Het leed dat een trailer kopen heet…

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 21:46

Zoals er qua huizen en qua paarden schaarste is, zo is dat volgens mij ook bij trailers het geval.
Ze zijn er soms wel, maar steeds 100 man reageren en ik ben dan nummer 101 ;)

Het liefst koop ik particulier, de zekerheid en de bijbehorende hogere prijs van een betrouwbare dealer heb ik niet perse nodig. Mijn vriend heeft verstand van aanhangers en iets tzt vervangen kunnen we ook zelf. Al zoek ik wel naar een rijklare trailer.

Wel heb ik contact gehad met:

- Van Hoof
- Zuidzijde
- Kraay (??)

Zij hadden niet iets wat precies paste.

Hoe komen jullie aan je trailer? Sites die ik in de gaten houd:

- Marktplaats (m’n verslaving)
- Facebook

Verder google ik me suf.
Ben op zoek naar een 1,5 of lichtere 2-paards met zadelkamer. Prijs naar kwaliteit, maar geen nieuwprijzen.

Ik had het idee dat je vroeger overal wel een trailer op de kop kon tikken voor een normale prijs. Is die markt inderdaad zo veranderd? Of zoek ik gewoon niet goed?

Muronia

Berichten: 19620
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:58

Ik herken het wel. Weinig aanbod op marktplaats en wat er staat is bijna allemaal nieuw of helemaal verrot. Ik zou graag mijn böckmann duo willen ruilen voor een (jong) gebruikte anderhalf paards aluminium-trailer. Liefst zonder zadelkamer. Bij een bedrijf krijg ik te weinig aan inruil en als ik mijn trailer eerst particulier verkoop dan is het maar afwachten wanneer ik een geschikte anderhalf paards ga vinden en ik wil eigenlijk niet zonder trailer zitten.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:02

Dat is naar mijn idee altijd al moeilijk geweest.
Dat is ook de reden dat ik bijna 10 jaar geleden voor een nieuwe gegaan ben.
Een goede degelijke trailer wisselt eigenlijk zelden van eigenaar.

MarjanB

Berichten: 16526
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:09

Heb die van mij bij van Raaij gekocht. Hij is super eerlijk, niet mega goedkoop maar wil wel goede spullen verkopen. Heeft niet vaak wat staan dus belde hem gewoon regelmatig :')

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:14

Wat is een lichtere 2 paards?

700 kg ?

Heb onlangs een nieuwe anssems gekocht,was in de aanbieding en ben er erg tevreden over.

scooby09

Berichten: 2213
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:14

Sizzle schreef:
Dat is naar mijn idee altijd al moeilijk geweest.
Dat is ook de reden dat ik bijna 10 jaar geleden voor een nieuwe gegaan ben.
Een goede degelijke trailer wisselt eigenlijk zelden van eigenaar.

precies ik heb de mijne 10 jaar geleden nieuw gekocht volledig alluminium.
Die gaat echt niet weg hoor. :D

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 21:20

Hmm jullie bevestigen mijn vermoeden (helaas)
Een nieuwe trailer heb ik echt het geld niet voor, of tenminste, niet voor over. Zo vaak ga ik hem niet gebruiken en dan zou de trailer duurder worden dan auto en paard bij elkaar :+

Een lichtere 2-paards is inderdaad rond de 700 kg. Dit heeft vooral te maken met de wachttijden bij het Cbr voor een be-rijbewijs. Lastig allemaal. Laatst op een veiling heb ik net mis gegrepen. Als ik toen wist hoe moeilijk het was har ik even door geboden ;)

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:21

Kan je niet gewoon huren als je hem maar af en toe gebruikt?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:26

700 is weinig hoor. Ik heb een 2 paards uit 1997, eigenlijk niet geschikt voor paarden groter dan 155-160 (als ze braaf zijn). Groter dan dat en ze zitten met hun oren plat tegen het dak.
Op papier weegt ie 620 kg. Op de weegbrug 760 kg…
Houten trailer overigens, voor zover dat verschil maakt.

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 21:32

Huren doe ik nu, maar vind dat best veel gedoe. We gaan ook verhuizen naar een omgeving waar ik (nog) niets in de buurt heb gevonden.

700 kg is inderdaad niet veel. Doelde ook meer op <800 kg. Mijn paardje is gelukkig klein :)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:48

Je zou kunnen kijken in Kapelle Avezaat bij Smits daar komt mijn trailer vandaan.

Dees

Berichten: 18933
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:33

Het is van alle tijd hoor, dat tweedehands trailers relatief duur zijn. Op aanhangwagens en trailers schrijft men nu eenmaal weinig af. Ze gaan ook gewoon lang mee. Er zijn trouwens ook maar weinigen die een goede trailer wegdoen. Inruilen doet men vaak pas wanneer er problemen aankomen.

Beide keren dat ik een trailer kocht (plm 1995 en 2010?), was het altijd al meest voordelig om gewoon nieuw te kopen.

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:57

nicky_rilana schreef:
Je zou kunnen kijken in Kapelle Avezaat bij Smits daar komt mijn trailer vandaan.


Smits heeft meer bakwagens en plateauwagens dan paardentrailers. Ik zie eigenlijk maar heel zelden een paardentrailer staan :o Ik rij er regelmatig langs omdat ik bij de Mc Donald's werk die ertegenover zit :) Ze bieden wel wat huur aan, maar tweedehandstrailers eigenlijk amper.

Ik zou dan eerder bij Zuidzijde gaan zoeken, maar feit blijft wel dat een trailer niet zomaar van eigenaar wisselt. Wij hebben ook goede ervaringen met Jack Oosterwijk in Sleeuwijk, maar daar hebben wij een bakwagen gekocht ipv een paardentrailer.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:09

Django_Mette schreef:
nicky_rilana schreef:
Je zou kunnen kijken in Kapelle Avezaat bij Smits daar komt mijn trailer vandaan.


Smits heeft meer bakwagens en plateauwagens dan paardentrailers. Ik zie eigenlijk maar heel zelden een paardentrailer staan :o Ik rij er regelmatig langs omdat ik bij de Mc Donald's werk die ertegenover zit :) Ze bieden wel wat huur aan, maar tweedehandstrailers eigenlijk amper.

Ik zou dan eerder bij Zuidzijde gaan zoeken, maar feit blijft wel dat een trailer niet zomaar van eigenaar wisselt. Wij hebben ook goede ervaringen met Jack Oosterwijk in Sleeuwijk, maar daar hebben wij een bakwagen gekocht ipv een paardentrailer.

Ik heb er 2x een nieuwe trailer gekocht. bijde nieuw maar wel een demomodel of eentje die niet schadeloos uit de fabriek kwam. De keren dat ik er ben geweest had hij er genoeg staan. Maar ik denk dat niet alles vanaf de weg te zien is.

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:19

nicky_rilana schreef:
Ik heb er 2x een nieuwe trailer gekocht. bijde nieuw maar wel een demomodel of eentje die niet schadeloos uit de fabriek kwam. De keren dat ik er ben geweest had hij er genoeg staan. Maar ik denk dat niet alles vanaf de weg te zien is.

Zou natuurlijk kunnen :j Ik rij zelf nooit aan via de snelweg, maar via Kapel-Avezaath zelf. Het zal ook de ene keer meer aanbod zijn dan de andere keer. Kijken/bellen kan nooit kwaad, het blijft immers een aanhangerdealer. Mijn ervaring leert alleen dat het veel meer het andere spul is dan de paardentrailer waar wij allemaal naar zoeken :D

enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 22:55

Wij hebben onze trailer (volledig alu, 1,5 Paards) toevallig bij van hoof kunnen kopen. Was 2 uur ervoor ingeruild. Ik denk dat het een kwestie is van vaker langsgaan en echt geluk hebben….

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Het leed dat een trailer kopen heet…

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:17