Pensionklant wil niet vertrekken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:00

Meer opties zijn er eigenlijk niet, ten minste in Nederland. Ik heb geen idee waar je woont maar in Nl is de gang van zaken:
- aangetekend per brief opzeggen,
- evt info bij het juridisch loket,
- totaal niet paardwaardig maar paard per genoemde datum buiten het erf zetten.

Als ik het begrijp maakt de 'klant ' geen aanstalten. Het afgesproken 'woord' doet hem of haar dus niets. Ik zou dus een brief sturen met per deze datum moet je het paard hebben verhuisd. Dan staat er iig iets zwart op wit.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:00

Niet helpen zoeken, niet meedenken. Gewoon heel duidelijk zijn en op schrift aangeven (brief/e-mail) per welke datum je wil dat ze weg gaat. Anders blijft er ruimte voor haar om je grenzen op te rekken.

DuoPenotti

Berichten: 29526
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:01

Rytir schreef:
Meer opties zijn er eigenlijk niet, ten minste in Nederland. Ik heb geen idee waar je woont maar in Nl is de gang van zaken:
- aangetekend per brief opzeggen,
- evt info bij het juridisch loket,
- totaal niet paardwaardig maar paard per genoemde datum buiten het erf zetten.

Als ik het begrijp maakt de 'klant ' geen aanstalten. Het afgesproken 'woord' doet hem of haar dus niets. Ik zou dus een brief sturen met per deze datum moet je het paard hebben verhuisd. Dan staat er iig iets zwart op wit.

en dat mag zo ver ik weet niet eens.
Want je hebt die "zorgplicht" aangegaan. Het is een ander woord maar kom er ff niet op.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:03

Nee.
Maar een brief schrijven met daarin een duidelijke termijn wel.

Als jij alleen maar aangeeft je moet weg zonder een termijn dan staat het open en is het vrij te interpreteren door de klant.[/quote]

Die brief had ik inderdaad nog niet op gereageerd maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet in gedachten houdt. We zijn samen overeen gekomen dat ze eind van de maand weg zou zijn. Maar als ik vraag of ze er al mee bezig is krijg ik als antwoord dat ze het zo druk heeft en het nog met haar ouders moet bespreken. Ze is overigens meerderjarig.

DuoPenotti

Berichten: 29526
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:04

Heb je ook contact met die ouders toevallig?
Dan zou je het daar ook aan kunnen geven.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:04

Rytir schreef:
Meer opties zijn er eigenlijk niet, ten minste in Nederland. Ik heb geen idee waar je woont maar in Nl is de gang van zaken:
- aangetekend per brief opzeggen,
- evt info bij het juridisch loket,
- totaal niet paardwaardig maar paard per genoemde datum buiten het erf zetten.

Als ik het begrijp maakt de 'klant ' geen aanstalten. Het afgesproken 'woord' doet hem of haar dus niets. Ik zou dus een brief sturen met per deze datum moet je het paard hebben verhuisd. Dan staat er iig iets zwart op wit.


Ik heb wel WhatsApp gesprekken waarin we alles ook nog besproken hebben.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:05

DuoPenotti schreef:
Heb je ook contact met die ouders toevallig?
Dan zou je het daar ook aan kunnen geven.


Nee, ik heb haar ouders hier nog nooit gezien.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:09

Lieke schreef:
Niet helpen zoeken, niet meedenken. Gewoon heel duidelijk zijn en op schrift aangeven (brief/e-mail) per welke datum je wil dat ze weg gaat. Anders blijft er ruimte voor haar om je grenzen op te rekken.


Daar heb je gelijk in maar ik vind het aan de ene kant ook wel weer heel sneu voor haar. Het is niet zo dat we niet met elkaar overweg kunnen maar ze is gewoon wat laks. Als ik alles van te voren had geweten was is er niet aan begonnen maar het leek mij ook wel gezellig, een klant erbij. Helaas is de situatie nu zo dat de ruimte te klein is en het soms echt gevaarlijk wordt.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:11

[quote="DuoPenotti"]In Oktober vroeg je nog naar pensionprijzen voor regio Drenthe.
Maar nu woon je daar niet?
Prijzen in bijvoorbeeld over de grens daar in Duitsland zijn ook heel anders.

Klopt. De prijzen in Duitsland liggen veel hoger qua pensionstalling. Dat wilde ik niet vandaar dat ik de prijzen in Drenthe wilde weten. Om een redelijke prijs te vragen.

BeFunny

Berichten: 10550
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:12

Be-Funny schreef:
Nee.
Maar een brief schrijven met daarin een duidelijke termijn wel.

Als jij alleen maar aangeeft je moet weg zonder een termijn dan staat het open en is het vrij te interpreteren door de klant.


Dreamboy schreef:
Die brief had ik inderdaad nog niet op gereageerd maar dat wil niet zeggen dat ik dat niet in gedachten houdt. We zijn samen overeen gekomen dat ze eind van de maand weg zou zijn. Maar als ik vraag of ze er al mee bezig is krijg ik als antwoord dat ze het zo druk heeft en het nog met haar ouders moet bespreken. Ze is overigens meerderjarig.


Je houd het in gedachten???


Schiet mij maar lek hoor!

Tegelijkertijd denk ik, als jij er zeker van bent dat je dat bent overeen gekomen dan zul je dat toch af moeten wachten. Het lijkt mij dat je niet overal bent waar zij is en dus weet je ook niet of ze aanstalten maakt om iets te zoeken.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 13-12-21 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:15

Dreamboy schreef:
bigone schreef:
Waarschijnlijk geen mogelijkheid voor haar in de buurt? Omdat je zegt niet in Nederland te wonen?
En getuigen is mooi maar als dat bvb haar ouders zijn heb je er misschien nog weinig aan.
Inderdaad die brief sturen , opzegtermijn van een maand aanhouden . Kreeg je via de bank of contant betaald?



Stallen genoeg maar blijkbaar niet goed genoeg.


Zij maakt nu van haar probleem jouw probleem.
Dat moet je dus niet toestaan. Je hebt opgezegd en ze heeft gewoon te gaan. Als die andere stallen niet goed genoeg zijn gaat ze maar alsnog tijdelijk verhuizen daarheen en daar vandaan maar wat anders zoeken. Niet bij jou vandaan.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:20

Dreamboy schreef:
Dat is dus niet waar. Misschien moet je even terug lezen voor je commentaar geeft. Ik woon niet in Nederland en moet dus eerst uitzoeken wat hier de wettelijke regels zijn en waar ik terecht kan. Of vind jij een paard aan een boom binden een advies wat ik aan moet nemen? Meer advies is er namelijk niet gegeven.

Dan kun je hier wel vragen naar wat te doen.. maar regels kunnen zeker per land verschillen.
Zowel betreffende de opzegtermijn als wat je dan wel/niet mag doen.

Mss kun je aangeven in welk land je wel woont en zijn er mensen hier die daar wonen en je wat meer kunnen vertellen.

pien_2010

Berichten: 43334
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Pensionklant wil niet vertrekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:27

Als ze "zwart" bij je staat, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want dat is alles handje klap en in vertrouwen gedaan.
Lastig als mijn gedachte klopt.

Loretta
Berichten: 8772
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:30

Dreamboy schreef:
Lieke schreef:
Niet helpen zoeken, niet meedenken. Gewoon heel duidelijk zijn en op schrift aangeven (brief/e-mail) per welke datum je wil dat ze weg gaat. Anders blijft er ruimte voor haar om je grenzen op te rekken.


Daar heb je gelijk in maar ik vind het aan de ene kant ook wel weer heel sneu voor haar. Het is niet zo dat we niet met elkaar overweg kunnen maar ze is gewoon wat laks. Als ik alles van te voren had geweten was is er niet aan begonnen maar het leek mij ook wel gezellig, een klant erbij. Helaas is de situatie nu zo dat de ruimte te klein is en het soms echt gevaarlijk wordt.


Ik snap het wel dat je het sneu vindt. Alleen zo kan ze het wel heel lang blijven rekken. Je zal toch een keer de druk moeten verhogen anders kan het nog heel lang duren.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:30

Ik zou echt aangetekend schrijven, dan heb je bewijs dat ze weg moet tegen datum X en kan je, indien het zo ver komt, iets ondernemen, nu sta je nergens, op alles is het woord tegen woord.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:30

Je houd het in gedachten???


Schiet mij maar lek hoor!

Tegelijkertijd denk ik, als jij er zeker van bent dat je dat bent overeen gekomen dan zul je dat toch af moeten wachten. Het lijkt mij dat je niet overal bent waar zij is en dus weet je ook niet of ze aanstalten maakt om iets te zoeken.[/quote]

Nee, ik schiet je niet lek, daar krijg je alleen maar rommel van. En ja, ik hou het in gedachten omdat ik dat gelijk zo streng en afstandelijk vind. Het is namelijk niet zo dat we niet met elkaar door één deur kunnen en dat wil ik graag zo houden. Maar als ze volgende week nog geen actie heeft ondernomen gaat die brief er zeker komen. En ik weet dat ze geen aanstalten maakt omdat ik haar bijna dagelijks zie en er regelmatig naar vraag en elke keer een ontkennend antwoord krijg.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:32

pien_2010 schreef:
Als ze "zwart" bij je staat, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want dat is alles handje klap en in vertrouwen gedaan.
Lastig als mijn gedachte klopt.



Denk dat er maar weinig particulieren zijn die "wit" stalling aanbieden. Zeker als het maar om één paard gaat. Dus ja, het is op basis van vertrouwen gegaan.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:34

pien_2010 schreef:
Als ze "zwart" bij je staat, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want dat is alles handje klap en in vertrouwen gedaan.
Lastig als mijn gedachte klopt.


Dat is inderdaad waar maar ik bepaal wel zelf wie ik op mijn erf wil hebben. Dus uiteindelijk zal ik haar de toegang weigeren en kan ze alleen nog komen om haar paard op te halen.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:35

pien_2010 schreef:
Als ze "zwart" bij je staat, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want dat is alles handje klap en in vertrouwen gedaan.
Lastig als mijn gedachte klopt.

Dit soort zaken bij particulieren zijn toch altijd zwart. Ts geeft aan gewoon een privepersoon te zijn en geen bedrijf.Het is dus zo dat de paarden zijn gaan vechten en dat er daardoor verwondingen kunnen ontstaan. Dan moet het paard van de pensionklant eigenlijk nu meteen weg.Ik zou dat zo zeggen.Je kunt beter niet wachten tot er een ongeneeslijk kreupel getrapt wordt.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:40

anjali schreef:
pien_2010 schreef:
Als ze "zwart" bij je staat, dan wordt het een moeilijk verhaal. Want dat is alles handje klap en in vertrouwen gedaan.
Lastig als mijn gedachte klopt.

Dit soort zaken bij particulieren zijn toch altijd zwart. Ts geeft aan gewoon een privepersoon te zijn en geen bedrijf.Het is dus zo dat de paarden zijn gaan vechten en dat er daardoor verwondingen kunnen ontstaan. Dan moet het paard van de pensionklant eigenlijk nu meteen weg.Ik zou dat zo zeggen.Je kunt beter niet wachten tot er een ongeneeslijk kreupel getrapt wordt.



Jij snapt het. Persoonlijk had ik mijn paard liever vandaag dan morgen weg gehaald. Ik vond eigenlijk die maand in dit geval al teveel maar snap ook wel dat ze niet 123 iets anders heeft. Maar in een maand zou dat toch moeten lukken lijkt me.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:40

Heb je een box of stal om eventueel het pensionpaard in te zetten?
Misschien is de aankondiging dat na datum x het paard op stal komt te staan voor de veiligheid van je eigen paarden wel een goed motivatie voor haar om wel haast te maken, gezien ze haar paard graag 24/7 buiten wil hebben.

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 19:42

Kanzi schreef:
Heb je een box of stal om eventueel het pensionpaard in te zetten?
Misschien is de aankondiging dat na datum x het paard op stal komt te staan voor de veiligheid van je eigen paarden wel een goed motivatie voor haar om wel haast te maken, gezien ze haar paard graag 24/7 buiten wil hebben.


Nee ik heb geen mogelijkheid om ze te scheiden helaas. De reden dat ze hier is gekomen is dat ze hem 24/7 buiten wil. Stallen genoeg in de buurt maar die bieden geen 24/7 buiten.

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:45

Ik vind dat er soms wel wat hard naar TS wordt gedaan. Zo als ik het lees wil zij het beste voor alle betrokken partijen, en dat vind ik alleen maar bewonderingswaardig. Ik kan me erg goed voorstellen dat TS een aangetekende brief sturen naar iemand waar ze het goed mee kan vinden best heftig vindt, en het liefst wat zachtere maatregelen wil treffen. TS, probeer nog 1 keer je klant apart te nemen, en er echt heel duidelijk in zijn dat ze per .. weg moet zijn. Laat geen ruimte voor tegenspraak. Als ze dan nog geen aanstalten maakt om te verhuizen kan je alsnog je brief sturen.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:47

Dikke kans dat zij aanvoelt dat je het erg sneu voor haar vindt en daardoor ruimte neemt. Kom zeg TS, het is toch jouw terrein? Jij bepaalt wie daarop komt, en als mensen daar geen respect voor hebben zijn ze blijkbaar dus niet geschikt om in je leven te hebben.

Waarmee ik niet wil zeggen 'ga agressief het gesprek ik', maar laat echt geen ruimte voor andere interpretatie dan dat ze vóór 31 januari weg moet zijn.

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:49

Is het een optie om haar te vragen waarom ze nog geen aanstalten maakt? Misschien ziet ze het probleem nog niet van de slechte paddock en teveel paarden op een te klein stuk. Misschien is het probleem voor haar niet helder?
Zoals ik lees wil je het contact graag goed houden, maar heb je je gewoon (menselijk) vergist in een paard van een ander bij je eigen paarden houden.
Juridisch is het idd vrij simpel, zowel in Nederland als in Duitsland, opzegtermijn is gelijk aan betaaltermijn. Betaalt zij per maand, is de opzegtermijn een maand etc.
Maar ik zou als ik jou was het probleem meer bespreekbaar maken. Dat je aangeeft, luister ik vind het vervelend dat we in deze positie zitten, maar is er een (onderliggende)reden waarom je de andere opties hebt afgeslagen. Maak het bespreekbaar en wees helder dat je er echt vanuit gaat dat ze per 1 januari haar paard verhuist. (Persoonlijk zou ik ook het bespreekbaar maken dat ze een week eerder gaat of een week later, maar verhuizen op oudjaarsdag zou ik qua stress geen enkel paard aan willen doen.)