Hoogte bil stang trailer IJslander / pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lietjuh_
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-05-06

Hoogte bil stang trailer IJslander / pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-22 19:13

Voor mijn IJslander kruising die onder de stang door gaat wil ik in onze trailer de stang lager zetten. Hij is 1,38m meer mensen met een vergelijkbaar hoogte pony? En op welke hoogte zit jullie stang?
Alvast bedankt!

Brainless

Berichten: 29751
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Hoogte bil stang trailer IJslander / pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:59

Je altijd een extra stang doen op 1 of 1,10m meter.. dan kan hij er ook niet op gaan zitten.

Jet

Berichten: 12036
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:25

Het is best lastig vind ik als ze dat doen. Als de stang weer te laag zit heb je kans dat ze achterover over de stang uit de trailer vallen en als hij te hoog zit duiken ze er zo onderdoor. Een dubbele stang lijkt me dan handiger, maar welke je dan eerst vast moet doen en welke daarna durf ik zo ook niet te zeggen. Ik persoonlijk vind dat één van de naarste problemen met trailerladen en ik zou eerder geneigd zijn om het probleem zelf ( het snel eruit willen gaan) op te lossen als het mijn eigen paard/pony zou zijn dan met "lapmiddelen" als een stang op hoogte als je begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk is een stang op de juiste hoogte fijner dan een te hoge of te lage stang, maar als de stang op de goede hoogte zit als hij staat, is dat te hoog voor als hij door zijn achterbenen gaat en zijn kont eronder zet.

Akshay
Berichten: 2077
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:43

Ik heb in mijn Ifor Wiliams zowel de voorstangen als de achter stangen een lagere bevestiging gegeven. Én iets verder naar voor (de achterstang).

Mijn Fjord is 1,36 en mijn ijslander 1,37 . Anders moesten ze zich voor opvangen op hun hals/luchtpijp. Laat staan het hoofd bewegen naar het hooinet/voor balans. Dat moest dan óver de te hoge stang.. sinds de andere hoogte staan ze vele malen rustiger.

Wij hebben het uitgemeten door paard te lafen, stang op de hoogte te houden die "het zou moeten zijn" en dat afgetekend op de wand.

Als je echt graag wil kan ik het nog wel opmeten?

Hier een foto van de trailercam. De Ifor heeft standaard al 2 bevestigingshoogten. De onderste is ons eigen fabrikaat
Afbeelding