Hoeveel geld geven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 18:40

Morgen moet mij paard naar de kliniek toe en worden we gebracht,
we zulle 45 minuten heen rijden, daar onderzoek, en ook weer terug.

Wat is een redelijk bedrag om te geven?

anca

Berichten: 1782
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:43

Ik zou in deze tijd het fijn vinden dat de benzine kosten vergoed zouden worden. Voor de rest zou het liefdewerk oud papier zijn.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:45

Dat hangt een beetje van de situatie af.... Wat is de chauffeur van jou? Doe jij wel eens wat voor de chauffeur?
Er van uit gaande dat het een vreemde is, lijkt me een bedrag tussen de 100 en 200 euro netjes (hangt van aantal km af en de tijd die de chauffeur van huis is)

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Re: Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 19:09

De chauffeur is de staleigenaar en km is bijna 96 maar met die prijzen weet ik niet wat reëel is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:12

Vraag anders wat hij zelf in gedachten heeft? :)

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:13

Reken maar dat de auto en traile ongeveer 1 op 7 rijdt.

96 / 7 = 13,7 liter verbruik, afgerond op 14 liter
Per liter benzine tegenwoordig richting de 2,50
2,50 × 14 × 2 = 70 euro in ieder geval benzine dat die ongeveer kwijt is. Prijs van de benzine is denk aan de hogere kant, maar vergis je niet in hoeveel tijd het kost voor je staleigenaar. Troep in de trailer, die wordt ook altijd vies. Ik zou minimaal naar de 75 - 100 euro gaan.

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:30

Freyr schreef:
Reken maar dat de auto en traile ongeveer 1 op 7 rijdt.

96 / 7 = 13,7 liter verbruik, afgerond op 14 liter
Per liter benzine tegenwoordig richting de 2,50
2,50 × 14 × 2 = 70 euro in ieder geval benzine dat die ongeveer kwijt is. Prijs van de benzine is denk aan de hogere kant, maar vergis je niet in hoeveel tijd het kost voor je staleigenaar. Troep in de trailer, die wordt ook altijd vies. Ik zou minimaal naar de 75 - 100 euro gaan.


Is nette berekening.. maar zou zelf vragen wat hij er voor wil en anders idd benzine vergoeden alleen is die bij ons in het dorp gewoon de shell 2.34 .. Dus kijk effe waar je woont.. zit nog al verschil in ( reed vandaag een eind weg en daar was hij idd 2.52( langs grote weg)

troi
Berichten: 17008
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:32

Freyr schreef:
Reken maar dat de auto en traile ongeveer 1 op 7 rijdt.

96 / 7 = 13,7 liter verbruik, afgerond op 14 liter
Per liter benzine tegenwoordig richting de 2,50
2,50 × 14 × 2 = 70 euro in ieder geval benzine dat die ongeveer kwijt is. Prijs van de benzine is denk aan de hogere kant, maar vergis je niet in hoeveel tijd het kost voor je staleigenaar. Troep in de trailer, die wordt ook altijd vies. Ik zou minimaal naar de 75 - 100 euro gaan.


Eens!

Omdat het een halve dag werk ook is zou ik ofwel naar de 150 gaan ofwel naast het benzinegeld een halve dag voor haar/ hem klussen doen op stal.

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:33

snorkel1986 schreef:
Freyr schreef:
Reken maar dat de auto en traile ongeveer 1 op 7 rijdt.

96 / 7 = 13,7 liter verbruik, afgerond op 14 liter
Per liter benzine tegenwoordig richting de 2,50
2,50 × 14 × 2 = 70 euro in ieder geval benzine dat die ongeveer kwijt is. Prijs van de benzine is denk aan de hogere kant, maar vergis je niet in hoeveel tijd het kost voor je staleigenaar. Troep in de trailer, die wordt ook altijd vies. Ik zou minimaal naar de 75 - 100 euro gaan.


Is nette berekening.. maar zou zelf vragen wat hij er voor wil en anders idd benzine vergoeden alleen is die bij ons in het dorp gewoon de shell 2.34 .. Dus kijk effe waar je woont.. zit nog al verschil in ( reed vandaag een eind weg en daar was hij idd 2.52( langs grote weg)


Wel karig om op 20 cent dan alleen de benzine te willen vergoeden, wat dacht je van gebruik van de auto en trailer, die slijten ook gewoon die 180+ km..

Vind 2.50 per km netjes en dan eventueel afronden naar boven.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 19:36

Auto aftanken (minimaal tot peil bij vertrek), trailer weer super netjes maken en iets waar hij dol op is als bedankje :j

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:05

ik zou het gewoon aan hem vragen en sws benzinekosten. Wat een lieve staleigenaar heb jij trouwens!

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:07

Bielsje schreef:
Auto aftanken (minimaal tot peil bij vertrek), trailer weer super netjes maken en iets waar hij dol op is als bedankje :j

Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan..

De beste man is wel een paar uur zoet waarin hij geen stallen kan mesten/andere dingen op stal kan doen. Die uren zijn verloren werkuren, ik vind dat daar best wat meer tegenover zou mogen staan dan benzine en wat lekkers als bedankje.

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:22

Bielsje schreef:
Auto aftanken (minimaal tot peil bij vertrek), trailer weer super netjes maken en iets waar hij dol op is als bedankje :j


Even naast mijn andere berichtje met de berekening, daarmee heb je iig een berekening qua kosten. Als ik mijn trailer uitleen werd ik soms nog blijer van een trailer die ik spik en span terug krijg dan van de vergoeding die ik eventueel ontvang. Ligt een beetje aan wat voor man het is dus.

Als je vraagt wat wil je ervoor hebben en het is 'Oh, niets hoor service' dan is het bovenstaande ook een hele goede. Beetje inschatten van de persoon.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:23

Ik zou zeggen: vragen wat hij er voor wil hebben. En anders minimaal 100 euro in de hand drukken, helpen met de hele boel weer keurig schoongemaakt terugzetten en de komende tijd extra helpen op stal om wat verloren tijd (dat hij met jou op pad was) qua stalwerkzaamheden goed te maken :)

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:32

upendo schreef:
Bielsje schreef:
Auto aftanken (minimaal tot peil bij vertrek), trailer weer super netjes maken en iets waar hij dol op is als bedankje :j

Ik zou daar niet zomaar vanuit gaan..

De beste man is wel een paar uur zoet waarin hij geen stallen kan mesten/andere dingen op stal kan doen. Die uren zijn verloren werkuren, ik vind dat daar best wat meer tegenover zou mogen staan dan benzine en wat lekkers als bedankje.


Dit is in ieder geval wat ik altijd erg op prijs stel als ik mensen rij. Als ik een auto leen, tank ik hem altijd helemaal af maar met de huidige prijzen kan ik me voorstellen dat dat niet altijd reeel is :')

Ik ga er wel vanuit dat het een gunst is, ik persoonlijk wil daar absoluut geen geld voor hebben maar stel zulke dingen echt enorm op prijs!
Is het geen gunst dan zou ik denken dat dat vantevoren is aangegeven...

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:35

Maar ik neem aan dat jij het privé doet. :) Deze staleigenaar heeft een bedrijf te runnen. En als je bedenkt dat de gemiddelde staleigenaar tussen de 3 en 6 euro per uur verdient als je het omrekent vind ik dat je hem ook wel mag betalen voor zijn verloren tijd. :)

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Re: Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:45

Heeft hij het je zelf aangeboden of heb je hem gevraagd? Als het laatste het geval is, heb je dan niet gevraagd wat hij er voor wil hebben? Mij lijkt het niks anders dan wanneer een instructrice met je meegaat naar een bezichtiging, of dat iemand je pas gekochte paard naar zijn nieuwe stal brengt. daar staat toch ook een prijs tegenover die vooraf word afgesproken.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:19

Hou er even rekening mee dat je iemand officieel niet mág betalen voor z'n tijd als transporteur, tenzij hij al z'n papieren heeft. Ook al heeft de beste man een commercieel bedrijf, als hij een paard vervoert mag hij dat alleen als vriendendienst doen. Je mag nog net de brandstof vergoeden, maar meer mag niet. En júist als de man een bedrijf heeft, moet je hem dus geen commerciele tarieven gaan aanbieden, want hij hangt als hij controle krijgt. Want hij moet de inkomsten uiteraard ook opgeven.

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:24

Ibbel schreef:
Hou er even rekening mee dat je iemand officieel niet mág betalen voor z'n tijd als transporteur, tenzij hij al z'n papieren heeft. Ook al heeft de beste man een commercieel bedrijf, als hij een paard vervoert mag hij dat alleen als vriendendienst doen. Je mag nog net de brandstof vergoeden, maar meer mag niet. En júist als de man een bedrijf heeft, moet je hem dus geen commerciele tarieven gaan aanbieden, want hij hangt als hij controle krijgt. Want hij moet de inkomsten uiteraard ook opgeven.


Dan geef je het toch gewoon cash? Ik zou daar niet te moeilijk over denken.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:25

Zolang je maar weet dat je illegaal bezig bent.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57943
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 21:43

Ibbel schreef:
Zolang je maar weet dat je illegaal bezig bent.

En jij doet nooit iets dat niet wettelijk is? :+
Lijkt me gewoon fatsoen om de eigenaar te vergoeden. Hier recent iemand gehad die er maar van uit gaat dat we wel gratis rijden voor hen. Die hoeven dus niet meer te bellen vanaf nu. De diesel is niet gratis (in ons geval diesel). De camion/trailer onderhouden en gekeurd houden al evemin.
Kan je wel zeuren over illegaal bezig zijn maar vind het heel netjes van TS dat ze dit vraagt.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:05

upendo schreef:
Maar ik neem aan dat jij het privé doet. :) Deze staleigenaar heeft een bedrijf te runnen. En als je bedenkt dat de gemiddelde staleigenaar tussen de 3 en 6 euro per uur verdient als je het omrekent vind ik dat je hem ook wel mag betalen voor zijn verloren tijd. :)


Dat ligt eraan. Ik doe het privé als ik het als gunst doe, anders niet. Ik doe de aanname dat het een gunst is door de vraag van TS, anders maak ikzelf namelijk prijsafspraken vantevoren.

En bij een staleigenaar gaan de inkomsten gewoon door al is hij er niet volgens mij :+

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:09

Bielsje schreef:
upendo schreef:
Maar ik neem aan dat jij het privé doet. :) Deze staleigenaar heeft een bedrijf te runnen. En als je bedenkt dat de gemiddelde staleigenaar tussen de 3 en 6 euro per uur verdient als je het omrekent vind ik dat je hem ook wel mag betalen voor zijn verloren tijd. :)


Dat ligt eraan. Ik doe het privé als ik het als gunst doe, anders niet. Ik doe de aanname dat het een gunst is door de vraag van TS, anders maak ikzelf namelijk prijsafspraken vantevoren.

En bij een staleigenaar gaan de inkomsten gewoon door al is hij er niet volgens mij :+

Als hij 3 uur geen stallen kan mesten heeft hij gewoon overwerk. ;)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:41

Uh, je vergeet denk ik dat er werk blijft liggen als hij een halve dag weg is en hij dat op een ander moment alsnog moet doen...

Op zijn minst de brandstofkosten vergoeden en daarnaast zou ik zeker ook daar bovenop nog een symbolisch bedragje doen voor de uren en helpen om alles weer schoon terug te zetten en het werk gedaan te krijgen.

Je kunt altijd prijs opvragen bij een paardentaxi, kijken wat je dat in totaal zou kosten, dat vergelijken net de brandstofkosten en dan een middenweg daarin zoeken.

Of gewoon die paardentaxi inhuren

Bielsje schreef:
upendo schreef:
Maar ik neem aan dat jij het privé doet. :) Deze staleigenaar heeft een bedrijf te runnen. En als je bedenkt dat de gemiddelde staleigenaar tussen de 3 en 6 euro per uur verdient als je het omrekent vind ik dat je hem ook wel mag betalen voor zijn verloren tijd. :)


Dat ligt eraan. Ik doe het privé als ik het als gunst doe, anders niet. Ik doe de aanname dat het een gunst is door de vraag van TS, anders maak ikzelf namelijk prijsafspraken vantevoren.

En bij een staleigenaar gaan de inkomsten gewoon door al is hij er niet volgens mij :+

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoeveel geld geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 14:44

Bespreek dit voor vertrek even met de chauffeur. Te vaak liggen de verwachting heb ver van elkaar af en als de dienst al geleverd is zit je dan met gezeur. Dus van te voren even vragen. Als hij er niets voor wil zou ik kilometers vergoeden en 50-100 euro daar op doen. Paardentaxi is vele malen duurder