Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:13

Hoihoi,

We zijn aan het oriënteren voor een pony trailer voor mijn shet. Omdat de trailer laag is past er dan geen sulky in. Ik ben toen op bokt en Facebook gaan kijken en zag meerdere foto’s van mensen die hun sulky voorop de trailer zetten. Dus op de trailer net voor de auto zeg maar.

Helaas kom ik bijna nergens tegen hoe dat word gedaan. Wel zie ik op foto’s dat er constructies zijn.

Dus welk bedrijven maken ze? Hoeveel hebben jullie er voor betaald? En is er misschien toch een manier zonder een bepaalde constructie maar gewoon met touw ofzo?

Alvast bedankt!

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:27

Welke optie je ook kiest, zorg dat het veilig is. Je wilt niet halverwege de rit in je spiegel kijken en je sulky over de snelweg zien vliegen := .

Je komt waarschijnlijk een heel eind met een fietsendrager en een haak bovenaan je trailer waaraan je de bomen vastmaakt.
Zo'n sulky weegt natuurlijk niet gek veel, maar zorg ervoor dat het meeste gewicht zo dicht mogelijk bij de trailer blijft. Hoe dichter bij de auto, hoe hoger de druk op de trekhaak (=niet gewenst).

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Re: Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 17:56

We willen zeker dat het heel veilig is. Als we een oplossing niet vertrouwen dan gaan we er zeker niet mee rijden.

Hoe bedoel je met een fietsendrager?

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:09

https://images.app.goo.gl/YMdYR9veae18PZgc8

Hele kuddes dravertrainers vervoeren hier hun sulky achter op de vrachtwagen of trailer, zijn speciale beugels voor.

Als jouw sulky niet veel groter/zwaarder is dan volstaat een aangepast fietsenrek of beugel wel. Meeste trailerboeren kunnen dat wel op je trailer monteren.

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Re: Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 18:25

Het is een hca sulky dus die is erg licht.
Ja maar hoe kom ik dan aan zo een beugel of aangepast fietsenrek?

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:28

Ik wou net zeggen, wij hadden onze koerskar (sulky) altijd achterop de trailer. Twee van die beugels er op laten maken bij een trailerzaak, veel makkelijker dan voorop vervoeren.

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Re: Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 18:34

Weten jullie dan welke trailer winkel daar ervaring mee heeft? En hoe duur kost meestal zoiets?

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:40

Ik heb zo’n set voor achter op mn toenmalige ponytrailer laten maken voor mn hca door een lasser….het was wel prijzig en het moet zo gemaakt worden aan je trailer dat je wielen passen maar het is zeker te doen!
Gewoon kijken of je een lasser kan vinden.

Afbeelding

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Hoe een sulky voorop de trailer vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:03


Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 16:23

Ik schop dit topic even omhoog..

Ik zou graag een soortgelijke oplossing laten maken om mijn sulky (HCA type van Tjeu) achterop de trailer te kunnen meenemen. Ik vroeg me alleen af of het niet erg is dat je de verdeling van de belading van de trailer dan ook verandert? Kan dat geen kwaad dat je iets achterop hebt hangen? En het is wel gewoon helemaal legaal om dat zo te doen?