Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vrachtwagen huren, trailer huren, transport huren..Wijsheid?

 
Profiel   

Hey bokkers!

Graag hoor ik jullie ervaringen.
Ik wil graag zondag 6 maart naar de Xtreme Trail in Empe, en heb al met een lieve vriendin kunnen regelen dat we de reis (Zuid-Limburg naar daar, met wat geluk 2,5, met pech 3 uur) niet op een dag twee keer hoeven te maken, aangezien we zaterdag op zondag bij haar op stal kunnen slapen.

Maar het vervoer...

Ik heb geen eigen auto, en geen trailer. Ik zou dus óf de auto van mijn ouders moeten lenen (Saab 9-5) óf een vrachtwagentje of transport moeten huren.

Ik heb al offertes aangevraagd en dit zijn mijn opties:

-Trailer huren, zo'n 45 euro per dag, maar ik heb er nog nooit mee gereden. Ook weet ik nog niet of ik het met de auto van mijn ouders wel mag trekken (en of ik de auto überhaupt mag lenen..)

-Vrachtwagentje huren, inclusief de 650km die ik dat weekend in totaal af zou leggen zou die zonder tanken al 365 kosten.

-Vervoer huren, waarvan de goedkoopste optie op dit moment 500 euro is.

Op dit moment leun ik naar het vervoer huren, want het vrachtwagentje huren zal niet veel goedkoper uit gaan vallen, en dan heb ik een ervaren chauffeur.

Tips? Help? Want 500 euro is voor een weekendje wel best wat geld :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 09:55 



 
Profiel   

Als je zelf nog nooit gereden hebt met een trailer, dan zeker niet gaan doen. Ken je niet iemand die met auto die wil rijden voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:01 



 
Profiel   

Laurahh schreef
Als je zelf nog nooit gereden hebt met een trailer, dan zeker niet gaan doen. Ken je niet iemand die met auto die wil rijden voor je?


Waarom niet? Als je nooit met een trailer gaat rijden leer je het toch nooit. Als het pas in maart is heeft TS genoeg tijd om te oefenen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:07 



 
Profiel   

Laurahh schreef
Als je zelf nog nooit gereden hebt met een trailer, dan zeker niet gaan doen. Ken je niet iemand die met auto die wil rijden voor je?


Ik ben bang van niet, ik denk niet dat ze zo snel 2 dagen achter elkaar 7 uur tijd “weggooien”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:08 



 
Profiel   

vrachtwagen huren, rijd makkelijker dan een auto met aanhanger denk ik en doordat je zelf rijd ben je flexibeler (+ dat paarden vaak prettiger reizen).
alternatief is van te voren auto en trailer huren/lenen en oefenen.
Sowieso ben ik geen voorstander van alleen met paard en auto/trailer op pad te gaan (en al helemaal niet ver(!)) dan heb je geen hulp onderweg als er iets gebeurt en tijdens het rijden niet iemand die je kan helpen of coachen.

Je plan is dus dag van te voren weg te gaan, de zondag de extreme trail te rijden en daarna weer terug te rijden naar huis? klinkt best vermoeiend voor paard, ruiter en dus de bestuurder.

Reist je paard wel makkelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:12 



 
Profiel   

VWestra schreef
vrachtwagen huren, rijd makkelijker dan een auto met aanhanger denk ik en doordat je zelf rijd ben je flexibeler (+ dat paarden vaak prettiger reizen).
alternatief is van te voren auto en trailer huren/lenen en oefenen.
Sowieso ben ik geen voorstander van alleen met paard en auto/trailer op pad te gaan (en al helemaal niet ver(!)) dan heb je geen hulp onderweg als er iets gebeurt en tijdens het rijden niet iemand die je kan helpen of coachen.

Je plan is dus dag van te voren weg te gaan, de zondag de extreme trail te rijden en daarna weer terug te rijden naar huis? klinkt best vermoeiend voor paard, ruiter en dus de bestuurder.

Reist je paard wel makkelijk?


Klopt, dat is het plan inderdaad. Het originele idee was om de heen en terugreis ook nog op dezelfde dag te doen, maar dat hoeft gelukkig niet meer.

Alleen zou ik sowieso niet gaan! Minstens mijn vriend of mijn ouders mee.

We moeten het reizen sowieso nog oefenen, want de enige keer dat ze bij mij op de trailer stond was toen ze gebracht werd. Toen kwam ze helemaal bezweet van de trailer, maar het was dan ook de warmste dag van het jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:15 



 
Profiel   

Als je er 1 hebt die ook nog eens weinig ervaring heeft met transport zou ik voor een B rijbewijs wagen gaan. Is voor jezelf makkelijker als met een trailer en voor je paard ook makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:16 



 
Profiel   

MelissaV schreef
Als je er 1 hebt die ook nog eens weinig ervaring heeft met transport zou ik voor een B rijbewijs wagen gaan. Is voor jezelf makkelijker als met een trailer en voor je paard ook makkelijker.


Ik weet dus helaas niet of ze veel of weinig ervaring heeft met transport. Ik kreeg haar toen ze 11 was en weet verder 0 over haar verleden, behalve dat de verkoper, die haar zelf pas 3 maanden had, zei dat ze makkelijk op en van de trailer gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:21 



 
Profiel   

Ik zou een trailer huren. Je hebt nog genoeg tijd om te oefenen. Wat is het kenteken van de auto van je ouders? (kan ook per pb uiteraard :) ).
Dan reken ik even voor je uit wat je mag trekken en of je een BE rijbewijs nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:24 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Laurahh schreef
Als je zelf nog nooit gereden hebt met een trailer, dan zeker niet gaan doen. Ken je niet iemand die met auto die wil rijden voor je?


Waarom niet? Als je nooit met een trailer gaat rijden leer je het toch nooit. Als het pas in maart is heeft TS genoeg tijd om te oefenen :j


Had even gemist dat ze nog 2 maanden tijd heeft. Dan zou het wel kunnen als ze het leert onder begeleiding inderdaad. Zou dan wel de goedkoopste optie zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:24 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Waarom niet? Als je nooit met een trailer gaat rijden leer je het toch nooit. Als het pas in maart is heeft TS genoeg tijd om te oefenen :j

Waarmee?
Ze heeft zelf geen auto en geen trailer.
Met een auto en trailer op de snelweg rijden met groot verkeer is best inspannend als je je combinatie niet goed kent.
Hoe vlot kun je inhalen, hoe stabiel ligt de trailer als het waait en je ingehaald wordt door een grote vrachtwagen, hoe reageert je paard op, te dicht, achterop komende vrachtwagens, enz...
Ik zou in deze situatie voor een vrachtwagentje gaan, is wel zo veilig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:26 



 
Profiel   

Pfoe TS, wat een avontuur. Ik zou hier nu al wakker van liggen.
Omdat ik een stresskip ben zou ik het vervoer uitbesteden. Kost wel wat, maar een vrachtwagen ook.
Trailer huren is het goedkoopst. Maar wat als er war gebeurt? Hoe zit het met verzekeringen?
Onervaren zo'n lange reis maken is wel echt een onderneming. Maar niet onmogelijk.
Ik zou trouwens wat langer blijven. De trail is zondag, dan zou ik de dag erna pas terug reizen.
Ik vind het ook een erg grote afstand om een uitstapje te maken. Zijn er geen opties dichter inde buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:31 



 
Profiel   

Ik zou in dit geval wachten tot een leuke dag bij stal Tilburgs in Bergeijk, ipv een halve wereldreis vanuit Zuid Limburg naar boven Apeldoorn te maken. Bergeijk is max anderhalf uur enkele reis, schat ik en het trailpark is er bij mijn weten groter en volwassener.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:32 



 
Profiel   

Yvette81 schreef
Pfoe TS, wat een avontuur. Ik zou hier nu al wakker van liggen.
Omdat ik een stresskip ben zou ik het vervoer uitbesteden. Kost wel wat, maar een vrachtwagen ook.
Trailer huren is het goedkoopst. Maar wat als er war gebeurt? Hoe zit het met verzekeringen?
Onervaren zo'n lange reis maken is wel echt een onderneming. Maar niet onmogelijk.
Ik zou trouwens wat langer blijven. De trail is zondag, dan zou ik de dag erna pas terug reizen.
Ik vind het ook een erg grote afstand om een uitstapje te maken. Zijn er geen opties dichter inde buurt?


Opties in de buurt zijn er inderdaad ook, maar het feit dat er nu een rassendag is trekt me, haha.

Bergeijk staat zeker ook nog op de planning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:33 



 
Profiel   

Oh volgens mij heb ik op Facebook ook op je bericht gereageerd :D
Ik zou Bergeijk toch ook serieus overwegen. Die rassendagen doen ze wel vaker.

Je hebt nog genoeg tijd. Ik zou van tevoren met een aanhanger en de auto van je ouders oefenen met een ervaren rijder. Dat hoeft niet eens een trailer te zijn, maar puur om het voelen van iets achter de auto. Dan is de stap naar je paard er op al veel kleiner. En rijden als een oud wijf met optrekken, remmen en door de bochten. Eenmaal de snelweg op is het ergste geweest.

En ondertussen ook trailer trainen met je paard. Want niets zo stressvol als dat niet wil. Zeker niet op ander terrein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:43 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Oh volgens mij heb ik op Facebook ook op je bericht gereageerd :D
Ik zou Bergeijk toch ook serieus overwegen. Die rassendagen doen ze wel vaker.

Je hebt nog genoeg tijd. Ik zou van tevoren met een aanhanger en de auto van je ouders oefenen met een ervaren rijder. Dat hoeft niet eens een trailer te zijn, maar puur om het voelen van iets achter de auto. Dan is de stap naar je paard er op al veel kleiner. En rijden als een oud wijf met optrekken, remmen en door de bochten. Eenmaal de snelweg op is het ergste geweest.

En ondertussen ook trailer trainen met je paard. Want niets zo stressvol als dat niet wil. Zeker niet op ander terrein.


Zou goed kunnen! Ik betwijfel eerlijk gezegd dat ik de auto voor zoiets mag pakken (zou ik mijn theoretische dochter ook niet laten doen), en ik hoor net dat ik, samen met de mensen die meekomen (vriend, beste vriendin, eventueel beide) in de vrachtwagen mee kunnen rijden. Dus ik denk dat ik die optie ga pakken. Veel minder gestress of ik wel genoeg ervaring heb etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:47 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik zou in dit geval wachten tot een leuke dag bij stal Tilburgs in Bergeijk, ipv een halve wereldreis vanuit Zuid Limburg naar boven Apeldoorn te maken. Bergeijk is max anderhalf uur enkele reis, schat ik en het trailpark is er bij mijn weten groter en volwassener.


Die optie gaf ik ook al aan in TS haar andere topic.

De rassendagen bij Empe worden vaker georganiseerd.
Ik zou dus eerst naar Bergeijk gaan:
Dichterbij
Leer je paard kennen bij vervoer
Niet meteen de eerste keer weg zoveel uur op de trailer/ vrachtwagen
Bovenste geldt ook voor jezelf

Uit ervaring kan ik je vertellen dat een trailerrit mentaal heel inspannend is voor je paard/ pony.
Ik heb vakantie ervaring (Luxemburg, meerdere keren Duitsland en België) met mijn oudste shet. Binnen Nederland kunnen wij overal naartoe zonder overnachting.
Mn jongste shet is mee naar het strand geweest (ongeveer 2 uur rijden) en meerdere keren een half uur tot een uur hier in de omgeving.
Van de zomer naar Bergeijk en de trailerrit incl het park was teveel voor hem.
Bergeijk was voor ons 1 uur en drie kwartier rijden.
Empe echter was ruim een uur en dat in combinatie met het park hield hij mentaal beter vol.

Mijn pony's zijn dus wel gewend om op pad te gaan.
Dus of je gaat vanaf nu elke week oefenen met rijden met trailer en trailer laden, gewoon ergens anders rijden/ wandelen om jezelf en je paard ervaren te maken met op pad te gaan of je geeft een hoop geld uit en laat je rijden.

Want of je nou auto plus trailer of met een vrachtwagen rijdt, beide combinaties zijn vreemd voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:47 



 
Profiel   

Ik ga toch met Ibbel, het is wel een hele onderneming voor een leuke middag. Nog afgezien van de kosten.

Een Saab mag redelijk wat trekken, maar afhankelijk van de uitvoering heb je daar al snel BE voor nodig. Als het toegestane gewicht van de auto plus toegestaan van de trailer boven de 3500 kg komt heb je aan B niet genoeg. Maakt niet uit of je alle laadvermogen gebruikt, als het sommetje Toegestane Maximale Massa auto + TMM aanhanger meer is dan 3500 kg dan BE.

Ik heb even de gegevens van een willekeurige 9-5 erbij gepakt, die auto heeft zelf een TMM van 2170 kg. Betekend dus dat je met een trailer met TMM 1400 kg al BE nodig hebt. Veel anderhalf paards trailers hebben een TMM van 1600 kg, zou je dus na moeten vragen waar je de trailer wilt huren.

Omdat rijden met een trailer best wat ervaring vraagt zou ik ook eerder naar een vrachtwagentje neigen. Wel op het laadvermogen letten, er zijn vrachtwagens met 3500 kg TMM (zodat je nog met B mag rijden) die zelf al een behoorlijk leeggewicht hebben. Er blijft dan nauwelijks genoeg over voor chauffeur, bijrijder en materiaal, laat staan een paard van 5-600 kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:48 



 
Profiel   

Als je geen ervaring hebt met het rijden met een trailer, dan binnen nu en een week of 2 iig je E achter B halen en gaan oefenen. Ik vind alleen oefenen echt te weinig of je moet echt komende weken elke week een keer kunnen oefenen (incl paard).

Maar een vrachtwagentje reist waarschijnlijk relaxter voor je paard en voor jezelf. ALleen is de vraag, hoe ervaren ben jij met grote voertuigen?
Want zomaar in een B vrachtwagentje stappen en wegrijden is ook lang niet bij iedereen aan te raden.

Je ouders niet ervaren met het rijden met een combi? Dan zou ik die een fijne overnachting aanbieden en hen laten rijden met een gehuurde trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:52 



 
Profiel   

Nogmaals: we gaan sowieso nog oefenen met trailer laden en kleinere ritten tot die tijd.

En omdat het qua bedrag misschien 50 euro scheelt tussen laten rijden en zelf een vrachtwagen huren ga ik voor laten rijden.

Mijn vader heeft wel ervaring met aanhangers, campers, en caravans, maar niet met paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 10:54 



 
Profiel   

Ik zou lekker gaan kijken en nieuwe mensen ontmoeten.

Als je je paard mee wilt nemen voor 500 euro, moet je wel heeeeeeel graag willen en dichterbij heb je ook een mogelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:19 



 
Profiel   

Santos_05 schreef
Ik zou lekker gaan kijken en nieuwe mensen ontmoeten.

Als je je paard mee wilt nemen voor 500 euro, moet je wel heeeeeeel graag willen en dichterbij heb je ook een mogelijkheid.



Je mag niet zomaar komen kijken bij Empe :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 11:22 



 
Profiel   

Heb je deze al gezien? Vlak over de grens

https://m.facebook.com/GP-Renting-115695680561287/

Die B wagentjes zijn echt niet zo spannend om mee te rijden hoor. Rijd juist heel fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:12 



 
Profiel   

Wow, wat een geld.
Ik zou hier echt geen 500 euro voor over hebben.

Dus nagaan of je auto kunt lenen (goede afspraken maken als er wat gebeurd) en kijken of je daarmee trailer mag trekken.

En anders zou ik een andere activiteit gaan uitzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:13 



 
Profiel   

Popstra schreef
Heb je deze al gezien? Vlak over de grens

https://m.facebook.com/GP-Renting-115695680561287/

Die B wagentjes zijn echt niet zo spannend om mee te rijden hoor. Rijd juist heel fijn


Zij zitten nog verder van mij vandaan en zijn over het algemeen en daardoor nog duurder dan de optie in mijn op.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen