Trailervraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Trailervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 14:48

Hey allemaal,

Misschien kunnen jullie mij helpen in mijn zoektocht naar een trailer, hierbij mijn 'eisen/wensen':
- Minimale vrije binnenlengte 3,05 meter. Dus van klep tot in de neus gemeten.
- Aluminium of volpolyester (zonder houten binnenwand).
- Niet al te oud (sws jonger dan 2010). Geen nieuwe trailer ivm relatief hoge afschrijving in de beginjaren.
- Oprolbaar achterzeil, geen harde klep.
- Onder de 9000 euro.

Dit lijkt een heel makkelijke opgave, maar helaas hebben de meeste nieuwere trailers standaard een zadelkamer en dan kom ik dus niet op de minimale binnenlengte van 3,05 meter.

Daarom ben ik ook wel geinteresseerd in de afmetingen van een gemiddelde zadelkamer? Hoe diep zijn ze? En hoeveel lengte blijft er nog over in de trailer als je meet vanaf zadelkamer tot achterkant klep?

Of heeft iemand een trailer met zadelkamer gekocht en zelf de zadelkamer eruit gehaald? Hoe ziet dit eruit? Het zou namelijk zonde zijn om een mooie trailer te kopen om er vervolgens zichtbaar aan te gaan knutselen. Als het er wel ok uit blijft zien, dan zou dit nog een optie kunnen zijn voor mij.

Ik ben benieuwd of jullie mijn kunnen helpen..

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Trailervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:00

Een jonge Ifor? :-)

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Trailervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:10


Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 15:27

Aatrox schreef:
Een jonge Ifor?

Ik heb nog niet zoveel feeling met Ifor.. zijn het fijne trailers?

Sure_lee schreef:
Ik heb deze trailer maar dan uit 2011.
https://www.boeckmann.com/nl/aanhangwag ... pion-c-716

Heerlijke trailer. Eind maart ga ik hem verkopen maar zo lang wil je misschien niet wachten?
[ [url=m/xx2oHR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgens mij voldoet hij wel aan je wensenlijst

Nou, ik heb er geen haast mee. Ik heb een trailer, ook een bockmann maar dan uit 2002. Mocht ik tegen die tijd nog niets hebben dan zou het zeker een optie kunnen zijn! Dan ga ik er uiteraard wel vanuit dat die zonder zadelkamer is?

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Re: Trailervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:34

Ik zweer bij mijn Ifor, uit 2018, oerdegelijke trailer, misschien niet de mooiste qua uiterlijk maar zijn wel enorm stevig en ruim, voldoen aan je eisen.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:38

Lys_PPA schreef:
Nou, ik heb er geen haast mee. Ik heb een trailer, ook een bockmann maar dan uit 2002. Mocht ik tegen die tijd nog niets hebben dan zou het zeker een optie kunnen zijn! Dan ga ik er uiteraard wel vanuit dat die zonder zadelkamer is?


Ja, zonder zadelkamer.

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:12

Idd een Bockmann Champion zonder zadelkamer. Ik heb mijne tweedehands bij Hado vandaan, zakelijke klanten ruilen ze bijv na 3 jaar in. Dan heb je dus een jonge (wel veel gebruikte) trailer.
Staat niet op zijn site aangeboden, even bellen. En wellicht zijn er meer bedrijven die dit zo doen.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:14

Niet om het een of ander maar met dat budget koop je gewoon een nieuwe. Eerste de beste hit op Google: https://www.deboer-aanhangwagen.nl/prod ... 2x130x231/

En nee, die 1,5 paards dingies schrijven niet af want iedereen wil ze hebben, simpelweg omdat ze met een beetje fatsoenlijke auto te trekken zijn, in tegenstelling tot een 2-paards.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:15

1,5 of 2 paards?

Ik heb een Sirius S45 (1,5paards) met zadelkamer, nieuw gekocht, omdat ik 'm dan helemaal naar eigen wens kon bestellen.
En inclusief zadelkamer en extra schokbrekers en reservewiel etc was ik minder dan 9.000,- kwijt.

Sirius heeft tov veel andere merken grotere binnenmaten.
Is ook veel zonder zadelkamer verkocht volgens mij.

Handige vind ik dat de klep ook als deur open kan, maakt handig schoon en is handig als je er eens iets anders dan je paard erin wil vervoeren (balen stro of verhuizen of what ever).

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:17

De afschrijving op een aluminium trailer valt heel erg mee hoor volgens mij? Misschien een paar honderd euro in de eerste 3 jaar maar dat is verhoudingsgewijs niet te vergelijken met een nieuwe auto of een nieuw zadel bijvoorbeeld.
Je ziet ze nu soms zelfs die 2e hands duurder worden aangeboden dan dat ze destijds gekost hebben ivm vraag/aanbod :=

De Bockmann Uno Esprit heb ik zonder zadelkamer en die heeft zo te zien 3.10 binnenlengte. Super fijne trailer!
https://www.kraaybv.com/bockmann-champi ... black.html

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 16:22

Smotz schreef:
Idd een Bockmann Champion zonder zadelkamer. Ik heb mijne tweedehands bij Hado vandaan, zakelijke klanten ruilen ze bijv na 3 jaar in. Dan heb je dus een jonge (wel veel gebruikte) trailer.
Staat niet op zijn site aangeboden, even bellen. En wellicht zijn er meer bedrijven die dit zo doen.

Goed om te weten. Ik heb idd wel bij een aantal mensen een lijntje uit staan, die sturen me foto's nog voordat ze de trailers online gooien. Maar elke keer weer die zadelkamer....

ikke schreef:
Niet om het een of ander maar met dat budget koop je gewoon een nieuwe. Eerste de beste hit op Google: https://www.deboer-aanhangwagen.nl/prod ... 2x130x231/

En nee, die 1,5 paards dingies schrijven niet af want iedereen wil ze hebben, simpelweg omdat ze met een beetje fatsoenlijke auto te trekken zijn, in tegenstelling tot een 2-paards.

Sorry, ik ben op zoek naar een 2paards, dat ben ik vergeten erbij te vermelden. Redelijk cruciaal :')
Maar nieuw zoek ik echt niet.. Budget is echt afhankelijk van in hoeverre de trailer bij me past, ik blijf er liever (redelijk wat) onder, maar heb bv meer over voor een bockmann/sirius dan voor een atec oid.


Marije_jiplover schreef:
1,5 of 2 paards?

Ik heb een Sirius S45 (1,5paards) met zadelkamer, nieuw gekocht, omdat ik 'm dan helemaal naar eigen wens kon bestellen.

Sirius heeft tov veel andere merken grotere binnenmaten.
Is ook veel zonder zadelkamer verkocht volgens mij.

Handige vind ik dat de klep ook als deur open kan, maakt handig schoon en is handig als je er eens iets anders dan je paard erin wil vervoeren (balen stro of verhuizen of what ever).

2 paards.. Sirius vind ik ook serieus mooie trailers ;) Ik rij wekelijks samen met iemand naar de les op haar S75, maar die zie ik tweedehands niet echt voorbij komen. Wel de S80 met zadelkamer, maarja daar loop ik dus telkens op vast...

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 16:29

MariekeS_ schreef:
De afschrijving op een aluminium trailer valt heel erg mee hoor volgens mij? Misschien een paar honderd euro in de eerste 3 jaar maar dat is verhoudingsgewijs niet te vergelijken met een nieuwe auto of een nieuw zadel bijvoorbeeld.
Je ziet ze nu soms zelfs die 2e hands duurder worden aangeboden dan dat ze destijds gekost hebben ivm vraag/aanbod :=

De Bockmann Uno Esprit heb ik zonder zadelkamer en die heeft zo te zien 3.10 binnenlengte. Super fijne trailer!
https://www.kraaybv.com/bockmann-champi ... black.html

Je hebt idd wel gelijk wat betreft afschrijving aluminium trailers.
Ik zal eens kijken of ik mijn OP nog aan kan passen.

De kalere bockmanns hebben dan bijvoorbeeld een oploopklep met alleen rubber (zonder dwarslatten of loopstrips) geen trapbescherming en/of stootkussens aan zijwand. Wat zou volgens jullie een trailer minimaal moeten hebben?

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Trailervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:37

De Bockmann's kunnen volgens mij vrij eenvoudig geleverd worden met klimlatten en zijkussens.
Nu je een 2 paards zoekt snap ik de afweging van nieuw wel ivm je budget.

Volgens mij is de aankleding heel erg persoonlijk en ook afhankelijk van hoe je paarden reizen.
Ik heb een heel erg kale Uno Esprit en mis niks. Maar goed, met een ander paard of veel meer reizen zou dat misschien wel zo zijn.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Trailervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 16:40

Ik begrijp niet helemaal jou probleem met die zadelkamer en je minimale lengte van 305 cm. De zadelkamer gaat toch niet aan boven toe, daar staat het paard met het hoofd boven toch.

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 16:59

Wij gebruiken de trailer ook voor onze shetten/menhobby. Dan staat de menwagen erop samen met de pony's (in de breedte). Dat past momenteel perfect in onze trailer, maar dan hebben we dus wel echt die lengte minimaal nodig. Ik heb een mentrailer mogen proberen, maar ik ga ook regelmatig alleen met mijn rijpaard op stap en dan vind ik zo'n gevaarte heel erg onhandig.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Trailervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:40

Oh daar wordt het duidelijker van.