Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe trailer gekocht - afgekeurd door fout loswerk chassis

 
Profiel   

Goedemiddag,

Wat een enorme tegenslag...

Twee weken geleden een tweedehands trailer gekocht, heel mooie trailer, goede staat, binnenkant vernieuwd, we waren direct verkocht.

Alle wanden, onderkant, dak, venster, aankoppeling bekeken, was allemaal prima in orde.

Vandaag zijn we ermee op keuring gegaan (verplicht na verkoop). Rode kaart gekregen!

Was nochtans vorig jaar helemaal goed gekeurd zonder opmerking bij vorige eigenaar.

Problemen:
- Chassis moet eens gescheurd zijn en hebben ze opnieuw moeten lassen, hierbij hebben ze de asses aan het chassis vastgemaakt en dat mag niet
- Oplooprem is niet ok

Verder zie foto hieronder van keuringsbewijs.

Ik ben zelf aan het twijfelen wat te doen, kan ik vorige eigenaar aanspreken op verborgen gebreken? Laat ik het vermaken of geef ik trailer terug en vraag geld terug? Kan ik eventueel een deel van het bedrag terug vragen?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:19 



 
Profiel   

Wat staat er op je koopcontract ?
En is het be of nl ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:26 



 
Profiel   

Koopcontract staat in staat van ophaling, maar een chassis kun je als gewone mens niets aan zien...

Is in Belgie

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:27 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:28 



 
Profiel   

Dat is in België normaal zoiets, enkel de eerste keuring is ze streng(bij verandering van eigenaar), daarna mag je er vanalles mee doen, zolang alle basis werkt, kraait er geen haan naar.

(Soortgelijk meegemaakt, vernieuwde vanne gekocht, naar keuring na aankoop, rood, de gewichtsverdeling tussen de voor- en achteras zat niet juist(door de renovatie))

Ga ermee naar een goeie garage waar ze ook kunnen lassen of beter nog naar een aanhangwagen bouwer, die lossen dat op en laten hem dan keuren. Van waar ben je? In w-vl weet ik wel enkele mensen die zoiets kunnen oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 16:44 



 
Profiel   

@tengeltje11, ja wij zijn van WVL. Van Brugge, maar wil gerust eindje rijden voor goeie herstelling :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 17:15 



 
Profiel   

Dede is een hele goeie, die maakt eigenlijk complete aanhangwagens op vraag. Zit in Sint-eloois-winkel, is niet vlakbij, maar volgens mij zeker de moeite, werkt aan een heel correcte prijs ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:19 



 
Profiel   

https://www.constructiedede.be/

Dit is hun site.

Onze garage zou daar ook wel weg mee kunnen, maar zij zitten in Ieper, is nog wat verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 18:20 



 
Profiel   

EscaEllie schreef
@tengeltje11, ja wij zijn van WVL. Van Brugge, maar wil gerust eindje rijden voor goeie herstelling :-)

In aardenburg (maldegem net grens over) zit een goede man voor trailers (jeba trailers)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:01 



 
Profiel   

christel0908 schreef
EscaEllie schreef
@tengeltje11, ja wij zijn van WVL. Van Brugge, maar wil gerust eindje rijden voor goeie herstelling :-)

In aardenburg (maldegem net grens over) zit een goede man voor trailers (jeba trailers)


Is het gevaar daar niet dat de regels in nl anders zijn dan die in be voor trailers door de keuring te krijgen?(en volgens mij zijn ze in België bij de eerste keuring na aankoop echt een stuk strenger dan een keuring in Nederland?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:09 



 
Profiel   

Is het gevaar daar niet dat de regels in nl anders zijn dan die in be voor trailers door de keuring te krijgen?(en volgens mij zijn ze in België bij de eerste keuring na aankoop echt een stuk strenger dan een keuring in Nederland?)[/quote]

Nee wij wonen ook in België, deze man heeft de kennis en kan ook indien nodig, met de trailer naar de technische keuring in België
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen