Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 09:03

Melzazu schreef:
Ik denk dat je al langer het gevoel had dat dit niet de kopers waren waar je mee verder wilde. Los van het koopcontract en of dat wel of niet een “normaal” contract is. Jij wil er niet in meegaan en er geen handtekening onder zetten en dus vind er geen verkoop plaats. Lijkt me helder.

Voor wat betreft het eigenlijke onderwerp van het topic. Het vervoer. Hoe je dat nu had willen regelen klonk erg goed bedacht.


Vertrouwen werd inderdaad een stuk minder met iedere eis die er kwam.
Juiste eigenaar komt vanzelf wel.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:29

Wat een afloop na alle eisen nog meer wensen/eisen hebben. Er komt inderdaad vanzelf wel de juiste op het pad voor je paard. Soms heb je een iets langere adem nodig.

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:34

Het klinkt meer als kopers die het paard zelf kapot rijden binnen die zes maanden en dan juridisch heel moeilijk gaan lopen doen, alles voor de centen om weer een volgende te kopen met hetzelfde verhaal.

Ik vind het alleen maar zeer verstandig dat TS is afgehaakt.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:41

Deze mensen kunnen beter een stokpaardje kopen in een speelgoedwinkel in plaats van een levend dier bij een particulier.

Goed dat je je wilt indekken, maar je moet ook een beetje redelijk blijven naar de andere partij toe.
De wet als leidraad gebruiken geeft rechten en plichten beide kanten op. Prima.

Deze mensen willen alles naar hun hand zetten.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:48

Goed dat deze verkoop niet door is gegaan ts want bijna zeker zou je hierna nog een hele berg ellende en narigheid kunnen verwachten.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:54

Zo te lezen waren dit inderdaad niet jouw kopers.

Kwa vervoeren had je het goed opgelost met deze constructie.

Nog steeds vindt ik het apart dat er perse bij die ene DA +100 km verderop gekeurd moest worden. Kan je zeggen dat ik dat de afgelopen maanden bij geen verkopende partij voor elkaar heb gekregen. Mocht een onpartijdige arts in de buurt zoeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:54

MyWishMax schreef:
Die 6 maanden is een heel normaal termijn hoor. Bij een professional is dat gewoon zo, ookndat zij moeten aantonen dat blessure er nog niet zat bij aankoop. Bij een particulier moet je het als koper aan kunnen tonen dat het er al zat. Zo bizar is dat dus niet en reden waarom een recente keuring (dus geen jaar oud) ook gewoon erg slim is voor een verkoper. In een koopcontract zet je ook altijd neer wat het doel met het paard is, juist zodat wanneer er iets is je aan kan tonen dat paard niet geschikt is voor het doel waarvoor het aangekocht is.
Ik snap niet helemaal waarom dit zo bizar genoemd wordt, terwijl het hele normale dingen zijn die zelfs gewoon vanuit de wet komen, het termijn, en die juist verstandig zijn om op te nemen in een contract.
Dat je akkoord moet gaan met gang naar de rechtbank, ja dat kan je erin zetten maar ook zonder die clausule kan je dat bij elke koper gebeuren als er dus een geschil over het paard komt. Daarom is een koopcontract juist handig, ook als verkoper.

Het is dus niet eerlijk om ze weg te zetten zoals nu gebeurt, terwijl het een gedeelte gewoon de wet is en gedeelte gewoon juist slim voor beide partijen om op te nemen waarvoor een paard gekocht wordt.
Ook dat je nog even benoemd dat ze al een paard terug hebben gedaan na 3 maanden. Als deze een blessure had die er al zat bij aankoop waardoor het paard niet geschikt voor waarvoor deze aangekocht is is dat juist waarvoor de wet er is. Het is niet dat mensen dat voor hun lol doen hé?

Het waren dus niet de kopers voor jouw paard, maar nergens voor nodig om ze af te schilderen als slechte mensen of kopers. Beide partijen hebben dus dingen die niet bij elkaar pasten, niet 1 partij die fout is en 1 goed.

Zeker niet om dat zo in een contract met een particulier te bedingen. Ze leggen nu de complete verantwoordelijkheid bij TS. Daar zou ik ook voor bedanken.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:06

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:
Die 6 maanden is een heel normaal termijn hoor. Bij een professional is dat gewoon zo, ookndat zij moeten aantonen dat blessure er nog niet zat bij aankoop. Bij een particulier moet je het als koper aan kunnen tonen dat het er al zat. Zo bizar is dat dus niet en reden waarom een recente keuring (dus geen jaar oud) ook gewoon erg slim is voor een verkoper. In een koopcontract zet je ook altijd neer wat het doel met het paard is, juist zodat wanneer er iets is je aan kan tonen dat paard niet geschikt is voor het doel waarvoor het aangekocht is.
Ik snap niet helemaal waarom dit zo bizar genoemd wordt, terwijl het hele normale dingen zijn die zelfs gewoon vanuit de wet komen, het termijn, en die juist verstandig zijn om op te nemen in een contract.
Dat je akkoord moet gaan met gang naar de rechtbank, ja dat kan je erin zetten maar ook zonder die clausule kan je dat bij elke koper gebeuren als er dus een geschil over het paard komt. Daarom is een koopcontract juist handig, ook als verkoper.

Het is dus niet eerlijk om ze weg te zetten zoals nu gebeurt, terwijl het een gedeelte gewoon de wet is en gedeelte gewoon juist slim voor beide partijen om op te nemen waarvoor een paard gekocht wordt.
Ook dat je nog even benoemd dat ze al een paard terug hebben gedaan na 3 maanden. Als deze een blessure had die er al zat bij aankoop waardoor het paard niet geschikt voor waarvoor deze aangekocht is is dat juist waarvoor de wet er is. Het is niet dat mensen dat voor hun lol doen hé?

Het waren dus niet de kopers voor jouw paard, maar nergens voor nodig om ze af te schilderen als slechte mensen of kopers. Beide partijen hebben dus dingen die niet bij elkaar pasten, niet 1 partij die fout is en 1 goed.

Zeker niet om dat zo in een contract met een particulier te bedingen. Ze leggen nu de complete verantwoordelijkheid bij TS. Daar zou ik ook voor bedanken.

Ts zou het geld dat ze voor het paard krijgt dan 6 maanden apart moeten houden want er is een zeer dikke kans dat deze mensen binnen die 6 maanden een klacht hebben over het paard en dat ts het flink uitgewoond moet terugnemen plus door hen gemaakte kosten. Goed ts dat je daaraan ontsnapt bent.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 10:09

Even een off topic reactie op Babootje..

Je moet echt stoppen met die achterlijke opmerkingen en je conclusies te trekken.

Ja ze was inderdaad angstig voor andere paarden maar met goede begeleiding is dat opgelost en zijn we er achter gekomen waardoor het kwam.
Geen klik?! Mens hou op je hebt geen idee wat dat paard voor mij betekent.
Afgelopen jaar ben ik 4 keer geopereerd aan mijn hand/arm en heb ik een blijvende beperking opgelopen.
Ik heb een blijvende pees, spier en zenuw beschadiging waardoor mijn pink en ring vinger zo goed als niks meer doen.
Wedstrijden/dressuur zit er voor mij niet meer in.
Ik moet aangepast gaan rijden op voorlopig recreatieve basis..
Liefste ziet men dat ik helemaal niet meer ga rijden want vallen tsja..

Maak ik haar gelukkig van een beetje "rond hobbelen" met een slap teugeltje? Nee..
Ze heeft het nodig om lekker aan het werk te zijn en zich verder te ontwikkelen.
Ik kan haar door mijn beperking niet geven wat ze nodig heeft.
En geloof mij, als mij dit niet was gebeurd was ze inderdaad NOOIT verkocht.
En ja ik heb inderdaad een ander paard die ik met een los teugeltje kan rijden en lekker mee kan "hobbelen".
Die het geen probleem vind als ik teveel pijn heb dat ik een paar dagen niks kan doen behalve een beetje poetsen en wandelen..

Helaas heb je een nare eigenschap om mensen te beoordelen en veroordelen zonder iemand überhaupt te kennen of ooit gesproken/gezien te hebben.
Je hebt geen glazen bol waar je alles in kan zien.

Get a life en laat mensen in hun waarde.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 10:20

O en qua alle speculaties, ze mocht wel degelijk van het terrein af om te keuren, we hebben gekeken naar werkgebied van haar da, dat zat in een straal van 50 km.
Voorgesteld om een locatie in die straal te vinden.
Kon niet.
Voorgesteld om te keuren bij SMDC die echt onafhankelijk..
Niks kon.
Ze werd op pensionstal 2x pw gereden en 1x gelongeerd.
Bij trainer dagelijks in training..

Maar goed dat maakt nu verder niets meer uit.
Degene die mij en haar in het echt kennen weten hoe het verhaal zit en dat ik alleen maar het beste wil voor haar.

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:27

Ik snap dat deze "kopers" graag onder die voorwaarden willen kopen maar alle risico's voor mij terwijl het dier een half jaar lang weet-ik-wat kan doormaken, daar zou ik ook voor bedanken als verkoper.

Wat jammer dat het zo gelopen is, heeft je een berg energie gekost voor niets....hopelijk vind je een makkelijkere koper voor het beestje.

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:33

@BugsFunny, trek het je niet aan allemaal. Jouw paard is nu ontsnapt aan nieuwe eigenaren die geen juiste match met jullie zouden zijn. Nu op zoek naar een beter baasje. Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden. Koop en verkoop van paarden is een emotioneel iets, logisch want het zijn levende wezens wat het juist ook weer zo mooi en boeiend maakt.

Melzazu
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:40

Begrijpelijk dat je denkt dat je je moet verdedigen maar mensen vinden altijd wel iets van de keuzes die je maakt. Het is jouw leven en zijn jouw keuzes dus doe wat goed is voor jou!

Je kan het toch nooit iedereen naar de zin maken en dat moet je dus ook niet proberen zeg ik altijd. :D

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 10:41

anjali schreef:
@BugsFunny, trek het je niet aan allemaal. Jouw paard is nu ontsnapt aan nieuwe eigenaren die geen juiste match met jullie zouden zijn. Nu op zoek naar een beter baasje. Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden. Koop en verkoop van paarden is een emotioneel iets, logisch want het zijn levende wezens wat het juist ook weer zo mooi en boeiend maakt.


Dankjewel maar ik trek het me wel aan.
Ik wordt zo pissig van zulke speculaties..
Het liefst had ik haar helemaal niet hoeven te verkopen.
Maar het gaat gewoon niet..


En ja Babootje voordat je begint over de vorige, had ik jouw glazen bol maar, dan had ik dat paard niet verkocht want ja hij was een flegmatisch paard maar uitermate geschikt voor recreatief rijden..

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 10:42

Melzazu schreef:
Begrijpelijk dat je denkt dat je je moet verdedigen maar mensen vinden altijd wel iets van de keuzes die je maakt. Het is jouw leven en zijn jouw keuzes dus doe wat goed is voor jou!

Je kan het toch nooit iedereen naar de zin maken en dat moet je dus ook niet proberen zeg ik altijd. :D


Als ik zou doen wat goed voor mij zou zijn zou ik haar niet verkopen.
Ik verkoop haar omdat ik haar niet kan geven wat ze nodig heeft.

Elisa2

Berichten: 37314
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 10:43

Trek het je niet aan, mensen oordelen liever dan dat ze vragen helaas.

Heel erg sneu dat je om deze redenen moet verkopen. :-(

Ik snap je, heb zo ook paarden moet verkopen.

Melzazu
Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:02

BugsFunny schreef:
Melzazu schreef:
Begrijpelijk dat je denkt dat je je moet verdedigen maar mensen vinden altijd wel iets van de keuzes die je maakt. Het is jouw leven en zijn jouw keuzes dus doe wat goed is voor jou!

Je kan het toch nooit iedereen naar de zin maken en dat moet je dus ook niet proberen zeg ik altijd. :D


Als ik zou doen wat goed voor mij zou zijn zou ik haar niet verkopen.
Ik verkoop haar omdat ik haar niet kan geven wat ze nodig heeft.


Ja ik las het en dat vind ik heel moedig van je.
Hopelijk vind je een fijn huisje voor haar waar jij je ook goed bij zult voelen.

En laat de rest maar lekker kletsen. :(:)

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:05

Dat is Bokt op zijn best, mensen lezen iets, trekken hun eigen conclusie en gooien het online neer. Soms klopt het maar vaak ook niet. Probeer het naast je neer te leggen. Je probeert het goed te doen en in de ogen van anderen zal dat nooit goed genoeg zijn.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 11:15

meggiemeg schreef:
Dat is Bokt op zijn best, mensen lezen iets, trekken hun eigen conclusie en gooien het online neer. Soms klopt het maar vaak ook niet. Probeer het naast je neer te leggen. Je probeert het goed te doen en in de ogen van anderen zal dat nooit goed genoeg zijn.


Zij doet het standaard en daar moet ze eens mee stoppen.

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:20

Ach ja als je verder weinig te doen hebt in je leven :+

Maar ts hoop dat je toch een fijn en leuk baasje vind voor je merrie! T is dat ik er geen geld voor heb want vind het een knappe dame. Plek zat maar goed daar heb je niks aan _O-

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 11:23

MarjanB schreef:
Ach ja als je verder weinig te doen hebt in je leven :+

Maar ts hoop dat je toch een fijn en leuk baasje vind voor je merrie! T is dat ik er geen geld voor heb want vind het een knappe dame. Plek zat maar goed daar heb je niks aan _O-


Voor mij geldt, goed huis is belangrijker dan de centjes.
Wellicht beantwoord dat ook meteen de vraag "wat is er mis met het paard" niks maar ik wil dat ze goed terecht komt.

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:26

BugsFunny schreef:
meggiemeg schreef:
Dat is Bokt op zijn best, mensen lezen iets, trekken hun eigen conclusie en gooien het online neer. Soms klopt het maar vaak ook niet. Probeer het naast je neer te leggen. Je probeert het goed te doen en in de ogen van anderen zal dat nooit goed genoeg zijn.


Zij doet het standaard en daar moet ze eens mee stoppen.


Dat weet jij en dat patroon is andere bokkers ook echt wel opgevallen.

Maakt het nog steeds niet leuk, dat snap ik :)

Hopelijk vind je snel een goede plek voor je paard.

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Koper wil paard 130 km vervoeren voor keuring, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:27

Mijn ervaring is, als het raar gaat, blijft het raar gaan.
Trek het je idd niet aan, je hebt het beste met het paard voor.

3heathcliff5
Berichten: 461
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:50

Je hoeft je niet te verdedigen en al helemaal niet over meer dan een jaar oude topics. Gewoon naast je neerleggen. De conclusie die ik trek uit de opmerkingen van een zekere bokker, is dat zij dus niet in staat is om problemen die meer dan een jaar geleden met een paard speelde op te lossen. Dan is het logisch dat haar referentiekader het onmogelijk acht dat het paard daar in de tussentijd mee is gestopt.

Hopelijk vind je gauw een fijn huisje voor je paard.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57968
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:52

MyWishMax schreef:
Die 6 maanden is een heel normaal termijn hoor. Bij een professional is dat gewoon zo, ookndat zij moeten aantonen dat blessure er nog niet zat bij aankoop. Bij een particulier moet je het als koper aan kunnen tonen dat het er al zat. Zo bizar is dat dus niet en reden waarom een recente keuring (dus geen jaar oud) ook gewoon erg slim is voor een verkoper. In een koopcontract zet je ook altijd neer wat het doel met het paard is, juist zodat wanneer er iets is je aan kan tonen dat paard niet geschikt is voor het doel waarvoor het aangekocht is.
Ik snap niet helemaal waarom dit zo bizar genoemd wordt, terwijl het hele normale dingen zijn die zelfs gewoon vanuit de wet komen, het termijn, en die juist verstandig zijn om op te nemen in een contract.
Dat je akkoord moet gaan met gang naar de rechtbank, ja dat kan je erin zetten maar ook zonder die clausule kan je dat bij elke koper gebeuren als er dus een geschil over het paard komt. Daarom is een koopcontract juist handig, ook als verkoper.

Het is dus niet eerlijk om ze weg te zetten zoals nu gebeurt, terwijl het een gedeelte gewoon de wet is en gedeelte gewoon juist slim voor beide partijen om op te nemen waarvoor een paard gekocht wordt.
Ook dat je nog even benoemd dat ze al een paard terug hebben gedaan na 3 maanden. Als deze een blessure had die er al zat bij aankoop waardoor het paard niet geschikt voor waarvoor deze aangekocht is is dat juist waarvoor de wet er is. Het is niet dat mensen dat voor hun lol doen hé?

Het waren dus niet de kopers voor jouw paard, maar nergens voor nodig om ze af te schilderen als slechte mensen of kopers. Beide partijen hebben dus dingen die niet bij elkaar pasten, niet 1 partij die fout is en 1 goed.

Maar TS is geen professional. Als je al die eisen wil stellen dan moet je dus bij een professional zijn en dan betaal je ook wel een stukje meer gok ik.