Hoe houden we de rijvereniging financieel gezond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HarmanyL

Berichten: 2665
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:40

Bismarck schreef:
HarmanyL schreef:
Ik betaal 47,50 per jaar naast KNHS. Hierbij zitten wekelijks GRATIS clublessen waarvoor je je iedere week kan aanmelden. Verder organiseert onze vereniging echt heel veel activiteiten. Frontriemen maken (met een flinke bijdrage vanuit de club), EHBO bij paarden, droneshoot, clinics etc. Ben pas sinds kort lid omdat ik met m'n paard in de buurt ben komen staan. Maar zelfs zonder die clublessen was ik al aan t overwegen om lid te worden.


47,50 en dan inclusief clublessen? Waar betalen ze de instructie en de locatie dan van? Lijkt mij onrealistisch.

Wij groeien de laatste jaren als vereniging. Mede door de gezellige sfeer en fijne instructie!
Om geld in te zamelen hebben we elk jaar een kerstbakjesactie waarbij wij kerststukjes maken en verkopen. Daarnaast verkopen wij met moederdag plantjes en helpen bij evenementen achter de bar.
1x per jaar concours waar je verplicht bij helpt. Bardiensten worden gedraaid door oudere leden die niet meer rijden.
Daarnaast organiseren wij ponykamp, strandweekend, buitenrit, clinics, sinterklaasviering, oliebolspringen, 4 en 6 tallen. In de winter zijn er 40+ lessen op zondagochtend met elke keer andere instructie. En op dinsdagavond is er een mama les met moeders waarvan de kinderen op de ponyclub rijden. Tijdens de lessen is de bar altijd goed gevuld. Ook veel oud leden komen gezellig langs om wat te drinken. Onze vereniging heeft ook veel familie’s die al meerdere generaties lid zijn.


Instructrice doet dit vrijwillig! 1 avond, 2 lessen van 3 kwartier met maximaal 5. Nog niet meegemaakt dat ik niet kon mee rijden. Hoe ze het met de locatie geregeld hebben weet ik eerlijk gezegd niet. Is een pensionstalling. De meeste mensen die mee rijden staan daar met hun paarden.

fransje23

Berichten: 15401
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:51

Wij hebben diverse soorten contributie maar als je enkel lid wordt voor een startkaart ben je duur uit.

Veel mensen zijn lid om van de accommodatie, binnenbak en fijne buitenbakken, gebruik te kunnen maken.
Daar hebben we ook kwartaal abonnementen zonder lidmaatschap voor.
Die zijn uiteraard veel duurder dan met lidmaatschap maar ook vrijblijvender.

sa80
Berichten: 220
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-22 17:05

Oscar schreef:
Wat doen jullie om de club echt gezellig te houden? Het gaat nu vooral over faciliteiten, maar het gaat voor een groot deel ook over sfeer. Wat gezelligheid in de kantine, af en toe een keer een drankje pakken, een keer wat leuks organiseren, elkaar helpen als het nodig is. Tegenwoordig zijn mensen vaak heel individueel ingesteld en je zou kunnen proberen om wat terug naar af te gaan.


helemaal mee eens. Zo belangrijk. We organiseren met regelmaat wat leuks. We merken dat een aantal leden dit echt waardeert en de binding vergroot