Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Ons spontane trailer project

 
Profiel   

Hallo bokkers!

's Avonds op 4 januari duwde mijn vriend zijn telefoon onder mijn neus met een marktplaats advertentie van een trailer. Eigenlijk zat de aanschaf van een trailer nog totaal niet in de planning, maar deze trailer zag er op het oog goed uit en stond geadverteerd in het dorp. De volgende dag zijn we gaan kijken en zonder dat ik het door had stond mijn vriend tien minuten later handje klap te doen en hadden we ineens een trailer aangeschaft :Y).
Zo waren we eigenaar van deze mooie combinatie, een tweepaards Henra trailer uit 2005 :
[ img ]

De 10e hebben we nog even geoefend met het laden van mijn paard, want die is sinds hij van mij is nog nooit op de trailer geweest en heeft als bijnaam 'held op sokken' :+ . Op deze foto kan je de binnenkant nog goed zien.
[ img ]

En de 12e begon ons grote avontuur. We hadden wel gezien dat er wat plekken in de wanden zaten, maar niet direct iets waar we ons grote zorgen over maakten. Toevallig had mijn vriend een week vrij en aangezien er wat werk aan zat te komen is hij gelijk begonnen met demonteren. De plekken links voor en rechtsachter bleken toch wat ernstiger dan gedacht en ook bij de deur zat een zachte plek.
[ img ]

[ img ]

De volgende dag zag de trailer er al snel zo uit:
[ img ]

Ik heb lang getwijfeld of we wel een houten trailer moesten kopen. Mijn grote angst was namelijk dat de vloerplaat niet goed was. Tijdens het demonteren van de wanden bleek helaas al snel dat ook de vloerplaat verrot was. Bij het deurtje en op de plek van het tussenschot was hij volledig rot.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

We hebben even behoorlijk gebaald, maar al snel zagen we de positieve kant ervan in. We waren nu toch bezig en dan konden we mooi al het hout tegelijkertijd vervangen en kan de trailer voorlopig weer mee. Op de 15e hebben mijn vriend en broertje gezamenlijk de klep losgehaald en de vloerplaat eruit gesloopt. Tot zover het sloop gedeelte. Nu het frame bloot lag konden er we goed bij om het te behandelen tegen verdere roest en corrosie.
voor
[ img ]

En na
[ img ]

Ondertussen was het hout voor de zijwanden binnengekomen en hebben we alle wanden op maat gezaagd. Daarna zijn alle gezaagde randen behandeld met woodseal. De oude wanden stonden in de tuin. Het eraf halen van de profielen bleek namelijk iets lastiger dan dat we van te voren hadden ingeschat :') . Wordt dus vervolgd :D !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:10 



 
Profiel   

Zo! Wat een project! Maar goed, heb je nu eigenlijk niet teveel betaald dan? Want het blijkt niet echt een trailer in goede staat te zijn. Of was de prijs er ook naar?
Ik ben heel benieuwd naar de volgende stappen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 13:16 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Zo! Wat een project! Maar goed, heb je nu eigenlijk niet teveel betaald dan? Want het blijkt niet echt een trailer in goede staat te zijn. Of was de prijs er ook naar?
Ik ben heel benieuwd naar de volgende stappen!

Achteraf gezien hebben we eigenlijk wel teveel betaald. Ik hou het er maar op dat het duur leergeld was :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:46 



 
Profiel   

Leuk project, ik ga volgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 15:51 



 
Profiel   

_Nancy schreef
Leuk project, ik ga volgen :)

Leuk!
We hebben er weer een weekend hard klussen op zitten. Zal straks als alles opgeruimd is even fotootjes uploaden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-22 17:25 



 
Profiel   

Super leuk project! Ik volg ook graag :). Wij zijn ook net klaar met het opknappen van een Henra Buffalo maar dan 1.5 paards. Leuk om te zien hoe anderen het doen.

Edit; is het bij jullie gelukt de u profielen en de hoekprofielen van de wanden te hergebruiken? Bij ons zat alles muur vast en hebben alle profielen, op die van het deurtje na, opnieuw moeten aanschaffen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-22 19:07 



 
Profiel   

Shinedown schreef
Super leuk project! Ik volg ook graag :). Wij zijn ook net klaar met het opknappen van een Henra Buffalo maar dan 1.5 paards. Leuk om te zien hoe anderen het doen.

Edit; is het bij jullie gelukt de u profielen en de hoekprofielen van de wanden te hergebruiken? Bij ons zat alles muur vast en hebben alle profielen, op die van het deurtje na, opnieuw moeten aanschaffen :')

Wat toevallig! De u-profielen hebben we allemaal nieuw besteld, die kwamen er niet heel vanaf helaas. De profielen hebben wij gelukkig wel kunnen hergebruiken. Al was dat wel een bijzonder proces hoor :')

Mijn vriend heeft alle profielen die we wilden hergebruiken letterlijk ingezaagd en alle rotzooi er daarna met een schoevenkrabber uitgekrabd... Ik wou al hoevenkrabber zeggen :+ Daar hebben we alleen geen foto’s van

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 19:29 



 
Profiel   

Goed de opbouw dus. Al voordat we begonnen aan het opknappen hebben we het gehad over welke kleur de binnen- en buitenkant nou moesten zijn. Ik wilde perse een witte binnenkant, omdat dat prettiger is voor de paarden. Maar vind maar eens betonplex wat aan de ene kant wit is en aan de andere kant zwart/blauw/grijs of whatever... Wij konden het in ieder geval niet vinden. Toevallig had ik hier op bokt iemand gezien die haar trailer gewrapt heeft in folie en dat leek ons ook wel wat. Enfin eerst een website gevonden waar we het spul konden bestellen, maar we kwamen er nog net op tijd achter dat dat een vrij louche website was. Uiteindelijk toch maar gewoon the real deal aangeschaft van 3M. Althans gewoon... Op basis van de staaltjes kon ik geen keuze maken, dus we zijn naar het bedrijf gereden om het beter te kunnen zien. :=

De eerste deur werd in de keuken gewrapt
[ img ]

Maar de zijwanden waren een beetje te groot, dus daarvoor moest de woonkamer even verbouwd worden. Je krijgt gelijk een doorkijkje onze tuin (lees: trailer opbergplaats) in _O-
[ img ]
(De folie lag er hier nog los bovenop)

Ondertussen hadden we de vloerplaten opgehaald en deze op stal even in het juiste model gezaagd. Dat was wel zo handig, want die plaat was niet te tillen en op stal kon ie even in de heftruck hangen.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 19:40 



 
Profiel   

Ik heb platen met wit binnen en grijs buiten. Niet zelf erin gezet maar laten doen bij Zuiderzijde, ze bestaan dus echt wel

Nu is wrappen natuurlijk ook slim

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 19:47 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Ik heb platen met wit binnen en grijs buiten. Niet zelf erin gezet maar laten doen bij Zuiderzijde, ze bestaan dus echt wel

Nu is wrappen natuurlijk ook slim

Als je het laat doen is het wel te vinden inderdaad, maar dan wordt het wel gelijk ook weer een heel ander kostenplaatje. En stiekem vindt mijn vriend het knutselen ook gewoon heel leuk haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 19:50 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad ook platen met een witte binnenkant en zilvergrijze buitenkant. Online bij een houtlevernacier gevonden en die verwijst je door naar een houthandel in de buurt.

Wel tof ook dat wrappen! Wel moeilijk lijkt me haha. Begint nu al ergens op te lijken met de bodem zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 06:20 



 
Profiel   

Misschien zegt het meer over onze zoekskills :'). Of de regio waar we wonen, kan ook natuurlijk. Ik geloof dat we een handelaar hadden gevonden, maar dan moesten we bijna 3 uur enkele reis rijden of kwamen er bizarre bezorgkosten bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 09:09 



 
Profiel   

Wat een leuk topic.
Leuke instelling ook: oeps, balen, hoe gaan we het oplossen, en aan de slag. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 09:53 



 
Profiel   

En hoe staat het ervoor? Hoe gaat het opbouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 14:01 



 
Profiel   

Shinedown schreef
En hoe staat het ervoor? Hoe gaat het opbouwen?

Ik heb jullie reactie helemaal gemist, sorry!

Het project is ondertussen zo goed als afgerond! We willen aan de binnenkant misschien nog trapwanden installeren en een camera voor mijn gemoedsrust :').

Ik zal jullie nog even meenemen in de stappen die we hebben genomen. Op de dagen dat het weer slechter was hebben we binnen de wanden gewrapt. Eenmaal de smaak te pakken is dat prima te doen. Daarnaast zijn de wanden natuurlijk lekker rechttoe rechtaan.

Eenmaal alle wanden gewrapt was het tijd om op te gaan bouwen!
[ img ]

En na wat gesjor en het betere mep werk stond er ineens weer een trailer opbouw :)). Zo’n dak erop zetten klinkt trouwens eenvoudiger dan het is, wát een wiebel ding.
[ img ]

Na het opruimen van de zooi en het plaatsen van de grote stangen zag het er ineens uit als een echte trailer.
[ img ]

Toen alles op z’n plek zat was het tijd om af te kitten. Ik weet niet meer precies hoeveel kitbussen er doorheen zijn gegaan, maar er zijn in ieder geval minstens twee kit houders doorheen gegaan. Die sneuvelden vrij snel :+
[ img ]

Tot slot moest de rubber mat er natuurlijk nog in. Op de oude klep zat een gegoten mat. Een van de dingen waardoor ik in het begin überhaupt ben gaan kijken bij de trailer. Helaas bleek bij het demonteren dat er een mega gat in de klep zat, provisorisch opgelapt met een ijzeren plaatje. Dus toch ook nog een nieuwe klep aangeschaft, dit maal uit één stuk hout. De gegoten mat bleek onmogelijk te redden en een nieuwe was onbetaalbaar, helaas.
[ img ]

Na het installeren van de tweepaards stangen zag de trailer er zo uit. Hier zie je ook een stukje van de nieuwe mat en klep.
[ img ]

Toen was de trailer echt bijna klaar. We hebben de wielkasten schoongemaakt en behandeld.
[ img ]

Met onze combinatie als eindresultaat.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 16:51 



 
Profiel   

Zoooo respect hoor! Wat een project! Het is prachtig geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 17:19 



 
Profiel   

Wat een klus! Maar prachtig eindresultaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 18:32 



 
Profiel   

Jeetje wat een klus Claire! Maar je kunt nu wel knap en vooral veilig op pad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-22 18:39 



 
Profiel   

Wauw wat een mooi resultaat van zo'n flinke klus

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 08:48 



 
Profiel   

Wow, geen idee of het loont,maar jij zou een 'trailer flipper' moeten worden :+

Opkopen,opknappen, doorverkopen.

En daar miljonair mee worden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 08:52 



 
Profiel   

Dankjulliewel voor de complimenten!

Siersma schreef
Jeetje wat een klus Claire! Maar je kunt nu wel knap en vooral veilig op pad!

Het was iets meer werk dan van tevoren ingeschat (en ook iets eerder :+ ), maar dat laatste was onze grootste drijfveer!


ruitje schreef
Wow, geen idee of het loont,maar jij zou een 'trailer flipper' moeten worden :+

Opkopen,opknappen, doorverkopen.

En daar miljonair mee worden :D

Haha thanks! Mijn vriend heeft het voornaamste werk gedaan hoor. We hebben er wel even over lopen sparren, maar dan zouden we de trailers wel goedkoper moeten opkopen dan we nu gedaan hebben :'). En de huidige hout prijzen helpen ook niet echt mee.

Dat laatste vind ik wel een strak plan _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 13:42 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Ik heb platen met wit binnen en grijs buiten. Niet zelf erin gezet maar laten doen bij Zuiderzijde, ze bestaan dus echt wel

Nu is wrappen natuurlijk ook slim


Waar heb je die gekocht, ik zoek ook zo iets :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:25 



 
Profiel   

Wauw wat is hij super gaaf geworden, respect
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen