Waarmee trailer wassen die altijd buiten staat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24077
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Waarmee trailer wassen die altijd buiten staat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-22 10:01

Ik wil m'n trailer weer gaan wassen want die slaat wat groen uit. Het is een humbaur single, met polyester kap, houten wanden en een allu bodem. Het gaat vooral om de buitenkant, binnen doe ik snel met een handsopje....

Maar welke producten zijn hiervoor aan te raden? Gewone auto shampoo en daarna in de wax zetten? Of gebruiken jullie andere producten die de trailer net wat meer beschermen tegen de weersinvloeden?

Ik hoor graag tips en tricks!

pluisje88

Berichten: 8100
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Waarmee trailer wassen die altijd buiten staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:05

Idd autoshampoo. Ik die het gewoon met de slang en een schrobber. Nooit met de hogedruk. Kap kun je in de was zetten als je dat wilt inderdaad

Silly1972

Berichten: 14785
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Waarmee trailer wassen die altijd buiten staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:06

Wij wassen hem altijd op de wasstraat, zelfde als met de auto.
Daar zit shampoo in de borstel.

ikke

Berichten: 37621
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:29

Als het regent, gewoon met een harde (paarden)borstel schrobben.

Aansluitend kun je er dan voor kiezen om 'm goed te reinigen en in de was te zetten, maar dat groen eraf halen kost een onmundige bult water.

meggiemeg

Berichten: 12242
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Waarmee trailer wassen die altijd buiten staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:42

Ik was de trailer altijd met autoshampoo met wax er in. Nooit een groen uitgeslagen trailer gehad, was altijd keurig wit. Heb m nu altijd binnen staan en dat scheelt enorm in vies worden en verkleuren. Vorige was helemaal wit, deze zwart met een grijs dak. Nog niets verkleurd of dof uitgeslagen.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:59

Wij hebben onze trailer onder een hoes buiten staan, scheelt veel schrobwerk! ( maar dat is geen antwoord op je vraag :D )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37301
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:12

Ik las echt waarom een trailer wassen die altijd buiten staat _O- een heel goede vraag. :))

Maar even serieus, ik ga ervan uit dat een trailer van hetzelfde is gemaakt als de meeste campers. Met een goede autoshampoo (bij voorkeur een twee in een met autowax achtig iets erbij dat vuilaanhechting iets voorkomt).

Vooraf het groene spul met bijvoorbeeld dasty eraf halen. Wel even handschoenen aandoen.

Dit houdt de camper al enige jaren netjes groenvrij ondanks dat hij altijd buitenstaat ook. :j

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:11

pluisje88 schreef:
Idd autoshampoo. Ik die het gewoon met de slang en een schrobber. Nooit met de hogedruk. Kap kun je in de was zetten als je dat wilt inderdaad


Waarom niet met een hogedrukreiniger?

hesterve

Berichten: 1935
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:27

Scum schreef:
pluisje88 schreef:
Idd autoshampoo. Ik die het gewoon met de slang en een schrobber. Nooit met de hogedruk. Kap kun je in de was zetten als je dat wilt inderdaad


Waarom niet met een hogedrukreiniger?


Met de hogedrukreiniger kan je de kitranden beschadigen en dan kan er water bij de houten wanden en dan gaat t rotten als je pech hebt

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:29

Laatst m’n aluminium trailer weer schoon gekregen met tuinslang en een harde borstel.
Alleen de polyester cap zou wat meer aandacht mogen. Die blijft wat vies/dof.

pluisje88

Berichten: 8100
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:52

Scum schreef:
pluisje88 schreef:
Idd autoshampoo. Ik die het gewoon met de slang en een schrobber. Nooit met de hogedruk. Kap kun je in de was zetten als je dat wilt inderdaad


Waarom niet met een hogedrukreiniger?


Omdat je het water dan overal tussen blaast. Vinden Houten trailers gemiddeld genomen niet heel gezellig

DuFraize
Berichten: 155
Geregistreerd: 17-07-22

Re: Waarmee trailer wassen die altijd buiten staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:33

Ik zat te denken om hem binnenkort eens te poetsen met 'the pink stuff' die ik heb gekocht bij action. Zie daar veel filmpjes van voorbij komen dat je je keuken helemaal blinkend schoon kunt krijgen.

Jed1406
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:48

Waarom niet met een hogedrukreiniger?[/quote]

Met de hogedrukreiniger kan je de kitranden beschadigen en dan kan er water bij de houten wanden en dan gaat t rotten als je pech hebt[/quote]

Dit hebben wij helaas al is gehad…

Utixo

Berichten: 6602
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Waarmee trailer wassen die altijd buiten staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:51

Op dit moment met de droogte is een trailer wassen een van de dingen die je even kan laten...

Anders gewoon naar een autowasstraat.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:47

Wij hebben in de buurt een autowasstraat met van die boxen waar je ook met de camper of vrachtwagen kunt wassen met zo’n trap aan beide zijdes zodat je ook het dak goed kunt doen.. daar doe ik de mijne wassen met met zo’n borstel waar sop uitkomt en dan na spuiten ..