Waarde van 2 paards trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Waarde van 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 21:04

Wat vinden jullie een 2 paards trailer van Westeria waard. Redelijk oud model (ik schat zo jaren 90, hooguit 2000).
Vorig jaar nieuwe banden ondergekomen.
Bodem is rot, wanden zijn inmiddels ook rot.

Verder in orde.

Afmetingen 1.51 x 3 ongeveer.

Het zit zo. De trailer staat hier ca 2 jaar. Is van vrienden van me. Ik mag hem overnemen, en moet maar bedenken wat ik ervoor wil geven. Zij overleggen ook. De bodem was rot toen ie hier kwam. De banden zijn vervangen door de eigenaar, want de oude banden waren allemaal lek. Inmiddels zijn de wanden ook rot, doordatde beits er gedeeltelijk af was, en ook niet goed afgekit is onderaan...ik trek er zo stukken hout uit nu.

Evt heb ik wel interesse, maar ik vraag me werkelijk af wat zoiets nog waard is...4 nieuwe wanden en een nieuwe bodem.....dan zit je al met al toch al over de 1000 euro aan hout in deze tijd lijkt me?

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:08

Ik zou zeggen: oud ijzerprijs. Wat zal er aan ijzer aan zitten? 300 kg? Heb je het wel gehad denk ik.
Oud ijzer doet iets meer dan een kwartje per kilo. Maak er 100 euro van.
Dan nog 4 min of meer goede banden: max 50 euro per band.
En dan ben je er wel, denk ik...

Zo'n ding opknappen kost je al snel 1500 euro, en een 30 jaar oude 2-paards ga je ook niet meer dan 2000 euro voor vangen. Dus dan doe je die hele grap uiteindelijk voor een paar honderd euro winst.

0000
Berichten: 5484
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Waarde van 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:14

Niet veel, ik heb er een te koop staan voor 1500 euro die niet rot is, met een super, behoorlijk nieuwe, bodem en daar kom ik al niet vanaf.

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Waarde van 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 21:23

200 euro voor de nieuwe bandjes. Die je wss weer kan vervangen of rijdt ie nog af en toe?

Als je zelf de trailer kan strippen en opnieuw opbouwen ben je met 1000 a 1500 euro helemaal klaar maar laten doen meer vrees ik.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Waarde van 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 21:34

de banden zijn nog goed. Ik gebruik hem af en toe voor afval wegbrengen. Ook idd om te voorkomen dat remmen vast gaan zitten/banden weer kapot gaan etc.
Ik vind het zo zonde. Toen ding hier kwam helemaal na laten kijken toen ik de banden heb laten vervangen (eigenaar heeft betaald, ik ben ermee heengereden). Toen was alleen de bodem rot. Maar nu kwam vriendin ermee dat ik maar moest zeggen wat ik ervoor over had. Ben ff grondig gaan kijken, en blijken dus de wanden inmiddels ook rot. Dus ik weet niet of ik er uberhahot nig iets voor over heb nu, aangezien ik zelf nog en goede 1,5 paards heb. 2 paard is alleen handig voor als we met 2 paarden weggaan

cissy

Berichten: 19843
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Waarde van 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:18

Ik zou er niks voor geven en haar zelf het probleem van opruimen van die trailer laten oplossen.

Tenzij je een handige harrie bent/hebt met genoeg tijd en geld om het opknappen te gaan doen.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Waarde van 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:42

Je zegt bodem is rot en wanden zijn rot...
Wat is er dan nog wel goed? neuswiel?
Een trailer waarvan de bodem en wanden rot zijn is m.i. niet meer waard dan de oud ijzer prijs. Oke en dan die banden.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 23:08

Bernoe schreef:
Je zegt bodem is rot en wanden zijn rot...
Wat is er dan nog wel goed? neuswiel?
Een trailer waarvan de bodem en wanden rot zijn is m.i. niet meer waard dan de oud ijzer prijs. Oke en dan die banden.


ik weet niet waarom, maar ik moest zo lachen om deze reactie. Heerlijk droog, haha.
neuswiel is idd nog goed, haha. Klep ook, dak verlichting remmen ook.

zoef123

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 00:22

Niet veel. Vergis je niet in het werk. Als je het laat doen ben je meer kwijt als de prijzen die hier genoemd zijn. Als je zelf handig bent en het ziet zitten is het leuk anders niet aan beginnen. Het is echt heel veel werk.

HilliJarig

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 06:33

IHN schreef:
de banden zijn nog goed. Ik gebruik hem af en toe voor afval wegbrengen. Ook idd om te voorkomen dat remmen vast gaan zitten/banden weer kapot gaan etc.
Ik vind het zo zonde. Toen ding hier kwam helemaal na laten kijken toen ik de banden heb laten vervangen (eigenaar heeft betaald, ik ben ermee heengereden). Toen was alleen de bodem rot. Maar nu kwam vriendin ermee dat ik maar moest zeggen wat ik ervoor over had. Ben ff grondig gaan kijken, en blijken dus de wanden inmiddels ook rot. Dus ik weet niet of ik er uberhahot nig iets voor over heb nu, aangezien ik zelf nog en goede 1,5 paards heb. 2 paard is alleen handig voor als we met 2 paarden weggaan

En hoe vaak doe je dat in de praktijk? Voor het geld wat je nu uitgeeft aan deze trailer plus de opknapkosten -anders is je trailer niet eens bruikbaar- kun je ook prima af en toe een goede 2-paardstrailer huren.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 22:00

IHN schreef:
Bernoe schreef:
Je zegt bodem is rot en wanden zijn rot...
Wat is er dan nog wel goed? neuswiel?
Een trailer waarvan de bodem en wanden rot zijn is m.i. niet meer waard dan de oud ijzer prijs. Oke en dan die banden.


ik weet niet waarom, maar ik moest zo lachen om deze reactie. Heerlijk droog, haha.
neuswiel is idd nog goed, haha. Klep ook, dak verlichting remmen ook.

Haha gelukkig kan je er om lachen :+
Maar serieus, mij zou t weinig waard zijn, tenzij je specifiek op zoek bent naar een trailerproject omdat je het leuk vind.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-22 19:29

thanx voor jullie reacties. Ik mag de trailer hebben. Heb aangegeven dat ik gevraagd had en dat ie paar 100 euro waard was. Ze gunnen hem mij, als ik er tenminste dan belang bij had.. dat heb ik wel.. is leuk project dan. Vind het wel superlief. Ik heb paar jaar geleden hun paard ook al gekregen (toen 7 of 8 jaar).

heb wel besloten dat ik nog ff kijk hoe erg het is met de rot. ze hebben het zelf niet meer gecheckt. Ik vermoed zelfs dat ik hem zonder rot ook had gekregen, maar vind het wel zo fair om, mocht het nou met de wandjes toch meevallen nog weer ff te overleggen. Ik vind het vooral erg fijn dat het ding niet verder weg gaat rotten nu.

ikke

Berichten: 37619
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:06

IHN schreef:
thanx voor jullie reacties. Ik mag de trailer hebben. Heb aangegeven dat ik gevraagd had en dat ie paar 100 euro waard was. Ze gunnen hem mij, als ik er tenminste dan belang bij had.. dat heb ik wel.. is leuk project dan. Vind het wel superlief. Ik heb paar jaar geleden hun paard ook al gekregen (toen 7 of 8 jaar).

heb wel besloten dat ik nog ff kijk hoe erg het is met de rot. ze hebben het zelf niet meer gecheckt. Ik vermoed zelfs dat ik hem zonder rot ook had gekregen, maar vind het wel zo fair om, mocht het nou met de wandjes toch meevallen nog weer ff te overleggen. Ik vind het vooral erg fijn dat het ding niet verder weg gaat rotten nu.

Als je zelf kunt bouwen is het nog wel te doen, maar als je het echt goed aanpakt moet je wel rekenen op 2000 - 2500 euro. Dan heb je wel een trailer die zich kan meten met een nieuwe.
Voorwaarde is dan wel dat het zinkwerk op het chassis goed is.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Waarde van 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:00

Ik heb mijn 1,5 Paarde Hotra trailer voor 750,- verkocht.
Bodem en wanden moesten vervangen worden, technisch wel in orde.

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:30

Ik had mijn 1,5 paards Weijer trailer die in dezelfde conditie was voor € 450,- te koop staan en werd helemaal platgemaild. Blijkbaar toch veel vraag naar opknaptrailers.