Boerenprotest en met de paardentrailer op pad...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15411
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 10:28

Murphylover schreef:
Ik hoor een heleboel mensen over file.

Nou had ik het er net 2 weken geleden over met mijn hoefsmid over met de trailer op pad en file. Hij gaf aan dat als je in de file komt met je paarden dat je dan rijkswaterstaat (buiten hun openingtijden mag je de politie bellen) kan bellen als je uitleg dat je een paard vervoer kan je toestemming krijgen om over de vluchtstrook te gaan i.v.m het dierenwelzijn (vooral als het warm of heel koud weer is en dan kan je zelf politie begeleiding krijgen). Hij had het zelf al een keer gedaan.

Ik vond het een goeie tip van hem, dus dacht deel hem hier eventjes. Hij prente er wel overigens in bij mij dat je wel eerst moet bellen en meldenvoordat je over de vluchtstrook gaat anders heb je een boete aan je broek! Nummer van rijkswaterstaat staat hier dus nu in de telefoon voor noodgevallen.

Weer ontopic. Wel goed dat je het heb verzet het word toch wel warm die dag. Persoonlijk gaan wij niet meer op pad met de trailer als het 25+ (tenzij spoed) en tussen de 23 en 25 gaan we hier alleen sochtend en voor tussen de middag weer terug, omdat het veel warmer word in de trailer dan buiten (net als een hond in een auto) maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen keuze.



Dat is zeker een goede tip :)

Wat betreft de temperatuur bij ons wordt het niet zo warm, is nu max 23 graden, en op de plek van bestemming pas in de loop van de middag dan zouden we al weer weg zijn.

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Boerenprotest en met de paardentrailer op pad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 10:39

Het is ook een goede tip, maar wanneer de berm in brand staat en de brandweer staat op de vluchtstrook te blussen zul je er ook niet langs kunnen. Maar voor in de toekomst goed om te weten!

Amber_

Berichten: 10137
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Boerenprotest en met de paardentrailer op pad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 11:29

Helaas heb je tijdens deze blokkeer actie s niets aan de politie. Niet omdat ze niet willen, maar omdat ze nu niks voor je kunnen betekenen. Prioriteiten liggen op dat moment elders en door capaciteit tekort moeten ze dan keuzes maken.

Uiteraard bij een normale file is het anders, maar bij deze actie s gaat dat niet lukken.

Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 12:38

Hierboven, dat idd... Je mag idd bellen als je in een langdurige file komt met paard, maar in geval van deblokkades heb je daar niets aan, want politie heeft andere prios maar worden ook geblokkeerd door de boeren op sommige punten. Dan sta je er alsnog.... Vorige week kwam ik (gelukkig zonder trailer) vast te staan door de boeren en ik had de vluchtstrook okk niet kunnen gebruiken omdat daar opgefokte boeren zonder tractors overheen vlogen, of opgefokte mensen die klaar waren met stilstaan. Daar wil je dan ook niet tussen rijden met je trailer...

Als je iets van geluid hebt dat ze mogelijk gaan actievoeren, idd thuisblijven. Gelukkig kon je het afzeggen ts.

Maar je zal toch maar naar de kliniek moeten met je paard -O-

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:40

Even voor alle duidelijkheid ik bedoel files zonder boerenprotest! Vandaar dat het ook een beetje offtopic was.

Als je weet dat ze gaan protesteren zou ik het niet opzoeken.
Je zal maar inderdaad net een spoedgeval hebben die naar de kliniek moet tijdens het boerenprotest -O-

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Boerenprotest en met de paardentrailer op pad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 13:50

Hier in friesland is mijn ervaring dat de trailers erdoor mogen en de boeren dan ook aan de kant gaan

Ik zou aankomende tijd even geen grote lange ritten plannen door Nederland heen. In moet zelf de 9e naar lunteren vanaf Heerenveen, dat moet dan even (zonder trailer) maar verder blijf ik zoveel mogelijk rond huis.

Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:02

Kabayo schreef:
Hier in friesland is mijn ervaring dat de trailers erdoor mogen en de boeren dan ook aan de kant gaan

Ik zou aankomende tijd even geen grote lange ritten plannen door Nederland heen. In moet zelf de 9e naar lunteren vanaf Heerenveen, dat moet dan even (zonder trailer) maar verder blijf ik zoveel mogelijk rond huis.


Ja dat is een mooi idee, maar als je ergens ver achter de blokkade staat, ben je echt de pineut. Dan hebben ze echt geen flauw benul dat je een paar kilometer verder met je paard in de file staat ben ik bang...

fransje23

Berichten: 15411
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 14:09

Bij een lange file van 8 of 10 kilometer kun je echt niet zien of er een paardentrailer tussen staat.

Je zal maar spoed hebben en in zo een verkeerschaos terecht komen.
Want zelfs als je erlangs komt kost het veel extra tijd.
Gisteren werd er schijnbaar zelfs een ambulance geblokkeerd..


Ik durf het risico nu niet te nemen dat er morgen geen protest is.

Balko

Berichten: 1141
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Boerenprotest en met de paardentrailer op pad...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:39

Fransje die ambulance werd niet geblokkeerd. Werd meteen doorgelaten toen ze doorhadden dat deze er reed.

Zou er ook vanuit gaan dat er morgen protesten zijn

Daphne__
Berichten: 12480
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:56

Hier deze maand ook 3 keuringen.. En als ik de grote rookwolken van de snelweg zie komen hier, dan vrees ik of dat gaat kunnen.