Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleen

Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-12

Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 15:02

Twee maanden terug hebben we een shetlander van bijna 20 jaar uit de opvang geadopteerd. Deze is door de vorige eigenaar afgestaan doordat ze een gespleten kies heeft en nu achteraf blijkt, verdacht wordt van EORHT en die kosten niet kon betalen.
De opvang vertelde dat de gespleten kies er bij hun uit getrokken is en alles verder goed was. We hebben de pony toen geadopteerd. Ik had daarna al snel vermoedens dat ik niet alle (medische) info had door gedrag van pony en heb bij de paardenopvang om de gegevens van de vorige eigenaar gevraagd. Toen ik haar sprak bleek er een heel complex dierenarts/tandarts dossier te liggen mbt haar gebit, waarin o.a. dringend geadviseerd werd de kies eruit te stempelen en röntgenfoto's te maken van de tanden. Dit kon zij niet bekostigen, daarom is pony afgestaan aan de opvang (met die info en papieren) maar nu blijkt dat bovenstaande daar niet is gebeurd.

Vanmorgen was namelijk mijn tandarts er en de pony heeft nog steeds die gespleten, zwarte buitenste kies! De binnenkant was er door de tandarts van de vorige eigenaar er uitgehaald, maar de buitenkant dat vast zit en het hele (dure) probleem was, zit er nog in en is dus niet zoals gezegd verwijderd. Ook bevestigde ze de vermoedens op EORHT en blijken er nog 2 kiezen flink aangetast dat eigenlijk eruit moet. Dringend advies was röntgenfoto's maken en daarna de gespleten kies eruit trekken, de andere aangetaste kiezen ook en wellicht dus ook de snij/voortanden.. Ik schrok me rot, zeker ook omdat hier nogal een kostenplaatje aanhangt!

Wat zouden jullie nu doen?
Kan ik alle kosten op de paardenopvang stichting proberen te verhalen?
Hier zit ook emotionele waarde aan, een auto breng je terug en wil je je geld terug, maar bij een levend dier, al dan niet geadopteerd voor 450,- zit dat anders. Hier komen nu ineens na 2 maanden +2500,- euro bij.. Hoe goed werk ze ook doen, ik voel me helaas bedonderd..

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:35

Oef, dat wordt een shetlander van 3000 euro van 20 jaar oud die je nog maar 2 maanden in bezit hebt.

Ik had toch echt de shetlander terug gebracht. Ik begrijp de emotionele waarde, maar hoe diep kan dat na 2 maanden zitten?

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:36

Het arme diertje is geadopteerd dus je bent geen eigenaar geworden.Dus die opvang is nog eigenaar. Als jij hem\haar niet meer kunt verzorgen om welke reden dan ook,dan moet hij simpelweg terug naar de opvang.

Doubtless

Berichten: 8505
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:37

Ik zou wel die kosten proberen te verhalen ja. Soort van expres verborgen gebrek zo, toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:39

Ik denk dat wel duidelijk is waar deze shet vandaan komt..
Wat zegt de opvang zelf over de kosten?

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:48

Cayenne schreef:
Ik denk dat wel duidelijk is waar deze shet vandaan komt..
Wat zegt de opvang zelf over de kosten?


Mocht je PZB bedoelen, niet persé... Er zijn meer rotte appels in opvangland. Ik heb een paar jaar terug een soortgelijk verhaal gehad met een opvang aan de andere kant van het land. Paard bleek bij bezoek van de tandarts 10 jaar ouder dan ze aan mij werd aangeboden, en er zaten verscheidene kiezen zo los dat de tandarts ze er zo uit kon pakken. Achteraf ook contact gehad met degene die het paard had aangeboden aan de opvang, en die vertelde mij dat ze haar ook juist had weggebracht omdat de kosten voor de gebitsverzorging haar te duur werden. Ook had ze doorgegeven aan de opvang dat het paard gevoelig was voor koliek, dat haar neus in de zomer tot aan blaren verbrandde, dat soort dingen. Werd aan mij allemaal niet verteld, echt heel jammer.

TS, ik heb het destijds allemaal zelf betaald en al het contact met de opvang verbroken. Voor mij voelde het eigenlijk als dierenmishandeling om dat paard nog terug te brengen naar een plek waar - al was het maar tijdelijk - ze dus de nodige medische zorg niet zou krijgen. Daar ben ik misschien te idealistisch in, dat weet ik van mezelf, maar ik leef liever zelf een paar maanden op water en brood dan dat ik mijn dieren terug inruil omdat ze 'stuk' zijn.

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:16

marley93 schreef:
Cayenne schreef:
Ik denk dat wel duidelijk is waar deze shet vandaan komt..
Wat zegt de opvang zelf over de kosten?


Mocht je PZB bedoelen, niet persé... Er zijn meer rotte appels in opvangland. Ik heb een paar jaar terug een soortgelijk verhaal gehad met een opvang aan de andere kant van het land. Paard bleek bij bezoek van de tandarts 10 jaar ouder dan ze aan mij werd aangeboden, en er zaten verscheidene kiezen zo los dat de tandarts ze er zo uit kon pakken. Achteraf ook contact gehad met degene die het paard had aangeboden aan de opvang, en die vertelde mij dat ze haar ook juist had weggebracht omdat de kosten voor de gebitsverzorging haar te duur werden. Ook had ze doorgegeven aan de opvang dat het paard gevoelig was voor koliek, dat haar neus in de zomer tot aan blaren verbrandde, dat soort dingen. Werd aan mij allemaal niet verteld, echt heel jammer.

TS, ik heb het destijds allemaal zelf betaald en al het contact met de opvang verbroken. Voor mij voelde het eigenlijk als dierenmishandeling om dat paard nog terug te brengen naar een plek waar - al was het maar tijdelijk - ze dus de nodige medische zorg niet zou krijgen. Daar ben ik misschien te idealistisch in, dat weet ik van mezelf, maar ik leef liever zelf een paar maanden op water en brood dan dat ik mijn dieren terug inruil omdat ze 'stuk' zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in en zo sta ik er ook in. Maar juridisch gezien ben je bij adoptie geen eigenaar.Dus dan zou die eigenaar het dier altijd kunnen terughalen ook tegen jouw wil in.Normaliter komen er geen problemen van adoptie van dieren terwijl dat wettelijk niet eens mogelijk is want alleen kinderen kunnen geadopteerd worden,dieren niet. Dus als je betaald hebt voor hem\haar dan is dat feitelijk gekocht. Maar als er wel een probleem ontstaat dan wordt het ingewikkeld.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:19

anjali schreef:
marley93 schreef:

Mocht je PZB bedoelen, niet persé... Er zijn meer rotte appels in opvangland. Ik heb een paar jaar terug een soortgelijk verhaal gehad met een opvang aan de andere kant van het land. Paard bleek bij bezoek van de tandarts 10 jaar ouder dan ze aan mij werd aangeboden, en er zaten verscheidene kiezen zo los dat de tandarts ze er zo uit kon pakken. Achteraf ook contact gehad met degene die het paard had aangeboden aan de opvang, en die vertelde mij dat ze haar ook juist had weggebracht omdat de kosten voor de gebitsverzorging haar te duur werden. Ook had ze doorgegeven aan de opvang dat het paard gevoelig was voor koliek, dat haar neus in de zomer tot aan blaren verbrandde, dat soort dingen. Werd aan mij allemaal niet verteld, echt heel jammer.

TS, ik heb het destijds allemaal zelf betaald en al het contact met de opvang verbroken. Voor mij voelde het eigenlijk als dierenmishandeling om dat paard nog terug te brengen naar een plek waar - al was het maar tijdelijk - ze dus de nodige medische zorg niet zou krijgen. Daar ben ik misschien te idealistisch in, dat weet ik van mezelf, maar ik leef liever zelf een paar maanden op water en brood dan dat ik mijn dieren terug inruil omdat ze 'stuk' zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in en zo sta ik er ook in. Maar juridisch gezien ben je bij adoptie geen eigenaar.Dus dan zou die eigenaar het dier altijd kunnen terughalen ook tegen jouw wil in.Normaliter komen er geen problemen van adoptie van dieren terwijl dat wettelijk niet eens mogelijk is want alleen kinderen kunnen geadopteerd worden,dieren niet. Dus als je betaald hebt voor hem\haar dan is dat feitelijk gekocht. Maar als er wel een probleem ontstaat dan wordt het ingewikkeld.
'

Klopt inderdaad. Ik heb destijds in die zin ook eigenlijk contractbreuk gepleegd, maar er nooit meer iets van gehoord. Voor mij achteraf nog een bevestiging dat het geen zuivere koffie was.

Suzanne F.

Berichten: 49339
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 16:53

Cayenne schreef:
Ik denk dat wel duidelijk is waar deze shet vandaan komt..
Wat zegt de opvang zelf over de kosten?


Nou inderdaad. Bekende verhalen van dit zo goede doel…. -O-

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:13

Als het goed is krijg je bij adopteren een contract waarin is vastgelegd wat te doen bij problemen zoals onverwachte zeer hoge medische kosten. Dat zal ts wel niet hebben. In de paardenwereld zijn schriftelijke contracten ook niet heel gebruikelijk en bij echte problemen vaak zelfs niet het papier waard waarop ze geschreven staan.

kiki1976

Berichten: 16868
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:35

anjali schreef:
Als het goed is krijg je bij adopteren een contract waarin is vastgelegd wat te doen bij problemen zoals onverwachte zeer hoge medische kosten. Dat zal ts wel niet hebben. In de paardenwereld zijn schriftelijke contracten ook niet heel gebruikelijk en bij echte problemen vaak zelfs niet het papier waard waarop ze geschreven staan.

Als het gaat over degene waar ik denk waar dit over gaat staat dit bij hun wel in hun adoptie voorwaardes. Contact opnemen

solarpleure

Berichten: 2735
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:57

In dit geval is het juridisch niet erg lastig. Emotioneel wel.

Eerste stap is altijd contact opnemen met de andere partij en samen kijken naar de beste oplossing.

Kom je er niet uit, dan hieronder de juridische opties.

Punt is dat de opvang wist van de klachten van het dier, ze het dier niet behandeld hebben en willens en wetens met een gebrek hebben uitgeplaatst.
De opvang moet ervoor zorgen dat jij een deugdelijk product hebt. Zij moeten dus herstellen of vervangen.

Vervangen gaat bij dieren natuurlijk niet zo makkelijk, hoewel er meer Shetlanders bestaan is er maar 1 Shetlander jouw Shetlander. Dan blijft herstel over.

De opvang dient de herstelkosten te betalen, echter kan niet van hem worden verwacht dat hij onevenredige herstelkosten maakt indien er nog andere opties open staan. De andere optie is ontbinding.
Als vuistregel geldt dat herstelkosten redelijk zijn als ze aanschafprijs + 30% niet te boven gaan.
In jouw geval is dat 450 + 135 = 585 euro.

Bij hogere herstelkosten moet jij akkoord gaan met ontbinding. Dan krijg jij je €450 terug en de opvang de Shetlander.

Dus de maximale tegemoetkoming die je kunt vragen is 585 euro.

Dat is natuurlijk heel lastig omdat je een emotionele band hebt met het dier en je niet weet wat er gebeurt als hij teruggaat. Een trui met een afwijkende kleur wordt gewoon vernietigd, dat kun je kapitaalvernietiging vinden. Ik kan me voorstellen dat het toch minder fijn voelt als de Shetlander terug moet, met de kans ingeslapen te worden of verder mee leuren. Helaas kijkt de wet niet naar dat soort emoties.

Roodvos

Berichten: 6696
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:00

Feitelijk/wettelijk bestaat adoptie bij dieren niet.


Ik vind het in deze link heel duidelijk uitgeschreven. Dit gaat over katten en honden, maar lijkt mij ook rechtstreeks toepasbaar op paarden:
https://verhuisdieren.nl/dierenwelzijn/ ... ond-of-kat

Leidend is dus wat er in de overeenkomst staat die je met hun hebt.

Eleen

Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 19:31

Dank voor jullie berichten.

Ik heb de opvang gesproken en ze beweerde in eerste instantie hoog en laag dat de gespleten kies er echt uit was gehaald en ze het zelf had gezien.. dit is dus echt niet correct. De pony heeft verder alle kiezen nog. Ik vroeg naar de tandenkaart, die hadden ze niet, toen vroeg ik naar de naam van de tandarts, kreeg ik niet. Toen zei ik dat ik erop stond dat ze de urgente kosten, van de gespleten kies zouden overnemen. Ik heb nu afgesproken dat ik deze week röntgenfoto's laat maken en een kostenindicatie laat opstellen door de tandenkliniek en daarna met hen contact opneem om het op te lossen. Ze was not amused, maar ik ook niet.

Het is voor mij emotioneel gezien geen optie om de shet terug te brengen, precies om de redenen die hierboven al genoemd zijn: ik heb er geen vertrouwen meer in dat ze goed terecht gaat komen en iemand de medische verzorging/kosten op zich zal nemen.
Ook omdat nu achteraf blijkt dat er meerdere belangrijke info achterwege gelaten is welke ik van de vorige eigenaar hoorde en ik bewijs heb gezien dat ze dat wel degelijk aan de opvang heeft gemeld. Zoals ernstige hoefbevangenheid afgelopen voorjaar waardoor ze niet op gras mag en kan niet bij de pony's staan omdat ze dominant is.. terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ze als maatje zou komen voor onze oude, kwetsbare 30-jarige pony.. Met mijn alfa merrie klikt ze goed, maar daarvoor is ze oorspronkelijk dus niet gekomen.

De naam van de opvang is hier genoemd, het is niet mijn bedoeling om hen in diskrediet te brengen, ze doen goed werk maar ik doe dit nooit meer. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in en zoals ik begrijp ben ik niet de uitzondering?
Laatst bijgewerkt door Eleen op 04-02-22 19:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Eleen

Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 19:32

solarpleure schreef:
In dit geval is het juridisch niet erg lastig. Emotioneel wel.

Eerste stap is altijd contact opnemen met de andere partij en samen kijken naar de beste oplossing.

Kom je er niet uit, dan hieronder de juridische opties.

Punt is dat de opvang wist van de klachten van het dier, ze het dier niet behandeld hebben en willens en wetens met een gebrek hebben uitgeplaatst.
De opvang moet ervoor zorgen dat jij een deugdelijk product hebt. Zij moeten dus herstellen of vervangen.

Vervangen gaat bij dieren natuurlijk niet zo makkelijk, hoewel er meer Shetlanders bestaan is er maar 1 Shetlander jouw Shetlander. Dan blijft herstel over.

De opvang dient de herstelkosten te betalen, echter kan niet van hem worden verwacht dat hij onevenredige herstelkosten maakt indien er nog andere opties open staan. De andere optie is ontbinding.
Als vuistregel geldt dat herstelkosten redelijk zijn als ze aanschafprijs + 30% niet te boven gaan.
In jouw geval is dat 450 + 135 = 585 euro.

Bij hogere herstelkosten moet jij akkoord gaan met ontbinding. Dan krijg jij je €450 terug en de opvang de Shetlander.

Dus de maximale tegemoetkoming die je kunt vragen is 585 euro.

Dat is natuurlijk heel lastig omdat je een emotionele band hebt met het dier en je niet weet wat er gebeurt als hij teruggaat. Een trui met een afwijkende kleur wordt gewoon vernietigd, dat kun je kapitaalvernietiging vinden. Ik kan me voorstellen dat het toch minder fijn voelt als de Shetlander terug moet, met de kans ingeslapen te worden of verder mee leuren. Helaas kijkt de wet niet naar dat soort emoties.



Dank voor het (juridische) advies! Duidelijk, ik mag dus verwachten dat ze 585,- kosten compenseren? Daar ben ik al heel blij mee om te weten :)

DuoPenotti

Berichten: 29863
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:36

Ik vind het ronduit schandalig dat een stichting als deze weet van medische klachten en zelfs beweerd dat opgelost te hebben.
Dan heb ik het niet over de kosten maar het leed voor dat dier.
Hoe kan een stichting die dieren in nood opvangt dit over hun hart verkrijgen.
Dit kan ik niet rijmen.
Jij bent zo netjes geen namen te noemen, maar ik vind een stichting die dit flikt, of ze het nu wel op gaan lossen of niet, flink door het slijk gehaald mag worden. En op geen enkele manier de hand boven het hoofd.
Dit is gewoon te schandalig voor woorden!!!! _-:( -:(-

Ts sterkte er mee. En jij bent wel de dierenvriend die het diertje verdient zo te horen. :knuffel:

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:37

Roodvos schreef:
Feitelijk/wettelijk bestaat adoptie bij dieren niet.


Ik vind het in deze link heel duidelijk uitgeschreven. Dit gaat over katten en honden, maar lijkt mij ook rechtstreeks toepasbaar op paarden:
https://verhuisdieren.nl/dierenwelzijn/ ... ond-of-kat

Leidend is dus wat er in de overeenkomst staat die je met hun hebt.

Dan noemen zij het:
Je krijgt een paard in bruikleen en betaald een bijdrage aan de stichting.
Bruikleen houdt in dat je hem ook weer terug kan geven.

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:59

Ook als het niet zo in het contract omschreven staat?

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:05

Eleen schreef:
Dank voor jullie berichten.

Ik heb de opvang gesproken en ze beweerde in eerste instantie hoog en laag dat de gespleten kies er echt uit was gehaald en ze het zelf had gezien.. dit is dus echt niet correct. De pony heeft verder alle kiezen nog. Ik vroeg naar de tandenkaart, die hadden ze niet, toen vroeg ik naar de naam van de tandarts, kreeg ik niet. Toen zei ik dat ik erop stond dat ze de urgente kosten, van de gespleten kies zouden overnemen. Ik heb nu afgesproken dat ik deze week röntgenfoto's laat maken en een kostenindicatie laat opstellen door de tandenkliniek en daarna met hen contact opneem om het op te lossen. Ze was not amused, maar ik ook niet.

Het is voor mij emotioneel gezien geen optie om de shet terug te brengen, precies om de redenen die hierboven al genoemd zijn: ik heb er geen vertrouwen meer in dat ze goed terecht gaat komen en iemand de medische verzorging/kosten op zich zal nemen.
Ook omdat nu achteraf blijkt dat er meerdere belangrijke info achterwege gelaten is welke ik van de vorige eigenaar hoorde en ik bewijs heb gezien dat ze dat wel degelijk aan de opvang heeft gemeld. Zoals ernstige hoefbevangenheid afgelopen voorjaar waardoor ze niet op gras mag en kan niet bij de pony's staan omdat ze dominant is.. terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ze als maatje zou komen voor onze oude, kwetsbare 30-jarige pony.. Met mijn alfa merrie klikt ze goed, maar daarvoor is ze oorspronkelijk dus niet gekomen.

De naam van de opvang is hier genoemd, het is niet mijn bedoeling om hen in diskrediet te brengen, ze doen goed werk maar ik doe dit nooit meer. Ik heb er gewoon geen vertrouwen meer in en zoals ik begrijp ben ik niet de uitzondering?


Dan kan ik je wel vertellen welke DA het gebit heeft gedaan.
Deze DA heb ik ook 2 jaar gehad voor het gebit van mijn pony. Dit jaar een andere echte tandarts erbij gehad en bleek dat de DA dus maar half werk deed om maar zo te zeggen.

Sterkte met je pony, hopelijk komt het nog goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:12

TS, ik was er al bang voor dat het om die opvang zou gaan.
Je bent helaas idd niet de eerste die problemen met hen heeft gehad. Wanneer je op Bokt de zoekfunctie gebruikt kom je meer ellende tegen..
Ik snap helemaal dat je de shet niet terug wilt brengen! Dat pleit voor je!
Heel sneu dat je iets goeds denkt te doen en dan met deze ellende bent opgezadeld -O-
Hopelijk komen jullie onderling uit de kosten en kun je nog lang van de (pijnvrije) pony genieten!

Onali

Berichten: 18487
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:19

Ik was al bang voor dat het deze 'opvang' was.

Arm dier.

Van mij mag je hun naam door het slijk halen, ze zijn gewoon niet netjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:20

Valt het eigenlijk niet onder een verborgen gebrek?

DuoPenotti

Berichten: 29863
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:22

Cayenne schreef:
Valt het eigenlijk niet onder een verborgen gebrek?

Maakt dat bij deze uit? :)
Bij verborgen gebrek zou een paard terug moeten.
En dat zullen ze wel doen.

Ik vind het pure dierenmishandeling.
Een dier niet de zorg geven die het moet hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110756
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:25

Gewoon interesse :)
en niet qua terug gave, want dat wil TS niet, maar misschien kan er dan qua kostenplaatje een regeling worden getroffen.

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:27

DuoPenotti schreef:
Cayenne schreef:
Valt het eigenlijk niet onder een verborgen gebrek?

Maakt dat bij deze uit? :)
Bij verborgen gebrek zou een paard terug moeten.
En dat zullen ze wel doen.

Dan moet je nog wel je adoptiegeld moeten zijn terug te krijgen, want je donatie aan de stichting staat (volgens hunzelf) los van de aanschaf van een paard.