Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionklant wil niet vertrekken.

 
Profiel   

Little_Gift schreef
Had je niet beter eerst wat meer nagedacht alvorens geld te zien in het verhuren van een pensionplek?
Als je zo'n kleine ruimte hebt dat vier paarden teveel is... Dan neem je toch geen vierde paard als pensionklant.

En jawel, jij had dit moeten voorzien!
Iets correct willen doen, betekent immers ook mogelijke problemen en tegenslagen incalculeren en, zeker gezien de klimaatopwarming, dus ook natte winters!

Ik krijg echt iets van al die mensen die maar wat doen om te doen en niet eens goed nagedacht hebben of het wel kan!
Want daar zijn altijd andere onschuldige slachtoffers de dupe van!


Joh kan het een tandje minder?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 00:52 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Little_Gift schreef
Had je niet beter eerst wat meer nagedacht alvorens geld te zien in het verhuren van een pensionplek?
Als je zo'n kleine ruimte hebt dat vier paarden teveel is... Dan neem je toch geen vierde paard als pensionklant.

En jawel, jij had dit moeten voorzien!
Iets correct willen doen, betekent immers ook mogelijke problemen en tegenslagen incalculeren en, zeker gezien de klimaatopwarming, dus ook natte winters!

Ik krijg echt iets van al die mensen die maar wat doen om te doen en niet eens goed nagedacht hebben of het wel kan!
Want daar zijn altijd andere onschuldige slachtoffers de dupe van!


Joh kan het een tandje minder?


Nou he! Het is ook buitengewoon nat nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 01:25 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
Had je niet beter eerst wat meer nagedacht alvorens geld te zien in het verhuren van een pensionplek?
Als je zo'n kleine ruimte hebt dat vier paarden teveel is... Dan neem je toch geen vierde paard als pensionklant.

En jawel, jij had dit moeten voorzien!
Iets correct willen doen, betekent immers ook mogelijke problemen en tegenslagen incalculeren en, zeker gezien de klimaatopwarming, dus ook natte winters!

Ik krijg echt iets van al die mensen die maar wat doen om te doen en niet eens goed nagedacht hebben of het wel kan!
Want daar zijn altijd andere onschuldige slachtoffers de dupe van!


Zo! Jij durft. Had je niet beter eerst het hele verhaal moeten lezen voor je veroordeeld? Punt 1: geld zien? Ze staat hier voor een bedrag waar ze nergens anders een plek vind en dan heeft ze ook nog 2 weken gratis gestaan. Daar word ik echt niet rijk van.
Punt 2: er is plek zat maar door de zware regenval nu even niet. En nee, dit kon ik niet voorzien want dit heb ik nog niet eerder zo nat gehad in de tijd dat ik hier woon.
Punt 3: ik kon niet voorzien dat haar paard niet goed in de groep zou liggen. Zeker als je voor het gemak maar even vergeet te vermelden dat je paard altijd alleen heeft gestaan en dus niet gewend is in een kudde te staan.
Punt 4: die andere drie zijn geen pensionpaarden maar van mezelf. En ik verdom het om ze in elkaar te laten trappen door een paard wat de kudderegels niet kent.
Punt 5: wie denk jij wel niet dat je bent om me zo te veroordelen. Heb je de situatie gezien hier? Nee, dus je hebt geen flauw idee waar je over praat.

Dus kruip nu maar weer lekker onder je steen met je fles azijn en gooi er wat rattengif door voor wat extra smaak! Fijne dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 04:56 



 
Profiel   

Little_Gift schreef
Had je niet beter eerst wat meer nagedacht alvorens geld te zien in het verhuren van een pensionplek?
Als je zo'n kleine ruimte hebt dat vier paarden teveel is... Dan neem je toch geen vierde paard als pensionklant.

En jawel, jij had dit moeten voorzien!
Iets correct willen doen, betekent immers ook mogelijke problemen en tegenslagen incalculeren en, zeker gezien de klimaatopwarming, dus ook natte winters!

Ik krijg echt iets van al die mensen die maar wat doen om te doen en niet eens goed nagedacht hebben of het wel kan!
Want daar zijn altijd andere onschuldige slachtoffers de dupe van!


Ben jij wel helemaal lekker in je bovenkamer om zo te reageren! Jeetje mina, enig empatisch inzicht is jouw totaal vreemd of niet.

Je kunt van te voren nooit weten in welke situatie je terecht komt, als ts een glazenbolletje had, dan was ze er waarschijnlijk nooit aan begonnen!

Ik herken het wel, wij hebben afgelopen zomer ook iemand in pension gehad, kwam uiteindelijk weinig tot zeer weinig opdagen, waardoor de zorg op ons neer kwam,waardeloos mens, noemde zichzelf een echt paardenmeisje , ammehoela, ze noemde het zelf wel eens de grote Marielle show, nou dat was het ook!

Gelukkig is ze zelf weg gegaan, maar wel op aandringen van ons!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 05:44 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is hij/zij niet van plan een nieuw plekje te zoeken ivm de prijs.


Ik weet niet of de persoon toevallig duits is. Maar die denken soms net wat anders over het houden van paarden.


Afgelopen zomer hebben wij ook 3 maanden een tinker erbij gehad.
De meid betaalde echt niet veel...
Haar tinker zou met alle paarden over weg kunnen en was altijd laag in de groep.

Maar mijn hemel was die tinker geniepig als ze niet genoeg werd getraind.
Zodeju... En proberen op een geniepige manier een rang hoger te komen.
Ze beet onze 2 steeds echt geniepig zodra als dat ze kon zonder waarschuwing.
Nu is de mijne best wel van het trappen naar andere paarden. Maar het tinkertje Was zo vlug dat de mijne niet kon trappen.
Gelukkig ging ze zelf weer weg omdat ze niet meer bij de buren werkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 05:53 



 
Profiel   

Hopelijk verhuist ze dit weekend idd voor je.
Ik weet niet hoe je terrein is ingedeeld, maar ligt de paddock naast de wei? Kun je dan niet een klein stukje wei afzetten direct aan de paddock en het paard daar in zetten mocht ze toch niet vertrekken of tot die tijd? Dan zal hij wat gras kapot lopen, maar dat is sneller hersteld als een wond bij een van je paarden. En als het direct aan elkaar grenst is er toch ook geen reden om door de draad te komen? (Wel stroom op zetten natuurlijk)
Dat er dan geen toegang tot de schuilstal is, is ms reden het paard eerder op te halen voor de eigenaar (en anders lost ze het zelf maar op met dekens etc)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 06:01 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Dus kruip nu maar weer lekker onder je steen met je fles azijn en gooi er wat rattengif door voor wat extra smaak! Fijne dag.


Nou jeetje, dit zou ook tegen jou gezegd kunnen worden gezien je manier van reageren.. Als je in real life ook zo communiceert als hier snap ik wel dat er ergens iets niet goed gaat met je pensionklant.

Bijzonder verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 06:04 



 
Profiel   

Mloes schreef
Dreamboy schreef
Dus kruip nu maar weer lekker onder je steen met je fles azijn en gooi er wat rattengif door voor wat extra smaak! Fijne dag.


Nou jeetje, dit zou ook tegen jou gezegd kunnen worden gezien je manier van reageren.. Als je in real life ook zo communiceert als hier snap ik wel dat er ergens iets niet goed gaat met je pensionklant.

Bijzonder verhaal.
ik vind dat TS keurig reageert over het algemeen. Ik verbaas me daarentegen weer over de reacties vanuit Bokt. Zonder goed te lezen je mening klaar hebben. Kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van hebt als TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 06:19 



 
Profiel   

Als het aan mij zou liggen was dat paard na die maand gewoon foetsie. Aan de weg met alle spullen en anders wel ergens anders. Waardeloos zulk volk ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 06:51 



 
Profiel   

Zulke verhalen zijn nu precies de reden dat ik nooit iemand op mijn erf/wei wilde met hun paard.
Zie ze maar weer weg te krijgen.
Had een buurman ooit ook aan de hand, die heeft er nog een hele klus aan gehad.

TS, succes ermee!
Ik denk dat alleen een stevig gesprek hierbij gaat helpen, zeker als iemand goedkoop staat vinden ze het wel lekker zo, ten koste van jezelf of je eigen paarden.

Moest het niet op korte termijn opgelost kunnen worden (lees, dat ze vertrekt met haar paard), dan vind ik de tip van boeflover tijdelijk wel een goeie, klein stukje afzetten, zodat mijn paarden in elk geval niet stuk gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:08 



 
Profiel   

Nou jeetje, dit zou ook tegen jou gezegd kunnen worden gezien je manier van reageren.. Als je in real life ook zo communiceert als hier snap ik wel dat er ergens iets niet goed gaat met je pensionklant.

Bijzonder verhaal.[/quote]

Als ik in real live zo zou communiceren had ik dit topic niet hoeven openen want dan was ze allang opgehoepelt. Maar ik laat me niet op deze manier aanvallen en beschuldiging door iemand die mij en de situatie helemaal niet een kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:22 



 
Profiel   

Je bent enorm agressief in dit topic, en snauwt iedereen die je wilt helpen af. Op den duur krijg je dan vanzelf snauwerige berichten terug. Wat je zaait zal je ook oogsten.

Teruglezen is lastig want je verkloot bijna iedere quote. Als je tekst verwijderd, zorg er dan voor dat je bovenaan wel [ quote] (zonder spatie) terugplaatst. Dan zijn je berichten tenminste snel te zien in plaats van dat je om te helpen daar ook heen moet worstelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:31 



 
Profiel   

Wat een reltopic is dit geworden. Mensen reageren oordelend zonder te lezen, en TS lijkt tegelijkertijd door haar gekozen communicatie en woordkeuze iedereen aan te vallen die probeert te helpen/situatie te begrijpen. Misschien een idee voor de mods om dit maar gewoon dicht te gooien want dit topic slaat echt helemaal nergens meer op.

EDIT: nuance verduidelijkt


Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 14-12-21 07:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:36 



 
Profiel   

Niqui schreef
ik vind dat TS keurig reageert over het algemeen. Ik verbaas me daarentegen weer over de reacties vanuit Bokt. Zonder goed te lezen je mening klaar hebben. Kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment genoeg van hebt als TS.

Eens! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:38 



 
Profiel   

Ik heb, eerst en vooral, 6 pagina's gelezen :j

TS, ik vind dat je hier vrij stevig uit de hoek komt. Ik zeg niet dat ik jouw issue niet begrijp - integendeel! Ik begrijp dat jouw stuk grond te klein en te nat is voor 4 paarden, zeker als 1 van de 4 ruzie loopt te zoeken.
Dat het zo nat ging worden, en zo nat zou blijven liggen, had jij niet kunnen voorzien. Dat het paard van jouw klant zo ging lopen klieren, had je ook niet kunnen voorzien. Dus alle begrip daarvoor! Het is ook nog eens jouw erf, en jij beslist wie daar wel/niet welkom is, ook daarvoor alle begrip!

Andere dingen had je dan weer wel kunnen voorzien..
Het stuk grond is blijkbaar nogal klein (voor 4) - daar had je eigenlijk rekening mee moeten houden. Niet eens perse omdat het wel eens flink zou kunnen regenen, maar evengoed omdat een paard (de jouwe, of die van een ander) altijd een blessure kan oplopen bijvoorbeeld, en daardoor een stukje land voor zichzelf nodig kan hebben. Het kan zo maar dat het plots eens niet zo goed klikt tussen de paarden, ook dan wil je een stukje land op overschot hebben. Jij hebt de kleine ruimte die je hebt volgestouwd met paarden, met dit risico. Je kan beweren van niet, maar ergens had je zoiets kunnen voorzien, er zijn meer dan genoeg redenen waarom je een stuk land op overschot wilt hebben.
Het is jouw erf, jouw regels, en daar ben je mee gezegend - maar als het nogal krap is voor 4 paarden, snap ik niet waarom je die er überhaupt op zet, en niet gewoon lekker veilig voor 3 gaat. Misschien ben je gewoon te goed en wilde je een vriendin helpen, maar ik zou toch echt mijn eigen paarden op de eerste plaats hebben gezet. Want een ander zal dat niét doen, zoals jij nu ook ondervind.
Wat je, sorry, ook had moeten voorzien, is een degelijke omheining. Eentje waar paarden niet doorheen gaan. Ik ken genoeg houdini's, die heb je bij ons op stal ook, maar dat is mits een degelijke omheining geen enkel probleem. Kijk, jouw eigen paarden kunnen respect hebben voor een simpel draadje, maar wanneer jij een ander op je erf toelaat, moet je daarop voorzien zijn.

De reden dat ik nog reageer, ook al komt je klant hopelijk dit weekend haar paard ophalen, is omdat ik opmerk wat andere bokkers ook opmerken. Niet dat je daar van wakker moet liggen, maar het kan mss geen kwaad dit mee te nemen in je verdere leven, ook al komt er geen klant meer bij - je reageert hier vrij fel en fanatiek, in die mate dat ik denk "hoe kan die klant nou de boodschap niet eerder begrepen hebben", je komt echt heel "ik weet wat ik wil" over (wat mag!), en je knokt hier heel hard om jouw visie over te brengen. Dat mag hoor, maar ik snap niet goed dat als je dat kan, je tegen die stalklant niet eerder opgewassen was. Maar goed, ik ken je niet in real life, het kan natuurlijk zo maar zijn dat je schrijvend beter uit je woorden komt tegenover vreemden op bokt dan pratend tegenover iemand die je ook echt kent.


Neem het mee, of let het naast je neer, dat is geheel aan jezelf.
Je kan ook opkomen voor jezelf, jouw mening, visie, ... zonder af en toe hard van leer te trekken :)
Dit is bokt - niet iedereen heeft altijd de tijd om elke reactie te lezen, men probeert mee te denken en krijgt daarvoor een veeg uit de pan van jou. Ik zie ook dat men hier en daar in herhaling valt, maar daarom hoef je niet grof te worden :) Zeg dan gewoon "dit is niet mogelijk, zie mijn eerdere bericht". Net doordat je zo fel van leer trekt, denkt bokt "huh, hoe kan TS het in real life nu niet zo duidelijk overbrengen?!", want hier lukt dat nl. héél goed.

Hopelijk haalt ze haar paard komend weekend op, en ben je er daarna gewoon lekker vanaf! Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:40 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Als ik in real live zo zou communiceren had ik dit topic niet hoeven openen want dan was ze allang opgehoepelt. Maar ik laat me niet op deze manier aanvallen en beschuldiging door iemand die mij en de situatie helemaal niet een kent.


Ik ga een poging doen om te begrijpen wat er in real live is gebeurd.
Jij geeft begin december aan jouw pensionklant aan dat je de veiligheid van haar en jouw paarden niet kunt garanderen en dat je wilt dat ze voor eind december vertrokken is.

Klopt dat?

Want begin december was 13 dagen geleden (vanaf openen topic). Evt iets minder dagen als je e.e.a. na 1 december hebt aangegeven.

En ze moet voor eind december weg zijn. Dus heeft ze nog dik 2.5 week om te verhuizen.

Als dát klopt, hoeft ze toch niet te zeggen dat ze wat nieuws heeft? Ze haalt 31 dec haar paard en haar spullen op en doet nog steeds wat jij verlangt.

Als jij in die max 13 dagen al meermaals hebt gevraagd wanneer "ze opgehoepeld is"/ wel aan het zoeken is, kan ik me voorstellen dat ze in stilte alles voorbereiden naar jou verder niks meldt.

Heb je haar, toen je haar verzocht een andere plek voor haar paard te zoeken, aangegeven dat ze het reeds betaalde geld voor december voor de resterende dagen dat ze er niet meer staat, terug krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:42 



 
Profiel   

Mizora schreef
Je bent enorm agressief in dit topic, en snauwt iedereen die je wilt helpen af. Op den duur krijg je dan vanzelf snauwerige berichten terug. Wat je zaait zal je ook oogsten.

Teruglezen is lastig want je verkloot bijna iedere quote. Als je tekst verwijderd, zorg er dan voor dat je bovenaan wel [ quote] (zonder spatie) terugplaatst. Dan zijn je berichten tenminste snel te zien in plaats van dat je om te helpen daar ook heen moet worstelen.


Sorry, maar ik ben, op die ene regel na, volgens mij redelijk netjes in mijn antwoorden. En ja, het is gewoon irritant als je steeds weer in herhaling moet vallen. Wat betreft het qouten, ik ben daar nu eenmaal iets minder handig mee. Kan ik ook niets aan doen hé. Je bent overigens helemaal niet verplicht om mijn topic te lezen dus als je het lastig vindt, sla je het toch gewoon over?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:43 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Sorry, maar ik ben, op die ene regel na, volgens mij redelijk netjes in mijn antwoorden. En ja, het is gewoon irritant als je steeds weer in herhaling moet vallen. Wat betreft het qouten, ik ben daar nu eenmaal iets minder handig mee. Kan ik ook niets aan doen hé. Je bent overigens helemaal niet verplicht om mijn topic te lezen dus als je het lastig vindt, sla je het toch gewoon over?


Dit komt ook weer vreselijk snauwerig en hooghartig over, zo zwart op wit online (dus zonder intonatie/mimiek erbij). Ik zou als ik jou was de tips van LWDaisy ter harte nemen en echt kritisch naar je communicatie gaan kijken. Anders blijf je tegen dit soort dingen aanlopen. Niet onder het mom van 'ach, het is bokt he' zoals je eerder zei (waarbij je de volledige verantwoordelijkheid bij de ander neerlegt), maar door iets wat je communicatie zelf ook (gedeeltelijk) uitlokt. Dat zal je ook in real life situaties zoals degene waar je nu mee worstelde gaan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:48 



 
Profiel   

LWDaisy schreef
Ik heb, eerst en vooral, 6 pagina's gelezen :j

TS, ik vind dat je hier vrij stevig uit de hoek komt. Ik zeg niet dat ik jouw issue niet begrijp - integendeel! Ik begrijp dat jouw stuk grond te klein en te nat is voor 4 paarden, zeker als 1 van de o4 ruzie loopt te zoeken.
Dat het zo nat ging worden, en zo nat zou blijven liggen, had jij niet kunnen voorzien. Dat het paard van jouw klant zo ging lopen klieren, had je ook niet kunnen voorzien. Dus alle begrip daarvoor! Het is ook nog eens jouw erf, en jij beslist wie daar wel/niet welkom is, ook daarvoor alle begrip!

Andere dingen had je dan weer wel kunnen voorzien..
Het stuk grond is blijkbaar nogal klein (voor 4) - daar had je eigenlijk rekening mee moeten houden. Niet eens perse omdat het wel eens flink zou kunnen regenen, maar evengoed omdat een paard (de jouwe, of die van een ander) altijd een blessure kan oplopen bijvoorbeeld, en daardoor een stukje land voor zichzelf nodig kan hebben. Het kan zo maar dat het plots eens niet zo goed klikt tussen de paarden, ook dan wil je een stukje land op overschot hebben. Jij hebt de kleine ruimte die je hebt volgestouwd met paarden, met dit risico. Je kan beweren van niet, maar ergens had je zoiets kunnen voorzien, er zijn meer dan genoeg redenen waarom je een stuk land op overschot wilt hebben.
Het is jouw erf, jouw regels, en daar ben je mee gezegend - maar als het nogal krap is voor 4 paarden, snap ik niet waarom je die er überhaupt op zet, en niet gewoon lekker veilig voor 3 gaat. Misschien ben je gewoon te goed en wilde je een vriendin helpen, maar ik zou toch echt mijn eigen paarden op de eerste plaats hebben gezet. Want een ander zal dat niét doen, zoals jij nu ook ondervind.
Wat je, sorry, ook had moeten voorzien, is een degelijke omheining. Eentje waar paarden niet doorheen gaan. Ik ken genoeg houdini's, die heb je bij ons op stal ook, maar dat is mits een degelijke omheining geen enkel probleem. Kijk, jouw eigen paarden kunnen respect hebben voor een simpel draadje, maar wanneer jij een ander op je erf toelaat, moet je daarop voorzien zijn.

De reden dat ik nog reageer, ook al komt je klant hopelijk dit weekend haar paard ophalen, is omdat ik opmerk wat andere bokkers ook opmerken. Niet dat je daar van wakker moet liggen, maar het kan mss geen kwaad dit mee te nemen in je verdere leven, ook al komt er geen klant meer bij - je reageert hier vrij fel en fanatiek, in die mate dat ik denk "hoe kan die klant nou de boodschap niet eerder begrepen hebben", je komt echt heel "ik weet wat ik wil" over (wat mag!), en je knokt hier heel hard om jouw visie over te brengen. Dat mag hoor, maar ik snap niet goed dat als je dat kan, je tegen die stalklant niet eerder opgewassen was. Maar goed, ik ken je niet in real life, het kan natuurlijk zo maar zijn dat je schrijvend beter uit je woorden komt tegenover vreemden op bokt dan pratend tegenover iemand die je ook echt kent.


Neem het mee, of let het naast je neer, dat is geheel aan jezelf.
Je kan ook opkomen voor jezelf, jouw mening, visie, ... zonder af en toe hard van leer te trekken :)
Dit is bokt - niet iedereen heeft altijd de tijd om elke reactie te lezen, men probeert mee te denken en krijgt daarvoor een veeg uit de pan van jou. Ik zie ook dat men hier en daar in herhaling valt, maar daarom hoef je niet grof te worden :) Zeg dan gewoon "dit is niet mogelijk, zie mijn eerdere bericht". Net doordat je zo fel van leer trekt, denkt bokt "huh, hoe kan TS het in real life nu niet zo duidelijk overbrengen?!", want hier lukt dat nl. héél goed.

Hopelijk haalt ze haar paard komend weekend op, en ben je er daarna gewoon lekker vanaf! Veel succes!


Lieve Daisy,

Bedankt voor je feedback. Wat ik me alleen afvraag is hoe je er bij komt dat ik een te klein stuk volstouw met paarden. Dat is namelijk niet zo. Er is meer dan genoeg ruimte onder normale omstandigheden. Ik kan het weer echter niet beïnvloeden en door de regenval staan ze nu vooral op het bestraatte gedeelte. Het natte gedeelte is gewoon toegankelijk maar daar staan ze nu niet graag.Wat betreft mijn omheining, die deugt wel degelijk. Mijn paarden lopen er al jaren probleemloos achter. We hebben hier echter te maken met een paard wat dwars door alles, inclusief een flinke klap stroom, heen dendert en totaal geen respect voor andere paarden en mensen heeft. Is dat mijn schuld? Nee! Verder vind ik het heel bijzonder dat er uit 6 pagina's één zin wordt geqoute waarin ik net even iets minder aardig reageer en ik gelijk half bokt over me heen krijg die gelijk haar mening klaar hebben over mij. En dat terwijl ik in de overige 5 pagina's vooral lees dat ik harder op moet treden, van me af moet bijten. Wat willen jullie nu eigenlijk van me?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:51 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Dreamboy schreef


Dit komt ook weer vreselijk snauwerig en hooghartig over, zo zwart op wit online (dus zonder intonatie/mimiek erbij). Ik zou als ik jou was de tips van LWDaisy ter harte nemen en echt kritisch naar je communicatie gaan kijken. Anders blijf je tegen dit soort dingen aanlopen. Niet onder het mom van 'ach, het is bokt he' zoals je eerder zei (waarbij je de volledige verantwoordelijkheid bij de ander neerlegt), maar door iets wat je communicatie zelf ook (gedeeltelijk) uitlokt. Dat zal je ook in real life situaties zoals degene waar je nu mee worstelde gaan helpen.


En dit slaat ook echt weer nergens op. Ik heb namelijk totaal geen probleem in de omgang of communicatie met mijn pensionklant. Sterker nog, ik kan het prima met haar vinden. Alleen is haar paard hier niet meer te handhaven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:53 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
En dit slaat ook echt weer nergens op. Ik heb namelijk totaal geen probleem in de omgang of communicatie met mijn pensionklant. Sterker nog, ik kan het prima met haar vinden. Alleen is haar paard hier niet meer te handhaven.


Hou óp met me hoor, je opent dit hele topic om advies te vragen in de COMMUNICATIE met je pensionklant :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:55 



 
Profiel   

Gaat lekker hier...

Hopelijk is ze weg met haar paard in het weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 07:56 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Amy223 schreef
Zou idd eisen dat ze deze maand nog de tijd heeft. En dan zeggen dat als ze 1 januari niets heeft je de schuilstal aan gaat passen en haar paard daar 24/7 kan bivakkeren. Sneu voor het paard maar ja...


En mijn paarden in de winter zonder schuilstal? Echt niet.


Was maar een idee/tip?
Ik ben geen Jomanda die weet hoe groot jouw schuilstal is. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:03 



 
Profiel   

[/quote]
Ik ga een poging doen om te begrijpen wat er in real live is gebeurd.
Jij geeft begin december aan jouw pensionklant aan dat je de veiligheid van haar en jouw paarden niet kunt garanderen en dat je wilt dat ze voor eind december vertrokken is.

Klopt dat?

Want begin december was 13 dagen geleden (vanaf openen topic). Evt iets minder dagen als je e.e.a. na 1 december hebt aangegeven.

En ze moet voor eind december weg zijn. Dus heeft ze nog dik 2.5 week om te verhuizen.

Als dát klopt, hoeft ze toch niet te zeggen dat ze wat nieuws heeft? Ze haalt 31 dec haar paard en haar spullen op en doet nog steeds wat jij verlangt.

Als jij in die max 13 dagen al meermaals hebt gevraagd wanneer "ze opgehoepeld is"/ wel aan het zoeken is, kan ik me voorstellen dat ze in stilte alles voorbereiden naar jou verder niks meldt.

Heb je haar, toen je haar verzocht een andere plek voor haar paard te zoeken, aangegeven dat ze het reeds betaalde geld voor december voor de resterende dagen dat ze er niet meer staat, terug krijgt?[/quote]

Klopt in grote lijnen. Ik heb haar echt niet constant op de huid gezeten of ze al wat anders had. Het is terloops vorige week zo ter sprake gekomen toen we het er over hadden dat het echt niet goed ging. Ze stond erbij toen ze elkaar even flink in de haren vlogen. Toen vroeg ik of ze al iets op het oog had en we bespraken de mogelijkheden om het enigzins veilig te houden tot eind van de maand. Ze zei dat ze nog niets had en het ook nog met haar ouders moest bespreken. Ik heb haar meerdere opties gegeven waar ze kan vragen, zowel in Nederland als in Duitsland omdat ze hem perse 24/7 buiten wil hebben. Wat betreft het terug betalen van de dagen die ze eerder weg gaat. In principe hoef ik dat niet te doen aangezien ze hier de eerste twee weken gratis heeft gestaan omdat ze op stel en sprong weg moest bij de stal waar ze stond, maar ze de dubbele lasten niet kon betalen. Ik heb toen gezegd breng hem maar, we regelen wel wat. Maar als het zover is ben ik echt de beroerdste niet hoor en krijgt ze haar geld gewoon terug. Ik ben echt niet zo'n kreng als heel bokt denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:05 



 
Profiel   

[/quote]

En mijn paarden in de winter zonder schuilstal? Echt niet.[/quote]

Was maar een idee/tip?
Ik ben geen Jomanda die weet hoe groot jouw schuilstal is. :?[/quote]


Kijk en dus weer iemand die het verkeerd opvat als ik iets typ. Als ik haar paard in de schuilstal wil zetten moet ik het kleine stuk waar ze nu nog droog lopen nog kleiner gaan maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen