Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionklant wil niet vertrekken.

 
Profiel   

pff wat een horror situatie lijkt me dit TS. Ik hoop echt dat je eruit gaat komen, ik weet niet zo goed wat je nog meer kan doen dan de tips die je al gegeven zijn maar wens je veel sterkte.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:08 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Dreamboy schreef
En dit slaat ook echt weer nergens op. Ik heb namelijk totaal geen probleem in de omgang of communicatie met mijn pensionklant. Sterker nog, ik kan het prima met haar vinden. Alleen is haar paard hier niet meer te handhaven.


Hou óp met me hoor, je opent dit hele topic om advies te vragen in de COMMUNICATIE met je pensionklant :') :')


Om te zorgen dat ze de ernst van de situatie in gaat zien ja. Niet omdat we niet met elkaar door één deur kunnen. Dat zie je mij nergens schrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:09 



 
Profiel   

Aan wie zou het dan liggen ts? Ipv echt niet had je toen ook direct uitleg kunnen geven. Vrijwel iedereen probeert met je mee te denken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:09 



 
Profiel   

Als 'weer iemand' het verkeerd opvat, aan wie zou het dan voornamelijk liggen? Echt, weet je, zoek het lekker uit TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:10 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Dank je wel. Ach ja, het is bokt he.


Nou nee, dit is absoluut niet "typisch bokt", maar het ligt in deze vooral aan je eigen communicatie.
Daar valt nog wel wat eer aan te behalen.
Ik hoop voor je dat ze snel weg is en de rust op stal weer terug keert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:13 



 
Profiel   

TS mijn respect heb je, je verwoordt het keurig.

Voor wat het je waard is; ik ken de situatie en helaas helpt vriendelijk en meegaand zijn gewoon niet.
Je zult duidelijk en misschien zelfs wel bot moeten zijn wil je doordringen. Dus toch echt die brief geven met een duidelijk einde, verwijs in die brief naar de mondelinge opzegging en de afspraken die jullie gemaakt hebben toen ze kwam. Sommige dingen zijn nou eenmaal niet leuk te brengen en als je nu te aardig blijft heb je straks een grote bak herrie. Ik heb het ook gehad met een pensionklant. Zij zou wel even bepalen hoe of wat en wanneer er vertrokken werd met dreiging van een advocaat aan toe. Mijn erf mijn regels, hoe naar soms ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:14 



 
Profiel   

Ik vind dat iedereen behalve ts netjes reageert.

Ze houd iets achter in haar verhaal zogenaamd om de pensionklant te beschermen, maar daar is ze in haar berichten verder niet mee bezig.

Realistische tips slaat ze in de wind of reageert er heel bazig op zo van ik weet zelf wel hoe dat moet.

En als je wil reageren op quotes kun je eerst heel dat bericht aanpassen want ze verkloot ze allemaal op dezelfde wijze.

Als ik de pensionklant was had ik de eer aan mezelf gehouden en was ik vertrokken. Gewoon omdat ik daar niet meer zou willen staan.

Misschien komt die pensionklant ook nog wel met haar kant van het verhaal.


Laatst bijgewerkt door BeFunny op 14-12-21 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:14 



 
Profiel   

Ik vind het wel bijzonder dat je nu al dit topic aanmaakt als je begin december hebt gezegd dat ze weg moet. Zoals al vaker gezegd is het niet zo makkelijk om op stel en sprong wat te vinden en normaal krijg je meestal een maand de tijd. Gun haar die maand dan ook.

Overigens zou ik alles wat je bespreekt wel zwart op wit willen hebben voor het geval dat. Je kunt wel al informeren bij het juridisch loket wat de vervolgstappen zijn indien ze er eind van de maand nog is. Ik gok dat je haar per aangetekende brief moet sommeren te vertrekken met haar paard maar ik heb geen juridische achtergrond

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:17 



 
Profiel   

Ik weet niet of er een moderator mee leest maar wat mij betreft mag dit topic op slot. In het begin kreeg ik nog goede tips die helaas niet uit te voeren zijn in deze situatie maar momenteel krijg ik alleen nog maar verwijten over me heen over mijn manier van communiceren. Denk lekker van me wat jullie willen. Ik probeer alleen maar in het belang van de paarden te denken die helaas, door overmacht in een situatie belandt zijn die niet houdbaar is. Als dat voor jullie reden is om me af te maken, prima. Ik lig er niet wakker van. Waar ik wel wakker van lig is dat er straks misschien een paard met een ernstig letsel in mijn paddock ligt. Ik neem mijn verantwoordelijkheid en mijn paarden gaan de komende winter ergens in pension zodat ik de boel flink kan aanpakken. Maar het is toch te gek voor woorden dat ik mijn paarden niet kan veiligstellen omdat een pensionklant de ernst van de situatie niet wil inzien, ondanks dat ze er met haar neus bovenop heeft gestaan. Iedereen die wel met me mee gedacht heeft, bedankt voor de tips. Ik ga niet meer reageren in dit topic dus iedereen die vind dat ze me alsnog moet afbranden, succes ermee. Ik hoop dat ik je dag daarmee goed gemaakt hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:17 



 
Profiel   

Niemand wil je afmaken.
Lees maar even terug. Hoe jij op mensen reageert.

Waarom zouden we moeite blijven steken in jou adviezen geven? Op alles heb je je weerwoord klaar.

Wat verwacht je dan nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:22 



 
Profiel   

een topic niet lezen of niet goed lezen hoort zo langzamerhand bij deze tijd volgens mij. Ik vind het een duidelijk verhaal. Pensionklant kan wel verhuizen maar ondernam geen actie omdat ze alleen naar een specifieke plek wil verhuizen. Ondertussen zit de TS met een gevaarlijke situatie mbt de paarden. Het is ook een groot verschil of je degene bent die maar een kort moment per dag ff komt kijken of dat je degene bent die weetikhoevaak per dag een gevaarlijke situatie ziet en zit af te tellen tot de veearts erbij moet komen.
Je weet pas goed wat bij paarden houden komt kijken als je ze aan huis hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:22 



 
Profiel   

Sommige mensen hebben een bord voor de kop ten grootte van de staat Texas. Haar-uit-je-hoofd-trekkend-frustrerend, maar niks aan te doen. Lekker een slot op gooien hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:26 



 
Profiel   

Lieve TS,

Ik snap je probleem, maar als de situatie echt zo nijpend was had ik ze al lang uit elkaar gehaald, ik kan daarom ook moeilijk geloven dat het zo erg is als je omschrijft. Dit haal ik ook niet uit je OP.

Goed, dat is het punt niet.

Het valt mij op dat je al het advies dat wordt gegeven in de wind slaat of zegt: ik zal over een week eens kijken als ze dan nog niet weg is. Wat mijn gevoel over mijn eerste zinnen versterkt.

En als dit klopt, dan snap ik waarom zij niet linea recta op zoek is naar een andere plek! Jij wil haar heel graag weg hebben om meerdere redenen, maar al die redenen ziet zij niet dus doet ze het kalm aan. Ik zou ook rustig zoeken in zo'n geval en zeker niet mijn paard twee keer in korte tijd verhuizen door hem eerst op een plek te zetten waar ik niet blij mee ben.

Misschien is het haar niet duidelijk genoeg hoe gevaarlijk de situatie is? Hebben de paarden wonden die je haar kan laten zien? Dat zou namelijk een hoop al een stuk duidelijker maken.

Verder ben ik het met veel bokkers eens: ik zou naar een juridisch loket gaan om je situatie uit te leggen:
- alleen een mondelinge overeenkomst
- maandelijke betaling voor de zorg en stalling van het paard
- begin van de lopende maand opzegging verklaart, is dit voldoende in een geval als dit?
- wat als ze niet vertrekt? Wat kan ik dan doen?

Als jij de nodige kennis in huis hebt is deze situatie namelijk een stuk makkelijker op te lossen en zit je met een stuk minder onzekerheden en sta je een stuk steviger in je schoenen. En navraag doen bij een juridisch loket is niet extreem. Jij hebt de nodige kennis niet, dus haal je die bij iemand die die kennis wel heeft. Zelfde als wat je nu hier probeert te doen, alleen zijn wij niet zo bedreven in de wet wat dit betreft.

Ik weet niet hoe groot je schuilstal is, maar ik zou aangeven aan haar dat de situatie dusdanig onhoudbaar is dat je een deel van je schuilstal afzet en dat hij daar in gaat vanaf *termininatiedatum*.

Verder zou ik inderdaad schriftelijk de opzegging vastleggen, je hebt nu de ervaring dat een mondelinge afspraak niet werkt met deze klant. Bespaar jezelf de ellende dat nogmaals uit te vinden.

Verder moet ik even zeggen dat ik je inderdaad behoorlijk pittig reageert en ik snap dat mensen je daarop afvallen. Neem dit mee als feedback, want we willen je echt alleen maar helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:27 



 
Profiel   

Kinke schreef
een topic niet lezen of niet goed lezen hoort zo langzamerhand bij deze tijd volgens mij. Ik vind het een duidelijk verhaal. Pensionklant kan wel verhuizen maar ondernam geen actie omdat ze alleen naar een specifieke plek wil verhuizen. Ondertussen zit de TS met een gevaarlijke situatie mbt de paarden. Het is ook een groot verschil of je degene bent die maar een kort moment per dag ff komt kijken of dat je degene bent die weetikhoevaak per dag een gevaarlijke situatie ziet en zit af te tellen tot de veearts erbij moet komen.
Je weet pas goed wat bij paarden houden komt kijken als je ze aan huis hebt.


dat dikgedrukte ben ik niet met je eens Kinke, we weten het namelijk niet. Dit is namelijk wat de klant tegen TS heeft gezegd. Het kan best dat ze al actie heeft ondernomen, maar nog niet een fatsoenlijke stal heeft gevonden. Of ze wil TS niet in haar kaarten laten kijken. Kennelijk staat ze hier nog niet zo lang en moet het paard alweer verhuizen.

En ja, het kan ook zijn dat TS gelijk heeft en dat het hier om een lakse klant gaat, die het welzijn van haar paard niet interesseert.

Maar dat weten we niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:30 



 
Profiel   

Kinke schreef
een topic niet lezen of niet goed lezen hoort zo langzamerhand bij deze tijd volgens mij. Ik vind het een duidelijk verhaal. Pensionklant kan wel verhuizen maar ondernam geen actie omdat ze alleen naar een specifieke plek wil verhuizen. Ondertussen zit de TS met een gevaarlijke situatie mbt de paarden. Het is ook een groot verschil of je degene bent die maar een kort moment per dag ff komt kijken of dat je degene bent die weetikhoevaak per dag een gevaarlijke situatie ziet en zit af te tellen tot de veearts erbij moet komen.
Je weet pas goed wat bij paarden houden komt kijken als je ze aan huis hebt.

Dat is zo, maar:
- TS heeft net 2 weken geleden tegen de pensionklant gezegd dat het paard weg moet. Dat is niet echt een lange termijn om iets te regelen..
- nooit eerder zo nat geweest? Een jaar of 4 geleden was het in de winter nog veel natter dan nu, dit is echt geen overmacht, dit was gewoon te voorzien.
- TS onderneemt zelf helemaal niets om iets aan die gevaarlijke situatie te doen. Legt alle verantwoordelijkheid bij de pensionklant neer. Als het echt zo gevaarlijk is, dan zou het heel simpel zijn voor mij. Breekt het pensionpaard door de omheining heen, maar bedreigt het de veiligheid van mijn paarden? Dan heb ik nog één optie en dat is dat het dier op stal gaat. Dan maar even geen schuilstal, das nog altijd beter dan een gebroken been. Bijkomend voordeel is dat de eigenaar dat niet wil, en vermoedelijk wat meer haast gaat maken om het paard te verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:32 



 
Profiel   

De rel even voorbij gescrolt. Je wil niet in herhaling vallen maar deze tip heb ik nog niet gehoord.

Heb je niet een rijbaan? Die zijn vaak 20x40. Daar kan je makkelijk 4 paarden op kwijt met genoeg ruimte om te vluchten. Zodoende kan je ze ook op meerdere plaatsen voeren. Dat je bodem dan wellicht even verknoeid wordt is dan zo.. je wil zelf ook niet dat je eigen paarden een fatale klap krijgt...

En hoe erg is niet begaanbaar? Staan ze dan tot de knieën in de blubber? Of een beetje modder waardoor je weide zwart wordt?

Als ik zo'n situatie had had ik ze gewoon op het land gegooid... Dan maar zwart , blubber en tot de knieën in de drek met z'n 4en maar geen kapot paard... maar dat ben ik

Ik vind het overigens ook niet natter dan overige jaren.
Op wat voor stuk staan ze nu? Moet ik denken aan 10m bij 10m of nog kleiner? Hoe groot is je stal?

Edit. Typfouten


Laatst bijgewerkt door Kabayo op 14-12-21 08:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:35 



 
Profiel   

Ik zou hier erg graag de andere kant eens willen horen.
Daar is dit wel het soort topic naar.
Half oktober vroeg ts nog naar prijzen, dus hoe lang zal het paard hier staan?
Ik begrijp heel goed dat de klant het niet leuk vind te vertrekken. Weer een paard dat ergens moet gaan wennen.
En als die net in momenten langs is gekomen dat de paarden elkaar niet slaan ook denkt, valt allemaal wel mee met die spoed.

En als ik kijk hoe nat het hier is, is dat niet erger dan andere jaren, deze tijd van het jaar is het gewoon erg nat. En naar mijn idee best te voorzien.
Heb zelf ook pensionklanten gehad. Ook die in de winter zijn gekomen. En vreemde paarden gooi ik nooit bij elkaar. Die gaan apart. En ook het paard dat bekend stond door draden te gaan bleef er achter.
Meestal kwestie van genoeg stroom.
Maar dat mag niet aangehaald worden want niets was te voorzien het is niet klein enz...en dan denk ik toch anders....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:35 



 
Profiel   

Mensen, de TS gaat niet meer reageren. Zie laatste post.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:39 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze inderdaad woord houdt en dat na dit weekend de rust weer terug is. Jammer dat je nu wat directer hebt moeten worden voordat het kwartje echt ging vallen, maar helaas moet dat bij sommige nu eenmaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 08:50 



 
Profiel   

Als ik een pensionpaard zou hebben die agressief naar mijn eigen paarden was zodanig dat er gevaar bij zou zijn voor ernstige verwondingen,dan zou die op staande voet wegmoeten.Wie gaat anders de DA betalen? Of erger nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:08 



 
Profiel   

anjali schreef
Als ik een pensionpaard zou hebben die agressief naar mijn eigen paarden was zodanig dat er gevaar bij zou zijn voor ernstige verwondingen,dan zou die op staande voet wegmoeten.Wie gaat anders de DA betalen? Of erger nog?

gooi jij een vreemd paard dan al zo snel bij de rest?
Ik heb geleerd ze eerst een tijd naast elkaar te houden.
Daar heb je dan ook al plek voor.

Daarnaast op een klein stukje zetten is bijna altijd prijs. Zelfs bij paarden die het op een groot stuk wel goed met elkaar doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:14 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Dat is inderdaad waar maar ik bepaal wel zelf wie ik op mijn erf wil hebben. Dus uiteindelijk zal ik haar de toegang weigeren en kan ze alleen nog komen om haar paard op te halen.

De vraag is of je dat wel mag, ze kan zeggen dat ze toegang tot haar paard nodig heeft om hem de noodzakelijke zorg te geven. Ik kan me goed voorstellen dat zo lang zij betaalt, jij eigenlijk geen poot hebt om op te staan.
Vooral ook omdat je geen duidelijke afspraken hebt vastgelegd.
Harde les voor de volgende keer: stel een contract op, dit is gewoon een zakelijke transactie.[/quote]

Ze hoeft er niet bij voor de verzorging want hij staat vol pension. Ze hoeft alleen maar te rijden. En als zij in januari met geld komt en ik pak het niet aan hoef ik hem ook niet te verzorgen en zal haar de toegang tot mijn terrein weigeren. Zal ze bij haar paard willen dan zal ze hem toch echt weg moeten halen. Maar dit soort akelige situaties probeer ik liever te voorkomen. En wat betreft het contract voor een volgende keer: die komt er niet[/quote]
je hebt altijd zorgplicht voor de dieren op je erf.
Je vindt dit echt een beter alternatief dan een aangetekende brief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:17 



 
Profiel   

De pensionklant kan waarschijnlijk geen duurdere stalling betalen want ts gaf aan dat ze bij haar ook al 2 weken gratis heeft gestaan omdat ze geen dubbele huur kon opbrengen nadat ze op haar vorige stalling (ook al) plotseling wegmoest. Vandaar dat ze nu eerst met haar ouders moet gaan overleggen denk ik.En zij gaat dus ook geen DA-kosten vergoeden of betalen als het onverhoopt zover zou komen. Ik vermoed dat deze dame zichzelf financieel overpakt heeft met dit eigen paard. En ts ving haar op en zit nu met de gebakken peren.Inderdaad kun je geen actie ondernemen die slecht is voor het paard,maar ts moet wel haar eigen paarden beschermen,die gaan toch voor.Bestaat er niet zoiets als een paardenopvang?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:32 



 
Profiel   

anjali schreef
Als ik een pensionpaard zou hebben die agressief naar mijn eigen paarden was zodanig dat er gevaar bij zou zijn voor ernstige verwondingen,dan zou die op staande voet wegmoeten.Wie gaat anders de DA betalen? Of erger nog?


Maar dat kan niet altijd. Ik vind dat je als pensionhouder ook rekening moet houden met de optie om een paard apart te kunnen zetten. Dan wel een stuk afzetten of een stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:46 



 
Profiel   

Dreamboy schreef
Ik weet niet of er een moderator mee leest maar wat mij betreft mag dit topic op slot. In het begin kreeg ik nog goede tips die helaas niet uit te voeren zijn in deze situatie maar momenteel krijg ik alleen nog maar verwijten over me heen over mijn manier van communiceren. Denk lekker van me wat jullie willen. Ik probeer alleen maar in het belang van de paarden te denken die helaas, door overmacht in een situatie belandt zijn die niet houdbaar is. Als dat voor jullie reden is om me af te maken, prima. Ik lig er niet wakker van. Waar ik wel wakker van lig is dat er straks misschien een paard met een ernstig letsel in mijn paddock ligt. Ik neem mijn verantwoordelijkheid en mijn paarden gaan de komende winter ergens in pension zodat ik de boel flink kan aanpakken. Maar het is toch te gek voor woorden dat ik mijn paarden niet kan veiligstellen omdat een pensionklant de ernst van de situatie niet wil inzien, ondanks dat ze er met haar neus bovenop heeft gestaan. Iedereen die wel met me mee gedacht heeft, bedankt voor de tips. Ik ga niet meer reageren in dit topic dus iedereen die vind dat ze me alsnog moet afbranden, succes ermee. Ik hoop dat ik je dag daarmee goed gemaakt hebt.


Ik hoop van harte dat er een slotje op gaat. Zeker na deze uitspraak van jou: Dus kruip nu maar weer lekker onder je steen met je fles azijn en gooi er wat rattengif door voor wat extra smaak! Fijne dag.

Dus moderators aub slot erop.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen