Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paspoort opgestuurd PRE Stamboek

 
Profiel   

Ik heb 6 weken geleden het paspoort opgestuurd voor de registratie,
Graag hoor ik van jullie die dit ook naar PRE Stamboek hebben verstuurd hoe lang het heeft geduurd en hoe weet je dat jouw paspoort retour gaat, krijg je een mail hierover?

De website staat dat het tot 6 weken kan duren en ze jou geen bevestiging van ontvangst o.d. geven, nu maakt dat stukje niet uit want ik heb hem met track en trace verzonden en een paar dagen na verzending was het pakketje al aangekomen bij hun.

Vind het toch wel vervelend
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 21:44 



 
Profiel   

Er zitten feestdagen tussen, waarin het stamboek kantoor wellicht gesloten was, een kunnen zulke perioden nog wel eens wat langer worden.
En anders gewoon even een mailtje sturen of bellen hoe het ervoor staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:08 



 
Profiel   

Oh praat me er niet over!! Mijn paspoort is 7 maanden (!!!) weggeweest. De communicatie was echt verschrikkelijk. Er is ondanks fout op fout geen enkele vorm van zelfreflectie of excuses getoond. Ik vond het echt een beschamende situatie, maar weet ook dat ik er helemaal niets mee kan.
Er zullen vast mensen zijn die zeggen dat we moeten waarderen dat deze dames het secretariaat bestieren uit liefde voor het ras en ik weet ook niet goed wat het alternatief is. Het is dat ik de paarden zo leuk vind, maar het gedoe met het stamboek is bijna reden genoeg om over te stappen naar een ander ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:10 



 
Profiel   

Bij een stalgenootje van mij heeft het ook ruim een half jaar geduurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:11 



 
Profiel   

Het is en blijft Spanje. Dat kan wel ffies duren. Heb je hem via de Nederlandse vereniging opgestuurd? Dan kan het wat langer duren. Wij hebben gewoon rechtstreeks naar het ancce gestuurd en hadden hem na een maand weer terug. Dan praat ik wel over bijna 11 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:23 



 
Profiel   

Het ligt echt niet aan Spanje. Als hij eenmaal daar is gaat het supersnel. In Nederland is er chaos ontstaan door allerlei issues met de registratieplicht en daardoor is de pleuris uitgebroken.

Je moet er echt achteraan blijven zitten en telkens om bevestiging vragen van de dingen die ze beloven, want anders komt je paspoort gewoon weer op een stapeltje te liggen en gebeurt er helemaal niets. Van de 7 maanden dat mijn paspoort weg was heeft hij 6 maanden in Nederland gelegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:32 



 
Profiel   

Jeeetje 6 en 7 maanden?!

Nou dan ga ik ze toch eens even mailen, zo lang wachten dan raak je toch bezorgd of je je paspoort nog wel terug krijgt :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:50 



 
Profiel   

Paspoort opgestuurd om over te schrijven?

Je carta had je daarvoor al opgestuurd en ze hebben je nu gemaild om het paspoort op te sturen? Dan duurt het wel erg lang.

Carta opsturen om over te schrijven kan idd enkele maanden duren die worden verzameld en en gaan dan naar Spanje. ze mailen je daarna dat de carta er is en dan kun je je paspoort opsturen naar het Nederlandse PRE stamboek. Schrijven hun je naam in het paspoort met stempel en gaat het normaal met een week wel weer retour.

Paspoort aanvragen kan sowieso wel halfjaar duren. Of bij andere problemen zoals carta kwijt/niet ondertekend etc.

Je kunt ze altijd eens bellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 22:56 



 
Profiel   

just_kiki schreef
Paspoort opgestuurd om over te schrijven?

Je carta had je daarvoor al opgestuurd en ze hebben je nu gemaild om het paspoort op te sturen? Dan duurt het wel erg lang.

Carta opsturen om over te schrijven kan idd enkele maanden duren die worden verzameld en en gaan dan naar Spanje. ze mailen je daarna dat de carta er is en dan kun je je paspoort opsturen naar het Nederlandse PRE stamboek. Schrijven hun je naam in het paspoort met stempel en gaat het normaal met een week wel weer retour.

Paspoort aanvragen kan sowieso wel halfjaar duren. Of bij andere problemen zoals carta kwijt/niet ondertekend etc.

Je kunt ze altijd eens bellen


Het paspoort is opgestuurd voor die nieuwe verplichte registratie regel, en aangezien de vorige eigenaren hier niks mee gedaan hebben moet mijn paard nog steeds geregistreerd worden en daarvoor heb ik zijn paspoort opgestuurd. Gaat om een anda dus geen carta o.d. puur het registreren van paard in NL à lá de regels van het RVO

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:02 



 
Profiel   

Aanvraag formulier helemaal ingevuld ? (Waren 4 pagina’s totaal)

Dan duurt het wel lang :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:05 



 
Profiel   

just_kiki schreef
Aanvraag formulier helemaal ingevuld ? (Waren 4 pagina’s totaal)

Dan duurt het wel lang :=


Ja :j :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:10 



 
Profiel   

Pff :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 23:23 



 
Profiel   

@galopig, heb je nu alles alweer terug?

Ik ben nu bezig om een eigenaarsnummer aan te vragen en wil dan daarna pas carta opsturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 11:22 



 
Profiel   

dus niet naar Spanje gestuurd maar naar Nederland?

Ze hebben mij juist supersnel geholpen vorig jaar met de registratie van mijn 2 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 11:24 



 
Profiel   

Kinke, het moet toch ook naar pre stamboek gestuurd worden in NL?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 11:58 



 
Profiel   

Geen idee hoe dat allemaal werkt Nuevo mien

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 18:03 



 
Profiel   

Paspoort opsturen voor de nieuwe ubn registratie had niet eens gehoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 18:26 



 
Profiel   

nuevo_mien schreef
@galopig, heb je nu alles alweer terug?

Ik ben nu bezig om een eigenaarsnummer aan te vragen en wil dan daarna pas carta opsturen.


Nee, heel gedoevan het paspoort klopt de helft niet dus nu mag ik nog meer centen betalen en moet er eerst een dierenarts mijn paard opnieuw identificeren.
Wel heel fijn contact met PRE stamboek gehad hierover.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 18:38 



 
Profiel   

je bent niet erg duidelijk in je verhaal. Wat is nu het probleem dan? Heb je al contact opgenomen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-22 18:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen