Trailer Cheval liberte ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoihoi10
Berichten: 162
Geregistreerd: 22-03-22

Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 10:17

Hoi allen,

Ik ben opzoek naar een trailer en mijn oog is gevallen op een Cheval liberte. 1,5 paards.
Wie heeft ervaring met dit merk? En goed of minder goed?

Ibbel

Berichten: 49183
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:24

Als je even zoekt op Cheval Liberte vind je meer dan genoeg topics en ervaringen.

Ik heb een 2 paards, ondertussen alweer 12 jaar oud. Bevalt prima, maar is wel letterlijk met de Franse slag afgewerkt. De ogen van het dekzeiltje zitten bv niet recht boven de haken waar de elastieken aan moeten. Hang- en sluitwerk is matig, had best van RVS gemogen bv.
Maar goed, daar is de prijs ook naar. En misschien is de afwerking nu beter. Zoals gezegd de mijne is 12 jaar oud.

Hoihoi10
Berichten: 162
Geregistreerd: 22-03-22

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 20:01

Ik heb idd wat proberen te zoeken en kom wel eea tegen. Niet zoveel alleen. En ik zou toch verwachten dat redelijk wat mensen zo’n trailer zouden hebben, omdat het betaalbaar lijkt.
Bedankt!

Itamarka
Berichten: 60
Geregistreerd: 29-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:25

Hoi TS,

Ik heb een Cheval Liberté 1,5 paards gehad. Was ruim zat! Kon er mijn paardje en shettie samen in vervoeren. Had ook een handige en ruime zadelkamer.
Inderdaad, de afwerking laat wel wat te wensen over (de sluitingen van de stangen heb ik veranderd) en is ook niet de stevigste die er is (mijn paardje was er in geslaagd om de borststang krom te krijgen) maar hij ligt super achter de wagen en is ook heel stil binnenin. Verder heeft hij een hele lage instap, aluminium bodem en wanden (dus kan gewoon buiten staan) en je krijgt wel heel veel opties er standaard bij.

Ik rij nu met een tweepaards Sirius S80 omdat één van mijn paardjes graag het raampje vooraan heeft maar anders was ik gerust weer voor een Cheval gegaan.

Hoop je hiermee wat geholpen te hebben :)

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 20:28

Ik heb vorig jaar de touring one van CL gekocht en ben er erg tevreden mee. Omdat mijn paard voorheen zo snel mogelijk de wagen uit wilde hadden we ervoor gekozen om een vooruitloop te nemen en ook eentje die erg ruimtelijk gevoel gaf. Ook kon je de klep als een ‘deur’ openen waardoor ons paard er zo inloopt, weet niet of de gold one dat ook heeft.
De gold one (als ik t me goed herinner) had ons naar het merk gebracht, maar vond het raampje ‘goedkoop’ maar ligt erg fijn op de weg en volgt de auto goed. Wij hebben er ook een mat in gelegd waardoor hij erg fijn voor het paard is.
Tip: goed het dak waxen, onze hebben meteen gewaxt waardoor hij echt nog nieuw lijkt.

Hoihoi10
Berichten: 162
Geregistreerd: 22-03-22

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 18:34

Oh bedankt!!

Wat voor soort wax als ik vragen mag? Dan schaf ik zoiets aan!
En wat voor een mat als ik vragen mag?

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 07:18


Hoihoi10
Berichten: 162
Geregistreerd: 22-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 07:43

Kmbly schreef:
Kwa wax kan je die voor polyester gebruiken en de mat hadden we via de dealer erbij gekocht, maar vgm was het deze: Bekijk Rubber loper / rubbermat op rol Hamerslag 6mm - Breedte 180 cm - per strekkende meter op: https://www.bol.com/nl/p/rubber-loper-r ... _iphoneapp


Oh super!! Dankjewel :) En zo’n mat verlijm je dan gewoon op de bestaande bodem?

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:04

Maar er zit toch al een knappe bodem in die trailers? Daar hoeft geen mat meer op. Losse maten ben ik geen fan van, elke keer gedoe met schoonmaken. Nu bezem erover en een emmer water en je bent klaar.

Een aantal mensen bij ons op stal hebben CL en het zijn hele complete trailers met veel opties standaard waar je bij de andere merken flink moet bijbetalen.

Het enige nadeel, maar dat is cosmetisch, is dat de kap vaal wordt en verkleurd. Schijnt dat deze niet met goede UV coating is afgewerkt en daardoor verkleurd. Mogelijk is dit bij de nieuwere modellen opgelost.

fransje23

Berichten: 15367
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:16

Afgelopen zomer heb ik ook gekeken naar CL in mijn zoektocht naar een trailer.
Het zijn trailers met veel opties voor een lage prijs. Maar de dealer waarschuwde wel voor de kap die snel verkleurd als de trailer altijd buiten staat en de iets mindere afwerking.
Met zo een vale kap ziet de trailer er wat armoedig uit.

Ik ben overigens uiteindelijk voor een Bockmann gegaan.

Marije_jiplover

Berichten: 25327
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:32

Stalgenoot van mij heeft er 1.
Mooie trailer, stond ook op mijn lijstje toen ik op zoek was naar een trailer.
Belangrijkste nadeel vind ik de min of meer standaard donkere kap.
Snap echt die modetrend niet.
Wordt echt zoveel warmer binnen in je trailer met een donkere kap dan met een lichte. Zie trouwens dat die bij Cheval Liberté wel met een lichte kap te bestellen is, maar die heb ik dan weer nog nooit zien rijden.

Voor mij was het verzorgingsdeurtje aan de rechterkant en de zadelkamer links minder handig.

Dus ik heb verder gezocht en ben op een Sirius S45 uitgekomen.
Daar zit het verzorgingsdeurtje links en de zadelkamer rechts.
En die heb ik besteld met zilverkleurige kap.
En in vergelijking met de CV is mijn zadelkamer een keer zo ruim en heb ik binnen in de trailer ook meer ruimte.

Kwa afwerking heb ik niet echt opgelet hoe die van mijn stalgenoot is afgewerkt dus daar kan ik weinig over zeggen.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:12

Wij hebben nu 3 jaar een cl 2 paards trailer. Paar weken terug trok ik alleen zo'n stootkussen eraf waar het deurtje van de zadelkamer in valt, voor de rest nog niks gehad met de trailer. We hebben grote paarden en ze hebben voldoende ruimte binnenin, ligt mooi stabiel achter de auto en het is een onderhoud vriendelijke trailer. Ben er zeer tevreden over.

Kmbly
Berichten: 197
Geregistreerd: 09-06-19

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:16

Dat de kap faal wordt is waar, zeker als je er niets mee doet. Maar wij hebben sinds de dag dat we hem hebben gekocht het gewaxt waardoor hij er nog zo goed als nieuw uitziet.

De minpunten waren die dingen waar je de deurtjes in kan doen zodat hij niet dichtvalt, die werken zolang er geen wind staat.
En wanneer je de laadklep als een deur opent, dan moet je oppassen dat je hem niet te ver duwt, anders is je licht kapot (bijna bij ons gebeurd)

Getup

Berichten: 8285
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:00

Al 6 jaar tevreden met mn cheval Liberté. Tot nu toe niets los of scheef. Vind 'm ruim en netjes .
Die van ons is zilver met n groene kap, trouwens.

Hoihoi10
Berichten: 162
Geregistreerd: 22-03-22

Re: Trailer Cheval liberte ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 14:10

Mooi! Ga morgen naar een nieuwe kijken. Ofja, een demo. Die heeft 2 keer op een beurs gestaan :)

mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:46

Ik heb ook sinds een jaar een Cheval Liberte 1,5 paards trailer met zadelkamer, klep die ook als deur open kan, stootkussens etc. Heb hem tweedehands gekocht met garantie bij een dealer en vind het prettig dat je zoveel opties hebt voor een redelijke, betaalbare prijs. Kap verkleurt inderdaad snel, maar kan je eventueel waxen. Rolzeil is niet van hele goede kwaliteit, maar dat kan je makkelijk een keer vervangen als het nodig is. Verder een prima trailer. Ik heb een rustige pony en ga hoogstens 1x per maand weg. Prima trailer dus voor recreatief gebruik. Trailer ligt ook stabiel achter de auto en heeft nog best een behoorlijk maximum laadvermogen van 1600 kg voor een 1,5 paards.

SjonnieZ

Berichten: 2338
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:54

Ik heb nu zo’n jaar of 8 een Cl en ben er erg tevreden over.
De kap wordt idd snel vaal maar is verder niet kapot. De afwerking is idd wat iel maar als je er een rustig paard in zet is dat verder geen probleem. Heb er eigenlijk nog nooit iets groots kapot aan gehad behalve normale slijtage zaken.
En ik gebruik de trailer meerdere keren per maand.

bobomelo

Berichten: 1714
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 14:27

Ik heb net een CL gold 1 gekocht van 6 jaar oud.
Nu wou ik mijn zadel in de zadelkamer van de trailer hangen maar klopt het dat die heel heel krap zijn?
Ik heb een veelzijdigheidszadel.
Hangen jullie hem er met de lepel aan de achterkant op of met de lepel aan de voorkant, dus zeg maar achterstevoren.