Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 29-06-03

Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 14:28

Ik ben opzoek naar wat 'out of the box' ideeën voor het parkeren van trailers. Het neemt mega veel ruimte in beslag op je bedrijf namelijk :o

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n traileraankoppelapparaat( dit heet anders, maar ik kom er niet op :') ) . Vind je het prettig in gebruik? Waar loop je tegen aan?

Zijn er mensen die trailers op een ruimtebesparende manier geparkeerd hebben?

Ik hoor het graag :D

Duhelo

Berichten: 28569
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:35

wat is een traileraankoppelapparaat?
trailers kan je niet stapelen, dus ik vrees dat er niet veel ruimtebesparende mogelijkheden zijn ... Eventueel wel iets van een quad die trailers uit grasland kan trekken (wat een auto niet kan) om zo niet teveel verharding te moeten aanleggen?

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:38

Bedoel je een mover, zoals voor caravans worden gebruikt?
Zo kun je de trailers natuurlijk wel iets makkelijker weg zetten, en iets dichter bij elkaar.
Daar zijn heel veel oplossingen voor, van vast op de trailer gemonteerd, tot een losse die op meerdere inzetbaar is.

Kleiner gaan ze helaas niet worden, opvouwen en opstapel zou makkelijk zijn.
Of een ondergrondse parkeerplaats onder de rijbak, daar passen heel wat trailers :j

W_E_R
Berichten: 4
Geregistreerd: 16-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:40

Bedoel je zo'n ding: http://www.elektromover.nl/elektrotrekk ... -mover-xl/?
Dan kan je de trailers twee/drie diep achter elkaar zetten, maar het scheelt niet heel veel ruimte. Afhankelijk van de rijvaardigheid van je pensionklanten kan je de trailers dan ook dichter op elkaar plaatsen omdat het makkelijk manouvreert en draaicirkels kleiner zijn dan met een grote auto ervoor.

Marije_jiplover

Berichten: 25349
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 15:16

Bij ons staan de trailers naast elkaar aan de zijkant van de parkeerplaats.
De geparkeerde auto's staan er dan vaak voor.
Maar we zijn een kleinschalige stalling en de meest gebruikte trailers staan op de meest gunstige plek.
En verder is het een kwestie van vragen of iemand zn auto even wil verplaatsen als je je trailer nodig hebt en er staat iemand voor geparkeerd.

Of van te voren even in de stalapp aangeven dat je je trailer om zolaat wil pakken of terugzetten, dan houde we er rekening mee met vrij houden.

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:23

Jullie hebben toch ook een shovel?
Wij hebben een losse trekhaakkogel gemaakt die je in een gat doet ,die we in de palletlepel hebben gemaakt. Dan rijdt je achteruit met de shovel en kan je de trailer alle kanten op rijden. Anders even googelen op trekhaak aan palletlepel en anders kan ik een foto maken.
Dan kan je ze krap zetten maar dan moet je ze denk ik wel altijd klaar zetten want je moet wel even oefenen om handig te worden om zo te sturen .

ruitje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 16:26

Ja danku :+ ! Zo'n mover! Ik vroeg mij inderdaad af of er stallen zijn die ze dan achter elkaar plaatsen.

Wij hebben ook al grapjes gemaakt over een trailerkelder ja :')

Wij merken dat mensen eigenlijk wel heel graag altijd bij hun trailer willen kunnen en makkelijk willen kunnen aankoppelen, maar dat vraagt echt wel veel ruimte op het erf.

We hebben een kogel voor op de bobcat, maar dan moeten we hem ook weer tevoorschijn halen voor een klant. Het voordeel van die mover leek mij dat mensen hem dan zelf kunnen pakken als hij krap of dubbel staat?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:41

Zo’n mover lijkt me dan inderdaad het makkelijkst, ook voor iedereen te besturen. Mocht je een offerte gaan opvragen, ben ik wel erg benieuwd wat ie kost :o
Mijn trailer gaan met de neus naar voren de schuur in, anders past de auto van de stalhoudster er niet achter. Ik krijg ‘m echter niet in m’n eentje naar binnen, want buiten ligt grind en dat geeft te veel weerstand. Ik zoek dus nog een soortgelijke (maar wel betaalbare) oplossing om mijn trailer makkelijk binnen en buiten te kunnen zetten in m’n eentje.

Jet

Berichten: 12044
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:11

ruitje schreef:
Ik ben opzoek naar wat 'out of the box' ideeën voor het parkeren van trailers. Het neemt mega veel ruimte in beslag op je bedrijf namelijk :o

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n traileraankoppelapparaat( dit heet anders, maar ik kom er niet op :') ) . Vind je het prettig in gebruik? Waar loop je tegen aan?

Zijn er mensen die trailers op een ruimtebesparende manier geparkeerd hebben?

Ik hoor het graag :D


Als ze niet in grind staan is dit misschien iets, handmatig, zonder motortje. Eentje bij ons op stal gebruikte ook zo'n ding toen ze nog een trailer had. https://www.bol.com/nl/nl/p/pro-plus-aa ... _EQAvD_BwE . De meeste trailers bij ons staan wel in een soort van grind/puin, dan werkt het niet.

ruitje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 18:51

Hmm boeiend en niet zo duur, fijn al die mensen die meedenken!

Marije_jiplover

Berichten: 25349
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:22

Denk dat je een tweepaards ook niet zomaar van z'n plek krijgt met zo'n handkar.
Die zijn in het algemeen best wel zwaar.

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:28

Oei..
Sorry, maar ik zou echt niet blij zijn als ik mijn trailer niet gewoon echt direct aan zou kunnen koppelen.
Ik ga toch gemiddeld drie keer per week met mijn trailer op pad en betaal ook gewoon voor het feit dat mijn trailer bij stal staat. Hoe zeer ik het ruimte argument ook snap: Ik wil dan toch echt gewoon makkelijk bij mijn trailer kunnen ( en niet eerst met een apparaatje mijn trailer uit een rijtje moeten manoevreren.)

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:31

Lastig inderdaad, trailers nemen al snel veel plek in. Bij ons op stal stonden ze naast elkaar met wat ruimte ertussen zodat je er altijd bij kunt.
Het nadeel van trailers achter elkaar vind ik dat als mijn trailer bijvoorbeeld op de 1e te pakken rij staat, dat iemand anders dan mijn trailer verplaatst om bij zijn/haar trailer te kunnen op de 2e rij. Wat als deze persoon minder handig is en dan schade rijdt met het strak terug parkeren van mijn trailer? Ga maar eens bewijzen wie die kras/deuk erin gereden heeft. En kun je zo'n mover ook gebruiken als de trailer op slot staat? Bij mij kan er dan geen kogel in worden geplaatst, ik denk dat dat bij meerdere sloten zo is?

Ir111

Berichten: 11972
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:39

Punz schreef:
Oei..
Sorry, maar ik zou echt niet blij zijn als ik mijn trailer niet gewoon echt direct aan zou kunnen koppelen.
Ik ga toch gemiddeld drie keer per week met mijn trailer op pad en betaal ook gewoon voor het feit dat mijn trailer bij stal staat. Hoe zeer ik het ruimte argument ook snap: Ik wil dan toch echt gewoon makkelijk bij mijn trailer kunnen ( en niet eerst met een apparaatje mijn trailer uit een rijtje moeten manoevreren.)

Maar er zijn ook zat mensen die de trailer veel minder vaak gebruiken. Je kunt lijkt me prima de minder gebruikte trailers wat minder bereikbaar neerzetten. En dan de trailers voor mensen die er vaak mee weggaan vooraan.

Moet je alleen als stalhouder wel zin/tijd hebben om elke keer mensen te helpen hun trailer uit te parkeren.

Of 2 tarieven rekenen :)* normaal tarief voor goed bereikbaar, korting voor slecht bereikbaar?

Babootje

Berichten: 26392
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:44

Een cursus trailer parkeren aanbieden aan je pensionklanten? :+
Verder zou ik niet weten hoe je ruimte zou kunnen besparen. Zoals Punz ook zegt: je betaalt (meestal zo'n 20 euro per maand) voor je trailerstalling en dan wil je er wel makkelijk bij kunnen.

lrm

Berichten: 3392
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:52

Trailers zijn echt ondingen. Snap dat we ze nodig hebben maar de ruimte die je er aan kwijt bent is idd de +-15 euro echt niet waard.

Ben benieuwd of er mooie ideeën zijn. Tja en goede opties zijn er denk ik niet echt want snap best dat mensen hem snel willen kunnen aankoppelen.

ruitje

Berichten: 12349
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 20:03

Oh ik begrijp ook echt dat er een deel is wat er makkelijk bij wil kunnen hoor! Wij hebben er ook die 2/3 keer per week bij moeten. We hebben er echter ook die al een jaar niet van hun plek af zijn geweest :D

Het is ook niet dat ik perse iets moet veranderen, als er niks beters is dan blijft het zoals het is. Maar ik dacht: Wie weet is er nog een geniaal idee wat ik niet bedenk :+

MyWishMax

Berichten: 25415
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:10

Tijd geleden was er een nieuwsartikel met binnenbak met boxen eronder toch? Ik zou dat met oarkeerpkaats eronder wel handig vinden :')

Maar ik weet geen goede optie, hier ook gewoon een hoop ruimte vol trailers.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:14

Zelf 2 goede trailers aanschaffen en die 'verhuren' zodat je niet zoveel trailers op je terrein hebt staan? :')

Ik moest gelijk denken aan zo'n gebouw ergens in Dubai waar een auto lift/garage is.

Maar echt nuttige input heb ik helaas niet voor je :(

Ir111

Berichten: 11972
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:16

Cilli96 schreef:
Zelf 2 goede trailers aanschaffen en die 'verhuren' zodat je niet zoveel trailers op je terrein hebt staan? :')

Eigenlijk best een heel goed idee. Als je eens per maand met je trailer weggaat dan loont dat al snel. Als je de trailer voor hetzelfde bedrag verhuurt als dat je trailerstalling betaald gaat dat vast wel wat schelen.

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:25

Wij hebben niet heel veel trailers op stal maar ze staan achter elkaar tussen 2 stalgebouwen in, mooi uit het zicht. De voorste van diegene die veel weg gaat en de rest daarachter. Als je één van de achterste trailers nodig hebt dan kan je de staleigenaar even aanspreken of bv een dag van te voren een appje sturen dan zorgt hij dat de trailer klaar staat op het erf. Wegzetten wil hij ook best doen als je je er zelf niet comfi bij voelt. Als het licht is parkeer ik zelf maar in het donker laat ik het mooi aan de stalhouder over.

Eigenlijk was dat op mijn voorgaande stallen ook zo, als je het niet vertrouwde met inparkeren dan deed de staleigenaar dat even snel met de loader. Dan staat alles weer strak.

Bienotje

Berichten: 10882
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:48

Geen idee hoe het nu geparkeerd staat, maar subtiel met wat strepen parkeervakken tekenen kan ook nog wel eens verschil maken als het probleem is dat mensen het net wat te wijds terugzetten elke keer.

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 00:00

Kun je een schets maken hoe ze nu staan? Dan kunnen we misschien gericht meedenken (of zeggen nee sorry efficiënter weten wij het ook niet)

Bielsje

Berichten: 1402
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:55

Ir111 schreef:
Cilli96 schreef:
Zelf 2 goede trailers aanschaffen en die 'verhuren' zodat je niet zoveel trailers op je terrein hebt staan? :')

Eigenlijk best een heel goed idee. Als je eens per maand met je trailer weggaat dan loont dat al snel. Als je de trailer voor hetzelfde bedrag verhuurt als dat je trailerstalling betaald gaat dat vast wel wat schelen.


Dit leek mij ook een goed idee maar... Waar laat een nieuwe klant zijn eigen trailer als hij/zij die heeft? Je gaat natuurlijk niet je fijne trailer verkopen om vervolgens weer een nieuwe te moeten kopen als je weer gaat verhuizen. En een trailer huren terwijl je je eigen in een opslag hebt staan....? :')

Hier staan 2 rijen, wat schuin met duidelijk aangegeven plekken. Trailers staan met de kleppen naar elkaar toe. Nadeel is dat je er aan 2 kanten langs kunnen rijden maar verder valt het me zo mee qua ruimte!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:04

Wij bieden op stal in principe geen trailerplaatsen aan, inderdaad omdat ze vreselijk in de weg staan.
Boerderij verderop in de straat heeft wel mogelijkheden, dus onze pensionklanten kunnen daar hun trailer plek huren.
Heb jij in de buurt niet zo'n mogelijkheid?
Bijvoorbeeld X aantal bij jullie op het terrein en de rest ergens in de buurt.