Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Ons trailer opknap avontuur

 
Profiel   

hallo lieve bokkers!


Een aantal weken terug hebben wij een weijer trailer overgekocht van een stalgenootje:

[ img ]

[ img ]


Wij wisten dat de trailer niet goed meer was, gelukkig is het onderstel nog erg goed en besloten wij de trailer zelf op te gaan knappen.
Helaas kon ik niet echt antwoorden vinden op bokt dus dacht ik begin mijn eigen volg topic,misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.
Zo hebben wij voor de zijwanden een 18 mm betonplex plaat besteld en voor de bodem een 27mm betonplex plaat. Hier gaat uiteraard nog rubber overheen om hem zo lang mogelijk mee te laten gaan.
Deze platen zijn afgelopen woensdag binnen gekomen ( via een collega van mijn vriend ) dus wij besloten gister om de panelen alvast te verwijderen, omdat alles vrij goed rot was hadden we in een middagje alle zijpanelen eruit.

[ img ]

Helaas waren we vrij moe hierna en hebben besloten de bodem de volgende dag te doen.
Zo gezegt zo gedaan in 2 uur tijd was ook de bodem verwijderd *\o/* .

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Helaas konden wij geen plek vinden om dit ergens binnen te doen dus vandaar dat we het hier kunnen doen zoals te zien op de foto.

De volgende stap worde de bedrading vervangen en de platen op maat laten zagen door mijn schoonpaps die werkt namelijk in het hout.

We zijn heel benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden , volgen jullie ons avontuur mee?

liefs
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 20:00 



 
Profiel   

Zo goed bezig en leuk project.
Ben benieuwd naar de vorderingen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 22:35 



 
Profiel   

ja wij ook! haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 09:53 



 
Profiel   

Bij opslagbedrijven als shurguard kun je meestal ook grotere ruimtes huren waarin je wel binnen aan de trailer kan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-22 09:56 



 
Profiel   

Albert schreef
Bij opslagbedrijven als shurguard kun je meestal ook grotere ruimtes huren waarin je wel binnen aan de trailer kan werken.




Ach als je maar hard genoeg werkt dan krijg je het niet koud en als de buren een beetje coulant zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 09:12 



 
Profiel   

Karreman schreef
Albert schreef
Bij opslagbedrijven als shurguard kun je meestal ook grotere ruimtes huren waarin je wel binnen aan de trailer kan werken.




Ach als je maar hard genoeg werkt dan krijg je het niet koud en als de buren een beetje coulant zijn...


we hadden alleen maar leuke mensen in de straat die het juist leuk vonden om het voerderingen te zien . alst goed is hebben we hem met een paar weken af. aankomend weekend gaan we alle maten opnemen voor de nieuwe planken zin innn

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-22 18:57 



 
Profiel   

Super leuk! Wij zijn net klaar met het opknappen van mijn trailer. We hadden het geluk dat we op stal in een loods konden werken. Voor een hoop werkzaamheden moet het boven de 5 of 15 graden zijn met bijvoorbeeld kitten, lijmen of houtsealen dus dan is een binnenplek echt heel handig.

Benieuwd naar jullie vorderingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 19:50 



 
Profiel   

vandaag zijn de spullen voor de elektriciteit binnen gekomen ! meteen zelf maar het stekkertje in elkaar gezet.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 17:29 



 
Profiel   

Ondertussen zijn de platen op maat gezaagt en de randen geseald!
Als het goed is gaan ze volgende week naar de schilder toe.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-22 10:21 



 
Profiel   

Hoe staat het er nu mee? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 09:43 



 
Profiel   

de platen zijn nu bij de schilder , geen idee wanneer ze klaar zijn. als het goed is gaan we vrijdag mits het mooi weer is de electriciteit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-22 11:03 



 
Profiel   

Gebruiken jullie de oude deurprofielen voor het deurtje of gaan jullie deze vernieuwen? Ik heb onlangs ook een Weijer trailer gekocht en we zijn er een zadelkamer in aan het maken. Er komt een extra deur daarvoor aan de andere kant en ik ben op zoek naar de profielen voor langs het deurtje. Heb Weijer zelf al gebeld maar zij zitten voor ons helemaal aan de andere kant van het land om "even" langs te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-22 09:40 



 
Profiel   

Fleda schreef
Gebruiken jullie de oude deurprofielen voor het deurtje of gaan jullie deze vernieuwen? Ik heb onlangs ook een Weijer trailer gekocht en we zijn er een zadelkamer in aan het maken. Er komt een extra deur daarvoor aan de andere kant en ik ben op zoek naar de profielen voor langs het deurtje. Heb Weijer zelf al gebeld maar zij zitten voor ons helemaal aan de andere kant van het land om "even" langs te gaan.



we gaan hem vernieuwen, er zat een zadelkamertje in maar die hebben wij eruit gesloopt omdat ik het anders te weinig ruimte vind voor mijn paard om ook even zijn hals te kunnen laten dalen.
dus de ene kant van de zadelkamer deur gaat eruit en de andere komt nieuw ingebouwd terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 10:36 



 
Profiel   

Ondertussen heb ik een foto gekregen van de schilder ... nog even volhouden en dan kan de trailer weer in elkaar!!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 20:25 



 
Profiel   

Donderdag gaan we eindelijk de panelen ophalen ! onwijs veel zin om alles weer in elkaar te zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-22 20:00 



 
Profiel   

evita13 schreef
Donderdag gaan we eindelijk de panelen ophalen ! onwijs veel zin om alles weer in elkaar te zetten


Ben benieuwd! Maak vooral meer voortgangfoto's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 08:10 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien dit! ik volg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 08:35 



 
Profiel   

Leuk project! Wordt vast mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-22 14:28 



 
Profiel   

de panelen zijn inmiddels opgehaald, het plan is om vandaag te beginnen met in elkaar zetten maar dat hangt een beetje van mijn vriend af die heeft het namelijk nogal druk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-22 13:47 



 
Profiel   

evita13 schreef
Ondertussen heb ik een foto gekregen van de schilder ... nog even volhouden en dan kan de trailer weer in elkaar!!


[ [url=m/9yxBLZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er mooi uit!! ik ben heeel benieuwd naar het eindresultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 10:39 



 
Profiel   

Leuk "projectje" :D ben ook benieuwd hoe hij uiteindelijk wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-22 19:34 



 
Profiel   

Nou we zijn ondertussen iets verder, de bodem plaat staat nu in de bitume, deze heb ik geschuurd en ingesmeerd met bitume. Mijn vriend heeft een begin gemaakt met de verlichting. helaas bleken de lampen niet goed te zijn en moeten die helaas allemaal vervangen worden.



[ img ]

[ img ]

Hopelijk kan de bodem er snel in en dan kunnen we beginnen met opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-22 09:05 



 
Profiel   

evita13 schreef
Nou we zijn ondertussen iets verder, de bodem plaat staat nu in de bitume, deze heb ik geschuurd en ingesmeerd met bitume. Mijn vriend heeft een begin gemaakt met de verlichting. helaas bleken de lampen niet goed te zijn en moeten die helaas allemaal vervangen worden.



[ [url=m/lAzgig.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YWRLzl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk kan de bodem er snel in en dan kunnen we beginnen met opbouwen.


Balen van de lampen...
Maar de bodem ziet er gelikt uit *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-22 18:28 



 
Profiel   

Het is even geleden maar er is eindelijk een update !

vandaag is eindelijk de verlichting geinstalleerd en kunnen we volgende aankomend weekend beginnen met de platen erin te zetten ! onwijs blij mee natuurlijk.
De trailer is nu voorzien van nieuwe lampen en bedrading.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-22 19:01 



 
Profiel   

Mag ik vragen hou jullie de zijpanelen er uit hebben gekregen zonder de kap er af te halen? Gewoon slopen of elke bout apart los draaien?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-22 19:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen