Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hooinet ophangen in trailer

 
Profiel   

Goedemiddag allemaal!

Ik heb net m'n eerste trailer gekocht, wat ben ik trots *\o/*

Nu hangt dat ophangstaafje iets hoger dan borsthoogte van het paard helemaal in de nok van de trailer, hier kan mijn paard niet aan en zeker niet als er al wat uitgegeten is.

Ik dacht aan de onderkant met strotouwtjes aan de haakjes van de touwen vast te maken, zodat het gespannen wordt over de voorkant. Helaas is mijn jong paard een enorme prutser en ben ik bang dat hij aan die touwtjes gaat beginnen trekken en bijten tijdens de rit :-)

Hoe lossen jullie dat op?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:43 



 
Profiel   

Sowieso is een hooinet aan het dak ophangen ontzettend stom. Wie dat ooit bedacht heeft als trailerbouwer heeft nog nooit in een trailer gestaan met een hooinet voor z'n neus. Dat wordt bij remmen, optrekken en bochten een slingerende boksbal. Daat leer je een paard heel snel mee niet meer de trailer in te willen.
Ik zet mijn hooinet daarom opzij vast aan het raster voor het zijraampje.

Vastzetten aan de zijkant waar je paard ook vaststaat gaat uiteraard ook. Als je een touw op maat met aan twee kanten musketonhaken gebruikt kan je paard prutsen wat-ie wil, maar dan raakt het niet los.

En dan dus wel de andere kant aan het dak vast, zodat het net tussen 2 punten vastzit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 14:54 



 
Profiel   

Hey Ibbel!
Het is geen haak aan het dak, het is een soort stukje ijzer tussen de twee voorste wanden, echt in de nok van de trailer. Maar ik versta je punt wel, hooinet aan het dak hangen is heel ondoordacht ;-)

Ik zal het eens proberen met haken vast te maken. Lijkt inderdaad enige optie. De ramen hangen hoger dan dat stukje ijzer dus is geen oplossing jammer genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:09 



 
Profiel   

Heb je een hooinet nodig onderweg?

Anders zou ik tussen beide raampjes er 1 spannen en in een driehoek spannen met de raampjes (heb je die aan beide kanten) en 1 in de nok. Of kan hij er dan nog niet bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:14 



 
Profiel   

[ img ]
Ik heb voor in mijn trailer aan beide kanten een vast oog zitten. Daar hang ik dmv karabijnhaken mijn hooinet tussen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 15:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen