Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:05

Wij zijn een plek aan het maken, speciaal voor de trailers, zijn wel een zeer kleinschalige pensionstal.

ruitje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 17:54

Bij ons kun je de trailer huren voor 20 euro per dagdeel( en vaak gewoon 20 per dag, we gaan niet moeilijk doen zeg maar) . Dus ik snap niet waarom zoveel mensen een eigen trailer hebben haha :')

Die strepen zijn nog wel een goede tip! Die moeten we toch ook nog trekken op de gewone parkeerplek!

Boeiend om te lezen dat er stallen zijn waar ze achter elkaar staan, of waar gewoon geen plek is. Ons principe is dat er altijd plek is en dat je er altijd bij kan.

Maar misschien is gewoon zeggen: 'Er is maar plek voor x aantal trailers' wel een optie, of dus inderdaad dat het deel wat hem maar zelden gebruikt misschien slechter bereikbaar staat :o

Fijn wel dat jullie dit zeggen, haalt mij een beetje uit mijn eigen patroon van hoe het bij ons geregeld is.

Hieronder de situatie.

Hier staan er zo'n 15 in een L zeg maar. Iedereen kan gewoon direct aankoppelen.
Afbeelding

En dan hebben we ook nog 4 mentrailers, die zijn echt helemaal vreselijk en die hebben we dus apart staan. Ik denk dat die gewoon nergens anders kunnen dan hier ivm de lengte.


Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Berichten: 7851
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:09

Als je het over ruimte hebt, ik heb het idee dat het bij jullie behoorlijk ruim staat opgesteld? Daar valt wel winst op te behalen.
Alle trailers dichter op elkaar, en ook de weg voor de auto kan wel smaller? Evt met de hand de trailer er even uit halen, recht zetten achter de auto en dan aankoppelen.
Vind dit echt enorm luxe opgesteld. :o

Punz

Berichten: 8583
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 23:51

Daar ben ik het wel mee eens. Dit kan echt dichter op elkaar, en de “weg” kan ook smaller.
Auto achteruit er in rijden.. trailer handmatig naar voren trekken/ recht achter de auto zetten/ aankoppelen , klaar.
Je kunt zo echt besparen op manoeuvreer ruimte ( doordat je zo geen rekening hoeft te houden met de draaicirkel vh geheel)

Edit:
Terug zetten volgens dezelfde systematiek dan natuurlijk

Ladyson

Berichten: 3227
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 00:27

Zou je een trailer tussen de dissels van 2 andere trailers kunnen krijgen? Dan pak je in feite de lengte van de dissel als winst. Dan krijg je dus 2 rijen met trailers.

Je kan ook nog googlen op caravan stalling en dan afbeeldingen voor wat inspiratie.

ingvdh

Berichten: 6376
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 00:32

Op stal hebben we ze ook wel dubbeldik staan, er zijn trailers die amper tot nooit gebruikt worden en die staan achteraan. In het begin liepen die eigenaren even te morren maar ze zien ook wel in dat hun trailer weinig gebruikt wordt. Als je hem nodig hebt helpt er altijd wel iemand om de trailer te voorschijn te halen.

Ladyson

Berichten: 3227
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 00:45

Ladyson schreef:
Zou je een trailer tussen de dissels van 2 andere trailers kunnen krijgen? Dan pak je in feite de lengte van de dissel als winst. Dan krijg je dus 2 rijen met trailers.

Je kan ook nog googlen op caravan stalling en dan afbeeldingen voor wat inspiratie.


Ja je kan vooral de ruimte pakken bij dat stuk bij de dissel is toch mn conclusie :') Je zou ze ook allemaal op een rij kunnen zetten maar dan dermate schuin, bijna a la file parkeren, dat de trailer mooi de ruimte bij de dissel van de trailer achter zich op vult. Ik zie dan wel vooral voor me dat de dissel richting de muur kant staat, en om m weg te halen je m wel eerst met de hand naar achter moet trekken.

Edit: Niet zoals ik het in gedachten had, maar je ziet hier bij de caravan vooraan dat de ruimte bij de dissel wel opgevuld wordt door de caravan van de buurman.

https://images.ovis.nl/6a8f8311e455581f494176523052af4a5a54994b115ae8351576ee06e2b8ad1b.jpg/xlarge/normalfitcanvas/blank/

ruitje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-22 05:29

Bedankt voor het meedenken weer!

Ik merk dat ik echt wel sta te kijken van jullie antwoorden. Mensen vinden het bij ons soms al krap, of balen als ze niet de plek voorin de rij hebben maar achterin.

