Ontbinden van koop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nonactive
Berichten: 130
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-22 09:27

Hoi allemaal, allereerst bedankt voor een ieder die mee gedacht heeft, en zijn zicht erop heeft gegeven. Echter wil ik bepaalde dingen uit de wereld helpen; DA1 werkt inderdaad bij de praktijk waar ook ik klant ben, maar deze specifieke dierenarts is uitgekozen door kopende partij zelf. Ik ben dit topic niet gestart om modder te gooien naar DA1 da2 of kopende partij. Ik heb ook nergens gezegd dat kopende partij het paard wel kapot gereden zou moeten hebben.. dat is namelijk ook niet wat ik denk. Het enige wat ik weet, is dat het paard bij mij nooit kreupel heeft gelopen, en de keuring allemaal in orde was. De reden waarom ik dit topic ben geopend is dat ik nogal geschrokken was, van de brief en benieuwd was naar soort gelijke ervaringen. Stom van mij, want achteraf kan je op bokt niks verwijderen, en vindt het niet nodig dat kopende partij zich zou herkennen en sommige nare reacties zou lezen. Ik was/ben vooral benieuwd naar hoe je al verkopende partij nou met een gerust hart een paard nog kan verkopen. (Want niet iedereen verkoopt paarden met de verkeerde intenties :j ) Op dit moment worden inderdaad de foto’s herbeoordeeld en ben ik in contact met juridisch advies, om te bekijken wie in dit verhaal aansprakelijk is. Aannames met dat ik of kopende partij het paard kapot heeft gemaakt of gereden is niet nodig. Nogmaals bedankt voor ieder die zijn mening of ervaring heeft willen delen!
Laatst bijgewerkt door Nonactive op 13-07-22 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ontbinden van koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:36

In zulke situaties kan je wel een mod pben om een deel te verwijderen hoor. Je kan even met ze overleggen, want bij juridische kwesties is wel vaker wat verwijderd.

Sterkte ermee, ik snap dat je dit topic geopend hebt uit schrik, want je hebt je best gedaan en nu ineens dit.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:40

Nonactive schreef:
Hoi allemaal, allereerst bedankt voor een ieder die mee gedacht heeft, en zijn zicht erop heeft gegeven. Echter wil ik bepaalde dingen uit de wereld helpen; DA1 werkt inderdaad bij de praktijk waar ook ik klant ben, maar deze specifieke dierenarts is uitgekozen door kopende partij zelf. Ik ben dit topic niet gestart om modder te gooien naar DA1 da2 of kopende partij. Ik heb ook nergens gezegd dat kopende partij het paard wel kapot gereden zou moeten hebben.. dat is namelijk ook niet wat ik denk. Het enige wat ik weet, is dat het paard bij mij nooit kreupel heeft gelopen, en de keuring allemaal in orde was. De reden waarom ik dit topic ben geopend is dat ik nogal geschrokken was, van de brief en benieuwd was naar soort gelijke ervaringen. Stom van mij, want achteraf kan je op bokt niks verwijderen, en vindt het niet nodig dat kopende partij zich zou herkennen en sommige nare reacties zou lezen. Ik was/ben vooral benieuwd naar hoe je al verkopende partij nou met een gerust hart een paard nog kan verkopen. Op dit moment worden inderdaad de foto’s herbeoordeeld en ben ik in contact met juridisch advies, om te bekijken wie in dit verhaal aansprakelijk is. Aannames met dat ik of kopende partij het paard kapot heeft gemaakt of gereden is niet nodig. Nogmaals bedankt voor ieder die zijn mening of ervaring heeft willen delen!

Fijn dat je nog reageert, omdat dit vervelende geval leerzaam is voor iedereen die wel eens een paard koopt of verkoopt. De vraag is nu wel of jij het paard had laten keuren toen jij het kocht? Als dat niet zo is dan kan het probleem dateren van voor hij van jou was.Maar het teruggaverecht wegens verborgen gebrek is daarop verlopen.Ik meende dat men enige tijd geleden de garantietermijn nog veel langer had willen maken dan 6 maanden,ik meen zelfs 2 jaar! maar dan zou je inderdaad nooit meer een paard kunnen verkopen met gerust hart.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Ontbinden van koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:51

Fijn dat je nog reageert TS. Deze zaak kent helaas alleen maar verliezers.

Goed dat je de foto's laat herbeoordelen en juridisch advies inwint. Dit zijn complexe zaken.
Zou mooi zijn om ooit nog te horen hoe een en ander is afgelopen, ook met de herbeoordeling van de foto's. Maar als ik jou was zou ik dat doen, nadat alles is afgewikkeld.

Inderdaad zoals MyWishMax aangeeft, kun je in het geval van juridische kwesties vragen een topic te laten verwijderen. Succes met de verdere afwikkeling.

Koekie73

Berichten: 2671
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Ontbinden van koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:55

Ellendig hoor, ik snap ook dat je er even van schrikt. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Ontbinden van koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:58

Goed dat je hier nog even reageert TS. Ik denk dat je voldoende aanknopingspunten hebt gekregen in dit topic.
Voor iedereen is dit een nare zaak. Niet in de laatste plaats voor het paard.
Sterkte ermee.