Paard importeren uit België?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:09

Pareltjes schreef:
Gelukkig zijn we in europa helemaal niet doorgeslagen met al deze onzin.....

Als hobbyhouder zeg ik op de trailer en rijden. Leuk verzonnen van achter de buro’s maar we hebben tegenwoordig één leven extra nodig om aan de meest onzinnige papierwinkel te kunnen voldoen.
precies dit!
Stelletje moe makers zijn het!
Ik rij al 13 jaar de grens over en nog nooit controle gehad!
Zakken vullen, dat willen ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:22

Klopt wij gaan ook al jaar en dag de grens met regelmaat over.
Enkel tijdens corona werd er gecontroleerd (de reden van verplaatsing), verder nooit meegemaakt.

Mensen die op de grens wonen stallen hun paarden ook gewoon zowel in België als Nederland (en wisselen ook weleens), en dat gaat ook gewoon zonder verdere poespas :)

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:37

Het 'de grens over rijden' is het probleem niet. Ik woon hier in het grensgebied. Ik denk daar niet eens over na.

Maar er voor zorgen dat je paard correct op jouw UBN nummer geregistreerd wordt is dan misschien wat complexer?
En dan ga je nat bij een controle.

Ik heb mijn paard nog fake geïmporteerd uit België bij aanvang van dat hele UBN verhaal. Omdat zijn chip niet bekend was in NL en dat de kortste route was. Maar sindsdien hebben ze, zoals aangekondigd, die regels aangescherpt en mag je geen paarden meer 'zomaar' in het systeem zetten.

Op het moment dat jij een paard aan wil melden op jouw UBN nummer moet je de vraag beantwoorden waar het dier vandaan komt. Dat zou het knelpunt kunnen zijn nu?
Ik kreeg toen overigens geen aanvullende vragen. Alleen land van import xxxxx