Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
KimDime schreef:Momenteel heb ik een 1.5paards Trailer achter mijn auto hangen.
Graag zou ik vanwege de grote van mijn merrie en het feit ik nog wel eens een veulentje fok graag een 2 paards trailer aanschaffen.
Nu rij ik een VW Tiguan die 1800kg mag trekken. Ik zou de 2 paards Trailer dus terug moeten naar dit gewicht.
Weet iemand of er regels verbonden zijn aan het terug keuren van trailers? Kan een 2 paards trailer zo maar terug gekeurd worden naar dit gewicht?
Op het RDW kan ik hier zo snel niks over vinden
KimDime schreef:Dat BE rijbewijs begreep ik, ook die is voorzien. Ik dacht dat er een regel bestond waarbij de maximale massa van de trailer niet hoger mocht zijn als de maximale trekkracht van de auto.
En dus de trailer terug gekeurd zou moeten worden.
Maar dit maakt het helemaal makkelijk zoeken als er geen terug keuren nodig is
moniek21 schreef:Ik zelf heb ook een auto die 1800 mag trekken , heb nooit anders gehad dan een 2 paards.
Ik heb onlangs een nieuwe trailer gekocht ( 1004 kg ) en de verkoper vroeg mij wat de auto mocht trekken.. ik zei “1800 , maar er gaat maar 1 paard in want ik vind de ruimte gewoon heel fijn”
“Ohhhhh nou geen enkel probleem” was zijn antwoordt..
Mijn vader is vrachtwagenchauffeur en kraanmachinist heeft al z’n rijbewijzen en die zei ook altij “ als je maar niet boven het gewicht van het mogen trekken van je auto uitkomt.
Ik heb overigens wel netjes m’n BE rijbewijs.
ikke schreef:Brand me er niet op af maar volgens mij heeft België die extra regel in de wet staan.
Belgen hier?
Voor NL hoef jij nergens naar te kijken, behalve dat je daadwerkelijk geladen trailer niet boven de 1800kg uit komt.
callippo schreef:ikke schreef:Brand me er niet op af maar volgens mij heeft België die extra regel in de wet staan.
Belgen hier?
Voor NL hoef jij nergens naar te kijken, behalve dat je daadwerkelijk geladen trailer niet boven de 1800kg uit komt.
Ach, zelfs Nederlandse agenten denken soms dat deze regel bestaat.
Moest 9 jaar geleden aan 2 agenten uitleggen dat ik met BE toch écht mijn Ifor (max 2200kg) mocht trekken met mijn auto die max 2000kg mocht trekken (de trailer was op dat moment zelfs leeg).
@Ikke: je vergeet nog je stokpaardje van de kogeldruk