Doet mij wel even beseffen hoe het op andere plekken geregeld is :o

Marije_jiplover

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 08:59

Zal een foto maken van bij ons op stal, wij staan dusdanig naast elkaar dat het gewoon precies pas is, net als op een gewone parkeerplaats voor auto's. Cm of 20 ertussen, op het breedste deel (de wielkasten).

En bij ons is dus het stuk weg ervoor de parkeerplaats voor de gewone auto's.
Dus je moet even rekening houden met elkaar wanneer iemand z'n trailer nodig heeft, of weer wil terug zetten, maar dat gaat altijd in goed overleg.

Duhelo

Berichten: 28567
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 09:18

In die opstelling is krapper zetten geen optie als die direct aanpikbaar moet zijn, want dan haal je je bocht niet om hem eruit te rijden. Krap zetten kan alleen als je rechtdoor kan wegrijden of hem idd handmatig eruithaalt.
Wat ik wel zou voorstellen is twee tarieven: 1 tarief voor direct aankoppelbaar, en 1 tarief voor niet direct aankoppelbaar (dan moeten jullie hem even tevoorschijn toveren, daar zou ik dan wel een max op zetten van bv 1-2 keer per maand dat jullie hem klaarzetten, anders heb je mensen die het goedkopere tarief nemen maar wel 3 keer per week er mee weggaan.)
De mensen die dan een trailer hebben voor twee keer in een jaar kan je die prima achteraan laten staan, en de mensen die wekelijks ermee wegmoeten kunnen hem zo aanpikken.

Kidde
Berichten: 3465
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 09:45

@Duhelo hier staat het ook zo krap, maar dan trek je hem gewoon een stukje naar voren voor het aankoppelen. Gaat prima dan :)

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 09:47

Ik denk dat het bij jullie erg luxe geregeld is! Bij mijn vorige stallen stond alles krapper op elkaar en bij verschillende plekken moest je het eerste/laatste stuk vaak even met de hand doen omdat het anders wel héél krap werd.
Uiteraard baalde ik wel even toen mijn trailer verplaatst werd van een makkelijk aankoppelbare plek naar een lastigere plek werd verplaatst maar daar ben je ook zo overheen. Hier werd wel rekening gehouden met hoe vaak iemand de trailer gebruikt.
Wij betaalden echter geen geld om de trailer te stallen, dat maakt misschien ook nog verschil.

Moonlight17
Berichten: 2347
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 09:56

Wat een luxe bij jullie. Nu ben ik op stal de enige met een trailer die er staat.
Ik heb een vrij lang/zwaar model, dus veel draaien met de hand is moeizaam met 2 vrouwen soms meerdere keren per week.

Mijn trailer staat voor het huis van de staleigenaar aan de weg met flink wat sloten erop om diefstal te voorkomen. Teruguit zetten midden op de weg, waarbij de plaats lager ligt. Van die betonblokken die niet helemaal recht liggen. Dus recht achteruit zetten is al een uitdaging op zichzelf. Daarnaast moeten we ook weer rekening houden dat het stalluik van een van de paarden nog open kan. We moeten genoeg ruimte overlaten, dat er ook nog auto's langs kunnen parkeren. Al met al, nog een aardige puzzel elke keer. Geen lampen in de winter, dan ook nog een extra uitdaging. Ik zou echt dankbaar zijn voor een parkeerplek als bij jullie TS.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:11

Kidde schreef:
@Duhelo hier staat het ook zo krap, maar dan trek je hem gewoon een stukje naar voren voor het aankoppelen. Gaat prima dan :)


Gewoon een stukje naar voren trekken is wel afhankelijk van je trailer. Onze vorige drukte ik zo weg, als ik de huidige moet verplaatsen en draaien tegelijk heb je twee man nodig en morgen spierpijn. :+ Als ik dan in m'n eentje weg moet, dan red ik dat niet.

Zal vanavond foto maken hoe bij ons de opstelling is. Voornamelijk langs de randen van erf en plein aan de achterzijde.

TessebesJarig

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe ziet jullie trailerparkeerplek op stal er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:05

Bij ons staan ze schuin en dicht op elkaar. Werk prima. Even oefenen met inparkeren, maar doordat ze schuin staan hoef je niet haaks in te parkeren en heb je minder ruimte nodig voor de in en uitdraai van de neus van de auto.

Steppe

Berichten: 2800
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:32

Of je zo weg kan hangt ook zeker van je auto af ik heb een pick up met grote draaicirkel en dat is niet altijd handig. Ik zou not amused zijn als ik hem niet zo pakken soms nood ivm kliniek oid en soms ineens zin om ergens heen te gaan. Ik snap dat ruimte beperkt is op de meeste stallen en dan moet je wat. En huren van de stal eigenaar heb ik slechte ervaringen mee, iets met verlichting werkt niet goed en staat trailer. En altijd verhuurd als je hem nodig hebt