Minderjarige je paard binnen laten halen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:39

Waar het hier eigenlijk al fout gaat/is gegaan: het is een (kleine) DHZ-stal. Dan zou je mogen aannemen dat de aanwezige stalgenoten op z'n minst inspraak hebben in wie de lege stal(len) vult. Want je moet gezamenlijk door 1 deur en je voert gezamenlijk een rooster uit.

Hier bepaalt kennelijk de stalhouder (die verder, ook weer kennelijk, niets doet, anders was het geen DHZ-stal) de nieuwe klanten. En dat recht heeft-ie uiteraard, het is zijn stal, maar het is verrekte ondoordacht 2 minderjarigen een stal aan te bieden terwijl je weet dat jouw stal 'gerund' wordt door de gezamenlijke paardeneigenaren.

Dus ik denk TS, dat je ook het proces van: wie bepaalt wie er uiteindelijk op stal komt, toch ook eens moet bespreken met de staleigenaar. Want jullie kunnen het probleem oplossen wat híj heeft veroorzaakt door 2 minderjarige klanten aan te nemen.

En voor de ontstane situatie zou ik sowieso zeggen: de ouders van deze meiden moeten meedraaien in het rooster, dit is geen kinderwerk. Dat had imo ook als voorwaarde bij de huurovereenkomst opgenomen moeten worden.

En ik vermoed dat papa en mama de paarden van hun koters heel snel elders in een gewone pensionstal gaan onderbrengen, als ze zelf moeten meehelpen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Minderjarige je paard binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:41

Nou ik was 10 toen ik op mijn DHZ stal stond en mijn moeder hielp altijd met binnen zetten en voerbeurten. Maar goed, ik was 4e in de paardengeneratie dus misschien zijn dit ouders die niks met paarden hebben.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:45

O, er zullen zeker opties zijn maar dat heb ik niet uit het bericht van TS kunnen opmaken. Uit het bericht nam ik zondermeer aan dat het, het een of het het ander is.

Ik heb ook op een DHZ stal gestaan 50 jaar geleden en daar werd zondermeer vanuit gegaan zonder enige vorm van overeenkomst, dat je volledig zelf verantwoordelijk was voor je paard. Die verantwoordelijkheid werd ook nooit afgeschoven naar iemand anders.

Moet ik er wel bij vermelden dat het geen verhuur DHZ stal betrof. De eigenaars hadden 3 paarden en er was plek voor een vierde van andere mensen.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 27-11-22 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:52

Ibbel schreef:
Waar het hier eigenlijk al fout gaat/is gegaan: het is een (kleine) DHZ-stal. Dan zou je mogen aannemen dat de aanwezige stalgenoten op z'n minst inspraak hebben in wie de lege stal(len) vult. Want je moet gezamenlijk door 1 deur en je voert gezamenlijk een rooster uit.

Hier bepaalt kennelijk de stalhouder (die verder, ook weer kennelijk, niets doet, anders was het geen DHZ-stal) de nieuwe klanten. En dat recht heeft-ie uiteraard, het is zijn stal, maar het is verrekte ondoordacht 2 minderjarigen een stal aan te bieden terwijl je weet dat jouw stal 'gerund' wordt door de gezamenlijke paardeneigenaren.

Dus ik denk TS, dat je ook het proces van: wie bepaalt wie er uiteindelijk op stal komt, toch ook eens moet bespreken met de staleigenaar. Want jullie kunnen het probleem oplossen wat híj heeft veroorzaakt door 2 minderjarige klanten aan te nemen.

En voor de ontstane situatie zou ik sowieso zeggen: de ouders van deze meiden moeten meedraaien in het rooster, dit is geen kinderwerk. Dat had imo ook als voorwaarde bij de huurovereenkomst opgenomen moeten worden.

En ik vermoed dat papa en mama de paarden van hun koters heel snel elders in een gewone pensionstal gaan onderbrengen, als ze zelf moeten meehelpen.

Oftewel: de ballotagecommissie :j

En ja, dat hebben we op "onze" stal ook. Je mag hier pas komen staan als wij, de stalgenoten, het ermee eens zijn.
En dan nog is er geen garantie, kan er wat mis gaan, maar dan hebben we er wel met z'n allen over nagedacht.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 12:41

Marije_jiplover schreef:
Ik kan me voorstellen dat je als stalgenoot je kunt vergissen in paarden die erg op elkaar lijken. Toen ik net op een friezenstal ging bijrijden was ik erg blij dat "mijn" fries korte manen had, daaraan kon ik hem herkennen.
Maar toen ik er eenmaal een jaartje rondliep, herkende ik ook alle individuele dieren wel aan hun karakter en specifieke eigen kenmerken.

Als eigenaar zou ik echt onmiddellijk wel merken aan het karakter of ik wel of niet mijn eigen paard te pakken heb, donker of niet donker.


Dit dus. Andermans look alike paarden kan ik nog begrijpen. Maar je eigen merk je toch wel direct op?

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:05

Ibbel schreef:
Waar het hier eigenlijk al fout gaat/is gegaan: het is een (kleine) DHZ-stal. Dan zou je mogen aannemen dat de aanwezige stalgenoten op z'n minst inspraak hebben in wie de lege stal(len) vult. Want je moet gezamenlijk door 1 deur en je voert gezamenlijk een rooster uit.

Hier bepaalt kennelijk de stalhouder (die verder, ook weer kennelijk, niets doet, anders was het geen DHZ-stal) de nieuwe klanten. En dat recht heeft-ie uiteraard, het is zijn stal, maar het is verrekte ondoordacht 2 minderjarigen een stal aan te bieden terwijl je weet dat jouw stal 'gerund' wordt door de gezamenlijke paardeneigenaren.

Dus ik denk TS, dat je ook het proces van: wie bepaalt wie er uiteindelijk op stal komt, toch ook eens moet bespreken met de staleigenaar. Want jullie kunnen het probleem oplossen wat híj heeft veroorzaakt door 2 minderjarige klanten aan te nemen.

En voor de ontstane situatie zou ik sowieso zeggen: de ouders van deze meiden moeten meedraaien in het rooster, dit is geen kinderwerk. Dat had imo ook als voorwaarde bij de huurovereenkomst opgenomen moeten worden.

En ik vermoed dat papa en mama de paarden van hun koters heel snel elders in een gewone pensionstal gaan onderbrengen, als ze zelf moeten meehelpen.


Op een doe-het-zelf-stal zouden klanten inderdaad meer zeggenschap mogen hebben over wie klant wordt en wie niet. Mijn stalgenoten zijn superlieve mensen, maar geef ze geen verantwoordelijkheid over de paarden, want dan loopt het mis.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:01

Op een doe-het-zelf-stal zouden klanten inderdaad meer zeggenschap mogen hebben over wie klant wordt en wie niet.

Ik vind zoiets heel raar, dat is volgens mij aan diegene voorbehouden die de stal (len) verhuurt.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:57

nikkel schreef:
Op een doe-het-zelf-stal zouden klanten inderdaad meer zeggenschap mogen hebben over wie klant wordt en wie niet.

Ik vind zoiets heel raar, dat is volgens mij aan diegene voorbehouden die de stal (len) verhuurt.


Niet als je verhuurt op basis van: "ik doe niets, jullie zoeken het onderling maar uit."
Dat werkt natuurlijk niet als je als staleigenaar daar vervolgens geen rekening mee houdt. Iemand die onregelmatige diensten draait is bv ook slecht in te roosteren. Is dus ook niet handig aan zo iemand een stal te verhuren.

Undercover22
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-07-22

Re: Minderjarige je paard binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:09

Ik zou er ook niet blij mee zijn. Hier zet een opa van 80+ ze binnen. Die is al eerder over het de stenen gesleept door twee paarden omdat ze opbol sloegen doordat ze op een stroomdraadje stonden.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:15

nikkel schreef:
Ik vind zoiets heel raar, dat is volgens mij aan diegene voorbehouden die de stal (len) verhuurt.


Als je enkel stallen verhuurt en voor de rest het dagelijkse reilen en zeilen grotendeels overlaat aan de klanten is het wel zo fijn om die klanten net iets meer te betrekken dan op een doorsnee stal op volpensionbasis.
Tenzij je natuurlijk alleenheerser wilt zijn, maar dan krijg je dus ontevreden klanten (bewijst dit topic). Dat is een kosten-baten afweging die iedere ondernemer uiteraard voor zijn eigen bedrijf maakt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Minderjarige je paard binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:22

Ik zou niet ergens willen staan waar de klanten alles onderling regelen. Dat geeft bijna altijd gedoe vroeg of laat.
Een goed beleid en duidelijke afspraken werkt meestal toch het beste.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Minderjarige je paard binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 17:38

Betrokkenheid is meestal onderdeel van een goed beleid.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:20

Gini schreef:
Betrokkenheid is meestal onderdeel van een goed beleid.


Dat kan, maar daar gaat ook veel mis. Mensen moeten doorgaans duidelijke regels en beleid hebben. Op heel veel stallen wordt het een rommeltje, is er vriendjespolitiek en is er een komen en gaan van mensen door een groep dominante aanwezigen waar niet iedereen goed tegen kan.
Er zijn altijd mensen die de boel naar hun hand proberen te zetten.

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:47

Gini schreef:
Betrokkenheid is meestal onderdeel van een goed beleid.


Mwa, wij zijn vorig jaar tegen de lamp gelopen. Twee nieuwe stalgenoten, waar ik mee moest gaan samenwerken. Paarden voeren, stallen & weien uitmesten, paarden overzetten. De ene is een hele goeie vriendin geworden die ik ook buiten stal zie en waar ik urenlang mee kan bellen. De ander is ondertussen al 2x verhuisd.
Het probleem was dat nummer 2 van mening was dat als zij moest werken (verkoop), ze niet naar de paarden kon komen. Als wij dezelfde mening hebben, komt er niemand van maandag tem vrijdag... Zij kreeg van ons altijd de eerste keuze over wanneer zij wou/kon komen, en presteerde het dan nog vaak om de dag zelf af te bellen. Of ze stuurde haar onderdanen :') maar dat was ook niet altijd een oplossing - haar bijrijder was mentaal altijd heel afwezig en stond vooral wolkjes te tellen, haar mama had bang van paarden. Die maakte de stallen wel schoon maar durfde de paarden niet over te zetten waardoor één van ons alsnog moest gaan. Ze vergat ook wel eens een riek uit de stal te halen oid.
Op een bepaald moment liepen de frustraties zo hoog op dat de staleigenaar met ons 3 rond tafel is gaan zitten, en we het gesprek met elkaar zijn aangegaan. Nummer 2 moest huilen. Vond ik wel erg, dat was nou ook weer niet de bedoeling, maar echt, ze was geen fijne stalgenoot. Een lief en tof meisje, dat wel, maar een waardeloze stalgenoot. De dagen dat zij moest "shiften" maakten ik en de andere stalgenoot ons altijd druk - zou ze wel gaan? Zou ze zelf gaan of iemand anders sturen, en zou dat dan iemand bekwaam zijn?
Op een bepaald moment had haar paard schimmel oid - en dat was doodeng, want wij wisten dat zij niet zou komen wassen/behandelen zoals dat de bedoeling was.

Als ik alle dagen zelf alles voor mijn paard doe, ben ik minder tijd kwijt dan wanneer ik 3x per week voor 3 paarden moet gaan. Ik heb er zelf maar 1, en dat is met reden.
Ik ben echt de eerste die je mag bellen als je eens niet kan, of dat nou is omdat je ziek bent of op reis gaat - maar ik wil niet op constante basis ingeschakeld worden om voor andere paarden op te draaien en 2u bezig te zijn. Zeker nu niet, nu het zo snel donker is en ik maar om 17u gedaan heb met werken. Onze weien liggen helemaal achteraan, daar is geen licht voorzien, het is altijd koud, het regent vaak, ... Voor mijn eigen paard heb ik dat alle dagen over, maar dat wil ik niet constant voor een ander lopen doen, sorry. Als je een been breekt ligt dat anders, maar niet "omdat je moet werken", dat doe ik ook.

Ik zou het niet kunnen, een samenwerking aangaan met mensen die ik niet vertrouw. Zo'n jonkies vertrouw ik automatisch al minder, ik betwijfel of ze verantwoordelijk genoeg zijn en of ze wel over de nodige ervaring beschikken om al die paarden in handen te krijgen. Er zijn ook volwassenen die ik niet betrouw hoor. Ik doe liever mijn eigen ding - dan weet ik zeker dat de stal & wei schoon zijn, dat mijn paard op een aangename manier wordt overgezet (dat haar niks overkomt, dat haar geen slechte manieren worden aangeleerd, ...), dat het betonnetje netjes aangeveegd is, enz.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 12:53

Wat balen TS dat je nu met deze kopzorgen zit :(:)

Inderdaad, als het nou grote, verstandige en handige ervaren pubers zijn, dan is het nog heel anders dan van die speelse Pennymeisjes. Het klinkt alsof deze op dit moment in de laatste categorie vallen.

Ik zou ook niet willen dat die met mijn paard gaan lopen. Sowieso zou ik niet meer op een stal willen staan met dergelijke tieners, is voor mij ook grotendeels de reden geweest om van onze eerste stal te vertrekken. Daar waren ook meiden van een jaar of 10-13, op zich niks mis mee :)

Maar hele dagen aan het spelen tussen die paarden. Van wei naar wei lopen, daarbij draden open laten liggen. Rena had een keer een lelijke diepe wond in haar kroonrand omdat ze door haar wei gelopen waren (wat hebben ze daar überhaupt te zoeken :x ) en de moeite niet namen om beide draden weer dicht te doen...

Ook pakten ze overal en nergens spullen vandaan, iedere klipklap moest ik weer op zoek naar mijn emmers om Rena haar waterbak te kunnen vullen. Ik had expres al eigen emmers gekocht omdat die van stal steeds als hindernisstaanders enzo werden gebruikt :roll:

Dan waren weer borstels van me weg, longeerlijn en longeerzweep pleite, zo zonder toestemming uit mijn kast getrokken. En die vond ik dan finaal vertrappeld terug in het natte zand van de bak, met een musketon die niet meer werkte natuurlijk doordat er zand in zat. Iedere keer moest ik op zoek naar mijn eigen spullen en was de hele zooi weer verziekt....

Te jong eigen paard kopen, deze niet aankunnen, en dan maar loslaten in mijn wei (!!) zodat die lekker aan bonken getrapt werd.

Ook ervaring met dat ze steeds vriendinnetjes meenemen, beetje stoer doen, zich tegen de andere paarden aan bemoeien, stiekem in het hooi gaan zitten en roken (!). Nu zal dat tegenwoordig wellicht niet meer zo snel gebeuren.

Er zullen er genoeg zijn die wel gewoon heel fijn en verantwoordelijk met andermans spullen, paarden en terrein omgaan, maar met wat je nu omschrijft vind ik dat je al best wat rode vlaggen hebt.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Minderjarige je paard binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 17:36

Zit Ts nog wel met deze kopzorgen of heb ik de update gemist?

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Minderjarige je paard binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:34

Ik heb een korte tijd pensionklanten gehad waaronder een meisje van 13.
Zij is de reden dat ik ze weg gestuurd heb := .
Mijn paarden waren makkelijker dan die van haar, maar draadjes bleven constant open, voeren in de wei/paddock, paarden op meest vreemde tijden op stal zetten zodat ze rustig kon rijden ( oké prima, haar paard was echt een heks als die van mij ernaast in de paddock stond) maar dan ze niet na t rijden weer gelijk buiten zetten.
2 hele maanden heeft t geduurd.

Eerder stond mijn merrie in pension en werd juist zij wel vaker door 11 jarige binnen gehaald: dat vond ik prima. Meisje deed het altijd super netjes, hing een extra draadje op zodat mocht ze los breken ze niet op t terrein los liep. Was ook echt handig voor haar leeftijd.
Maar haar moeder was er ook altijd bij, die pakte dan wel andere paarden.

De leeftijd boeit me dus niet zo, de mentaliteit wel.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 23:37

Euridicey schreef:
Zit Ts nog wel met deze kopzorgen of heb ik de update gemist?


Je hebt de update niet gemist. Ik was een goeie week heel ziek. Dus heb het op stal even z'n beloop laten gaan. Had even geen energie en was heel benieuwd wat er zou gebeuren. Nou dat ging dus mis. Ze deden geen enkel klusje, ruimde niet op en eigenlijk wilde ze alleen maar rijden. Eigen paard vangen konden ze niet meer, en inmiddels zijn er een paar meer met dat truukje. Uiteindelijk zijn ze van het weekend vertrokken.

Het probleem blijft een beetje. Er zijn nog steeds mensen die er eigenlijk geen probleem in zien. Je kunt kinderen alles leren vinden ze. Probleem is dat ik echt wel tegen ben na dit gebeuren. Misschien dat je de volgende keer geluk hebt, maar misschien ook niet. Als er niet elke keer iemand is om toezicht te houden is dit gewoon lastig. En ik ben onderhand wel van, het is sneller om zelf binnen te zetten.
Voor de stalhouder telt dat de stallen gewoon vol moeten, we mogen zelf mensen aandragen. Maar als iemand zich meld zeggen ze geen nee. Ergens snap ik dat wel. Je wil als beginnende stal je boxen vol, maar lastig vind ik het in dit soort situaties dan weer wel.

ikke

Berichten: 37585
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 23:50

Veulen84 schreef:
Euridicey schreef:
Zit Ts nog wel met deze kopzorgen of heb ik de update gemist?


Je hebt de update niet gemist. Ik was een goeie week heel ziek. Dus heb het op stal even z'n beloop laten gaan. Had even geen energie en was heel benieuwd wat er zou gebeuren. Nou dat ging dus mis. Ze deden geen enkel klusje, ruimde niet op en eigenlijk wilde ze alleen maar rijden. Eigen paard vangen konden ze niet meer, en inmiddels zijn er een paar meer met dat truukje. Uiteindelijk zijn ze van het weekend vertrokken.

Het probleem blijft een beetje. Er zijn nog steeds mensen die er eigenlijk geen probleem in zien. Je kunt kinderen alles leren vinden ze. Probleem is dat ik echt wel tegen ben na dit gebeuren. Misschien dat je de volgende keer geluk hebt, maar misschien ook niet. Als er niet elke keer iemand is om toezicht te houden is dit gewoon lastig. En ik ben onderhand wel van, het is sneller om zelf binnen te zetten.
Voor de stalhouder telt dat de stallen gewoon vol moeten, we mogen zelf mensen aandragen. Maar als iemand zich meld zeggen ze geen nee. Ergens snap ik dat wel. Je wil als beginnende stal je boxen vol, maar lastig vind ik het in dit soort situaties dan weer wel.

Uiteindelijk prettig dat het opgelost is. Hopelijk valt de schade mee.
Een beetje kritisch zijn op potentiële klanten kan echt geen kwaad. Veel verloop geeft ook gee positief beeld.

Als voorbeeld op "onze" stal waar verloop eigenlijk alleen optreed bij dood paard of in een uitzonderlijk geval ver weg verhuizen. De rest moet je het terrein af knuppelen; succes, wij slaan heel hard terug :D (je begrijpt de beeldspraak vast wel)
Onze stalbaas is ook minder kritisch geweest in het begin en heeft daarvan geleerd. Gevolg is nu dat er geen wachtlijst meer is; het is simpelweg nutteloos om daar op te staan. Over vijf jaar ben je aan de beurt als je mazzel hebt.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 11:04

LWDaisy schreef:
Gini schreef:
Betrokkenheid is meestal onderdeel van een goed beleid.


Mwa, wij zijn vorig jaar tegen de lamp gelopen. Twee nieuwe stalgenoten, waar ik mee moest gaan samenwerken. Paarden voeren, stallen & weien uitmesten, paarden overzetten. De ene is een hele goeie vriendin geworden die ik ook buiten stal zie en waar ik urenlang mee kan bellen. De ander is ondertussen al 2x verhuisd.
Het probleem was dat nummer 2 van mening was dat als zij moest werken (verkoop), ze niet naar de paarden kon komen. Als wij dezelfde mening hebben, komt er niemand van maandag tem vrijdag... Zij kreeg van ons altijd de eerste keuze over wanneer zij wou/kon komen, en presteerde het dan nog vaak om de dag zelf af te bellen. Of ze stuurde haar onderdanen :') maar dat was ook niet altijd een oplossing - haar bijrijder was mentaal altijd heel afwezig en stond vooral wolkjes te tellen, haar mama had bang van paarden. Die maakte de stallen wel schoon maar durfde de paarden niet over te zetten waardoor één van ons alsnog moest gaan. Ze vergat ook wel eens een riek uit de stal te halen oid.
Op een bepaald moment liepen de frustraties zo hoog op dat de staleigenaar met ons 3 rond tafel is gaan zitten, en we het gesprek met elkaar zijn aangegaan. Nummer 2 moest huilen. Vond ik wel erg, dat was nou ook weer niet de bedoeling, maar echt, ze was geen fijne stalgenoot. Een lief en tof meisje, dat wel, maar een waardeloze stalgenoot. De dagen dat zij moest "shiften" maakten ik en de andere stalgenoot ons altijd druk - zou ze wel gaan? Zou ze zelf gaan of iemand anders sturen, en zou dat dan iemand bekwaam zijn?
Op een bepaald moment had haar paard schimmel oid - en dat was doodeng, want wij wisten dat zij niet zou komen wassen/behandelen zoals dat de bedoeling was.


Jouw verhaal onderbouwt mijn gequote stelling dus eigenlijk helemaal. Van zodra alle partijen betrokkenheid toonden (stalhouder en klanten praten met elkaar) is het probleem opgelost.
DHZ-stallen waar de stalhouder dictator is of waar die juist de klanten het onderling maar laten opsoppen zijn vaak de stallen waar meerdere frustraties spelen.

Betrokkenheid is meestal onderdeel van een goed beleid.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Minderjarige je paard binnen laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 16:34

Ik denk dat je staleigenaar toch ergens een denkfout maakt. Je kunt als beginnende stal de boxen wel vol willen hebben maar als je eenmaal de naam krijgt dat er een groot verloop is ben je ook niet blij. Je hebt meer aan mensen waar je op kunt bouwen, iets wat met deze constructie toch wel een noodzaak is, dan dit soort mensen die de hele sfeer verpesten en daardoor kunnen de mensen die wel zich aan de afspraken houden dan gaan lopen. Dan heb je straks alleen maar lege boxen, ben je ook niet blij. Soms kost een lege box je minder dan je zou denken als het een weekje of maand langer duurt om deze te vullen met de juiste mensen.