weet dat de stal opgezegd wordt o.a. omdat ik niet meer in kan staan voor de veiligheid van je paard, dan zorg je toch dat je zo snel mogelijk wat anders hebt?

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:26

Sunnda schreef:
Een aangetekende brief sturen en aangeven dat als ze dan nog niet weg is het paard aan de weg komt te staan als 'gevonden voorwerp'.

Rare mensen heb je ook.


Raar advies heb je ook, paard aan de weg zetten gaat m niet worden hoor, ook niet als gevonden voorwerp.
Er is nl betaald voor de weidegang volgens mij, Ts kan dus niet beweren: he er stond opeens een paard in mijn wei.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:28

Dreamboy schreef:
MarliesV schreef:
Waarom, navragen kost alleen wat moeite.

Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.

Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.

Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.

Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.




Maar als jij weet dat de stal opgezegd wordt o.a. omdat ik niet meer in kan staan voor de veiligheid van je paard, dan zorg je toch dat je zo snel mogelijk wat anders hebt?
Daar gaat het nu niet om, het lijkt logisch maar mensen handelen niet altijd zoals jij hoopt/verwacht .
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 13-12-21 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:29

Raar advies heb je ook, paard aan de weg zetten gaat m niet worden hoor, ook niet als gevonden voorwerp.
Er is nl betaald voor de weidegang volgens mij, Ts kan dus niet beweren: he er stond opeens een paard in mijn wei.[/quote]


Dit neem ik dan ook niet serieus. Al zou het mogen, dan nog doe je dat niet met een dier.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:30

Dreamboy schreef:
Steentje schreef:
Ik zou het juridisch loket om raad vragen hoe je dit het beste aan kan pakken.


Dat vind ik wel erg ver gaan. Ik ga er voorlopig nog van uit dat het goed komt.


Kennelijk niet, anders had je het topic niet geopend.
Beter meteen goed duidelijk zijn.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:37

Kennelijk niet, anders had je het topic niet geopend.
Beter meteen goed duidelijk zijn.[/quote]

Dus ik mag hier niet om advies vragen aan mensen die misschien eerder met dit bijltje gehakt hebben? Ik woon niet in Nederland. Zal dus eerst uit moeten zoeken bij welke instantie ik hier moet zijn en wat de wettelijke regels hier zijn. Ze zegt vooralsnog dat ze begrijpt waarom ze weg "moet". Het gaat om de veiligheid van haar paard, maar tegelijkertijd maakt ze weinig aanstalten.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:41

Elke keer vragen als je haar ziet of er al zicht is wanneer ze weg gaat en dat de termijn blijft staan of ze wel of niet iets in eigen beheer heeft, dat je niet van plan bent om daar op te wachten en dat ze dan toch echt haar verantwoording moet nemen om dan tussentijds iets anders te vinden voor het paard.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:44

misschien kun je haar helpen zoeken?

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:44

Heel eerlijk; je vraagt advies en meerdere mensen geven dat. Vervolgens zeg je 'Dat vind ik te ver gaan, ik ga er vanuit dat het goed komt'. Dus wat wil je nu precies horen? Want al het advies wat ik gegeven zie worden sla je af? :?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:45

meggiemeg schreef:
Elke keer vragen als je haar ziet of er al zicht is wanneer ze weg gaat en dat de termijn blijft staan of ze wel of niet iets in eigen beheer heeft, dat je niet van plan bent om daar op te wachten en dat ze dan toch echt haar verantwoording moet nemen om dan tussentijds iets anders te vinden voor het paard.


Dat doe ik ook wel. Ik breng het elke keer ter sprake. Last haar ook duidelijk weten dat ik niet de verantwoordelijkheid neem als het vandaag of morgen echt fout gaat en of haar paard of één van de mijne een been breekt of zo. Punt is dat ze perse een plek 24/7 buiten wil en die liggen hier helaas niet voor het oprapen.

BeFunny

Berichten: 10545
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:45

Dreamboy schreef:
Kennelijk niet, anders had je het topic niet geopend.
Beter meteen goed duidelijk zijn.



Dreamboy schreef:
Dus ik mag hier niet om advies vragen aan mensen die misschien eerder met dit bijltje gehakt hebben? Ik woon niet in Nederland. Zal dus eerst uit moeten zoeken bij welke instantie ik hier moet zijn en wat de wettelijke regels hier zijn. Ze zegt vooralsnog dat ze begrijpt waarom ze weg "moet". Het gaat om de veiligheid van haar paard, maar tegelijkertijd maakt ze weinig aanstalten.


Waarom kun je de veiligheid niet meer garanderen?
Had daar dan niet eerder iets aan veranderd moeten worden in het kader van je verantwoordelijkheid nemen?

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:47

Waarschijnlijk geen mogelijkheid voor haar in de buurt? Omdat je zegt niet in Nederland te wonen?
En getuigen is mooi maar als dat bvb haar ouders zijn heb je er misschien nog weinig aan.
Inderdaad die brief sturen , opzegtermijn van een maand aanhouden . Kreeg je via de bank of contant betaald?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:47

Courses schreef:
Heel eerlijk; je vraagt advies en meerdere mensen geven dat. Vervolgens zeg je 'Dat vind ik te ver gaan, ik ga er vanuit dat het goed komt'. Dus wat wil je nu precies horen? Want al het advies wat ik gegeven zie worden sla je af? :?



Dat is dus niet waar. Misschien moet je even terug lezen voor je commentaar geeft. Ik woon niet in Nederland en moet dus eerst uitzoeken wat hier de wettelijke regels zijn en waar ik terecht kan. Of vind jij een paard aan een boom binden een advies wat ik aan moet nemen? Meer advies is er namelijk niet gegeven.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:49

juval schreef:
misschien kun je haar helpen zoeken?


Dat doe ik al. Heb al meerdere opties aangedragen maar ze wil hem absoluut alleen 24/7 buiten en niet op stal.

BeFunny

Berichten: 10545
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:49

Dreamboy schreef:
Courses schreef:
Heel eerlijk; je vraagt advies en meerdere mensen geven dat. Vervolgens zeg je 'Dat vind ik te ver gaan, ik ga er vanuit dat het goed komt'. Dus wat wil je nu precies horen? Want al het advies wat ik gegeven zie worden sla je af? :?



Dat is dus niet waar. Misschien moet je even terug lezen voor je commentaar geeft. Ik woon niet in Nederland en moet dus eerst uitzoeken wat hier de wettelijke regels zijn en waar ik terecht kan. Of vind jij een paard aan een boom binden een advies wat ik aan moet nemen? Meer advies is er namelijk niet gegeven.


Nee.
Maar een brief schrijven met daarin een duidelijke termijn wel.

Als jij alleen maar aangeeft je moet weg zonder een termijn dan staat het open en is het vrij te interpreteren door de klant.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:50

In Oktober vroeg je nog naar pensionprijzen voor regio Drenthe.
Maar nu woon je daar niet?
Prijzen in bijvoorbeeld over de grens daar in Duitsland zijn ook heel anders.

En meer adviezen zijn er niet gegeven?
Dacht dat een aangetekende brief toch al een paar keer voorbij is gekomen.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:51

Ik zou met je pensionklant in gesprek gaan en zeggen dat je wilt dat ze deze maand weg is.

Dat als dat een heel groot probleem is, je nog respijt geeft tot en met Januari, maar dat het dan echt klaar is en dat als ze niet weg is, je een advocaat in gaat schakelen.

Januari zou ik dan per week laten betalen en er dan ook een kleine verhoging opgooien.

Vanaf nu zou ik alle communicatie ook nog eens schriftelijk vastleggen naar haar toe.
A. Ze weet dat het menens is.
B. Je hebt een poot om op te staan als je echt rechtshulp moet inschakelen.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:52

Dan is de poort gesloten vanaf de door jou genoemde datum. Kan ze niet meer bij haar paard.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:55

Waarom kun je de veiligheid niet meer garanderen?
Had daar dan niet eerder iets aan veranderd moeten worden in het kader van je verantwoordelijkheid nemen?[/quote]

Nee, als ik alles van tevoren had geweten was ik er niet eens aan begonnen. Toen ze kwam was het prachtig mooi weer. Het heeft hier behoorlijk geregend, zo nat heb ik het hier nog niet mee gemaakt, en daardoor is een deel van de paddock vrijwel onbegaanbaar. De ruimte waar ze nu op lopen is te klein voor vier. Het gevolg is dat ze behoorlijk onverdraagzaam worden naar elkaar en er soms flink gemept wordt. Hij ligt gewoon niet zo goed meer in de groep. Het gedeelte waar ze nu lopen is wel verhard maar als het straks glad gaat worden ben ik bang dat ze gaan glijden als ze elkaar in de haren vliegen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om ze te scheiden. Daarnaast spelen er nog wat privé dingen waardoor ik gewoon geen pensionpaard meer wil hebben.

BeFunny

Berichten: 10545
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:56

Heb je trouwens nog meer pension klanten? En gaan die wel weg?

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:56

Zoiets kun je de volgende keer toch beter op papier vastleggen. Je weet ook niet of ze nu ook aan het zoeken is.
Je moet er duidelijk een beetje druk achter zetten.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 18:58

bigone schreef:
Waarschijnlijk geen mogelijkheid voor haar in de buurt? Omdat je zegt niet in Nederland te wonen?
En getuigen is mooi maar als dat bvb haar ouders zijn heb je er misschien nog weinig aan.
Inderdaad die brief sturen , opzegtermijn van een maand aanhouden . Kreeg je via de bank of contant betaald?



Stallen genoeg maar blijkbaar niet goed genoeg.

BeFunny

Berichten: 10545
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:59

Be-Funny schreef:
Waarom kun je de veiligheid niet meer garanderen?
Had daar dan niet eerder iets aan veranderd moeten worden in het kader van je verantwoordelijkheid nemen?


Dreamboy schreef:
Nee, als ik alles van tevoren had geweten was ik er niet eens aan begonnen. Toen ze kwam was het prachtig mooi weer. Het heeft hier behoorlijk geregend, zo nat heb ik het hier nog niet mee gemaakt, en daardoor is een deel van de paddock vrijwel onbegaanbaar. De ruimte waar ze nu op lopen is te klein voor vier. Het gevolg is dat ze behoorlijk onverdraagzaam worden naar elkaar en er soms flink gemept wordt. Hij ligt gewoon niet zo goed meer in de groep. Het gedeelte waar ze nu lopen is wel verhard maar als het straks glad gaat worden ben ik bang dat ze gaan glijden als ze elkaar in de haren vliegen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om ze te scheiden. Daarnaast spelen er nog wat privé dingen waardoor ik gewoon geen pensionpaard meer wil hebben.




Mwah dit klinkt mij als geen verantwoordelijkheid willen nemen.
Ik had trouwens mijn paard al weg gehaald. Liever vandaag dan morgen.

Dan maar geen 24/7 buiten tijdelijk. Tot er iets beters komt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 13-12-21 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:59

Ik lees anders meerdere adviezen TS. Dus ik denk dat je even wat beter moet lezen.

- juridisch loket raadplegen
- (aangetekende) brief sturen waarin je de einddatum meldt

Dus niet alleen: bind het paard aan een boom. Dan heb je echt niet goed gekeken.