Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:14

Jeetje.. Ik vind dat bedrag best prima, maar wel voor een fijne volpension stal waar je geen zorgen hebt over je paard als je een dagje niet kan. De faciliteiten maken me dan nog niet eens vreselijk uit, al zou iets overdekt zoals een longeerbak wel lekker zijn. Maar dat soort bedragen voor DIY vind ik toch frappant.

Benzz
Berichten: 2939
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:19

Als je goed doorrekend dan kan een bedrag ( met een normaal loon als pensionhouder) kun je niet onder de 700 euro gaan zitten. Als je dan ook nog kwaliteit wil leveren, dan kost dat nog 100derden euros extra.

Mijn paard is in augustus verkocht, ik betaalde 800 per maand aan stalling. De zorg was fantastisch, er waren andere redenen om te stoppen. Maar ik begin er niet meer aan. Wandel nu dagelijks met mijn hond in t bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 23:33

Babootje schreef:
chamion schreef:
Per 1 januari wordt mijn stal 435 euro (25 euro verhoging)

Doordeweeks buiten en binnenhalen door stal
2x krachtvoer (al krijgt pony haar eigen krachtvoer)
Onbeperkt ruwvoer door middel van ruif in stal en net in de paddock (komt denk ik nog een hooiruif te staan)
Hele dag buiten, nachten op stal.

Echter moeten de pensionklanten in het weekend zelf hun paarden binnen en buitenzetten (incl mesten van de paddocks)
En voor 60 euro korting mest ik zelf ten alle tijden mijn stal uit


Per 1.1.2023 gaat onze stal 20 euro omhoog. Dan betaal ik voor een box 525,00. Moet ik zelf mn voer kopen en zelf uitmesten. Ik sta er nog met veel plezier omdat de bakken super zijn en het rugvoer ook goed.
Maar ik begin er wel een beetje van te balen..,,,



Ohh jeetje dat is ook veel zeg. Hier is het nu €500, zelf brok regelen en klaarzetten en zon-en feestdagen zelf mesten. Laatste tijd ook zelf waterbakken vullen op de paddock en in de stal want die worden niet meer gevuld door hun. Dus je bent alsnog verplicht om iedere dag te komen.

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 00:03

Wat? Geen water?! Dat kan toch niet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 00:37

Sanet schreef:
Wat? Geen water?! Dat kan toch niet??

Tsja doen ze niet. Moeten ze in de paddock de modder voor in en krijgen ze vieze schoenen :( waterbakken in mijn stal worden de helft van de tijd vergeten. Vandaag zat er ook nog maar een laagje van 5 cm in om 19:00. En ze kijken er ‘s avonds niet meer naar om. Deed normaal veel zelf. Maar nu is de maat een beetje vol. Als het goed is kunnen we binnenkort verhuizen.

LiannePuthzy

Berichten: 7003
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 01:05

Utixo schreef:
Op welke basis is dat? Wat zit erbij?

Bij mij liep het stroverbruik echt de spuigaten uit. Ondanks meerdere keren waarschuwen en vragen, blijven mensen de boxen compleet leegscheppen iedere dag. Dus in plaats van onbeperkt stro pakken, ga ik nu over op 2 baaltjes stro per week (wat passend is binnen de huidige stalprijs). Alles wat je daarbuiten gebruikt kun je per baal inkopen.


Bij mij? Prijs is inclusief alles, behalve de 2 dingen die ik benoemde

hiphorse

Berichten: 1034
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 07:26

Pff wat een prijzen komen er langs!
En dan klagen mensen hier in de omgeving dat 250 voor volpension duur is.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:05

800€ ik sla stijl achterover. Kom ik aan met m’n 265€ wat ik duur vind ahah

Cioccolato

Berichten: 6649
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 09:50

Mensen die zo goedkoop staan hebben vaak geen flauw benul van wat het daadwerkelijk kost. Zowel het voer maar vooral ook 'uurloon'.

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:15

Dat die 250 goedkoop is, zeker volpension kan ik me zeker in vinden. Maar pas bij 800 per maand uitkomen als stalhouder? Vraag me dan af wat daarvan de berekening is. Anders had er toch geen stal meer overeind gestaan?

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:50

Als pensionhouder kun je 2 dingen doen imo.

1. Je ziet je pensionstalling als gunst, omdat je mensen een plezier wilt doen en je rekent kostprijs waardoor je onderaan de streep op 0 uitkomt. Heb je je huis en grond al hele lange tijd en heb je genoeg land om zelf te hooien dan kun je de prijs vrij laag houden. Maar wat als je passie weggaat, of je een paar mindere klanten hebt? Dan is dat niet meer zo leuk, dan haal je services weg. Boze klanten, helemaal niet meer leuk... En dan?

2. Je ziet je pensionstalling als een bedrijf. Als je de pech hebt dat je niet al jaren in het bezit bent van een locatie dan heb je een hypotheek en investeerders waarschijnlijk. Je moet hooi en stro inkopen, personeel inhuren etc. Bij onze doorberekening in de randstad 2,5 jaar geleden kwam ik al op 550 euro uit om op 0 uit te komen onderaan de streep. Dan ga je uit vd ideale situatie, dat je op dag 1 alle 40 stallen gevuld hebt wat niet gaat natuurlijk, dat het hooi in de berekening van goede kwaliteit is, je al je personeel voor die prijs kunt binnenhalen en dat er nooit iets kapot gaat :+ . Wil je 7 dagen per week service bieden, dan gaat daar nog een schep bovenop. En uiteindelijk wil je er natuurlijk wel iets aan overhouden om boodschappen te doen.

De vraag is dus of je ergens wilt staan wat gezien wordt als een bedrijf of niet. Voor mij is het antwoord op die vraag een ja. Dan kun je verwachten dat er fatsoenlijk personeel rondloopt, die mensen fatsoenlijk betaald worden en ze er niet met de pet naar gaan gooien. Er fatsoenlijk voer is en er geen onderscheid gemaakt wordt op basis van hoe leuk iemand is.

Ik doe er een moord voor om een pensionstalhouder iets te kunnen zeggen wat me is opgevallen zonder dat ik het helemaal hoef in te pakken met een strik erom en niet bang hoef te zijn uitgemaakt te worden voor alles wat los en vast zit. Of om 1 dagje te kunnen denken, ik sla een dag over want mijn paard is 100% in goede handen.

Ik heb die stal nog niet gevonden en hoewel ze op de meeste stallen waar ik heb gestaan écht wel hun best doen, merk je toch dat de passie er wat minder is want voor hun is alles flink duurder geworden en dat doorberekenen lijkt soms wel een no go, ze daardoor steeds minder gaan doen en het stukken minder "leuk" is allemaal. Voor een stal met 98 vd 100 punten wil ik nu dus best 800 pm betalen eigenlijk :j

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 10:59

Oke, ik ging nu niet perse uit van grote stallen met een dure hypotheek, veel faciliteiten en personeel eigenlijk.

Meer de kleine stalhouder, die eventueel wel volpension aanbied en verder niet veel faciliteiten heeft, misschien een leuke buitenbak. Die persoon werkt dan toch voornamelijk voor een eigen salaris. De hoeveelheid paarden en taken maken dan of dat ongeveer fulltime of parttime gaat zijn. Ik vraag me af hoeveel zo iemand moet vragen om er zelf inderdaad nog een leuk fulltime of parttime bedragje uit te kunnen halen die in verhouding staat met de uren die je eraan kwijt bent. Dat zit dan toch net tussen de twee scenario's die je schetst.

Edit: laat ik overigens toevoegen dat ik momenteel in het kamp zit wat volgens mij als een van de weinige bij ons op stal het juist prima had gevonden als de prijs omhoog gegaan zou zijn. Ik wil juist een eerlijke prijs betalen, maar ben dus ook nieuwsgierig waar die eerlijke prijs ligt bij verschillende situaties. Zeker omdat je aan de andere kant van het land volpension kunt staan voor 250 per maand blijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 09-11-23 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29977
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:02

Wat een prijzen zeg...

Blij ze aan huis te hebben.
Waar 1 grote ronde baal hooi me 15,50 kost.

Vlas wel duurder.
En vitaminebrokjes ook.
Maar gelukkig ver van dit soort prijzen

Sherivey
Berichten: 8741
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:10

hiphorse schreef:
Pff wat een prijzen komen er langs!
En dan klagen mensen hier in de omgeving dat 250 voor volpension duur is.

Hier in de omgeving vind je al geen halfpension voor die prijs :')

Nou sta ik ook wel in de duurste omgeving, geloof ik (randstad).

Heb nog niks gehoord over verhoging bij ons, maar hou er wel rekening mee. Met hoe duur alles wordt, kom je er als pensionhouder bijna niet onderuit denk ik :n

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:33

Celebi schreef:
Oke, ik ging nu niet perse uit van grote stallen met een dure hypotheek, veel faciliteiten en personeel eigenlijk.

Meer de kleine stalhouder, die eventueel wel volpension aanbied en verder niet veel faciliteiten heeft, misschien een leuke buitenbak. Die persoon werkt dan toch voornamelijk voor een eigen salaris. De hoeveelheid paarden en taken maken dan of dat ongeveer fulltime of parttime gaat zijn. Ik vraag me af hoeveel zo iemand moet vragen om er zelf inderdaad nog een leuk fulltime of parttime bedragje uit te kunnen halen die in verhouding staat met de uren die je eraan kwijt bent. Dat zit dan toch net tussen de twee scenario's die je schetst.

Edit: laat ik overigens toevoegen dat ik momenteel in het kamp zit wat volgens mij als een van de weinige bij ons op stal het juist prima had gevonden als de prijs omhoog gegaan zou zijn. Ik wil juist een eerlijke prijs betalen, maar ben dus ook nieuwsgierig waar die eerlijke prijs ligt bij verschillende situaties. Zeker omdat je aan de andere kant van het land volpension kunt staan voor 250 per maand blijkbaar.


Dat is per situatie verschillend natuurlijk. Als je het goed wilt doen, en je hebt een paard of 20 staan, dan ben je meer uren in de weer dan met een fulltime baan en vaak ook meer dan 5 dagen. Wel of geen stallen maakt een verschil natuurlijk.

Ik denk dat 250 enkel uit kan wanneer er geen hypotheek op het spul zit, er zelf gehooid wordt (en je voor al dat werk niets doorberekend), je geen personeel hebt en dan hou je geen euro over maar heb je waarschijnlijk nog een andere inkomstenbron.

Ik heb het gevoel dat daar een groot gevaar in zit. Er stoppen, iig hier, ontzettend veel stallen. Vaak de "redelijk geprijsde" stallen die vrijwel allemaal zo ongeveer de kostprijs rekenden en toen gingen de voer en energieprijzen ineens door het dak. Bij verhogen van de prijs totale leegloop en dan kom je weer niet uit.

Ik heb enorm veel respect voor de mensen die 250 euro per maand rekenen maar ik geloof nooit dat zij er iets van een salaris aan overhouden maar het puur uit passie doen en "omdat het kan". Tenzij 24/7 buiten want dat is volgens mij de enige manier om er geen fulltime baan aan te hebben zonder personeel.

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:42

Dat kan ook niet uit Bielsje, je mag in je handjes klappen als je op zo'n stal staat.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:00

Ik lees hier al tijden mee, en vind de verschillende zienswijzen altijd heel interessant.

Ik krijg sinds wij de paarden aan huis hebben staan, regelmatig de vraag van mensen in mijn omgeving, ''of die van hun er niet bij kan''. (vaak gevolgd door een ''want ik vind mijn stalling zo duur).

Maar als ik me dan bedenk wat een werk ik eraan heb om de accomodatie te betalen en bij te houden (ons woonhuis met xl tuin). Wat een werk de paarden me kosten, wat ik nu als hobby zie want het zijn mijn eigen jongens. Maar als ik diezelfde energie in het paard van een ander moet steken vind ik dat persoonlijk toch anders.
En dan nog aanvoer en aankoop van voer, het leuren met voer, mest, mestafvoer, reparaties, onderhoud.
Natuurlijk, nu doe ik het ook. Maar nu doe ik het voor mijn eigen jongens. En als ik dat voor kostprijs voor die van een ander zou moeten doen.. Nog los van het inleveren van privacy.

Ik heb sinds januari 1 paard meer staan, maar dat scheelt toch weer in tijd voor te mesten, hoeveelheid mest. De bekapper is langer bezig, de paddock heeft meer te lijden. Hooinetten slijten sneller etc.

Als er dagelijks 6 kinderen van een ander bij je mee eten en je huis vuil maken en was creëren en eisen aan je stellen dan noemen we dat gastouderschap en wordt daar ook voor betaald. Ook als dat vaak zelf ouders zijn die de constructie van 'mijn kind hoeft niet naar de opvang als ik hier mijn werk van maak' uitvoeren.

Daarom heb ik dus nog altijd alleen mijn eigen jongens staan, en wil ik niet dat paard erbij van degene die de 265 euro volpension inclusief voer en nachten op stal te duur vindt.

Bielsje

Berichten: 1409
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:34

Ik snap je helemaal! Alleen die XL tuin niet, daar kun je überhaupt toch nooit tijd voor hebben met paarden? :+

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:38

Celebi schreef:
Oke, ik ging nu niet perse uit van grote stallen met een dure hypotheek, veel faciliteiten en personeel eigenlijk.

Meer de kleine stalhouder, die eventueel wel volpension aanbied en verder niet veel faciliteiten heeft, misschien een leuke buitenbak. Die persoon werkt dan toch voornamelijk voor een eigen salaris. De hoeveelheid paarden en taken maken dan of dat ongeveer fulltime of parttime gaat zijn. Ik vraag me af hoeveel zo iemand moet vragen om er zelf inderdaad nog een leuk fulltime of parttime bedragje uit te kunnen halen die in verhouding staat met de uren die je eraan kwijt bent. Dat zit dan toch net tussen de twee scenario's die je schetst.

Edit: laat ik overigens toevoegen dat ik momenteel in het kamp zit wat volgens mij als een van de weinige bij ons op stal het juist prima had gevonden als de prijs omhoog gegaan zou zijn. Ik wil juist een eerlijke prijs betalen, maar ben dus ook nieuwsgierig waar die eerlijke prijs ligt bij verschillende situaties. Zeker omdat je aan de andere kant van het land volpension kunt staan voor 250 per maand blijkbaar.


Als ik mijzelf als voorbeeld mag nemen.
Hier 5 paarden in pension, 2 paarden van mezelf en 2 shetjes van mezelf. Ik vroeg 250 per maand maar ben vorig jaar opgeslagen naar 300 omdat ik gewoon verlies draaide.
Alles staat hier volpension in kudde. In de winter ‘s nachts op stal, in de zomer buiten met strookbegrazing. Goede buitenpiste die altijd te rijden is. Krachtvoer naar keuze gevoerd, 30 euro budget incl.
Qua werk heb ik er 2 uur per dag werk aan en in het weekend zo’n 10 uur door hooinetten vullen, kalken, snoeien, slepen, voer gaan halen, … het telt allemaal op.
Dus 2x5+10 = 20 uur per week. Een halftijds job. Hier is wel de verzorging van mijn eigen paarden bij maar niet mijn ‘plezier’ ermee, dus rijden/lessen.
Ik kan het kostenoverzicht wel delen in pb, maar dit jaar zullen we er net wel/net niet 1000 euro aan overhouden. Welke gebruikt zal worden voor nieuwe draad volgend jaar. In de kosten tel ik wel het voer en het eten van mijn eigen paarden en shetjes mee en de basisverzorging zoals jaarlijks tandarts, vaccinatie, osteo en zadelpasser. geen lessen of wedstrijden of ruiterkleding oid. Ook geen benzine, gwe of hypotheek.

Je kan mijn uitgaves aan de paarden zien in het kostentopic maar die kloppen niet helemaal - in de zin dat ik daar de ‘totale kost’ allemaal optel maar de wedstrijden en spullen bvb niet in dit staloverzicht staan maar van eigen rekening zijn betaald.

Als je het als investering wil doen zou je ervan uit mogen gaan dat mijn kost voor mijn paarden ongeveer ongeveer met een hypotheek zou overeenkomen. Met 5 paarden aan 300 euro draai je dan ongeveer break-even excl. kosten gwe, tractor, piste en benzine dat ook nog betaald zou moeten worden.
Met 15-20 paarden ben je aan een fulltime 24/7/7 job bezig waarvoor je eig al wel hulp nodig zou hebben. Reken zo’n 80 euro per maand ‘winst’ per paard na aftrek van de belastingen (21%), voerkosten, herstellingswerken etc. Dus 800 euro per maand ‘winst’ bij 15 paarden. Misschien als je heel efficient bent in kosten, paarden met lage voerbehoefte hebt en amper vernieuwt kan je er 150 euro per paard aan overhouden, dus 1500 euro per maand ‘winst’. Kan je niet eens van leven…
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 09-11-23 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:44

Bielsje schreef:
Ik snap je helemaal! Alleen die XL tuin niet, daar kun je überhaupt toch nooit tijd voor hebben met paarden? :+

Het grootste gedeelte van die XL tuin is het stuk van de paarden (ongeveer 0,9 hectare). En onze ''siertuin'' is zo ingericht dat mijn oude paard daarin de tuinman is en de kantjes maait en de rozenstruiken en wilgen etc snoeit in de ca 15 uur per week dat hij daarin los mag. Want tijd om iets netjes te maken behalve het paardenstuk is schaars (iets over prioriteiten :+ )

Overigens zitten in deze regio (West-Brabant) de prijzen volgens mij nog makkelijk tussen de 260 en 310 per maand voor volpension. Al zijn dit wel allemaal de plaatsen ''bij een boertje'' die denk ik her en der nog wel wat tussen de regelgeving door fietsen.

Celebi
Berichten: 3787
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:17

@Poekkie dankjewel voor je toelichting!

300 is alweer een heel ander bedrag dan 800 natuurlijk. Ik denk dat ik voor jouw situatie makkelijk meer zou willen betalen voor volpension met buitenbak.

800 zal overigens best een prima bedrag zijn, als de service en faciliteiten daar naar zijn, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat voor een DIY stal echt in verhouding is met de kosten per paard. Dan zouden er toch veel minder paarden aan huis gehouden kunnen worden? Ben benieuwd hoeveel dat nou daadwerkelijk kost, gezien ik dat op termijn ook erg graag wil.

Al denk ik ook dat het bovenstaande voorbeeld misschien niet het beste voorbeeld is om een kosten richtlijn te maken, juist omdat je in deze kosten je eigen paarden (en zadelpassers/entingen/etc.) plus de tijd die het kost om ze te onderhouden mee rekent in het totaal wat je verdiend hebt aan je pensionstal. Dat is nogal een grote hap van de kosten als 4 van de 9 paarden van jezelf zijn. Uiteraard kun je dat allemaal doorberekenen aan pensionklanten, maar het geeft wel wat scheve bedragen en je daadwerkelijke verdiensten kloppen dan ook misschien niet helemaal?

Dennis

Berichten: 31484
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:50

Bielsje schreef:
Ik heb enorm veel respect voor de mensen die 250 euro per maand rekenen maar ik geloof nooit dat zij er iets van een salaris aan overhouden maar het puur uit passie doen en "omdat het kan". Tenzij 24/7 buiten want dat is volgens mij de enige manier om er geen fulltime baan aan te hebben zonder personeel.


Maar 24/7 is echt niet perce goedkoop hoor, zeker niet als je het een beetje netjes wil doen. In kosten als in arbeid.
Vrachtwagen zand hier, pallet paddock platen daar, stukje bestraten zodat je daar mooi kan voeren.
En kwa tijd, ik mest liever boxen dan paddocks en land. Gaat sneller en het werk is minder zwaar.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:54

2 paarden en 2 shetten, ik zou die niet classificeren als 4 paarden.
Maar daarom ook dat ik zeg om in een commerciële situatie dat te beschouwen als een hypotheek of huur. Die staat er bij mij niet in, maar is ook een belangrijke factor.

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:08

Babootje schreef:
chamion schreef:
Per 1 januari wordt mijn stal 435 euro (25 euro verhoging)

Doordeweeks buiten en binnenhalen door stal
2x krachtvoer (al krijgt pony haar eigen krachtvoer)
Onbeperkt ruwvoer door middel van ruif in stal en net in de paddock (komt denk ik nog een hooiruif te staan)
Hele dag buiten, nachten op stal.

Echter moeten de pensionklanten in het weekend zelf hun paarden binnen en buitenzetten (incl mesten van de paddocks)
En voor 60 euro korting mest ik zelf ten alle tijden mijn stal uit


Per 1.1.2023 gaat onze stal 20 euro omhoog. Dan betaal ik voor een box 525,00. Moet ik zelf mn voer kopen en zelf uitmesten. Ik sta er nog met veel plezier omdat de bakken super zijn en het rugvoer ook goed.
Maar ik begin er wel een beetje van te balen..,,,


En er 1.1.2024 weer 20 euro erbij, |(

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:19

Als ik het zo lees heb ik enorm veel geluk met mijn stalling. Ik sta op een kleine doe het zelf stal, paarden staan dag en nacht buiten. Hooi wordt gevoerd en zit bij de prijs in, de rest is voor jezelf. Als je paard eventueel op stal moet is stro oid voor eigen rekening.
Er is een prima rijbak en longeerbak en een kantine met toilet en warm water.

Ik betaal 205 euro, midden in de randstad. De laatste verhoging was 5 euro alweer meer dan een jaar geleden.