Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:04

beert schreef:
Kan me niet voorstellen dat je zonder overleg een paard mag inladen waar iemand anders de kosten voor betaalt.

Los van PZB.. stel jij leent mijn paard (je hebt hem in bruikleen) en betaald de kosten.
Ik zie dat je hem zeer slecht behandeld, dan mag ik hem gerust komen halen want ik ben nog steeds eigenaar.

Maar bij PZB betaal je voor een paard, wordt het adoptie genoemd, maar krijgt een bruikleencontract.
Waar om een bruikleencontract, dat is zodat zij eigenaren blijven omdat bekend is dat als je betaald voor een dier hij van jou is.
Maar overal verder wordt alles adoptie/adoptant/adoptiepaard genoemd en betaal je niet voor het paard (zeggen zij).
Je betaald iets voor het paard en de rest is een (verplichte) donatie aan de stichting.
Wettelijk zullen zij een harde kluif krijgen om en paard terug te eisen, maar.. ze hebben een extra sticht: Zinloos geweld tegen dieren, waardoor ze het gevoel geven meer te mogen.
Daarnaast zijn ze best bekend (dus alle fans krijg je achter je aan) en ze hebben meer macht omdat ze ontzettend bekend zijn en door iedereen geloofd worden.

beert
Berichten: 2437
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:11

Ik betwijfel of een opvang het dier zo kunnen ophalen en wie daadwerkelijk eigenaar is. Maar daarvoor zie de link :-).

Maar los daarvan mag je niet zonder toestemming iemands huis of tuin in lopen. Als je een hond van iemand uitgelaten hebt en zet je vervolgens in je woonkamer, dan mag je ook niet inbreken om de hond te pakken. Daar moet je toch de politie voor inschakelen.

Waarom zou het bij paarden anders zijn? Ik heb het over het stukje dat je niet zomaar iemands terrein op mag en dus niet stiekem een dier kan ophalen.

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:22

beert schreef:
Als je een hond van iemand uitgelaten hebt en zet je vervolgens in je woonkamer, dan mag je ook niet inbreken om de hond te pakken. Daar moet je toch de politie voor inschakelen.

Vast wel, maar als jij mijn hond/kind hebt kom ik gewoon binnen of het nu mag of niet.

Ik weet van een zaak betreffende een dier, politie kwam en die meldde dat het een civiele zaak was.
Rechtszaak is aangespannen en na veel 5en en 6en en uitstel, duurde het 9 maanden voordat er een uitspraak was.
Dier was nu gehecht in het nieuwe huis en aan de nieuwe verzorger en daarom mocht degene het dier houden maar moest wel een vergoeding betalen.
Jeeh leuk zo'n rechtszaak.. ik ga dus mijn dier ophalen en dan wordt ik maar gearresteerd, maar wil hoe dan ook eerst mijn dier weer terug op het erf/in huis hebben.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:36

Cayenne schreef:
bigone schreef:
Dat deed ze wel , niet met naam maar ze gaf aan dat de naam genoemd was. Nog even een tip voor Henk , in vervolg ook doorgeven wat de vorige eigenaar verteld dus eerlijk zijn en niets verzwijgen.


Ik gok dat de communicatie tussen PZB en adoptant niet via Henk is gegaan.
Maar helemaal mee eens!
naar aanleiding van het woord "ze" dat TS gebruikt elke keer vermoed ik ook dat de communicatie idd niet via Henk gegaan is maar via een van de medewerkers. En tussen die medewerkers kan er altijd een rotte appel zitten.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:52

Volgens mij doet zijn dochter de communicatie, aangezien die voornamelijk de socialmedia's etc doet.
Maar het is over algemeen wel bekend dat communicatie niet hun sterkste kant is.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:06

Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Niet helemaal eerlijk om zo door te blijven 'rellen' terwijl er blijkbaar al een oplossing was. En mocht dat niet zo zijn geweest, is het nu opgelost.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:09

AnnemiekvM schreef:
Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Niet helemaal eerlijk om zo door te blijven 'rellen' terwijl er blijkbaar al een oplossing was. En mocht dat niet zo zijn geweest, is het nu opgelost.

Wat vind jij een oplossing aan een dier onbehandeld laten adopteren? Met pijn?
Zeggen is iets anders dan doen..

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:11

Wie zegt dat het precies zo gegaan is. Je weet het niet. Nu is er een oplossing geboden. Weer niet goed. Dat vind ik lastig.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:14

Wat er ook is gebeurt hij is daar weg gegaan met dit gebit.
En dat mag imo nooit bij een stichting die zich profileert als opkomen voor de dieren.
Een paard hoort naar mijn idee zover opgeknapt te zijn als kan.
Kijk dat een atrose paard niet zonder atrose vertrekt kan natuurlijk niet. Maar dan moet het goed aangegeven worden.
Maar een pony waarvan bekend was wat de staat van het gebit is zo laten vertrekken is mishandeling en sluit ook niet aan bij de zienswijze van de stichting.
Hadden ze dit dier zoals hoort eerst behandeld was dit topic er niet geweest.

Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:19

DuoPenotti schreef:
Wat er ook is gebeurt hij is daar weg gegaan met dit gebit.
En dat mag imo nooit bij een stichting die zich profileert als opkomen voor de dieren.
Een paard hoort naar mijn idee zover opgeknapt te zijn als kan.
Kijk dat een atrose paard niet zonder atrose vertrekt kan natuurlijk niet. Maar dan moet het goed aangegeven worden.
Maar een pony waarvan bekend was wat de staat van het gebit is zo laten vertrekken is mishandeling en sluit ook niet aan bij de zienswijze van de stichting.
Hadden ze dit dier zoals hoort eerst behandeld was dit topic er niet geweest.


Amen _/-\o_

fransje23

Berichten: 15411
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:08

AnnemiekvM schreef:
Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Niet helemaal eerlijk om zo door te blijven 'rellen' terwijl er blijkbaar al een oplossing was. En mocht dat niet zo zijn geweest, is het nu opgelost.


Het is natuurlijk pas opgelost als de pony behandeld is en pijnvrij kan eten en de kosten door pzb zijn betaald.

Ben benieuwd naar een reactie van ts. :)

Eleen

Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 22:41

Dank allemaal voor jullie reacties, meedenken en adviezen!

Eleen schreef:
Ik heb nu afgesproken dat ik deze week röntgenfoto's laat maken en een kostenindicatie laat opstellen door de tandenkliniek en daarna met hen contact opneem om het op te lossen.


Dinsdag a.s. worden er röntgenfoto's van de shet haar gebit gemaakt in de kliniek, wat uitsluitsel en een accuraat kostenplaatje zal geven. Ik heb de reactie in dit topic gelezen van PZB dat ze alle kosten op zich zullen nemen. Deze (definitieve) toezegging en bevestiging verneem ik op deze manier voor het eerst en dat klinkt zeer hoopvol! Het belang van onze pony staat voorop en ben heel bij dat ze snel weer pijnloos door het leven kan.

Ik houd jullie op de hoogte!

Cowgirl

Berichten: 23757
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:47

Eleen schreef:
Dank allemaal voor jullie reacties, meedenken en adviezen!

Eleen schreef:
Ik heb nu afgesproken dat ik deze week röntgenfoto's laat maken en een kostenindicatie laat opstellen door de tandenkliniek en daarna met hen contact opneem om het op te lossen.


Dinsdag a.s. worden er röntgenfoto's van de shet haar gebit gemaakt in de kliniek, wat uitsluitsel en een accuraat kostenplaatje zal geven. Ik heb de reactie in dit topic gelezen van PZB dat ze alle kosten op zich zullen nemen. Deze (definitieve) toezegging en bevestiging verneem ik op deze manier voor het eerst en dat klinkt zeer hoopvol! Het belang van onze pony staat voorop en ben heel bij dat ze snel weer pijnloos door het leven kan.

Ik houd jullie op de hoogte!


Wat slecht dat ze je niet eerst persoonlijk hebben benaderd maar dit eerst in het topic zetten.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:15

Wat een kwalijke zaak dat je hier moet lezen dat ze de kosten betalen en dat ze niet even de telefoon gepakt hebben om je in te lichten. Nu maar hopen dat de kosten ook daadwerkelijk gedekt worden.

Ik heb sowieso al jaren een dubieus gevoel bij deze stichting. Maar dat is een ander verhaal.

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:41

Zorg dat je dit alsnog zwart op wit krijgt.

sasja0705
Berichten: 2040
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:01

htennapel schreef:
Wij hebben aangegeven om alle kosten te vergoeden, daar is helaas niet op ingegaan.


Of men hieraan wat kan vastmaken?
Geen idee, maar als er al geschreven wordt "daar is helaas niet op ingegaan" een dringend advies aan TS :
Vanaf nu alles alleen maar nog op papier of te wel schriftelijk.
Ook al wordt er gebeld of aan de telefoon besproken : stuur hierna een mail met bevestiging van hetgeen wat er besproken is.

Alleen zo kun je een welletjes/ nietjes later afkappen.
Voor beide partijen

cupido1996
Berichten: 441
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:26

Hoe is het gegaan met de foto's?
Is er een goed behandelplan uitgekomen?

fleurtjeuh
Berichten: 10343
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:49

06-02-22 21:41
Eleen schreef:
Dank allemaal voor jullie reacties, meedenken en adviezen!

Eleen schreef:
Ik heb nu afgesproken dat ik deze week röntgenfoto's laat maken en een kostenindicatie laat opstellen door de tandenkliniek en daarna met hen contact opneem om het op te lossen.


Dinsdag a.s. worden er röntgenfoto's van de shet haar gebit gemaakt in de kliniek, wat uitsluitsel en een accuraat kostenplaatje zal geven. Ik heb de reactie in dit topic gelezen van PZB dat ze alle kosten op zich zullen nemen. Deze (definitieve) toezegging en bevestiging verneem ik op deze manier voor het eerst en dat klinkt zeer hoopvol! Het belang van onze pony staat voorop en ben heel bij dat ze snel weer pijnloos door het leven kan.

Ik houd jullie op de hoogte!


06-02-22 09:24
htennapel schreef:
Eleen schreef:
Twee maanden terug hebben we een shetlander van bijna 20 jaar uit de opvang geadopteerd. Deze is door de vorige eigenaar afgestaan doordat ze een gespleten kies heeft en nu achteraf blijkt, verdacht wordt van EORHT en die kosten niet kon betalen.
De opvang vertelde dat de gespleten kies er bij hun uit getrokken is en alles verder goed was. We hebben de pony toen geadopteerd. Ik had daarna al snel vermoedens dat ik niet alle (medische) info had door gedrag van pony en heb bij de paardenopvang om de gegevens van de vorige eigenaar gevraagd. Toen ik haar sprak bleek er een heel complex dierenarts/tandarts dossier te liggen mbt haar gebit, waarin o.a. dringend geadviseerd werd de kies eruit te stempelen en röntgenfoto's te maken van de tanden. Dit kon zij niet bekostigen, daarom is pony afgestaan aan de opvang (met die info en papieren) maar nu blijkt dat bovenstaande daar niet is gebeurd.

Vanmorgen was namelijk mijn tandarts er en de pony heeft nog steeds die gespleten, zwarte buitenste kies! De binnenkant was er door de tandarts van de vorige eigenaar er uitgehaald, maar de buitenkant dat vast zit en het hele (dure) probleem was, zit er nog in en is dus niet zoals gezegd verwijderd. Ook bevestigde ze de vermoedens op EORHT en blijken er nog 2 kiezen flink aangetast dat eigenlijk eruit moet. Dringend advies was röntgenfoto's maken en daarna de gespleten kies eruit trekken, de andere aangetaste kiezen ook en wellicht dus ook de snij/voortanden.. Ik schrok me rot, zeker ook omdat hier nogal een kostenplaatje aanhangt!

Wat zouden jullie nu doen?
Kan ik alle kosten op de paardenopvang stichting proberen te verhalen?
Hier zit ook emotionele waarde aan, een auto breng je terug en wil je je geld terug, maar bij een levend dier, al dan niet geadopteerd voor 450,- zit dat anders. Hier komen nu ineens na 2 maanden +2500,- euro bij.. Hoe goed werk ze ook doen, ik voel me helaas bedonderd..


Wij hebben aangegeven om alle kosten te vergoeden, daar is helaas niet op ingegaan.

Je zegt dus dat je dit niet eerder hebt gehoord, en nu in dit topic voor het eerst leest??
Terwijl de heer ten napel laat lijken alsof het voorstel er al dagen ligt maar jij niks van je hebt laten horen

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:28

Jij bent vast fan van ze :+

RedKiwi

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:33

Eleen schreef:
Dank allemaal voor jullie reacties, meedenken en adviezen!

Eleen schreef:
Ik heb nu afgesproken dat ik deze week röntgenfoto's laat maken en een kostenindicatie laat opstellen door de tandenkliniek en daarna met hen contact opneem om het op te lossen.


Dinsdag a.s. worden er röntgenfoto's van de shet haar gebit gemaakt in de kliniek, wat uitsluitsel en een accuraat kostenplaatje zal geven. Ik heb de reactie in dit topic gelezen van PZB dat ze alle kosten op zich zullen nemen. Deze (definitieve) toezegging en bevestiging verneem ik op deze manier voor het eerst en dat klinkt zeer hoopvol! Het belang van onze pony staat voorop en ben heel bij dat ze snel weer pijnloos door het leven kan.

Ik houd jullie op de hoogte!


TS, ik wil je aanraden om nog even dit op de mail te zetten naar de stichting. En geef daarin heel duidelijk aan dat je via dit topic hebt vernomen dat zij voor de kosten opdraaien, en dat als dit niet het geval is je dat asap zou willen horen in reactie op je mail (geef ook een reactietermijn).
Hiermee dek je jezelf in, want als zij niet reageren gaan zij hiermee akkoord. Krijg je wel een reactie in de trant van 'huh, wtf, wij weten hier niks vanaf' dan ben je gewaarschuwd en weet je dat je verder actie moet ondernemen om de kosten vergoed te krijgen.
En dan nog een detail, wss moet de factuur op naam van de stichting zodat zij hem betalen (ivm btw etc), check dat voor de zekerheid nog even bij ze voordat de DA de factuur opstelt.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:43

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de boktregels

fleurtjeuh
Berichten: 10343
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:49

Ja hoe staat het er nu mee?
Hoe gaat het met de pony?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 20:51

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de boktregels

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:03

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de boktregels

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:10

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de boktregels