Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Minitrekker om te hooien?

 
Profiel   

Zijn er mensen die zelf hun weides maaien en schudden met een minitrekker? Of is hier toch een normale trekker voor nodig?

Ik heb niet zoveel plaats om een gewone trekker binnen te zetten, vandaar eerder mijn voorkeur voor een mini.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 16:50 



 
Profiel   

Wat is voor jou een mini trekker? In vergelijking met de grote trekkers van de boeren is voor mij al snel iets mini, maar die mini die ik dan denk zijn echt groot genoeg voor een weiland te maaien en schudden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 16:51 



 
Profiel   

Een trekker of een zo'n tuintrekkertje? Wat versta jij er onder inderdaad.

Zo'n tuintrekker heeft volgens mij niet de optie om er de juiste maaimachine of schudder aan te koppelen.
Maaidek wat er onder zit is niet geschikt voor hooi.

Handzaam model trekker is dan een betere optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 16:55 



 
Profiel   

Je hebt een aftakas nodig voor een maaier en een schudder, en ongeveer 30/40 PK voor een kleine (1.35 - 1.65 brede) maaier en een schudder.
Wij hebben een oude John Deere 1020 uit 1974. Ding is een kleine auto qua formaat en een grote auto qua draaicirkel, past in een gewone garage.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 17:58 



 
Profiel   

Ik mag een minitrekkertje van 23 pk gebruiken. Met hef, aftakas en hoge en lage giering. Gaat prima met een maaidek van 1.20 en droog gras. Voor een schudder heb je vaak meer pk's nodig. Voor sommige hulpstukken ook hydraulische koppelingen en die zitten niet vaak op die kleintjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 18:17 



 
Profiel   

Ja hoor, ik heb een mini trekker (25 pk) en een maaibalk en schudder. Maaibalk is wat aan de grote kant (die kleine zijn asociaal duur) dus daar altijd op t gemakje mee rijden, maar lukt prima voor de rest


Op dit filmpje met de klepelmaaier erachter

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 21:40 



 
Profiel   

bromfiets schreef
Ik mag een minitrekkertje van 23 pk gebruiken. Met hef, aftakas en hoge en lage giering. Gaat prima met een maaidek van 1.20 en droog gras. Voor een schudder heb je vaak meer pk's nodig. Voor sommige hulpstukken ook hydraulische koppelingen en die zitten niet vaak op die kleintjes.

hangt af van wat voor schudder je hebt.
Mijn tractor is 20 pk en maaien en schudden lukt prima, je moet er alleen rekening mee houden dat je gras niet té lang is als je het maait / schud :+
Dat was hier dit jaar het geval en toen had hij het er wel moeilijk mee.. maar het was ook heel veel.

[ img ]

[ img ]

14 midibalen
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 23:05 



 
Profiel   

Wij hebben een ferrari raptor van 40 pk met een gewone strela schudder en een maaidek wat gewoonlijk achter een grote tractor zit. Wij hebben geen speciale mini-accesoires dus voor het maaien. Dit jaar zo'n resulteerde het in zo'n 250 pakjes hooi met ook een eerste snee van half juli, dus dat was extreem lang gras, maar het ging prima (dat was niet de foto trouwens)
[ img ]

Maar het ging ons vooral om de prijs, wij hebben het maaidek en strela schudder tweedehand heel goedkoop kunnen krijgen en eerst kunnen uitproberen om te zien of ons mini tractortje dat kon doen en dat was prima dus. Nieuwe mesjes in het maaidek en nieuwe tanden aan de strela en het is weer als nieuw! :)


Laatst bijgewerkt door Grainey op 01-01-22 01:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 01:02 



 
Profiel   

@Happinez en Fangio: Dat is goed nieuws! Nu ben ik wel heel benieuwd wat voor schudder jullie hebben Ik kreeg van verschillende dealers te horen dat 30 pk als minimum werd aangehouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 01:04 



 
Profiel   

Ik heb van op de foto te zien dezelfde maaier als Grainey. Schudder zal ik nog eens een foto van moeten maken. Is een hele simpele die we goedkoop konden overnemen om eens te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:15 



 
Profiel   

Ja hoor, dat kan zeker :j De buurman hier heeft het een paar jaar zo gedaan, ik heb zijn minitrekker met een speciaal schuddertje ook weleens mogen gebruiken :D
Zoiets was het [ img ]
Uiteindelijk is hij toch voor een slag groter gegaan, het maaien en hooien kostte namelijk toch wel veel tijd op die manier, nu gaat het een stukje sneller.
Zelf hebben wij geen minitrekker, maar een mccormick 323, dat is meer dit model https://thumbs.tractorfan.nl/groot/m/mc ... ormick.jpg
past ook in een gewone garage en omdat het zo'n simpel model is kan er weinig aan stuk gaan. En is het onderhoud heel makkelijk grotendeels zelf te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:47 



 
Profiel   

Hier doet de buurman het ook met een mini trekker.
Hij is gepensioneerd en doet het echt voor de hobby.
Nu weet ik niet hoe groot je stukje is maar je doet er snel erg lang over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 18:54 



 
Profiel   

Ha! Ik heb dezelfde schudder als op het plaatje van achterom! Het gaat inderdaad minder snel dan met groot materiaal, maar neemt ook minder plek in het een kleinere draaicirkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:24 



 
Profiel   

Klopt, het stukje dat ik er destijds mee gemaaid en geschud heb, was heel klein en daarmee ideaal :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 19:47 



 
Profiel   

Bij ons valt het wel mee, maar ik denk dat de strela meer oppervlakte meepakt dan die hier afgebeeld staat... Wij doen een hectare maaien in ong een uur en schudden en/of wiersen een half uur per keer. Gaat altijd heel mooi en inderdaad een kleine draaicirkel is erg fijn! Wij hebben allemaal kleine stukjes die we maaien en dan moet je kort kunnen draaien :j Bij ons past ook geen groot materiaal door die kleien stukjes heen, de pers heeft al moeite genoeg soms.

Kan die afgebeelde schudder ook wiersen maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 21:43 



 
Profiel   

Grainey schreef
Kan die afgebeelde schudder ook wiersen maken?


Wat zijn wiersen...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 16:48 



 
Profiel   

O sorry, een wiers is een zwad, dat is al je het hooi klaarlegt op rijen tegen de regen of voor de hooipers, ik dacht dat wiersen een algemene term was.... :Y) Wij hebben namelijk getwijfeld om daar een acrobaat voor aan te schaffen, maar de strela kan het zelf ook goed genoeg naast schudden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 17:15 



 
Profiel   

Wiersen, duinen, op rol leggen.
Geen idee wat de echte naam zou zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 17:30 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Hier doet de buurman het ook met een mini trekker.
Hij is gepensioneerd en doet het echt voor de hobby.
Nu weet ik niet hoe groot je stukje is maar je doet er snel erg lang over.

Momenteel heb ik 50 are, dus dat is niet immens groot. Een minitrekker lijkt me ook handiger voor het onderhoud van zo een klein stukje. Naar toekomst toe zal er wellicht wel wat bijgehuurd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 17:37 



 
Profiel   

Grainey schreef
O sorry, een wiers is een zwad, dat is al je het hooi klaarlegt op rijen tegen de regen of voor de hooipers, ik dacht dat wiersen een algemene term was.... :Y) Wij hebben namelijk getwijfeld om daar een acrobaat voor aan te schaffen, maar de strela kan het zelf ook goed genoeg naast schudden.

Ah! Ja dat kan maar vergt wel wat heen en weer rij werk. Hij gaat maar 1 kant op namelijk, maar wij gebruiken hem daar ook voor.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 04:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen