Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vrachtwagen huren, trailer huren, transport huren..Wijsheid?

 
Profiel   

Onali schreef
Santos_05 schreef
Ik zou lekker gaan kijken en nieuwe mensen ontmoeten.

Als je je paard mee wilt nemen voor 500 euro, moet je wel heeeeeeel graag willen en dichterbij heb je ook een mogelijkheid.



Je mag niet zomaar komen kijken bij Empe :+


Kun je je dan niet gewoon als deelnemer inschrijven en geen paard meenemen?

Zelf rijden met trailer vind ik gekkenwerk.
Het is 2 uur en 3 kwartier enkele reis, dat rijden met veel rijervaring is zwaar, maar zonder ervaring met rijden met trailer..

500 euro is een boel geld, maar alleen jij kunt bepalen of je dat er voor over hebt.
Ik zou dichterbij gaan, zeker als dat vergelijkbaar of beter is..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:40 



 
Profiel   

Kun je niet kijken of er iemand anders uit jouw buurt (zeg in de omtrek van 50km) ook daar heen gaat zodat je met die perso(o)n(en) mee kunt rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:52 



 
Profiel   

pjotrg schreef
Kun je niet kijken of er iemand anders uit jouw buurt (zeg in de omtrek van 50km) ook daar heen gaat zodat je met die perso(o)n(en) mee kunt rijden?


Theoretisch wel! Maar helaas heeft mijn pony ontzettende voernijd en denk ik niet dat dat goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:59 



 
Profiel   

Nala schreef
Popstra schreef
Heb je deze al gezien? Vlak over de grens

https://m.facebook.com/GP-Renting-115695680561287/

Die B wagentjes zijn echt niet zo spannend om mee te rijden hoor. Rijd juist heel fijn


Zij zitten nog verder van mij vandaan en zijn over het algemeen en daardoor nog duurder dan de optie in mijn op.


En als je gepakt word als nederlander terwijl je in een auto met Belgisch kenteken rijd heb je een nog duurder weekendje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:11 



 
Profiel   

Dat kan wel, maar dan moet je dit aangeven bij belastingdienst (zag ik laatst op wegmisbruikers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:30 



 
Profiel   

Ik vind de optie van het vrachtwagentje huren niet eens zo gek duur eerlijk gezegd aangezien ze schrijft dat dit inclusief de benzine is die ze nodig heeft.

Dus TS, ik zou voor het vrachtwagentje gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:35 



 
Profiel   

Heel eerlijk? := ik ken een aantal mensen die de X-treme trail hebben gedaan en zij vonden het allemaal enorm tegenvallen en daarnaast schreeuwend duur, voor wat je ervoor mag doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:45 



 
Profiel   

kamsel schreef
Onali schreef



Je mag niet zomaar komen kijken bij Empe :+


Kun je je dan niet gewoon als deelnemer inschrijven en geen paard meenemen?

Zelf rijden met trailer vind ik gekkenwerk.
Het is 2 uur en 3 kwartier enkele reis, dat rijden met veel rijervaring is zwaar, maar zonder ervaring met rijden met trailer..


Zonde van je geld. Je betaald bij de rassendag €50

Kwa rijden, ik vind het meevallen. Zeker de snelweg is heel makkelijk. Tis maar net wat je gewend bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:51 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik vind de optie van het vrachtwagentje huren niet eens zo gek duur eerlijk gezegd aangezien ze schrijft dat dit inclusief de benzine is die ze nodig heeft.

Dus TS, ik zou voor het vrachtwagentje gaan!


Het genoemde bedrag voor het huren is zonder benzine -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:57 



 
Profiel   

Ik zou het niet doen. Klinkt als een heel duur uurtje spelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:07 



 
Profiel   

Ik denk dan alleen maar; waarom maak je het je zelf en je pony zo moeilijk?

Er is een optie dichterbij. Het kost achterlijk veel geld voor iets wat tegen gaat vallen (als ik de verhalen mag geloven) en het gaat behoorlijk veel stress opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:13 



 
Profiel   

Nala schreef
KimD schreef
Ik vind de optie van het vrachtwagentje huren niet eens zo gek duur eerlijk gezegd aangezien ze schrijft dat dit inclusief de benzine is die ze nodig heeft.

Dus TS, ik zou voor het vrachtwagentje gaan!


Het genoemde bedrag voor het huren is zonder benzine -O-


Oh sorry, verkeerd gelezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:29 



 
Profiel   

Poe ik zou hier persoonlijk denk ik ook zo maar niet aan beginnen...

Als ik zelf de vraag zou krijgen om deze route 2 keer te rijden (met mijn nieuwe nette B vrachtwagen) , dus ene dag heen en andere dag (of paar dagen later terug) dan zou ik inderdaad ook al snel richting bedrag van 400 - 475 euro uitkomen, de kilometers vanuit zuid-limburg tikken gewoon heel hard aan als je dan richting Empe moet.

Daarnaast is het wat anderen hier al zeggen best zwaar voor een paard om wat langer te reizen, zeker als ze het niet gewend zijn. Zo' n clinic daar kan ook al heel intensief zijn dus je paard zal wel het nodige te verduren krijgen, hoewel mijn ervaring inmiddels wel is dat de meeste paarden die ik bij mij op de wagen krijg gewoon heel fit en relaxed er vanaf komen, zo'n wagen reist echt wel optimaal voor ze.

Optie om zelf met trailer nog te oefenen en auto te lenen is zeker een optie maar dan zou ik wel al een aantal keer ermee gereden willen hebben voor je zo'n lange tocht gaat maken, zodat je beetje feeling hebt met hoe de combinatie aanvoelt en reageert.

Optie Bergeijk het xtreme park zou ik ook zeker in gedachten houden als ik jou was, stuk dichterbij en ook daar kun je rassendag (laten) organiseren als dat hetgeen is wat je zo aanspreekt.

Als je de kosten en tijd ervoor over hebt om toch naar Empe te gaan is dat natuurlijk ook prima en leuk, maar hopelijk gaat het niet tegen vallen (in welk opzicht dan ook).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:02 



 
Profiel   

Ik zou die 500 euro investeren in je Be E rijbewijs. Kun je volgend jaar een bus en trailer huren en erheen gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:15 



 
Profiel   

Utixo schreef
Popstra schreef
Heb je deze al gezien? Vlak over de grens

https://m.facebook.com/GP-Renting-115695680561287/

Die B wagentjes zijn echt niet zo spannend om mee te rijden hoor. Rijd juist heel fijn




En als je gepakt word als nederlander terwijl je in een auto met Belgisch kenteken rijd heb je een nog duurder weekendje.

Grappig want ze verhuren dus best vaak aan Nederlanders....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:50 



 
Profiel   

Maakt voor de verhuurder ook niet uit... de bestuurder krijgt de boete.
Dat iets vaak gebeurt wil niet zeggen dat het klopt.
Veel mensen rijden met verkeerde zaken, bv ook vaak over beladen. Zonder het zelf te weten.
Zo lang er geen controle is, gaat het goed. Maar de boetes zijn best hoog als je het niet goed regelt.
(Het kan nl wel maar dan betaal je er weer extra belasting over en is het meteen qeer bijna net zo duur).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:55 



 
Profiel   

Maar je mag 2 weken met een buitenlands kenteken in NL rijden lees ik net dus het zal wel los lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:55 



 
Profiel   

Utixo schreef
Popstra schreef


Zij zitten nog verder van mij vandaan en zijn over het algemeen en daardoor nog duurder dan de optie in mijn op.


En als je gepakt word als nederlander terwijl je in een auto met Belgisch kenteken rijd heb je een nog duurder weekendje.


Waar haal je deze onzin vandaan?


Laatst bijgewerkt door Sunnda op 05-01-22 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:56 



 
Profiel   

Ik heb ruim een jaar geleden mijn BE gehaald en afgelopen weekend voor het eerst met trailer (BE combi) gereden met paard erin. In de tussentijd alleen maar mijn eigen kleine autootje. Het was even wennen maar ik vond het prima te doen. Als ik jou was zou ik een B combi overwegen en mits mogelijk daar even een halve dag in rondrijden om te oefenen. Zorg dat je weet hoe je moet aan- en afkoppelen, dan kun je, als je achteruit rijden/keren nog niet kan, altijd de trailer loskoppelen en zo omdraaien (voor je het paard erin zet dan :+ ). Ik vond het in ieder geval allemaal wel meevallen, maar ben er sowieso vrij nuchter in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:01 



 
Profiel   

Popstra schreef
Maar je mag 2 weken met een buitenlands kenteken in NL rijden lees ik net dus het zal wel los lopen


Als je zelf van de nationaliteit van het kenteken bent, als ik het zo goed begrijp via de site van de belastingdienst.
Dus bv een Belg mag er inderdaad 2 weken vrij mee rondrijden maar een Nederlander niet?
Of klopt dat niet? Staat niet heel duidelijk omschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 16:03 



 
Profiel   

Citaat
aar haal je deze onzin vandaan?


Waaruit concludeer jij dat het onzin is? Als Nederlander in een auto met BE kenteken rijden in NL is een fiscaal vergrijp. Er kan inderdaad eenmaal per jaar een verzoek indient worden bij de belastingdienst voor vrijstelling voor maximaal 2 weken, maar zomaar in een auto met BE kenteken rondrijden in NL mag niet.
Deze vrijstelling is er dus bijvoorbeeld als je het wagentje huurt, dan kun je dat leuk 1x per jaar doen. Maar hij is er vooral voor dat als je met pech in het buitenland strand, je met een buitenlandse huurauto door NL kunt rijden.
Nogmaals, als je deze vrijstelling niet aanvraagt pleeg je een fiscaal vergrijp op het moment dat je NL binnenrijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:40 



 
Profiel   

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... torrijtuig

Je kunt natuurlijk ook BPM betalen als je hem huurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 17:48 



 
Profiel   

Onali schreef
Santos_05 schreef
Ik zou lekker gaan kijken en nieuwe mensen ontmoeten.

Als je je paard mee wilt nemen voor 500 euro, moet je wel heeeeeeel graag willen en dichterbij heb je ook een mogelijkheid.



Je mag niet zomaar komen kijken bij Empe :+


Nooit niet of nu niet? Wij gaan binnenkort ook, juist om andere eigenaren te ontmoeten:
"De rassendagen zijn er natuurlijk ook om andere eigenaren te ontmoeten."

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:31 



 
Profiel   

Ja de deelnemers :')
Hebben jullie nooit de regels/ voorwaarden gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 16:43 



 
Profiel   

Onali schreef
Ja de deelnemers :')
Hebben jullie nooit de regels/ voorwaarden gelezen?


Daar staat in dat de trail zelf niet toegankelijk is voor begeleiding, maar dat is bijv. bij een crosstraining toch ook zo. Kijken vanaf een afstand, rondleiding, andere mensen ontmoeten, lijkt me nog steeds een goede reden om te gaan zonder paard op een rassendag ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 62 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen