Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Cherdenise schreef:Ik heb ook een v50 2.5 diesel met 2 paards trailer en dat gaat super.
Staat meestal 1 paard op maar soms ook nog een fjord en dat trekt de auto makkelijk
Alle info staat op de papieren, dat weet ik nu niet uit mijn hoofd maar is zeker naar gekeken en kon makkelijk
November108 schreef:Als we omlaag en omhoog moesten door een tunnel was het constant terugschakelen om genoeg vaart te hebben om met enigzins dezelfde snelheid terug omhoog te komen.
Karin schreef:Het was een Arabier x draver van 1.58 m. Maar zowel in zijn endurancetijd als na zijn wedstrijdpensioen kwam hij steeds tussen de 410 en 450 uit
sumic schreef:Shenavallie schreef:Je moet niet kijken naar wat je werkelijk in je trailer vervoert, maar wat je trailer (gewicht trailer + maximaal laadvermogen) bij elkaar is en dan kijken of je auto dat mag vervoeren. Als auto, gewicht trailer + maximaal laadvermogen boven de 3500 kilo uitkomen, dan moet je inderdaad E achter B halen en dan nog moet je kijken of je auto dat gewicht wel mag trekken. Je kunt niet een Peugeot 205 voor een tweepaardstrailer zetten bijvoorbeeld, maar dat ben je al aan het uitzoeken begrijp ik. En wat Cissy al zegt: kogeldruk van de trekhaak is ook heel belangrijk.
Hier wordt iets belangrijks genoemd, maar er lijkt overheen te worden gelezen.. het maakt niet uit wat je trailer of je paard weegt in dit geval. Het gaat om het maximale laadvermogen van de trailer. Dat gewicht moet je auto mogen trekken.
misami schreef:Even om mijn kennis te checken
Ik heb BE rijbewijs, maar het gaat toch over het feit dat een auto niet meer mag trekken dan op papier staat, niet wat je daadwerkelijk trekt. Dus auto mag 1600 kilo trekken dan moet de trailer/ aanhanger ook max 1600 zijn op papier. ondanks dat je mogelijk minder vervoert.
Een tweepaards trailer is meestal/minimaal 2000 kilo , ook al vervoer je veel minder met 1 paard dan mag dit nooit achter een auto hangen die maar 1600 mag trekken.
Ik zie veel combinaties op de weg die vermoedelijk niet correct zijn qua laad en trekvermogen.
pol013 schreef:Cherdenise schreef:Ik heb ook een v50 2.5 diesel met 2 paards trailer en dat gaat super.
Staat meestal 1 paard op maar soms ook nog een fjord en dat trekt de auto makkelijk
Alle info staat op de papieren, dat weet ik nu niet uit mijn hoofd maar is zeker naar gekeken en kon makkelijk
Maar een diesel is veel zwaarder en veel sterker. Dus dat is geen vergelijk.
Cherdenise schreef:pol013 schreef:
Maar een diesel is veel zwaarder en veel sterker. Dus dat is geen vergelijk.
Oh ja is dat zo, dat wist ik niet
ikke schreef:pol013 schreef:
Maar een diesel is veel zwaarder en veel sterker. Dus dat is geen vergelijk.
Dat is ook niet waar. Een Diesel is niet sterker maar heeft een andere motorkarakteristiek. Het blok is wel iets zwaarder, maar van dat verschil ga jij geen trailer in bedwang houden.
Cherdenise schreef:Ik had er ook niet van gehoord idd en volgens de prof kon mijn auto dat makkelijk aan. En het rijd ook zalig moet ik zeggen
Cherdenise schreef:Ik heb ook een v50 2.5 diesel
ikke schreef:pol013 schreef:
Maar een diesel is veel zwaarder en veel sterker. Dus dat is geen vergelijk.
Dat is ook niet waar. Een Diesel is niet sterker maar heeft een andere motorkarakteristiek. Het blok is wel iets zwaarder, maar van dat verschil ga jij geen trailer in bedwang houden.
pol013 schreef:ikke schreef:
Dat is ook niet waar. Een Diesel is niet sterker maar heeft een andere motorkarakteristiek. Het blok is wel iets zwaarder, maar van dat verschil ga jij geen trailer in bedwang houden.
Niet?
Ik had voorheen een auris.
De benzine uitvoering 1.6 weegt 1340 kg en mag 1200 kg trekken
Ik had een diesel 2.0 en 2.2 gehad, weegt 1510kg die mochten 1500kg trekken
Op de parkeerplaats lijken het dezelfde auto's maar ik had voor de trailer toch echt liever die diesel staan. Misschien is het geen gigantisch verschil. Maar voor mij juist wel precies het verschil wat ik nodig had.
Dus op zijn minst iets om rekening mee te houden als iemand je een auto aanbeveelt.
Tegen de tijd dat je bij een Q8 aankomt zal het wel een verwaarloosbaar verschil geworden zijn misschien. Maar in dit segment maakte het juist wel wat uit.
cissy schreef:Dubbel topic? Ik heb net in die andere gereageerd.
Edit, was in centrale topic, geen dubbel topic.
Advies: weeg die trailer!
Twee paards is altijd BE overigens, tenzij je m dus flink terugkeurt.
har166 schreef:cissy schreef:Dubbel topic? Ik heb net in die andere gereageerd.
Edit, was in centrale topic, geen dubbel topic.
Advies: weeg die trailer!
Twee paards is altijd BE overigens, tenzij je m dus flink terugkeurt.
Heb je voor mij een linkje naar het centrale topic? met de zoekfunctie kom ik een heleboel trailertopics tegen maar ik heb ook een vraagje en ik wil daar niet ts haar topic voor gebruiken.