WA verzekering voor bijrijder paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: WA verzekering voor bijrijder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 16:53

Het staat anders in de voorwaarden. Ik denk dat het een gevalletje is van callcenter-medewerkers die net niet goed zijn opgeleid.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 17:34

xLeticia schreef:
Degene aan de telefoon zei zelf echt letterlijk wat ik in mijn eerdere post geschreven heb. Letterlijk. Aan de hand daarvan hebben we bovenstaande voorbeelden opgenoemd en die antwoorden gekregen. Ze zei inderdaad letterlijk niet verzekerd.


Ik zou toch nog eens terug bellen, want jouw voorwaarden zijn heel erg afwijkend van de norm en wat letterlijk in hun voorwaarden staat.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: WA verzekering voor bijrijder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:42

Aangezien er in dit topic duidelijk veel mensen met verstand van verzekeringen zitten, stel ik mijn vraag ook even hier. Wij (twee zussen, wonen niet op hetzelfde adres) staan op het punt een paard aan te schaffen. We twijfelen alleen of het beter is om op papier beide eigenaar te zijn, of om te werken met een leaseconstructie waarbij één eigenaar is en één dus gewoon betaald. Zeker met verzekeringen ed zijn we daar over aan het twijfelen. Zijn er hier mensen die daar ideeën over hebben?

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: WA verzekering voor bijrijder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:30

Ik denk dat je prima beide eigenaar kunt zijn voor de verzekering. Als je allebei een avp hebt, zoeken de verzekeraars onderling maar uit wie wat betaald bij een schade. (check je polis even voor de zekerheid of paarden meeverzekerd zijn).

Als je het paard wilt verzekeren en/of de spullen, kun je bij de verzekeraar aangeven dat er 2 eigenaren zijn, die samen de polis willen afsluiten. Je kunt wel de premie van 1 banknummer laten incasseren.
Je moet niet 1 eigenaar de verzekering laten afsluiten. Want formeel krijg je alleen vergoed wat je schade is. Gaat je paard bijvoorbeeld dood en is er recht op een vergoeding, dan krijg je dus max de helft van de waarde van het paard betaald. Want de andere helft is niet van jou en heb jij dus geen schade van. (even kort door de bocht uitgelegd)

Denken anderen er anders over?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: WA verzekering voor bijrijder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 08:23

De verzekering hoeft vooraf niet te weten van wie het paard precies is. Als jij schade maakt met het paard, claim je de schade bij jouw aansprakelijkheidsverzekering.
De verzekering voor ziektekosten en overlijden zou ik op naam van 1 van jullie 2 zetten.
Een paard wordt niet dusdanig geregistreerd, dat te achterhalen is, wie precies de eigenaar is.

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:45

Flower033 schreef:
Ik denk dat je prima beide eigenaar kunt zijn voor de verzekering. Als je allebei een avp hebt, zoeken de verzekeraars onderling maar uit wie wat betaald bij een schade. (check je polis even voor de zekerheid of paarden meeverzekerd zijn).


Even voor de duidelijkheid : dit gaat over de aansprakelijkheid bij schade veroorzaakt door het paard.
Verder helemaal eens hiermee.

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:35

juval schreef:
Ik ben benieuwd, gaat zo'n verzekeringsmij echt bij het slachtoffer informeren van wie het paard was?

Mijn dochter is onlangs van haar paard gevallen, ritje met de ambu naar het zkh.. maar niemand heeft ooit gevraagd van wie het paard was. Het verhaal was gewoon 'van paard gevallen' verder werd niets gevraagd.


verzekeraars vragen of de schade op een derde te verhalen valt. Dat is wat er bedoelt wordt.